Bezpłatne zajęcia dla dzieci i rodziców we Wrocławiu


Wrzesień to okres, w którym rodzice poszukują dodatkowych zajęć dla swoich dzieci, by mogły bawić się i rozwijać także w wolnym czasie. Wiele ciekawych możliwości spędzania jesiennych popołudni będzie można poznać podczas Dni Aktywności Malucha, organizowanych przez Klub Mamuśki, w dniach 23-27 września we Wrocławiu. Partnerem tego wydarzenia jest marka Mastercook, która zaprasza także 15 października do udziału w warsztatach kulinarnych (w showroomie FagorMastercook), dotyczących przygotowywania zdrowych, bezcukrowych słodyczy.

Dni Aktywności Malucha, na które zaprasza Klub Mamuśki, zrzeszający aktywne młode mamy, to cykl bezpłatnych zajęć dla dzieci i rodziców. Umożliwią one poznanie szerokiej oferty wrocławskich firm i instytucji, działających w obszarze parentingu i proponujących m.in. zajęcia sportowe, muzyczne, plastyczne, naukowe i językowe, a także zajęcia dla kobiet w ciąży. Cała akcja to łącznie ponad 40 godzin ciekawych, rozwojowych spotkań, odbywających się w czterech grupach wiekowych.

Rodzicom, którzy chcą dowiedzieć się, jak zdrowo karmić swoje pociechy, a przede wszystkim podawać im bezcukrowe, wartościowe słodycze, marka Mastercook proponuje udział w wyjątkowych warsztatach kulinarnych, organizowanych 15 października 2013 r. Pod okiem dietetyczki Doroty Łapy przygotowane zostaną zdrowe ciasta, ciasteczka i desery, bez dodatku cukru i białej mąki. Aby wziąć udział w warsztatach wystarczy opisać swoje codzienne, nawet najmniejsze, sukcesy (niekoniecznie kulinarne) i wysłać do 8 października na adres: showroom@fagormastercook.pl. Ilość miejsc jest ograniczona. Szczegóły szkolenia oraz informacje o zapisach zaprezentowane zostaną także podczas Dni Aktywności Malucha.

Zapisy na Dni Aktywności Malucha i szczegółowe informacje na stronie: http://klubmamuski.pl/index.php/aktualnosci/238-dni-aktywnosci-malucha-we-wroclawiu-27-08-2013

Poniższy tekst jest informacją prasową przesłana nam przez zaprzyjaźnione serwisy. Żadna z naszych redaktorek nie jest autorką poniższego tesktu i nie odpowiadamy za zamieszczone treści. Jednakże dokładamy wszelkich starań, aby przedstawione informacje były zgodne z polityką oraz tematyką naszego serwisu.

Nasze recenzje Zobacz wszystkie »

Subscribe
Powiadom o
Informacje prasowe

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Mało? To może sprawdź kolejny tekst :)

Teatr Lalek „Pleciuga” ma już 60 lat!


projekt jubileuszowy
Teatr i miasto: przestrzeń świętowania / przestrzeń codzienności
dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
i Miasta Szczecin

Z okazji jubileuszu 60-lecia Teatru Lalek „Pleciuga” zapraszamy do wspólnego świętowania!
Przygotowaliśmy wiele atrakcji – tegoroczna jesień obfitować będzie w szereg wydarzeń artystycznych i działań twórczych.

Nie chcemy napuszonych jubileuszy – zależy nam na zaznaczeniu naszej obecności
w mieście. Świętować można zawsze i wszędzie – a my przygotowaliśmy wiele działań, które to ułatwią. Zapraszamy wszystkich, bez względu na wiek – w naszej ofercie każdy znajdzie coś dla siebie.

Przyjdź, zobacz, świętuj z nami!

Teatr i miasto: przestrzeń świętowania/przestrzeń codzienności

przedpremierowo:

  • Pleciuga na dobranoc / bajki w przestrzeni miejskiej
  • Warsztaty 60 + 6 (dla dzieci oraz babć i dziadków)
  • Warsztaty dla dzieci i młodzieży: cyrkowe, aktorskie, street artowe
  • Pokazy powarsztatowe, akcje happeningowe, parada

wokół premiery: 

  • Konkurs na plakat oraz wystawa prac wyróżnionych
  • Bajki samograjki” / premiera
  • Konkurs na blog teatralny

wokół jubileuszu:

  • Wydawnictwa: „Szósta dekada”, „Prolog”, „Kostiumy teatralne” (tytuły robocze)
  • Wystawy: publikacji w Książnicy Pomorskiej, przed Urzędem Miasta oraz wystawa podsumowująca projekt w teatrze
  • Gra miejska „Śladami teatru”
  • Animacje na wielkim ekranie / filmy w Kinie Pionier
  • Panel naukowy
  • Gala jubileuszowa 

przedpremierowo:

Pleciuga na dobranoc / bajki w przestrzeni miejskiej

Teatr Lalek „Pleciuga” zamierza wykorzystać w nowy sposób multimedialną fontannę przed teatrem. W jesienne wieczory prezentowane będą nagrania tekstów bajek i wierszy dla dzieci. Celem tego działania jest zachęcenie rodziców do czytania dzieciom. Pierwsze czytanie odbyło się podczas inauguracji sezonu. 

Warsztaty 60 + 6

terminy: 5-6 października, 12-13 października, 19-20 października, 26-27 października oraz 9 listopada (pokaz)

grupa wiekowa: dzieci w wieku 6 lat wraz z babciami lub dziadkami

zgłoszenia: Magdalena Bogusławska / tel. 91 44 55 114 

Cykl warsztatów, w których weźmie udział około dwudziestoosobowa grupa uczestników (dzieci i ich babcie lub dziadkowie). Zajęcia odbywać się będą w weekendy. Podczas warsztatów zostanie zrealizowana jedna – wybrana przez uczestników – bajka samograjka. Uczestnicy własnoręcznie wykonają scenografię i kostiumy do przedstawienia. Spróbują też zmierzyć się z wyborem i opracowaniem podkładu muzycznego.

Warsztaty zostaną zakończone pokazem efektów wspólnej pracy oraz udziałem dzieci
w paradzie ulicznej (w sobotę 9 listopada 2013).

prowadzący zajęcia:

Paulina Lenart

Absolwentka Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, Wydział Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku, w Pleciudze pracuje od kwietnia 2009. Obecnie studiuje na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym na Wydziale Architektury Wnętrz, jest też członkinią Zespołu Pieśni i Tańca „Szczecinianie”.

Agnieszka Dolecka

Tancerka, choreograf, nauczyciel tańca. Zawodowo tańczy od 19 lat. Stypendystka renomowanej Akademii Tańca Johna Neumeiera w Hamburgu, uczestnik tanecznych kursów i warsztatów w Niemczech, Polsce i Anglii. Tańczyła na deskach teatrów między innymi
w Hamburgu, Lubece, Norymberdze, Sztokholmie, a ostatnio na londyńskim West End. Współpracowała między innymi z Januszem Józefowiczem, Adamem Hanuszkiewiczem, Assai Samba, Marianne Kruuse, Kevin Heigen.

Teresa Babińska

Absolwentka historii sztuki na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu i grafiki warsztatowej w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Poznaniu. Zajmuje się malarstwem, grafiką, rzeźbą i ceramiką. Wykłada w Akademii Sztuki w Szczecinie. Swoje prace prezentowała na wielu wystawach, m.in. na Międzynarodowej Wystawie Grafiki – FIESTA w Paryżu, w Galerii „Za bramą” w Poznaniu, w Galerii Uniwersyteckiej Salt Lake City w USA oraz Wystawie Poplenerowej w Dworze Mieszczańskim w Toruniu.

Warsztaty dla dzieci i młodzieży: cyrkowe, aktorskie, street artowe

terminy: 28 września, 5 października, 12 października, 19 października, 26 października oraz 9 listopada (pokaz)

grupa wiekowa:

warsztaty cyrkowe / 10-12 lat

warsztaty aktorskie / 8-10 lat

warsztaty street artowe / 6-15 lat (na każde zajęcia będą osobne zapisy)

zgłoszenia: Magdalena Gardas / e-mail: marketing@pleciuga.pl

Aktywizująca propozycja dla uczestników dwóch grup wiekowych, realizowana od września do listopada. Zajęcia odbywać się będą w minicyklach trzech modułów tematyczno-zadaniowych: cyrkowych, aktorskich i street artowych (uteatralnianie przestrzeni miejskiej).

W czasie warsztatów wszystkie grupy uczestniczyć będą w dwóch wspólnych działaniach: produkcji plakatów z samodzielnie wymyślonymi hasłami na opak „Plakat à rebours / antyteatralny” – zajęcia te będą realizowane we współpracy z Akademią Sztuki w Szczecinie oraz produkcji autorskich pocztówek z hasłami, dotyczącymi teatru. Efekty pracy uczestników warsztatów wykorzystane zostaną także do promocji projektu.

Zwieńczeniem warsztatów będą pokazy oraz udział wszystkich uczestników w paradzie ulicznej, odbywającej się na tydzień przed premierą przedstawienia „Bajki samograjki” – czyli 9 listopada.

prowadzący zajęcia:

Karolina Machowicz / warsztaty street artowe

Fotografka, animatorka kultury, instruktorka. Studiowała fotografię na PWSFTviT w Łodzi; od 2010 roku intensywnie pracuje w obszarze edukacji pozaformalnej – prowadzi warsztaty twórcze według autorskich scenariuszy, organizuje i współorganizuje kulturalno-społeczne inicjatywy.
Współinicjatorka i organizatorka autorskiej inicjatywy „Pajdokracja” – wielokulturowych, cyklicznych spotkań twórczych dla dzieci i rodziców. Współtwórczyni inicjatyw kulturalno-edukacyjnych, takich jak: Brave Kids Festival / Szczecin, Aktywna Książka, Dryfart (półkolonie z teatrem / Szczecin), półkolonie ludowo-artystyczne / Wolin.

Prowadząc autorskie warsztaty twórcze, współpracowała i współpracuje z wieloma instytucjami i organizacjami kultury, m.in.: Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu, Uniwersytet Medyczny w Poznaniu, Schloss Trebnitz/Trebnitz (Niemcy), Fundacja Prawobrzeże,
Klub XIII Muz, Zamek Książąt Pomorskich, Fundacja Międzynarodowe Centrum Studiów
i Spotkań im. D. Bonhoeffera. Podczas działań z dziećmi i młodzieżą używa fotografii, zabaw optycznych oraz szeroko pojętego street artu (także ekologicznego). Jest członkinią Stowarzyszenia Edukacyjno-Artystycznego Oswajanie Sztuki.

Paweł Królik / warsztaty cyrkowe

Trener pedagogiki cyrku; prowadzi Agencję Artystyczną Kompania Marzeń. Od września 2010 trener pedagogiki cyrku w Dorfschule Wallmow. Założyciel i koordynator projektu artystyczno-cyrkowego Cyrk ZODIAK pod patronatem Stowarzyszenia TACY SAMI, organizator licznych projektów i grup warsztatowych pedagogiki cyrku. W latach 2005-2008 pracował w Kinder und Jugendzirkus CABUWAZI e.V. w Berlinie, biorąc udział w projektach szkolnych. Założyciel Teatru Karton ze Szczecina – zajmował się organizacją spektakli, festiwali i spotkań teatralnych. 

Rafał Hajdukiewicz / warsztaty aktorskie

aktor; absolwent Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie Wydział Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku (rok ukończenia – 2009). W Pleciudze od kwietnia 2009 roku. Debiutował w spektaklu Marka Ciunela „Alicja w fabryce czarów”. W ramach otrzymanego
z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego stypendium zrealizował monodram „Szczur” wyreżyserowany przez Agatę Biziuk. Za główną rolę w przedstawieniu „Don Juan, czyli…” w reż. A. Leliavskiego otrzymał nagrodę aktorską podczas VII Międzynarodowego Festiwalu Teatru Lalek dla Dorosłych i Animacji Filmowych „Lalka też Człowiek” w 2012 roku. Laureat teatralnego plebiscytu Bursztynowy Pierścień.

Instruktor zajęć teatralnych podczas projektów realizowanych podczas ferii i wakacji, m.in. prowadził warsztaty w ramach „Lata w Teatrze”.

Pokazy warsztatowe, akcje happeningowe oraz parada uliczna z bohaterami „Bajek samograjek”

termin: 9 listopada

W weekend poprzedzający premierę „Bajek samograjek” w reż. Anny Augustynowicz będą miały miejsce otwarte pokazy efektów pracy podczas warsztatów, a następnie uczestnicy warsztatów, publiczność i wszyscy chętni wezmą udział w paradzie ulicznej z postaciami
z „Bajek samograjek”.

wokół premiery

Konkurs na projekt plakatu do przedstawienia „Bajki samograjki”

Konkurs na projekt plakatu do przedstawienia „Bajki samograjki” w reżyserii Anny Augustynowicz trwał od 15 marca do 10 czerwca 2013 roku. Udział w nim wzięły dzieci
w wieku od sześciu do dwunastu lat. Łącznie do Teatru Lalek „Pleciuga” spłynęło 646 prac.

18 czerwca odbyło się rozstrzygnięcie konkursu. Trzyosobowe jury, w składzie: Marek Braun (scenograf, przewodniczący jury), Anna Augustynowicz (reżyser, członek jury) oraz Zbigniew Niecikowski (dyrektor Teatru Lalek „Pleciuga”, członek jury), wybrało rysunek sześcioletniej Alicji Błachnio jako wzór projektu plakatu do spektaklu, a także wyróżniło piętnaście prac, których autorami byli:

  1. Agnieszka Błachnio (9 lat);
  2. Nikola Dankiewicz (9 lat);
  3. Michalina Dekiert;
  4. Ola Foryś (9 lat);
  5. Joanna Jabłońska (10 lat);
  6. Klaudia Łuczak (5 lat);
  7. Julia Michalak (8 lat);
  8. Kalina Odelska (10 lat);
  9. Matylda Ponto (6 lat);
  10.  Jan Samolej;
  11.  Wiktoria Szewiecka (5 lat);
  12. Szymon Świłpa (9 lat);
  13. Ola Topolska (9 lat);
  14. Tomasz Wąsiewicz;
  15. Dominika Wojczuk (10 lat).

Wystawa wybranych prac zostanie przygotowana i udostępniona widzom w dniu premiery spektaklu „Bajki samograjki”.

„Bajki samograjki” / premiera 16 listopada 2013

Jan Brzechwa, Bajki samograjki

reżyseria: Anna Augustynowicz

scenografia: Marek Braun

kostiumy: Wanda Kowalska

muzyka: Jacek Wierzchowski

Czerwony Kapturek, Kopciuszek, Kot w butach… Te klasyczne baśnie, znane wielu pokoleniom, przez dzieci słuchane z wypiekami na twarzy, przez dorosłych wspominane ze wzruszeniem, w listopadzie zostaną zaprezentowane w Teatrze Lalek „Pleciuga”. Spektakl
w reżyserii Anny Augustynowicz to niepowtarzalna szansa spotkania – po raz pierwszy lub kolejny – z wierszowanymi opowieściami Jana Brzechwy. Zapraszamy widzów małych
i  dużych!

Premiera na jubileusz sześćdziesięciolecia działalności Teatru Lalek „Pleciuga” pozostawi
w Waszej pamięci wiele wspaniałych, teatralnych i baśniowych wspomnień!

twórcy przedstawienia:

Anna Augustynowicz

Reżyser teatralna. Ukończyła teatrologię na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Wydział Reżyserii w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie.

W latach dziewięćdziesiątych XX wieku jako pierwsza wprowadziła na polską scenę nową dramaturgię europejską. Pełni funkcję dyrektora artystycznego Teatru Współczesnego w Szczecinie, współpracuje też z innymi teatrami w Polsce. Laureatka wielu nagród za działalność artystyczną. W Teatrze Lalek „Pleciuga” wyreżyserowała spektakle: „Królowa Śniegu” H. Ch. Andersena (1996), „Co się dzieje z modlitwami niegrzecznych dzieci?” na podstawie dramatu Anety Wróbel (2000) oraz „Imię” Jona Fossego (2004).

Marek Braun

Absolwent Wydziałów Architektury Wnętrz i Scenografii Akademii Sztuk Pięknych
w Krakowie, w której obecnie pracuje jako pedagog. Wykonał scenografię do kilkudziesięciu dramatów, oper i programów telewizyjnych, współpracował z teatrami w Krakowie, Toruniu, Tarnowie, Kaliszu, Poznaniu, Gdańsku, Szczecinie i Lublinie, a także z Teatrem Telewizji. Jest laureatem wielu nagród i wyróżnień, m.in. Nagrody Ministra Kultury i Sztuki
w I Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Sztuki Współczesnej w Warszawie.

Wanda Kowalska

Kostiumograf teatralny i filmowy. Wielokrotnie współpracowała z Anną Augustynowicz przy jej spektaklach, projektując kostiumy m.in. do „Miłości na Krymie” i „Pieszo” S. Mrożka, „Komicznej siły” A. Ayckbourna, „Wyzwolenia”, „Sędziów” oraz „Wesela” S. Wyspiańskiego, „Powrotu na pustynię” B.-M. Koltèsa, „Samobójców” N. Erdmana, „Napisu” G. Sibleyrasa, „Miarki za miarkę” W. Shakespeare’a, Baala B. Brechta, „Zemsty” A. Fredry, „Nory”
H. Ibsena, „Rowerzystów” V. Schmidta, „Migreny” A. Grzegorzewskiej, „Getsemanów”
D. Hare’a, „Barbelo, o psach i dzieciach” B. Srbljanović. Jej kostiumy można oglądać również w spektaklach A. Glińskiej, M. Pasiecznego, M. Chronowskiego, B. Hussakowskiego,
P. Niczewskiego, Sz. Szczykno, W. Rubina, A. Buszko, K. Stelmaszczyka i M. Przyłęckiego. Współpracowała również przy tworzeniu kostiumów do filmów „Historia kina w Popielawach”, „Daleko od okna” i „Pornografia” J. J. Kolskiego, „Ogniem i mieczem” J. Hoffmana, „Wrota Europy” J. Wójcika, „Zakochani” P. Wereśniaka, „Chopin. Pragnienie miłości” J. Antczaka, „Wesele” W. Smarzowskiego, „Janosik. Prawdziwa historia” K. Adamik i A. Holland.

Jacek Wierzchowski

Muzyk Filharmonii Szczecińskiej, perkusista, kompozytor teatralny i pedagog. Ukończył szkołę muzyczną, a następnie Akademię Muzyczną w Poznaniu – filia w Szczecinie. Skomponował muzykę do wielu spektakli Anny Augustynowicz. Współpracuje z teatrami
w całej Polsce, m.in. z Teatrem Logos w Łodzi, Teatrem im. Stefana Jaracza w Łodzi, Teatrem Powszechnym im. Zygmunta Hübnera w Warszawie, Teatrem Lalek w Wałbrzychu, Teatrem Lalek Banialuka im. Jerzego Zitzmana w Bielsku-Białej, Teatrem im. Juliusza Osterwy w Lublinie, Teatrem Lalki, Maski i Aktora „Groteska” w Krakowie, Teatrem Polskim w Poznaniu, Teatrem im. Hansa Christiana Andersena w Lublinie, Teatrem Wybrzeże
w Gdańsku, Teatrem Dzieci Zagłębia im. Jana Dormana w Będzinie, Polskim Teatrem Tańca, Teatrem Współczesnym w Szczecinie, Piwnicą przy Krypcie w Szczecinie, Teatrem Lalek „Pleciuga”. 

Konkurs na blog teatralny „Teatroblog: mój blog teatralny”

termin: 18 lutego-31 października 2013

Konkurs „Teatroblog: mój blog teatralny” został ogłoszony 18 lutego i trwać będzie
do 20 października bieżącego roku. Udział mogą wziąć uczniowie klasy 4–6 szkół podstawowych oraz uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych w województwie zachodniopomorskim.

„Teatroblog: mój blog teatralny” to konkurs na najciekawszy, najbardziej twórczy
i najoryginalniejszy blog o tematyce teatralnej. Zadaniem uczestników jest poprowadzenie blogu (indywidualnego lub grupowego) poświęconego teatrowi. Na stronie mogą się znaleźć: recenzje spektakli, sztuk, książek i czasopism, wywiady z aktorami, reportaże bądź fotoreportaże, prace plastyczne, osobiste przemyślenia i inne. Forma postów jest dowolna, liczy się merytoryczność, pasja i umiejętność zaciekawienia czytelnika.

Konkurs „Teatroblog: mój blog teatralny” umożliwia młodszej i starszej młodzieży szkolnej aktywne uczestniczenie w życiu teatralnym, wyrażanie własnych poglądów na temat przeżyć związanych z teatrem oraz połączenie udziału w interesujących wydarzeniach kulturalnych|
z zabawą i nowoczesną technologią.

Konkurs zostanie rozstrzygnięty w listopadzie 2013 roku; jury oceni prace w trzech kategoriach: blogi uczniów klasy 4–6 szkół podstawowych, blogi uczniów szkół gimnazjalnych oraz blogi uczniów ponadgimnazjalnych. Główna nagroda to przedruk wybranych fragmentów zwycięskich blogów w „Kurierze Szczecińskim” oraz w gazecie teatralnej „Gabit”.

Uwaga! To ostatni moment, aby wziąć udział w konkursie! Załóż swój blog jeszcze dziś, bloguj teatralnie i wygraj główną nagrodę!

Więcej informacji na stronie: http://teatroblog-pleciuga.blogspot.com/

wokół jubileuszu: 

Wydawnictwa: „Szósta dekada”, „Prolog”, „Kostiumy teatralne” (tytuły robocze)

„Szósta dekada” – książka podsumowująca ostatnie dziesięć lat działalności teatru.
W bogato ilustrowanej publikacji przywołane zostaną premiery ostatniej dekady.
Do powstałej publikacji „Pół wieku teatru lalek w Szczecinie” autorstwa Elżbiety Stelmaszczyk i Roberta Cieślaka dopisujemy dalszy ciąg historii.

 „Prolog na otwarcie nowej siedziby teatru” poza tekstem napisanym specjalnie na otwarcie nowej siedziby Teatru Lalek „Pleciuga” (autorstwa Artura D. Liskowackiego) zawierać będzie szkic krytycznohistoryczny Henryka Izydora Rogackiego na temat tradycji prologów w Polsce (jako obyczaju teatralnego i jako artystycznego manifestu).

„Kostiumy teatralne” to popularna wśród przedszkolaków forma publikacji (z naklejkami)
o charakterze edukacyjno-rozrywkowym; książka ta zawierać ma ilustracje z bohaterami przedstawień Teatru Lalek „Pleciuga” wraz z kostiumami do naklejenia. Zadaniem dziecka będzie rozpoznać daną postać i dopasować do niej odpowiedni kostium.

Wystawy: publikacji w Książnicy Pomorskiej, przed Urzędem Miasta oraz wystawa podsumowująca projekt w „Pleciudze”

Jesienią w siedzibie Książnicy Pomorskiej prezentowana będzie wystawa publikacji Teatru Lalek „Pleciuga”. Poza typowymi drukami teatralnymi (programy, afisze, wydawnictwa jubileuszowe), prezentowane będą publikacje Festiwalu KONTRAPUNKT, skierowane m.in. do środowiska naukowego, krytyki teatralnej i studentów.

Na wystawie prezentowanej przed Urzędem Miasta zobaczyć można będzie zdjęcia, projekty scenografii i inne dokumenty potwierdzające artystyczny dorobek Teatru Lalek „Pleciuga”.

Dodatkowym elementem wystawy będzie ekspozycja prac powstałych podczas warsztatów  „Plakat à rebours / antyteatralny”, realizowanych we współpracy z Akademią Sztuki
w Szczecinie.

Na zakończenie projektu zaprezentowana zostanie dokumentacja fotograficzna z przebiegu wszystkich aktywności odbywających się w ramach jubileuszu „Pleciugi”.

Gra miejska „Śladami teatru”

To gra będąca wycieczką po Szczecinie, w trakcie której ujawni się teatralna tkanka obecna w przestrzeni miasta. Uczestnicy gry, podzieleni na kilkuosobowe zespoły, będą wykonywać zadania związane z kolejnymi siedzibami teatru lalek i wydarzeniami z jego historii, ale nawiązywać będą także do historii i architektury miasta. Uczestnicy gry będą również mieli okazję przekonać się, w jak dużym stopniu w przestrzeni miejskiej obecne są atrybuty teatralne.

Przygotowanie merytoryczne gry miejskiej:

Przemysław Głowa – przewodnik miejski, organizator wycieczek tematycznych i autorskich, spotkań z książką o Szczecinie, gier miejskich.

Animacje na wielkim ekranie / filmy w Kinie Pionier

We współpracy z najstarszym kinem na świecie – szczecińskim Kinem Pionier, planujemy zorganizować cykl polskich filmów animowanych z wykorzystaniem technik lalkowych.

Panel dyskusyjny

termin: 14-16 listopada 2013

miejsce: Teatr Lalek „Pleciuga”

wstęp wolny

Tematem przewodnim spotkania będzie pytanie: „Teatr lalek: gdzie jesteśmy, dokąd zmierzamy, jak tam dojść?”. Panel przygotowuje i koordynuje dr Halina Waszkiel – adiunkt
w Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, Wydział Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku. Swój udział w panelu dyskusyjnym potwierdzili już: prof. dr hab. Sylwia Janowicz Dobrowolska, prof. dr hab. Dariusz Kosiński, dr Marcin Bartnikowski
i doktorant IBL PAN Karol Suszczyński. Zaproszenia otrzymali także: prof. dr hab. Aleksander Maksymiak, dr Aneta Głuch-Klucznik, dr Krystian Kobyłka, Paweł Aigner, Anna Augustynowicz, Marek Chodakiewicz, Konrad Dworakowski, Zuzanna Głowacka, Alicja Morawska-Rubczak, Paweł Passini, Adam Walny i Kalina Zalewska.

Gala jubileuszowa

termin: 16 listopada 2013

Uroczystość będąca zwieńczeniem obchodów jubileuszu 60-lecia Teatru Lalek „Pleciuga”.

Poniższy tekst jest informacją prasową przesłana nam przez zaprzyjaźnione serwisy. Żadna z naszych redaktorek nie jest autorką poniższego tesktu i nie odpowiadamy za zamieszczone treści. Jednakże dokładamy wszelkich starań, aby przedstawione informacje były zgodne z polityką oraz tematyką naszego serwisu.

Nasze recenzje Zobacz wszystkie »

Subscribe
Powiadom o
Informacje prasowe

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

To co? Jeszcze jeden artykuł?

We wrześniu nowe przedstawienie dla widzów dorosłych!


sobota 21 września / godzina 19:00
niedziela 22 września / godzina 17:00
sobota 28 września / godzina 19:00

stworzenia-sceniczne

April De Angelis
„Stworzenia sceniczne”
tłumaczenie: Hanna Szczerkowska
reżyseria: Paweł Aigner

XVII-wieczna Anglia, niezwykła dla teatru chwila: oto kobietom pozwolono występować na scenie. Początki tej nowej rzeczywistości poznajemy poprzez losy pięciu bohaterek. Różni je wiele: pochodzenie, doświadczenie życiowe, wykształcenie, wiek, ambicje, charakter; łączy – aktorstwo. Praca w teatrze ma blaski i (liczne) cienie, które wpływają na ich życie – czasem wspaniale, czasem tragicznie.
W świecie, w którym kobieta jest co najwyżej „stworzeniem scenicznym”, miłość – grą o władzę, ciało – jednocześnie towarem i zapłatą, wiek – warunkiem prawa do istnienia, a szczęście – naiwną ułudą lub królewskim kaprysem, pięć aktorek stanie przed Państwem na scenie, by opowiedzieć swoją historię. Samodzielnie. Bo wreszcie im wolno.

April De Angelis
„Stworzenia sceniczne”
tłumaczenie: Hanna Szczerkowskareżyseria: Paweł Aigner
scenografia: Magdalena Gajewska
muzyka: Burakura / G. B. Pergolesi
asystent reżysera: Michał Dąbrowski (Akademia Teatralna, Białystok)
inspicjentka – Marzena Heropolitańskawystępują:
Danuta Kamińska, Katarzyna Klimek, Paulina Lenart,
Grażyna Nieciecka-Puchalik, Edyta Niewińska-Van der Moeren


premiera – 20 września 2013


PRZYJDŹ – ZOBACZ KONIECZNIE!

rezerwacja biletów – tel. 91 433 58 04

Rezerwacja biletów:
Biuro Obsługi Widzów – tel. 91 433 58 04
kasa – tel. 91 44 55 111

www.pleciuga.pl
www.facebook.com/Teatr.Lalek.Pleciuga

Poniższy tekst jest informacją prasową przesłana nam przez zaprzyjaźnione serwisy. Żadna z naszych redaktorek nie jest autorką poniższego tesktu i nie odpowiadamy za zamieszczone treści. Jednakże dokładamy wszelkich starań, aby przedstawione informacje były zgodne z polityką oraz tematyką naszego serwisu.

Nasze recenzje Zobacz wszystkie »

Subscribe
Powiadom o
Informacje prasowe

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Sprawdź nasz kolejny artykuł

Serduszko puka… (cz. 2)


Nasze Serduszko chyba całkiem już zapomniało o badaniu, a już niebawem czekało nas kolejne. Jednak – jak się okazało później – szczęśliwie dostaliśmy telefon w związku z przełożeniem wizyty na wcześniejszy termin. Niestety nie byliśmy w stanie stawić się w proponowanym czasie, a najbliższa możliwa wizyta miałaby być znacznie później niż pierwotnie ustalony termin.

Postanowiłam poszukać innego kardiologa dziecięcego. Przypadkiem dowiedziałam się o nowej przychodni do której przyjeżdża inny specjalista z Wrocławia. Termin wizyty był szybki więc bez wahania nas umówiłam. Doktor okazał się bardzo miły, a że nasza córka gustuje w mężczyznach, znacznie u niej zapunktował. Co prawda była pod wpływem środka wyciszającego, jednak powoli przestawał już działać. Odważnie powiedziała, że będzie miała badanie, niestety w chwili użycia stetoskopu przez lekarza zaczął się płacz. Nie taki histeryczny i zarazem błagalny jak podczas pierwszej wizyty. Nie łatwiej było ją rozebrać do pasa i położyć na kozetce, ale w chwili gdy usłyszała zabawne gwizdanie Doktora zupełnie zmieniła postawę. Lekarz próbował nawiązać z nią kontakt, rozpoczął rozmowę o pieskach i innych interesujących dziecko tematach. Zakończył badanie i powiedział, że teraz dokładnie nam wszystko wytłumaczy, ponieważ jest zdania że rodzic ma być półspecjalistą w sprawie swojego dziecka.

Nastawiliśmy się na potwierdzenie poprzedniej diagnozy, jednak zostaliśmy mile zaskoczeni! Nasze dziecko ma szmery niewinne lub też przygodne. „U dzieci, w przeciwieństwie do dorosłych, występowanie szmerów jest związane z fizjologicznymi zmianami zachodzącymi w rosnącym sercu, mają one przeważnie charakter niewinny. U dorosłych zaś większość szmerów serca wiąże się z nieprawidłową budową naczyń lub serca. Szmery serca u dzieci są zjawiskiem bardzo częstym, występują u 8-15% niemowląt, u 25-95% dzieci między 3. a 12. rokiem życia i u około 73% dzieci w okresie dojrzewania.

Szmery przygodne są szmerami krótkimi, nie mają związku z tonami serca, słyszalne są głównie w środku skurczu (wyjątek to buczenie żylne), słyszalne nad niewielkim obszarem. (…) Jeżeli lekarz potwierdzi rozpoznanie szmeru niewinnego, nie jest konieczne żadne leczenie, ponieważ mają one tendencję do samoistnego ustępowania z wiekiem” *

Kiedy powiedział, że nasza córka jest zupełnie zdrowym dzieckiem, a szmery nie są żadną wadą poczułam tak ogromną ulgę, że z wrażenia chyba zapomniałam jak się nazywam! Czułam jak stres, który towarzyszył nam przez ostatnie miesiące puszcza, a razem z nim łzy spływały mi po policzkach. Nasza przygoda niestety jeszcze się nie kończy, Tola wciąż pozostaje pod opieką kardiologa, ale wizyty mają mieć charakter profilaktyczny i z czasem ich częstotliwość ma się zmniejszyć. O tym jakie mamy zalecone ćwiczenia służące oswojeniu dziecka z badaniem USG podzielę się wkrótce.

Mam nadzieję, że nigdy więcej nie spotkamy na swojej drodze takich „specjalistów” jak poprzednia pani kardiolog, która skutecznie nas do siebie zniechęciła i nastraszyła nas operacją. Czy ktoś z Was był kiedyś w rękach tak nieodpowiedzialnych lekarzy? Życzę Wam i sobie, by takie rzeczy nie miały miejsca.

 

* kardiolo.pl

Informacje zawarte w artykule mają jedynie charakter informacyjny.

Nasze recenzje Zobacz wszystkie »

Subscribe
Powiadom o
(nie)Magda(lena)

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
top-facebook top-instagram top-search top-menu go-to-top-arrow search-close