Wystawa w Muzeum Dobranocek


Muzeum Dobranocek w Rzeszowie od 8 października zaprasza na nową wystawę zorganizowaną we współpracy z Teatrem Lalkowym Dagmar Selje w Bielefeldzie.

Zaprezentujemy lalki i scenografie z bielefeldzkiego teatru ze sztuki „Wyprawa Piotrusia na księżyc” –  baśni, która gościła również na ekranach telewizyjnych jako dobranocka.

Muzeum Dobranocek w październiku zaprezentuje wyjątkową wystawę, powstałą we współpracy z Teatrem Lalkowym Dagmar Selje z Bielefeld – miasta partnerskiego Rzeszowa. Wystawa przypomni bohaterów historii zatytułowanej „Wyprawa Piotrusia na księżyc”, którzy wystąpili w jednej ze sztuk bielefeldzkiego teatru lalkowego oraz filmie animowanym i dobranocce „Piotruś w krainie czarów czyli wyprawa fantastyczna”. Już od 8 października będzie można obejrzeć lalki i scenografie teatralne, poznać fascynujące przygody bohaterów oraz nie mniej barwne losy twórców teatru lalkowego w Bielefeld: Dagmar i Helmuta Selje. Podczas trwania wystawy można zapisywać się na zajęcia edukacyjne: warsztaty teatralne, twórcze oraz lekcje muzealne.

Wernisaż odbędzie się 8 października, we wtorek, o godz. 11.00. Po uroczystym otwarciu wystawy odbędą się prezentacja technik wykonania lalek: marionetki, pacynki oraz kukły oraz warsztaty teatralne dla dzieci. Będzie niepowtarzalna szansa wykonania własnej kukiełki oraz zagrania w kosmiczną grę planszową.

Wystawa zorganizowana jest w  ramach partnerskiej wymiany kulturalnej Rzeszów – Bielefeld. Oba miasta podpisały umowę partnerską w październiku 1991 roku. Początki teatru Dagmar Selje sięgają 1995 roku, kiedy przejęła teatr lalkowy
w Bielefeld po swoim ojcu, Helmucie Selje – wybitnym lalkarzu, aktorze i twórcy teatralnym, który zdobył sławę międzynarodową jako twórca teatru lalkowego i kukiełkowego. Dagmar Selje z kilkuosobowym zespołem kontynuuje tradycję teatru lalkowego, w którym przede wszystkim realizowane są sztuki dla dzieci.

„Wyprawa Piotrusia na księżyc”
Teatr lalkowy i dobranocka.
8 X – 31 XII 2013 r.
Muzeum Dobranocek, ul. Mickiewicza 13

Rezerwacje i zapisy: tel. (17) 852 57 15

zwiedzanie: 4 zł bilet ulgowy za osobę + 25 zł przewodnik (od grupy)

cena warsztatów: 5 zł za osobę + 25 zł instruktor (od grupy)

zwiedzanie – wstęp indywidualny: 7 zł bilet normalny, 4 zł ulgowy + na życzenie – przewodnik 25 zł

Poniższy tekst jest informacją prasową przesłana nam przez zaprzyjaźnione serwisy. Żadna z naszych redaktorek nie jest autorką poniższego tesktu i nie odpowiadamy za zamieszczone treści. Jednakże dokładamy wszelkich starań, aby przedstawione informacje były zgodne z polityką oraz tematyką naszego serwisu.

Nasze recenzje Zobacz wszystkie »

Subscribe
Powiadom o
Informacje prasowe

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Mało? To może sprawdź kolejny tekst :)

Europejskie Centrum Bajki zaprasza do udziału w konkursie „Moja ulubiona postać bajkowa”


Zadaniem uczestników konkursu jest przedstawienie za pomocą pracy plastycznej lub literackiej (zależnie od wieku) swojej ulubionej postaci bajkowej. Prace należy wysłać do 30 września – liczy się data stempla pocztowego. Do wygrania aparat fotograficzny, gry planszowe i książki.

Plakat_KONKURS_MUPB

 

Regulamin konkursu „Moja ulubiona postać bajkowa”

  1. Organizatorem konkursu jest Europejskie Centrum Bajki im. Koziołka Matołka w Pacanowie
  2. Celem konkursu jest:

– wzbudzenie w uczestnikach kreatywności w opisaniu swojej ulubionej bajkowej postaci lub w wykonaniu pracy plastycznej,

– rozwijanie uzdolnień plastycznych, wrażliwości artystycznej dzieci,

– wzbogacenie warsztatu plastycznego i różnorodnych form

i technik plastycznych,

– propagowanie bajek i baśni,  popularyzowanie twórczości literackiej dzieci,

– rozwijanie wrażliwości i wyobraźni młodych autorów.

3. Tematem konkursu jest przedstawienie za pomocą pracy plastycznej
lub literackiej swojej ulubionej postaci bajkowej

4. Konkurs skierowany jest do dzieci w wieku 6–13 lat

5. Konkurs podzielony jest na dwie kategorie wiekowe:

– wiek 6-9 lat

– wiek 10-13 lat

6. Zadaniem uczestników jest:

– wiek 6-9 lat: nadesłanie pracy plastycznej, w formie płaskiej, wykonanej w dowolnej technice, przedstawiającej swoją ulubioną postać bajkową.

– wiek 10-13 lat: nadesłanie pracy literackiej napisanej

w dowolnym gatunku (opowiadanie, opis, wiersz itp.) przedstawiającej bajową postać, jej przygodę itp.

7. Każdy uczestnik może przesłać tylko jedną pracę w terminie
do 30.09.2013r. (liczy się data stempla pocztowego) na adres Europejskiego Centrum Bajki

8. Prace powinny spełniać następujące kryteria:

– praca plastyczna: forma papierowa, płaska (nie elektroniczna),

–  praca literacka nie może być krótsza niż 1 strona A4, napisana czcionką 12 i nie powinna przekraczać 6 stron w takim
też wymiarze,

– każda praca podpisana na odwrocie: imię, nazwisko, adres

i numer telefonu – prace podpisują dzieci.

9. Ocenie podlegać będą:

– ciekawy pomysł,

– interesujący opis lub wykonanie.

10. Do każdej pracy prosimy dołączyć pisemną zgodę rodzica lub opiekuna na udział niepełnoletniego dziecka w konkursie.

11. W każdej kategorii wiekowej planuje się przyznanie trzech nagród rzeczowych za zajęcie I, II i III miejsca oraz 5 wyróżnień w postaci książek.

12.  Jury zostanie powołane przez Organizatora konkursu

13. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone 7 października 2013r.  roku
na stronie internetowej Organizatora www.stolica-bajek.pl w zakładce Aktualności.

14. Wręczenie nagród nastąpi 13 października 2013 r. W tym dniu odbędzie się w Europejskim Centrum Bajki Zjazd Postaci Bajkowych

15. Organizator nie zwraca prac nadesłanych do konkursu

16. Zgłoszenie prac na konkurs uważane będzie za uznanie warunków regulaminu oraz wyrażenie zgody na publikowanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 28.08.1997r. o ochronie danych (Dz. U. Nr 133 poz. 883)

17. Kontakt w sprawie konkursu:

Europejskie Centrum Bajki im. Koziołka Matołka w Pacanowie,

ul. Kornela Makuszyńskiego 1, 28-133 Pacanów,

tel. 041 376 50 88, e-mail: biblioteka@pacanow.eu

Poniższy tekst jest informacją prasową przesłana nam przez zaprzyjaźnione serwisy. Żadna z naszych redaktorek nie jest autorką poniższego tesktu i nie odpowiadamy za zamieszczone treści. Jednakże dokładamy wszelkich starań, aby przedstawione informacje były zgodne z polityką oraz tematyką naszego serwisu.

Nasze recenzje Zobacz wszystkie »

Subscribe
Powiadom o
Informacje prasowe

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

To co? Jeszcze jeden artykuł?

Ucz się przy muzyce – będziesz mądrzejszy


  • Uczniowie, którzy uczą się przy muzyce, odnoszą lepsze wyniki podczas egzaminów z matematyki
  • Spotify ujawnia wpływ słuchanych gatunków muzycznych na poziom koncentracji 

Uczniowie, którzy na początku września wrócili do szkoły, powinni pomyśleć o spakowaniu do plecaków razem z podręcznikami i zeszytami… słuchawek. Muzyczny serwis streamingowy Spotify dowodzi, że uczniowie i studenci zdobywają lepsze stopnie, jeśli w nauce towarzyszy im muzyka.

Do badań wpływu muzyki na uczenie się serwis Spotify zaprosił dr Emmę Gray, psycholog kliniczną specjalizującą się w terapii kognitywno – behawioralnej w British CBT & Counselling Service w Londynie. Wyniki badań pokazały, jak ważne jest dopasowanie gatunku słuchanej muzyki do tematu nauki. Wskazały także pozytywny wpływ muzyki na koncentrację i gotowość do nauki.

Uczniowie słuchający w czasie nauki muzyki klasycznej w rytmie 60 – 70 uderzeń na minutę, na egzaminach z matematyki osiągali rezultaty lepsze średnio o 12 % od reszty kolegów[1]. Melodia i zasięg tonów w muzyce klasycznej, jak w przypadku utworu Dla Elizy Beethovena, pomaga uczyć się dłużej i przyswajać więcej informacji.

Lewa półkula mózgu służy do przetwarzania danych i rozwiązywania trudniejszych zadań i problemów. Są to kluczowe umiejętności w naukach ścisłych, humanistycznych i języków obcych. Słuchanie utworów z rytmem 50 – 80 uderzeń na minutę, jak We Can’t Stop Miley Cyrus lub Mirrors Justina Timberlake’a działa upajająco na umysł, co sprzyja logicznemu myśleniu i pozwala mózgowi łatwiej uczyć się i zapamiętywać nowe informacje.

Ucząc się przedmiotów takich jak język polski czy sztuka, uczniowie wykorzystują prawą półkulę mózgu, która odpowiada za oryginalne, kreatywne myślenie. Badania pokazały, że takie osoby powinny emocjonalnego rocka oraz muzyki pop, jak Firework Katy Perry oraz I Can’t Get No (Satisfaction) The Rolling Stones. Taka muzyka dodaje nam energii i dodatnio wpływa na kreatywność i pomysłowość.

Dr Gray komentuje: „Muzyka ma pozytywny wpływ na umysł, a słuchanie odpowiednich gatunków muzycznych dodatkowo pomaga w uczeniu się i zapamiętywaniu. Muzyka może wprawić umysł we właściwy nastrój do nauki, co potwierdziły badania – uczniowie słuchający muzyki w czasie nauki radzą sobie lepiej od reszty. Do przedmiotów opartych na logice, jak matematyka, należy dobierać muzykę uspakajającą i wzmacniającą koncentrację, podczas gdy do przedmiotów kreatywnych najlepiej dopasować utwory oddające emocje, które chcemy pokazać.”

Angela Watts, VP of Global Communications w Spotify, komentuje: „Biorąc pod uwagę liczbę uczniów i studentów słuchających muzyki w Spotify, widzimy pozytywny efekt streamingu na ich naukowe sukcesy. Z pomocą dr Gray stworzyliśmy idealne playlisty, które pomogą uczniom zdobyć jeszcze lepsze stopnie.”

 

Idealna muzyka do nauki 

Matematyka:

Maths study playlist – Classical

Przedmioty ścisłe, humanistyczne i języki obce:

Science, Humanities and Languages study playlist – 50-80BPM

Język ojczysty i sztuka:

English, Drama, Art study playlist – Rock and Pop


Poniższy tekst jest informacją prasową przesłana nam przez zaprzyjaźnione serwisy. Żadna z naszych redaktorek nie jest autorką poniższego tesktu i nie odpowiadamy za zamieszczone treści. Jednakże dokładamy wszelkich starań, aby przedstawione informacje były zgodne z polityką oraz tematyką naszego serwisu.

Nasze recenzje Zobacz wszystkie »

Subscribe
Powiadom o
Informacje prasowe

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Sprawdź nasz kolejny artykuł

Serduszko puka… (cz. 2)


Nasze Serduszko chyba całkiem już zapomniało o badaniu, a już niebawem czekało nas kolejne. Jednak – jak się okazało później – szczęśliwie dostaliśmy telefon w związku z przełożeniem wizyty na wcześniejszy termin. Niestety nie byliśmy w stanie stawić się w proponowanym czasie, a najbliższa możliwa wizyta miałaby być znacznie później niż pierwotnie ustalony termin.

Postanowiłam poszukać innego kardiologa dziecięcego. Przypadkiem dowiedziałam się o nowej przychodni do której przyjeżdża inny specjalista z Wrocławia. Termin wizyty był szybki więc bez wahania nas umówiłam. Doktor okazał się bardzo miły, a że nasza córka gustuje w mężczyznach, znacznie u niej zapunktował. Co prawda była pod wpływem środka wyciszającego, jednak powoli przestawał już działać. Odważnie powiedziała, że będzie miała badanie, niestety w chwili użycia stetoskopu przez lekarza zaczął się płacz. Nie taki histeryczny i zarazem błagalny jak podczas pierwszej wizyty. Nie łatwiej było ją rozebrać do pasa i położyć na kozetce, ale w chwili gdy usłyszała zabawne gwizdanie Doktora zupełnie zmieniła postawę. Lekarz próbował nawiązać z nią kontakt, rozpoczął rozmowę o pieskach i innych interesujących dziecko tematach. Zakończył badanie i powiedział, że teraz dokładnie nam wszystko wytłumaczy, ponieważ jest zdania że rodzic ma być półspecjalistą w sprawie swojego dziecka.

Nastawiliśmy się na potwierdzenie poprzedniej diagnozy, jednak zostaliśmy mile zaskoczeni! Nasze dziecko ma szmery niewinne lub też przygodne. „U dzieci, w przeciwieństwie do dorosłych, występowanie szmerów jest związane z fizjologicznymi zmianami zachodzącymi w rosnącym sercu, mają one przeważnie charakter niewinny. U dorosłych zaś większość szmerów serca wiąże się z nieprawidłową budową naczyń lub serca. Szmery serca u dzieci są zjawiskiem bardzo częstym, występują u 8-15% niemowląt, u 25-95% dzieci między 3. a 12. rokiem życia i u około 73% dzieci w okresie dojrzewania.

Szmery przygodne są szmerami krótkimi, nie mają związku z tonami serca, słyszalne są głównie w środku skurczu (wyjątek to buczenie żylne), słyszalne nad niewielkim obszarem. (…) Jeżeli lekarz potwierdzi rozpoznanie szmeru niewinnego, nie jest konieczne żadne leczenie, ponieważ mają one tendencję do samoistnego ustępowania z wiekiem” *

Kiedy powiedział, że nasza córka jest zupełnie zdrowym dzieckiem, a szmery nie są żadną wadą poczułam tak ogromną ulgę, że z wrażenia chyba zapomniałam jak się nazywam! Czułam jak stres, który towarzyszył nam przez ostatnie miesiące puszcza, a razem z nim łzy spływały mi po policzkach. Nasza przygoda niestety jeszcze się nie kończy, Tola wciąż pozostaje pod opieką kardiologa, ale wizyty mają mieć charakter profilaktyczny i z czasem ich częstotliwość ma się zmniejszyć. O tym jakie mamy zalecone ćwiczenia służące oswojeniu dziecka z badaniem USG podzielę się wkrótce.

Mam nadzieję, że nigdy więcej nie spotkamy na swojej drodze takich „specjalistów” jak poprzednia pani kardiolog, która skutecznie nas do siebie zniechęciła i nastraszyła nas operacją. Czy ktoś z Was był kiedyś w rękach tak nieodpowiedzialnych lekarzy? Życzę Wam i sobie, by takie rzeczy nie miały miejsca.

 

* kardiolo.pl

Informacje zawarte w artykule mają jedynie charakter informacyjny.

Nasze recenzje Zobacz wszystkie »

Subscribe
Powiadom o
(nie)Magda(lena)

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
top-facebook top-instagram top-search top-menu go-to-top-arrow search-close