Diet coaching. Poradnik dla wiecznie odchudzających się

Tytuł:  „Diet coaching. Poradnik dla wiecznie odchudzających się”

Autor: Urszula Mijakowska

Wydawnictwo: Edgard

Seria: Samo Sedno

Rok wydania: 2012

Format: 21 x 15 cm

Okładka: miękka

Ilość stron:  224

Cena sugerowana: ok. 29,90 zł

 Jest to pierwsza na polskim rynku książka o diet coachingu! A co to diet coaching i jak praktykować jego przesłanki? O tym wszystkim krok po kroku rozdział po rozdziale dowiadujemy się z poradnika!

Jeżeli szukacie diety cud lub po prostu diety – nie tędy droga. Urszula Mijakowska, nie będzie Was oszczędzała czy poprawiała samopoczucia obietnicami zgrabnej pupy bez wyrzeczeń, a wręcz brutalnie sprowadzi Was na ziemię! Poradnik ma na celu nie tyle “odjąć” parę centymetrów na potrzeby przyciasnej sukienki czy letniego bikini z zeszłego sezonu, a pomóc przejść nam przez trudny – jednak jakże opłacalny – proces zmiany. Cel tylko jeden – poznać siebie i poznać swój organizm, umysł oraz nasze potrzeby – wszystko po to by zbudować w sobie prawdziwy i świadomy zdrowy tryb życia!

Książka składa się z sześciu rozdziałów – podczas wędrówki przez kolejne części z pomocą autorki zdobywamy niezbędne do naszej przemiany narzędzia oraz instrukcję jak najlepiej je wykorzystać.

Podstawowym z nich jest wiedza – oprócz wiadomości na temat zdrowego odżywiania i innych zagadnień przedstawionych  na kanwie dietetyki, znajdziemy porady, triki i wskazówki! Wszystkie informacje przedstawione są w bardzo czytelny sposób – wyróżnienia i ramki pomagają uporządkować nasze wiadomości. Proces zmiany opiera się – jak każdy prawdziwy spersonalizowany trening –  na naszych indywidualnych potrzebach i możliwościach – wymaga od nas zaangażowania i wkładu w postaci pracy nad sobą i wewnętrznej szczerości.

Teraz zapraszam Was na krótką przechadzkę po książce, która zawiera następujące rozdziały:

1. Istota diet coachingu – w pierwszym rozdziale poznacie podstawowe założenia diet coachingu. Zostały przygotowane krótkie ćwiczenia – przygotowujące nas do zmiany, zmiany jako procesu, który wymaga czasu.

2. Diet coaching a zdrowy styl życia – Dzięki informacją zawartym przez autorkę w tej części książki, poznamy bliżej co kryje się za tzw. „zdrowym trybem życia”. Genialnie zostały przedstawione poszczególne składniki odżywcze – aby móc najlepiej wykorzystać dobrodziejstwa natury i ustrzec się przed „ciemną” stroną poszczególnych składników czy produktów spożywczych, warto uzbroić się w oręż w postaci wiedzy i kilku sztuczek np.: Jak skutecznie zmniejszyć apetyt na słodycze!

3. Struktura zmiany – trzeci przystanek w naszej podróży poświęcony jest autorefleksji i obserwacji naszego ciała i umysłu – to dobry moment na nazwanie po imieniu naszych wrogów i sprzymierzeńców. Rozdział poświęcony jest emocjom, które bardzo często mimowolnie trafiają na nasze talerze. Dowiecie się jak rozwijać swoje nowe nawyki, jak radzić sobie ze stresem poza granicami kuchni. Szybko odkryjemy jak nasz tryb życia warunkuje efektywność naszych działań – gdy czujemy się dobrze, potrafimy „przenosić góry”.

4. Świadome zarządzanie wagą  – tutaj coraz mocniej zaczyna pachnieć nasza „nowa” kuchnia, a raczej jej ingrediencje. Dowiecie się jak zbudować Wasz własny program zarządzania wagą ciała, czyli jakie produkty zaprosić do wspólnego tańca, w jakich ilościach i połączeniach poszczególne składniki będą Waszymi najlepszymi przyjaciółmi oraz jak stworzyć „talerz zdrowia”.

5. Bariery związane ze zmianą stylu życia – część piąta poświęcona jest naszemu wnętrzu (oczywiście w ujęciu metaforycznym). W czym tkwi problem, co jest jego powodem? Na te pytania poszukujemy odpowiedzi, a tym samym rozwiązania. Dzięki wskazówkom i ćwiczeniom dążymy do poprawienia swojej motywacji oraz prześwietlimy nasze przekonania – niekiedy utrwalone przez wiele lat. Ta część treningu pomaga wziąć odpowiedzialność za swoje decyzje oraz uświadomić sobie ich wagę.

6. Uruchamianie wewnętrznego diet coacha – W świetle jupiterów po starannych przygotowaniach na scenę wkracza nasz wewnętrzny „diet coach” – nie będę zdradzała Wam wszystkich szczegółów o gwieździe wieczoru – nie sposób opisać w kilku zdaniach strażnika, pomocnika i trenera, z którym wyruszamy w drogę po zdrowie. Rozdział zawiera bardzo dużo ćwiczeń (również poprawiających sprawność fizyczną). W zrównoważony i rozsądny sposób pracujemy nad ciałem, umysłem i żołądkiem.

Pozostałe części:

Podsumowanie

Wskaźnik rozmieszczenia tkanki tłuszczowej – WHR

Równanie do obliczenia podstawowej przemiany materii PPM (kcal) na podstawie masy ciała W=KG

 Przepisy – nie zdążyłam jeszcze przetestować wszystkich, ale zapowiadają się obiecująco!

 

„Diet coaching. Poradnik dla wiecznie odchudzających się” – tu z przekorą dokonałabym korekty i zmieniła tytuł – moje propozycje to „…Poradnik dla każdego” lub „…Poradnik dla wszystkich „jedzących”. Książka warta uwagi – jeśli chcecie wprowadzić zmiany na poważnie i dążyć do dbałości o swoje ciało, na pewno Poradnik okaże się pomocny!  Pracę rozpoczynamy u podstaw, bo chcieć to móc, jednak nie zawsze łatwo jest „chcieć”.

Trening jest dobrze przygotowany i w moim odczuciu proponowane ćwiczenia będą pomocne nie tylko w kwestii zdrowego odżywania, a w innych procesach zmian – nie ma cenniejszej umiejętności niż praca nad sobą – zawsze owocuje korzyściami dla całej immanentnej sfery człowieka!

Hanna

Serdecznie dziękujemy Wydawnictwu Edgard za przekazanie egzemplarza recenzenckiego książki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

top-facebook top-instagram top-search top-menu go-to-top-arrow search-close