Uroda 3 października 2013

Plamki, krostki i inne blizny – czyli jak walczyć z defektami skóry?

Przebarwienia, to jeden z najczęściej spotykanych problemów ze skórą. Przyczyn ich powstawania jest kilka, między innymi zaburzenia hormonalne, wskutek których prawidłowa synteza melaniny (barwnika skóry) i jej równomierne rozprowadzanie,  zostaje zakłócone.

Jednak wpływ na pojawianie się owego defektu mają nie tylko czynniki wewnętrzne, ale również  zewnętrzne, takie jak promieniowanie UV.
A w związku z tym, że lepiej jest ZAPOBIEGAĆ niż leczyć, koniecznie pamiętaj o ochronie przeciwsłonecznej w sezonie letnim!

Jeśli mimo to przebarwienia „przyozdobiły” Twoją cerę bądź dekolt, nie martw się, współczesna kosmetologia i medycyna estetyczna mają na nie swe bardziej lub mniej inwazyjne sposoby.

Jednym z najpopularniejszych zabiegów kosmetycznych stosowanych do walki z przebarwieniami i nie tylko (ale o tym za chwilę) jest eksfoliacja czyli złuszczanie – kwasami owocowymi.

Metoda ta znana jest od dawien dawna lecz wciąż wywołuje u klientek/pacjentek skrajne odczucia, być może dlatego, że kwasy raczej źle nam się kojarzą ? A fakt, iż mają zostać nałożone na twarz chyba dodatkowo potęguje strach, no bo kto chciałby na własne życzenie się oszpecić? ;-)

W praktyce nikt nikogo nie będzie katował ;-) pod warunkiem oczywiście, że zabieg wykona osoba odpowiednio PRZESZKOLONA, stosująca się do podstawowych zasad i zaleceń producenta kosmetyków.

Teraz trochę z teorii – co to jest, dla kogo, kiedy stosować i jakie są efekty?

Eksfoliacja polega na złuszczaniu wierzchniej – suchej i zrogowaciałej, warstwy naskórka, z użyciem stężonych kwasów owocowych.

Najważniejsze kwasy owocowe:

glikolowy – jabłka, agrest, winogrona i trzcina cukrowa,

mlekowy – mleko, jabłka, pomidory oraz piwo,

jabłkowy – jabłka, pigwa agrest,

winowy – winogrona,

cytrynowy – cytryny, mleko, sok buraczany, gdzyby, drzewa iglaste, wino,

pirogronowy – papaja, winogrona,

migdałowy – gorzkie migdały,

salicylowy – drzewo różane, kwiaty rumianku, kory drzewne.

 

Usunięcie zewnętrznej warstwy naskórka powoduje głębokie oczyszczenie i odblokowanie porów skóry, jej rewitalizację, odświeżenie, odmłodzenie i rozjaśnienie.

Zabieg ten, w przeciwieństwie do tych, wykonywanych jedynie przez lekarzy (kwasem salicylowym czy trójchlorooctowym), nie wyklucza z życia codziennego, nie ma potrzeby brania urlopu i zamykania się w domu na kilka tygodni. Złuszczanie następuje powoli, stopniowo, prawie niezauważalnie i kończy się w przeciągu około tygodnia.

Wskazania do zabiegu:

– gruba, tłusta i łojotokowa cera,

– trądzik (grudkowo-krostkowy),

– zaskórniki,

– blizny po trądziku,

– rozszerzone pory skóry,

– skóra dojrzała, z oznakami starzenia,

– sucha i wiotka skóra,

– przebarwienia (posłoneczne, potrądzikowe, hormonalne, plamy starcze).

Przeciwwskazania:

– trądzik w fazie aktywnej,

– trądzik różowaty,

– opryszczka,

– łuszczyca,

– grzybica,

– skóra z ubytkami (skaleczenia), podrażnienia,

– ciąża, karmienie piersią.

Efekty terapii:

– ogólna poprawa wyglądu skóry, która staje się gładka, lśniąca, z jednolitym ładnym kolorem,

– poprawa napięcia i elastyczności skóry,

– spłycenie i/lub redukcja drobnych zmarszczek,

– rozjaśnienie przebarwień,

– regulacja i normalizacja pracy gruczołów łojowych,

– poprawa nawilżenia skóry,

– oczyszczenie mieszków włosowych – redukcja oraz zabezpieczenie przed ponownym powstawaniem zaskórników,

– ściągnięcie rozszerzonych porów,

– wygładzenie blizn.

Jeśli chodzi o samo wykonywanie zabiegu, należy pamiętać iż kwasy AHA i BHA wykazują właściwości fotouczulające, a skóra po peelingu staje się bardziej wrażliwa na bodźce zewnętrzne, w związku z czym nie zaleca się wykonywania eksfoliacji w okresie letnim, a także zimowym (kiedy temperatura spada poniżej zera).
Najlepszy okres na poddanie się zabiegowi złuszczania kwasami to JESIEŃ i WIOSNA – a więc teraz (!) – do dzieła! ;-)

Generalnie zaleca się wykonanie dwóch serii w ciągu roku, w odstępach minimum dwumiesięcznych – zazwyczaj jedną serię wykonuje się jesienią, a drugą wiosną.

Seria zależna jest od indywidualnych potrzeb skóry klienta, przeważnie jednak oscyluje w ilości 8-12 zabiegów, które wykonuje się w odstępach 10-14 dni.

Z istotnych informacji dla klienta/ki…. – należy mieć świadomość, iż w początkowym etapie terapii, mogą pojawiać się na skórze wypryski, będące naturalną reakcją organizmu na oczyszczanie.

Jeśli jednak wykwity będą liczne, na dodatek ropne (!) kurację trzeba przerwać i wznowić po ich ustąpieniu!

W czasie trwania kuracji oraz tuż po jej zakończeniu, należy bezwzględnie unikać kąpieli słonecznych, opalania w solarium, dużego nasłonecznienia, a także mrozu (poniżej – 5 st. C).
Konieczne jest również stosowanie kremów z wysokim filtrem UV.

Poza tym w codziennej pielęgnacji nie powinno się stosować  środków silnie działających na skórę, a w szczególności innych peelingów!

 Źródło zdjęcia: Flickr

1
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Ola Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Ola
Gość
Ola

Właśnie, pomału przymierzam się do zabiegów z kwasami :)

Zabawa 30 września 2013

Kim jest Emet? Czyli wymyślony przyjaciel w naszym domu

Emet to kilkuletni chłopiec o niebieskich włosach. Tak, nie pomyliłam się, nie chodzi o oczy, tym nie zdążyłam się przyjrzeć. Wzrostu jest mniej więcej „takiego”. Dokładniej coś pomiędzy wzrostem córki i taty. Mieszka koło „Zielonego Rynku” w przedwojennej kamienicy. Spoglądał na nas z okna tuż obok balkonu na pierwszym piętrze. Przyglądałyśmy się mu z ogródka pizzerii, przełykając kolejne kęsy pieczonego ciasta z serem. Machał do nas radośnie, w końcu znamy się dość dobrze. Odwiedza nas często, by pobawić się z naszą nieco ponad 2,5 letnią córką. Lubią razem czytać, sporo rozmawiają o sprawach znanym tylko im samym. Często leżą razem na łóżku i śpiewają covery piosenek z repertuaru przedszkolaka. Nie wiem czy jego śpiew jest anielski, bo śpiewa zbyt cicho, ale ponoć zna wszystkie teksty na wyrywki. Emet lubi lody tak samo jak nasza córka, najlepiej te zimne. Jest smakoszem chleba i serków – przynajmniej tak twierdzi Tola, bo sama nie zauważyłam by ubywało nam jedzenia (może najzwyklej dzióbie jak myszka?). Lubi ucinać sobie drzemki, wtedy musimy chodzić cicho na paluszkach, by go nie zbudzić. Prawdopodobnie teraz poszedł na wakacje. Poszedł, bo zdaje się, że to wycieczka piesza lub też pojechał samolotem (tak, samoloty uparcie „jeżdżą”). Zapytam go jak znów nas odwiedzi, choć raczej będę musiała zdać się na relację córki, bo tak naprawdę nigdy go nie widziałam i nigdy nie zobaczę, bo moja wyobraźnia już nie jest tą dziecięcą i nieograniczoną.

Emet to wyimaginowany kolega, być może nawet przyjaciel. Sama nigdy nie miałam takiego i jest to dla mnie nowe zjawisko, które obserwuję z ciekawością. Czy nie powinno mnie to martwić? Absolutnie! Niewidzialny przyjaciel często pojawia się w życiu jedynaków, jakim jest moja córka, tym samym kompensują sobie oni brak częstych kontaktów z rówieśnikami, zaspokajają tym potrzeby emocjonalne. Tola jest rezolutnym dzieckiem, śmiałym, chętnym do zabawy z innymi. Z powodu prowadzonego przez nią dialogu/rozmowy (wcielania się również w postać przyjaciela) buduje zdania, które mają logiczny (również emocjonalnie) sens, więc zasób słownictwa znacznie się powiększył i często nas zaskakuje. Emet odwiedza nas często, ale nie na tyle by córka zrezygnowała z normalnego życia i kontaktów społecznych. Nie dorabiam do tego żadnej ideologii, nie wierzę, że Emet jest błąkającą się duszyczką z zaświatów – troszkę poszperałam w sieci i jestem pod wrażeniem interpretacji podobnych zachowań.

Jak długo zostanie z nami Emet nie wiem, pewnie nawet i Tola tego nie wie. Czy będę za nim tęsknić? Jasne! W końcu to jej pierwszy przyjaciel :)
Czy w Waszych domach gościł podobny jegomość? A może sami mieliście niewidzialnego przyjaciela? Z chęcią poznam Wasze historie :)

PS. Nie sądzicie, że dość wymownym jest, iż słowo “emet” w jezyku hebrajskim oznacza prawdę? :)

1
Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Ciąża 28 września 2013

Domowa siłownia przyszłej mamy – Aktywna profilaktyka przeciwrozstępowa

Ciąża to nie powód, żeby rezygnować z aktywności fizycznej. Sprawna mama to przecież same korzyści – nie tylko dla dziecka, ale i dla niej samej. Zadbaj o to, by być w formie przez całe dziewięć miesięcy.

W trakcie ćwiczeń fizycznych zwiększa się przepływ krwi przez pracujące mięśnie i przez skórę. Naczynia krwionośne w skórze rozszerzają się, żeby oddać nadmiar produkowanego ciepła. Jest to jeden z mechanizmów termoregulacyjnych – dotlenia i odżywia skórę. Dlatego celowe może być  wykonywanie ćwiczeń na wybrane partie ciała, czyli te, które najbardziej narażone są na rozstępy.

Wszystkim przyszłym mamom, którym trudno wygospodarować trochę czasu, aby poćwiczyć w klubie fitness pod okiem wykwalifikowanej kadry, proponujemy wykonywanie regularnego treningu w domu.

Poniżej proponujemy ćwiczenia wzmacniające mięśnie klatki piersiowej,  ud, bioder i pośladków oraz bezpieczne ćwiczenia uaktywniające mięśnie brzucha. Do ćwiczeń przygotuj matę, taśmę, małą i dużą piłką  oraz hantle ok. 1 kg (mogą być butelki z wodą o pojemności 0,75 litra).

Przed częścią główną treningu wykonaj kilkominutową rozgrzewkę. Maszeruj w miejscu, podnoś wysoko kolana, zrób krążenia biodrami i ramionami. Dr Katarzyna Sempolska przygotowała ten trening specjalnie dla marki Bio-Oil – specjalistycznego olejku pielęgnacyjnego do skóry.

PIĘKNY BIUST

Mocne mięśnie klatki piersiowej będą naturalnym gorsetem podtrzymującym powiększający się gruczoł piersiowy. 

1

W klęku podpartym dłonie ustaw na szerokość barków, a kolana na szerokość bioder. Kręgosłup utrzymuj w linii prostej. Ramiona wysuń do przodu (ćwiczenie 1a).  Przenieś ciężar tułowia na ręce. Następnie powoli, utrzymując tyłów w płaszczyźnie poziomej, zacznij uginać ramiona (ćwiczenie 1b). Powtórz 10 razy.

Ćwiczenie 1a

cw-2b-new

Ćwiczenie 1b

cw-2d-new

Usiądź w siadzie skrzyżnym. Wyprostuj plecy, ściągnij łopatki. Chwyć małą piłkę w dłonie i trzymaj ją przed sobą. Robiąc wydech ściśnij maksymalnie piłkę i napnij mięśnie piersiowe. Robiąc wdech rozluźnij ramiona. Wykonaj 3 serie po 10 powtórzeń. Najpierw trzymaj piłkę na wysokości pępka (ćwiczenie 2a), potem na wysokości klatki piersiowej (ćwiczenie 2b) a na końcu nad głową (ćwiczenie 2c).

Ćwiczenie 2a

cw-1c-new

Ćwiczenie 2b

cw-1a-new

Ćwiczenie 2c

cw-1b-new

3

Połóż się na plecach nogi ugnij w kolanach. Stopy ustaw na szerokość bioder. Hantle unieś w górę nad klatkę piersiową (ćwiczenie 3a). Powoli przenieś lekko ugięte ramiona na bok (ćwiczenie 3b). Powtórz 20 razy.

Ćwiczenie 3a

 cw-2c-new

Ćwiczenie 3b

cw-2a-new

SMUKŁE UDA I JĘDRNE POŚLADKI   

4

Zawiąż taśmę dookoła kostek. Ustaw stopy na szerokość bioder. Wyprostuj plecy, ręce trzymaj wzdłuż tułowia (ćwiczenie 4a). Ręce połóż na biodrach. Rozciągając gumę odstaw prawą nogę w bok, a biodra przesuń do tyłu. Ugnij kolana i cały czas trzymaj je nad piętami. (ćwiczenie 4b). Wykonaj 20 powtórzeń na przemian odstawiając prawą i lewą nogę.

Ćwiczenie 4a  

cw_4e-new

  Ćwiczenie 4b

cw_4f-new

 5

Pozycja wyjściowa jak w poprzednim ćwiczeniu (ćwiczenie 5a). Stań stabilnie na prawej nodze kolano masz lekko ugięte. Równocześnie unieś lewą nogę i ramiona w bok (ćwiczenie 5b). Powtórz 10 razy a następnie zmień nogę.

Ćwiczenie 5a

cw_4b-new

Ćwiczenie 5b

cw_4a-new

6

Stań w wykroku. Lewa noga jest ugięta, kolano trzymaj nad piętą. Prawą wyprostowaną nogę odstaw w tył na palce. Dłonie oprzyj na udach (6). Unieś prawą nogę w tył i lekko przechyl tułów do przodu. Utrzymaj równowagę (6a). Zrób po 10 razy na obie nogi

Ćwiczenie 6a

cw_4d-new

Ćwiczenie 6b

cw_4c-new

TRENING MIĘŚNI PODTRZYMUJĄCYCH BRZUCH  

7

W siadzie na piłce trzymaj dłonie oparte po bokach piłki. Powoli małymi kroczkami idź do przodu, aż położysz się na piłce. Biodra i dolna część pleców są wciśnięte w piłkę. Ugnij ramiona a dłonie oprzyj pod głową (ćwiczenie 7a). Zrób skrętoskłon w lewą stronę i sięgnij prawą dłonią do lewego kolana (ćwiczenie 7b). Wykonaj to ćwiczenie na przemian na prawą i lewą stronę.

Ćwiczenie 7a

cw_3e-new

Ćwiczenie 7b

cw_3d-new

8

Zrób klęk prosty bokiem do piłki. Oprzyj lewe biodro wysoko na piłce. Wyprostuj prawą nogę i pilnuj, żeby całe ciało ustawić w jednej linii. Prawą rękę oprzyj z tyłu głowy (ćwiczenie 8a). Zrób skłon tułowia do boku, nie napinając szyi i karku (ćwiczenie 8b). Wykonaj na obie strony.

Ćwiczenie 8a

cw_3f-new

Ćwiczenie 8b

cw_3a-new

9

W leżeniu na plecach nogi oprzyj na piłce. Ramiona przenieś w bok (ćwiczenie 9a). Przełóż obie nogi na lewą stronę, nie odrywając barków i łopatek od ziemi (ćwiczenie 9b). Przenieś nogi do pozycji centralnej i wykonaj to samo na prawą stronę (ćwiczenie 9c).

 

Ćwiczenie 9a

cw_3b-new

Ćwiczenie 9b

cw_3g-new

Ćwiczenie 9c

cw_3c-new

Dr Katarzyna Sempolska – autorka programu „Aktywne 9 miesięcy” www.aktywne9miesiecy.pl

Doktor nauk o kulturze fizycznej, specjalista fitness, autorka zajęć dla kobiet w ciąży i matek z małymi dziećmi z 8-letnim doświadczeniem w pracy w klubach fitness i 12-letnim doświadczeniem w pracy w szkołach rodzenia. Doświadczona trener pilaste, pracująca m. in. z tancerkami Baletu Narodowego. Wykładowca akademicki, przez kilka lat pracownik Zakładu Fizjologii AWF Warszawa. Autorka pierwszych w Polsce 2 płyt DVD z ćwiczeniami dla kobiet w ciąży i współautorka pierwszej płyty DVD z treningami przeznaczonymi dla kobiet po porodzie.

Źródło zdjęcia tytułowego: Flickr

1
Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
przyszła
Gość
przyszła

fajne takie ogólnorozwojowe ćwiczenia :) sama też ćwiczę, bo nie wyobrażam sobie że zalegam na kanapie a po porodzie nie mogę się ruszać ;) a żeby pogoda mnie nie doprawiła biorę d-vitum. słyszałam,że witamina D ma szerokie zastosowanie, m.in. wspomaga odporność i działa antydepresyjnie.

top-facebook top-instagram top-search top-menu go-to-top-arrow search-close