Czyste rączki na spacerze


Mówi się, że brudne dzieci to szczęśliwe dzieci i jest w tym sporo prawdy, bo gdy maluch może się chwilę bezkarnie pobawić w kałuży lub piasku, czy błocie jest to dla niego największym szczęściem. To samo tyczy się zbierania „skarbów” takich jak listki, muszelki czy kamyczki na spacerze. Jednak naszym obowiązkiem jako rodziców jest dbanie o to, by dzieci były bezpieczne, czyli w tym wypadku ograniczenie możliwości dostania się zarazków do organizmu dziecka. Jak to zrobić na spacerze? Jest kilka prostych sposobów, na to by maluch był szczęśliwy na spacerze, a my spokojni o jego bezpieczeństwo.

Chusteczki nawilżane 

Chusteczki nawilżane są jednym z najprostszych sposobów na to, by móc szybko wyczyścić ręce i buzie malucha w trakcie spaceru, szczególnie przed zjedzeniem jakiejś przekąski. Obecnie można zakupić chusteczki w niewielkich opakowaniach przeznaczonych do włożenia do torebki, więc nie trzeba ze sobą dźwigać standardowych paczek z wielką ilością chusteczek higienicznych. Takie chusteczki na spacery często są nasączone specjalnym środkiem antybakteryjnym, który w delikatny sposób pomaga utrzymać higienę również poza domem. Należy zawsze sprawdzić skład chusteczek, najlepiej jeżeli zawierają aloes, a nie ma w ich składzie sodium laureth sulphate, PEG, PPG, Butylparaben, Triclosan itp. 

Pianki, spraye i mydła do mycia bez użycia wody 

Leaves in handJednak najbardziej praktycznym rozwiązaniem są preparaty stworzone właśnie z myślą o dzieciach – są oparte na naturalnych składnikach i co najważniejsze ich użycie nie wymaga zastosowania wody do spłukania kosmetyku myjącego. Pomimo tego, że nie zawierają one żadnych sztucznych i drażniących substancji, takich jak alkohol i kwasy oraz sztuczne aromaty, które często są zawarte w kosmetykach dla dorosłych, doskonale usuwają brud i prawie 100% wszystkich bakterii, które mogły się znaleźć na ciele dziecka. Bakterie te to między innymi gronkowce, paciorkowce oraz E. Coli, które mogą stanowić duże zagrożenie dla zdrowia dziecka. Pianki takie jak Antybakteryjna pianka do mycia rąk Bentley Organic oparte są na składnikach od lat cenionych za swoje właściwości antyseptyczne oraz czyszczące takich jak wyciąg z aloesu, cytryny czy też grejpfruta. Można  jej używać nawet do 125 razy i nie trzeba mieć przy sobie wody ani ręcznika.

Pianka do rąk została w 90% wyprodukowana ze składników organicznych. Ponadto jej unikalna formuła jest delikatna dla skóry, ale bezlitosna dla szkodliwych bakterii. Testy niezależnej organizacji certyfikujące „Soil Association” wykazały, że zabija około 99,9% bakterii. Nie zawiera przy tym alkoholu, kwasu p-hydroksybenzoesowego i jest wolna od sztucznych aromatów, a dzięki zawartości aloesu dodatkowo nawilża dłonie.

Bentley-Organic-Hand-Sanitizer

Antybakteryjna pianka do mycia rąk Bentley Organic
www.bentleyorganic.pl cena: 22 pln

Poniższy tekst jest informacją prasową przesłana nam przez zaprzyjaźnione serwisy. Żadna z naszych redaktorek nie jest autorką poniższego tesktu i nie odpowiadamy za zamieszczone treści. Jednakże dokładamy wszelkich starań, aby przedstawione informacje były zgodne z polityką oraz tematyką naszego serwisu.

Nasze recenzje Zobacz wszystkie »

Dodaj komentarz

Informacje prasowe
  Subscribe  
Powiadom o

Mało? To może sprawdź kolejny tekst :)

W podróży z maluszkiem – chusteczki nawilżane Cleanic Kindii


Nawet daleka podróż z maleństwem może być przyjemnością. Wystarczy się do niej dobrze przygotować. Chusteczki nawilżane takie jak np. te  z serii Cleanic Kindii są nieodzowne w podręcznym bagażu rodziców małego dziecka. Seria Cleanic Kindii to łagodne, hypoalergiczne, testowane dermatologicznie chusteczki nawilżane,  idealnie dostosowane do różnych potrzeb skóry dziecka. Nie zawierają  alkoholu, PEG-ów i parabenów, dlatego nie podrażniają naskórka. Mają miły i łagodny zapach. Dzięki wygodnemu i trwałemu zamknięciu oraz optymalnej liczby chusteczek, można je ze sobą zabrać dosłownie wszędzie.  Ich główną zaletą jest uniwersalność, ponieważ polecane są do pielęgnacji całego ciała dziecka.

CLEANIC KINDII NEW BABY CARE

Cleanic Kindii New Baby Care_chusteczki nawilżane.jpgTen wariant chusteczek jest dedykowany dla wyjątkowo delikatnej skóry noworodków i niemowląt. Są to jedyne chusteczki do stosowania od pierwszego dnia życia dziecka. Dzięki zawartości emolientów nawilżają i natłuszczają skórę, jednocześnie chronią przed podrażnieniami! Posiadają pozytywną opinię Instytutu Matki i Dziecka NR ZF-K-7/12.
Produkt otrzymał nagrodę Perła Rynku FMCG 2013.

Cena chusteczek to 6,90 zł za opakowanie 60 szt.

CLEANIC KINDII BABY SENSITIVE

Cleanic Kindii Baby Sensitive_chusteczki nawilżane_zdjęcieSą przeznaczone dla skóry szczególnie wrażliwej i atopowej niemowląt i małych dzieci. Zawierają łagodzący i chroniący balsam
z panthenolem. Posiadają pozytywną opinię Centrum Zdrowia Dziecka.

Cena chusteczek to 6,90 zł za opakowanie 60 szt.

CLEANIC KINDII SKIN BALANCE

Cleanic Kindii Skin Balance_chusteczki nawilżaneSą polecane do stosowania dla zdrowej skóry dzieci. Zawierają kompleks witamin E, A, F. Chronią zdrową skórę maluszka. Nie zawierają  alkoholu, PEG-ów i parabenów. Posiadają pozytywną opinię Centrum Zdrowia Dziecka.

Cena chusteczek to 6,90 zł za opakowanie 72 szt.

Poniższy tekst jest informacją prasową przesłana nam przez zaprzyjaźnione serwisy. Żadna z naszych redaktorek nie jest autorką poniższego tesktu i nie odpowiadamy za zamieszczone treści. Jednakże dokładamy wszelkich starań, aby przedstawione informacje były zgodne z polityką oraz tematyką naszego serwisu.

Nasze recenzje Zobacz wszystkie »

Dodaj komentarz

Informacje prasowe
  Subscribe  
Powiadom o

To co? Jeszcze jeden artykuł?

Jogurty w urozmaiconej diecie: różne smaki, różne wykorzystanie


Jogurt jako produkt znany od tysięcy lat i zyskuje coraz większe grono smakoszy. Mimo, że do Europy dotarł dopiero na początku XX w. obecnie jest nie tylko przekąską, ale składnikiem wielu potraw. Stało się tak za sprawą przenikania kuchni z różnych stron świata, które na stałe zagościły w większości domów. 

Jogurt coraz częściej staje się dodatkiem do potraw i gości w codziennym menu Polaków. Z badań GUS wynika, że spożycie jogurtu z roku na rok wzrasta. W 2011 r. przeciętnie miesięczne zjadaliśmy 0,54 kg. Jest to wciąż za mało aby dostarczyć organizmowi między innymi odpowiednią ilość wapnia i probiotyków. Dlatego Związek Polskich Przetwórców Mleka rozpoczął realizację kampanii „Jogurt na dobry dzień”, której celem jest edukacja społeczeństwa na temat zalet spożywania jogurtu.

Bez wątpienia jogurt jest składnikiem odżywczym codziennej diety, a dzięki zawartości żywych kultur jogurtowych produkujących kwas mlekowy spożywanie go zapobiega rozwojowi mikroflory chorobotwórczej w jelitach. Z tego też względu jogurty zalecane są przy kuracji antybiotykowej. Można je wykorzystać na słodko i na słono. W zależności od tego czy chcemy smakowy, gotowy produkt czy też dodatek do jakiegoś dania. Wiele wariantów wykorzystania stawia jogurt na mocnej pozycji składnika, który powinien zawsze gościć w lodówce.

Basic CMYK

Ze względu na przeznaczenie wyróżniamy kilka grup jogurtów:

Jogurty owocowe i smakowe, których jest najwięcej na rynku. W asortymencie dostępny jest z truskawkami, malinami, brzoskwiniami, wiśniami, śliwkami oraz o wielu różnych smakach jak waniliowy, czekoladowy, kawowy, które idealnie sprawdzają się na lekkie śniadanie. Wystarczy dodać płatki by stworzyć pełnowartościowy posiłek. Jest to również doskonała forma gdy nie mamy czasu, a chcemy zjeść coś smacznego.

Jogurty owocowe i smakowe wzbogacone odżywczymi dodatkami: musli, ziarnami zbóż, orzechami, miodem, kawałkami czekolady, ziarnami innych roślin np. słonecznika, dyni. Te jogurty dostarczają wiele mikro i makro elementów. Dla przykładu orzechy zawierają korzystne dla zdrowia tłuszcze jedno- i wielonasycone, a także wspomagają pracę mózgu poprzez zawartość fosforu. Z kolei zboża zawierają dużą ilość błonnika i substancji mineralnych, które są dostarczane organizmowi. Oba składniki przyspieszają metabolizm.

Jogurt typu „greckiego” to gęsty jogurt naturalny, który swoją konsystencję osiąga w naturalny sposób – w procesie fermentacji. Jest on delikatniejszy niż tradycyjny i ma właściwości zakwaszające, co ułatwia przyswajanie wapnia. Jogurt grecki zawiera mniej węglowodanów oraz laktazy, dzięki temu może być polecany osobom z cukrzycą oraz nietolerancją laktozy. Istotne jest również to, że jogurt grecki zawiera 2 razy więcej białka. Z tego też powodu, zapewnia uczucie sytości na dłużej. Jest to też ciekawa alternatywa dla wegetarian, ponieważ w łatwy sposób można pokryć dzienne zapotrzebowanie na białko.

Jogurt pitny charakteryzuje się płynną konsystencją, dzięki czemu może zastąpić soki i inne napoje chłodzące. Zaletą jest również to, że szybko zaspokaja głód w każdej chwili, gdziekolwiek jesteśmy i o każdej porze. Możemy zaobserwować, że wraz z podwyższaniem się temperatury za oknem częściej sięgamy po jogurty pitne ze względu na wygodne opakowanie (np. zakręcana butelka).

Jogurt z probiotykami, z bakteriami (L.actobacillus casei, L.actobacillus acidophilus, Bifidobacterium bifidum) działającymi korzystnie na układ pokarmowy, które usprawniają proces trawienia. Takie jogurty spożywa się głównie podczas kuracji antybiotykowej, ponieważ zawarte w nich bakterie podtrzymują odporność. Dodatkowo produkują kwas mlekowy w jelitach, który zapobiega rozwojowi bakterii chorobotwórczych.

Jak widzimy powyżej jest cały wachlarz jogurtów, z których można wybrać odpowiedni dla siebie i bardzo szybko stworzyć różne dania lub przekąski. Na śniadanie wystarczy dodać płatki, suszone czy świeże owoce, miód, ziarna (np. dyni, słonecznika) czy mieszankę orzechów by stworzyć miskę pełną energii na początek dnia. Propozycją są jabłka z pieczonymi orzechami i jogurtem bananowym lub kanapki z jogurtowym twarożkiem i sezonowymi warzywami.

W ciągu dnia gdy poczujemy lekki głód można przygotować pożywny koktajl na bazie jogurtu dodając świeże owoce. Obecnie najlepiej wrzucić kilka truskawek, moreli lub innych ulubionych owoców by stworzyć wyśmienity napój. Można również przygotować indyjskie lassi bądź turecki ayran.

Biorąc pod uwagę porę roku i wszechobecne słońce, nie zawsze mamy ochotę na ciepłe i ciężkie zupy, po których czujemy się przepełnieni. Wystarczy przyrządzić chłodnik z botwinki, porów, ogórka czy szpinaku, który zaproponowała ambasadorka kampanii – Monika Mrozowska. Na drugie danie warto pomyśleć o sosach do sałatek i dipach na bazie jogurtu. Jogurt także świetnie sprawdza się do marynat np. grillowanych lub pieczony mięs (szczególnie drobiu i jagnięciny), ponieważ nadaje im soczystości i lekkiego smaku. Można skorzystać z innych pomysłów i przygotować tzatziki, curry, raitę, ciasta, placuszki, lody, musakę czy pilaw.

Nie należy sprowadzać jogurtów tylko do jednej funkcji przekąski. Jogurt można dodać do wielu potraw by otrzymać zdrowy posiłek, wzbogacony o wapń i białko. Nie bójmy się eksperymentować i sprawmy by jogurt na stałe zagościł w naszej kuchni.

Przepisy dostępne są na stronie kampanii „Jogurt na dobry dzień” www.jogurtnadobrydzien.pl  

Dofinansowano ze środków Funduszu Promocji Mleka

Poniższy tekst jest informacją prasową przesłana nam przez zaprzyjaźnione serwisy. Żadna z naszych redaktorek nie jest autorką poniższego tesktu i nie odpowiadamy za zamieszczone treści. Jednakże dokładamy wszelkich starań, aby przedstawione informacje były zgodne z polityką oraz tematyką naszego serwisu.

Nasze recenzje Zobacz wszystkie »

Dodaj komentarz

Informacje prasowe
  Subscribe  
Powiadom o

Sprawdź nasz kolejny artykuł

„Pokaż mi swoją dłoń, a powiem Ci kim jesteś”


Tak to już jest, że dłonie uważane są za wizytówkę człowieka, a niestety wciąż bardzo często lekceważymy i pomijamy je w codziennej pielęgnacji. By temu zapobiec i zmienić przyzwyczajenia, należy sobie najpierw uświadomić, że to właśnie one są najbardziej narażone na działanie wszelkich czynników zewnętrznych, ponieważ stanowią nasze narzędzie pracy. Każdego dnia narażamy dłonie na kontakt z twardą wodą, detergentami, substancjami chemicznymi czy czynnikami atmosferycznymi.

Musisz zdać sobie sprawę z tego, iż skóra dłoni jest pozbawiona gruczołów łojowych i ma bardzo cieniutką warstwę tkanki tłuszczowej, a to niestety przyczynia się do szybkiego jej wysychania oraz starzenia.

Pamiętaj więc o tym, by:

– w trakcie wykonywania prac domowych oraz (niekiedy) pracy zawodowej, zawsze używać rękawic ochronnych,

– zimą, gdy temperatura spada poniżej zera, noś ciepłe rękawiczki, natomiast latem, chroń skórę dłoni przed promieniowaniem UV stosując kremy z blokerami słonecznymi,

– codziennie, najlepiej po każdej wykonanej czynności, np. po sprzątaniu, wmasuj w dłonie krem pielęgnacyjny (moja rada – kup sobie małą tubkę kremu, wrzuć do torebki i miej zawsze przy sobie),

– bardzo suche, szorstkie i zniszczone dłonie potraktuj przed snem grubą warstwą kremu odżywczego i nałóż na nie bawełniane rękawiczki lub skarpetki, dzięki czemu preparat lepiej się wchłonie,

MANICURE W DOMOWYM ZACISZU…

NARZĘDZIA, CZYLI CO BĘDZIE CI POTRZEBNE…?

– zmywacz do paznokci (bezacetonowy),
– waciki kosmetyczne,
– pilniki*,
– miseczka z wodą, opcjonalnie mydło lub sól do kąpieli,
– patyczek z drzewa różanego lub kopytko do usuwania skórek,
– cążki do skórek,

Jeśli chcesz kompleksowo zadbać również o skórę dłoni, przygotuj:

– peeling,
– maseczkę i/lub krem.

* Pilniki: nie używaj metalowych. Wybieraj szklane bądź papierowe. Rodzaje:
– gruboziarniste, o gradacji 80/100 – przeznaczone są do paznokci żelowych i akrylowych oraz do użytku profesjonalnego,
– średnioziarniste, o gradacji 100/180 – przeznaczone są do skracania i opracowywania naturalnej płytki paznokcia,
– drobnoziarniste lub tzw. bloczki polerskie, o gradacji powyżej 220 – przeznaczone są do wygładzania płytki paznokcia,

JAK TO ZROBIĆ, CZYLI KROK PO KROKU…

1. Płatek kosmetyczny nasącz zmywaczem i usuń „stary” lakier.

2. Odpowiednim pilnikiem skróć paznokcie do pożądanej długości, pamiętając o tym by nie „szarpać” nim na wszystkie strony. Staraj się raczej wykonywać ruchy w jednym kierunku, od boku paznokcia do jego środka.

3. Nadaj kształt paznokciom i wygładź ich końcówki, w tym celu pociągnij pilnikiem od dołu ku górze, po wolnym brzegu paznokcia (po jego wystającej części), tak by usunąć ewentualne „zadziorki”.

4. Do miseczki z ciepłą, lecz nie gorącą, wodą dodaj odrobinę mydła w płynie lub soli do kąpieli i przez około pięć minut mocz dłonie. Możesz przy okazji wykonać peeling dłoni, w celu usunięcia zrogowaciałego naskórka. Opłucz i dokładnie osusz dłonie.

5. Drewnianym patyczkiem bądź dłutkiem odepchnij skórki okalające płytkę paznokcia. Pamiętaj o tym by nie naciskać zbyt mocno na płytkę, żeby jej nie uszkodzić.

6. Ewentualne, wystające pozostałości odepchniętej skórki, delikatnie usuń cążkami. Miej jednak na uwadze by nie wycinać ich zawsze, w całości (a jedynie ODPYCHAĆ), ponieważ chronią one macierz paznokcia przed wnikaniem drobnoustrojów – za rzadko się o tym mówi i za często uskutecznia się  właśnie takie praktyki.

7. Pilnikiem drobnoziarnistym lub bloczkiem polerskim możesz DELIKATNIE opracować płytkę paznokcia, wyrównując i wygładzając jego powierzchnię. Należy robić to bardzo delikatnie by nie przepiłować płytki.

8. Wmasuj w dłonie i paznokcie maseczkę lub jeśli jej nie masz, krem pielęgnacyjny.

9. Odtłuść paznokcie (w gabinetach kosmetycznych używa się do tego celu  tzw. cleanera, ty możesz wykorzystać zwykły zmywacz).

10. Nałóż odżywkę do paznokci.

11. Jeśli zamierzasz pomalować paznokcie, najpierw  zaaplikuj lakier podkładowy by chronić płytkę przed przebarwieniami, następnie lakier kolorowy, a na wierzch nałóż warstwę utwardzacza lub nabłyszczacza.

ZRÓB TO SAMA, CZYLI JAK PIELĘGNOWAĆ DŁONIE I PAZNOKCIE DOMOWYMI SPOSOBAMI

KĄPIEL DŁONI:
Aby nawilżyć i odżywić dłonie możesz podarować im kąpiel w: mleku z dodatkiem miodu, ciepłej oliwie bądź ciepłej wodzie z dodatkiem soku z cytryny. 

PEELING:
Do zrobienia peelingu potrzebujesz czegoś czym możesz pomasować skórę i zetrzeć obumarły naskórek, np. cukier (trzcinowy), sól, wiórki kokosowe, płatki migdałowe, płatki owsiane czy otręby.. oraz coś co ułatwi ci rozprowadzanie kosmetyku, np. oliwa z oliwek, olej migdałowy, kokosowy czy z jojoby.

Jak to zrobić?

PEELING:
Peeling cukrowy/solny/kokosowy…: do miseczki wlej dowolny olej roślinny, około 3,4 łyżki (nada skórze gładkość i elastyczność), dodaj do niego wybraną „spożywkę ścierającą”, około 2 łyżek,  wmasuj w skórę.

Peeling owsiany (polecany do bardzo suchej i popękanej skóry): wsyp płatki owsiane do małej miseczki, zalej gorącą wodą, rozdrobnij do uzyskania papki, wmasuj w dłonie.

MASECZKA:
Jogurtowa: jogurt naturalny, wymieszaj z łyżeczką oleju z kiełków pszenicy, nanieś masę na skórę i pozostaw na około 10 minut. Olej wygładzi skórę, a kwas mlekowy zawarty w jogurcie usunie obumarłe komórki naskórka.

Miodowo-cytrynowa: mniej więcej 3 łyżki miodu, najlepiej o rzadkiej konsystencji wymieszaj z sokiem z połowy cytryny, nałóż na dłonie. Takie połączenie sprawi, że skóra stanie się gładka, miękka, bardziej elastyczna, nawilżona i rozjaśniona.

Owocowa: zetrzyj ogórek i pół jabłka, dodaj sok z połowy cytryny, wszystkie składniki wymieszaj. Nałóż na dłonie i paznokcie, pozostaw na 15-20 minut, następnie spłucz i posmaruj dłonie kremem.

Mix oliwkowy dla szorstkiej skóry: w równych proporcjach wymieszaj olej sezamowy, rycynowy oraz oliwę z oliwek. Wmasuj mieszankę w skórę, pozostaw na kilka minut, niewchłonięty nadmiar spłucz letnią wodą.

Papka z siemienia lnianego: siemię lniane zalać wrzącą wodą, odczekać aż wystygnie i wytworzy się śluz, wymieszać. Nałóż papkę na dłonie, pozostaw na 15-20 minut.

Moja rada: dla wzmocnienia działania maseczek, każdy nałożony preparat można owinąć folią spożywczą, a następnie ręcznikiem.

Źródło zdjęcia: Flickr

Nasze recenzje Zobacz wszystkie »

2
Dodaj komentarz

Fizinka
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Budująca Mama
Gość
Budująca Mama

Hmm… no zobaczymy, czy dzisiaj wieczorkiem Zosia będzie na tyle grzecznie spała, że Mama znajdzie chwilę na pazurki ;-) Bardzo przydatny wpis!

top-facebook top-instagram top-search top-menu go-to-top-arrow search-close