Jakie to proste
Tytuł: „Jakie to proste”
Opracowanie: Anna Horosin
Ilustracje: Sylwia Zajączkowska
Wydawnictwo: Wydawnictwo Skrzat
Rok wydania: 2011
Format : 165×236 mm
Okładka: miękka szyta
Ilość stron: 12
Średnia cena: ok. 3,5 zł
Ta mała książeczka bardzo mnie zaintrygowała, a czym? To pierwsza książka w naszych zasobach, która ma zmywalne strony!
Jej kartki są błyszczące, śliskie, pokryte warstwą lakieru, który sprawia, że możemy zmywać poprzednio napisane słowa, szlaczki czy inne dzieła małych rączek. Bez problemu możemy zetrzeć ołówek, kredkę, długopis, cienkopis i mazak. Takie narzędzia testujące akurat miałam w domu:)
Najlepiej jeśli zmywamy świeżo popisane esy – floresy. Niestety starsze ślady po długopisie nie chcą już zejść.
Książka doskonale nadaję się dla maluchów rozpoczynających przygodę z nauką pisania, czy koordynacji czynności związanych z precyzyjnym prowadzeniem pisaka. Zawiera ona różnorodne pytania oraz zagadki, które uczą spostrzegawczości oraz poprzez zabawę pozwalają dziecku łatwiej przyswoić wiedzę.
Książka jest bardzo kolorowa, czytelna, obrazki zachęcają dziecko do pracy z nimi. Odpowiadając na pytania czy też rysując „kropkowane” obrazki, możemy stymulować jego umysł zadając dodatkowe pytania związane z ilustracjami.
Bardzo fajna, mała książeczka, którą można zabrać zawsze ze sobą. Była z nami na tegorocznym urlopie – umilała córce dość długą trasę samochodem:)
Magdalena
Serdecznie dziękujemy Wydawnictwu Skrzat za przekazanie egzemplarza recenzenckiego książki.
Opis wydawcy:
Jakie to proste to seria książeczek zawierających proste i atrakcyjne dla dziecka ćwiczenia przygotowujące je do nauki pisania. Przejrzyste, kolorowe, nieskomplikowane ilustracje zawierają element narysowany przerywaną linią, którą dziecko łączy jednym, ciągłym ruchem ręki, zaczynając od wyznaczonego miejsca.
Zadania wykonywane przez dziecko stymulują koordynację wzrokowo – ruchową i uczą drobnych, płynnych ruchów ręki. Książeczka wykonana jest z papieru zmywalnego, dlatego ćwiczenia mogą być wielokrotnie powtarzane przez dziecko, aż do osiągnięcia oczekiwanego efektu.