Emocje 20 marca 2017

Niewiele trzeba by przywrócić nadzieję

Żul, menel, bezdomny, patola. To jedne z wielu określeń na ludzi, którym w życiu nie wyszło. W sumie nie dziwi mnie, że bezdomni budzą niechęć. Wyciągają ręce po cudze, żebrzą, szperają po śmietnikach, odpychają wyglądem, zapachem, często pijani. Odrzuceni przez rodziny i społeczeństwo, zazwyczaj nie mają większych marzeń – ot, przespać się w ciepłym, zjeść coś sycącego, nie rzucać się w oczy.

Osobiście widzę podział między bezdomnymi na dwa rodzaje – jedni wylądowali na bruku z braku wsparcia, perspektyw, błędnych decyzji. Drudzy to „rasowa patologia”, typowi panowie żule spod mostu. Tym drugim nie współczuję. Podejrzewam, że miłość do butelki i brak chęci do zmian całkiem im odpowiada. Mają flaszkę, kumpli i brudne materace na działkach. Rodzin nie mają, bo nie chcą. Rodziny chyba oddychają z ulgą, że nie muszą się dłużej użerać.   

Natomiast osobom nieporadnym życiowo, bezdomnym nie z wyboru bardzo współczuję. Niewiele trzeba, by odrzeć kogoś z godności. Uświadomił mi to ojciec, gdy kiedyś zaprotestowałam widząc, że tato wrzucił “menelowi pieniądze”. Ojciec szybko mnie utemperował, wyjaśniając historię jego znajomego, wykształconego, ustawionego niegdyś człowieka, z którego okrutnie zadrwił los. Ów zachorował, opuściła go żona, popadł w depresję i nie radził sobie z najprostszymi sprawami. Ostatecznie wylądował na bruku, a jego historia nie doczekała się happy endu…

Teraz nie mam odwagi osądzać bezdomnych, nie znając ich historii. Tym bardziej wzrusza mnie filmik, który pokazuje, że można przywrócić bezdomnemu nadzieję.

Tę historię opisały już nawet plotkarskie magazyny – 55-letni Jose Antonio po utracie posady elektryka, z braku pieniędzy trafił na ulicę i przez 25 lat nie miał dachu nad głową i nadziei na normalność. Wszystko zmieniło się, gdy właściciel salonu fryzjerskiego zaproponował bezdomnemu metamorfozę. Zmiana jest spektakularna, bo bezdomny przypomina teraz hipstera. Jose Antonio przyznał, że teraz ma nadzieję na powrót do zawodu elektryka i zmianę dotychczasowego życia. Oby wykorzystał daną szansę i spełnił marzenie o normalności.

Zobaczcie sami, jak niewiele trzeba, by dać komuś nadzieję

El espiritu de la plaza

Todos tenemos una historia.. y esta es una de esas que vale la pena contar.Hoy la salvajería cumple 3 años, y queremos compartir con vosotros nuestro proyecto más personal.nuestro resumen de estos 3 años es; el rodearte de buenas personas te hace feliz!

Opublikowany przez La Salvajería na 13 marca 2017

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Uroda 17 marca 2017

W biuście za mało, w pasie za dużo – gdzie kryje się kobiece piękno?

W biuście trochę za mało, w pasie za dużo. Biodra za szerokie, nogi za krótkie. Nos też jakiś taki nieproporcjonalny. I twarz zupełnie niewyjściowa… No jakby w to lustro nie patrzeć, w jakim świetle nie stanąć, to zawsze znajdzie się coś, na co można ponarzekać. A jak nie znajdzie się, to coś się wymyśli.

My, kobiety jesteśmy mistrzami w wyszukiwaniu i wyolbrzymianiu wszelkich mankamentów swojej urody. Mało tego! Potrafimy swoje atuty przeobrazić w coś brzydkiego i niegodnego uwagi, tylko ja się zastanawiam – po co?

Czy zamiast przyglądać się sobie podejrzliwie, z lupą w jednej dłoni i centymetrem w drugiej, nie lepiej byłoby spojrzeć w lustro i powiedzieć swemu odbiciu – Jesteś piękna? Czy nie byłoby milej uśmiechnąć się do siebie i powiedzieć – Lubię siebie taką jaką jestem. Pomyślcie tylko, o ile dzień byłby milszy gdybyśmy nie okładały swego ciała pięściami, nie rzucały w swoją stronę paskudnych epitetów i nie ukrywały swego naturalnego piękna pod grubą warstwą makijażu!

Mając na uwadze powyższe oraz przy okazji minionego już Dnia Kobiet, producent soków Tymbark, przeprowadził badanie wśród kobiet, dotyczące akceptacji swojego odbicia w lustrze. Wyniki ankiety zapewne dla nikogo nie będą żadnym zaskoczeniem, bo umówmy się, wszyscy wiedzą, jak się sprawy mają, nawet nasi mężczyźni, którzy na co dzień muszą słuchać lamentów i gorzkich żali ;-)

Ale w ramach ciekawostki powiem Wam, że:

Tylko 1/3 Polek zadowolona jest ze swojego typu włosów. 35 % chciałoby zmienić włosy proste na kręcone, a 37 % odwrotnie – kręcone na proste.

Jeśli chodzi o kolor włosów, ponad połowa ankietowanych kobiet  twierdzi, że mężczyźni wolą blondynki i tylko (a może AŻ?) 33% stawia na odcienie brązu. Chociaż wbrew powszechnie panującej opinii i rzekomego zamiłowania panów do jasnych włosów, najwięcej Polek nosi włosy brązowe (44%) oraz w odcieniach ciemnego blondu (32%).

Najrzadziej spotykane są rude włosy, stanowią zaledwie 2 % ogółu. W związku z czym, rudowłose powinny czuć się wyjątkowe i nosić swe czupryny z dumą, nie sądzicie?! :-)

W kwestii koloru skóry Polek, przeważa oczywiście cera jasna (43%). Choć większość kobiet nie jest z tego zadowolona i wolałaby mieć ciemniejszy odcień. Co w zasadzie nikogo nie powinno dziwić, patrząc na popularność solariów, wszelkich bronzerów i innych przyciemniaczy skóry oraz ilość opalonych kobiet na ulicach.

Jak wynika z badania, tylko co piąta Polka zadowolona jest ze swojego wyglądu, a cała reszta chciałaby coś w nim zmienić. Największe kompleksy stanowi sylwetka – nieodpowiedni wzrost, złe proporcje ciała oraz zbędne kilogramy.

Ogólny wynik ankiety może nie jest zaskoczeniem, bo przecież wszyscy wiedzą, że kobiety lubią na siebie narzekać, ale prawdę powiedziawszy jest to dość smutne. Bo każda z nas nosi w sobie jakieś piękno, u jednych widoczne od razu, u innych nieco schowane, ale jest i wystarczy je dostrzec! A później pielęgnować, by nie zgasło i eksponować, by wszyscy je widzieli.

A jak pielęgnować swoją naturalną urodę? Sposobów jest wiele, jak choćby odpowiednia ilość snu, regularna aktywność fizyczna, świeże powietrze, no i oczywiście odpowiednia dieta, bogata w warzywa i owoce. A jak warzywa i owoce, to koniecznie szklanka soku, jako jeden z pięciu zalecanych posiłków, każdego dnia.

I z tą właśnie ideą, by w prosty sposób wspierać zdrowie i naturalne kobiece piękno, producent soków Tymbark, stworzył sok marchwiowo-owocowy Vitamini. Niewiele kobiet jednak wie i pamięta, że zawartość beta-karotenu, witamin oraz  błonnika wpływa przede wszystkim na nasze zdrowie!

Zauważyłam, że codzienne spożywanie tego typu soku, w znacznym stopniu poprawia wygląd mojej skóry, włosów i paznokci.

Nie pozostaje Wam nic innego drogie panie, jak spróbować i na własnej skórze przekonać się o magii soku marchwiowo-owocowego. A później patrzeć w lustro jak wyraźnie piękniejecie, każdego dnia! ;-)

Źródło badań: Wyniki Badania „Wielkie badanie urody Polek” przeprowadzonego na zlecenie marki Tymbark na próbie 1067 Polek w wieku 25+, 2017.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Na zakupach 16 marca 2017

Ferguson Smart Whistle – całodobowa ochrona

Niezależnie od tego, gdzie się znajdujemy, chcemy czuć się pewnie i bezpiecznie. My, kobiety, szczególnie narażone jesteśmy na zagrożenia, w których szukamy pomocy u nieznajomych, przechodniów. Trudno mieć zawsze obok siebie bodyguarda w postaci koleżanki czy męża, a przecież wielu z nas zdarzało się wracać późną porą po pracy czy spotkania ze znajomymi, zupełnie samym do domu. Trudno wtedy o poczucie bezpieczeństwa.

Zdrowie i życie mamy jedno…

W podobnej sytuacji są osoby starsze i małe dzieci, które często nieporadne, gubią się w centrach handlowych, na ulicach czy odchodzą za daleko od rodziców odpoczywających na plaży. Ostatnio głośna była sprawa 12-tki z miejscowości Golczewo w zachodniopomorskiem, 30 km od mojego miasta, gdzie dziewczynka wracając wieczorem do domu, została wciągnięta przez porywacza do samochodu i wywieziona do lasu. Odnaleziono ją, zmarzniętą i przerażoną, w aucie porzuconym w środku lasu.
Takie sytuacje niestety się zdarzają.

Ja przykładam dużą wagę do tego, by poza domem czuć się swobodnie i bezpiecznie, szczególnie gdy wychodzę na długi spacer po lesie czy biegam kilka(naście) kilometrów po odludziu. Teoretycznie, prawdopodobieństwo napaści jest niewielkie, za to wypadek typu bolesne stłuczenie i kłopot z samodzielnym powrotem do domu, już mi się przydarzył. W dodatku mam problem z orientacją w terenie i bywa, że gdy zachodzi taka potrzeba, nie umiem określić, gdzie dokładnie się znajduję. Hasło “jestem w lesie, potrzebuję transportu do domu”, nikomu nie ułatwi zadania, bo las jest naprawdę rozległy.

Telefon to jeden sprzęt, który niejednokrotnie ratował mi skórę w potrzebie kontaktu. Drugim, który przejmuje część jego funkcji, jest Ferguson Smart Whistle

Całodobowa ochrona

Z wielką ciekawością zapoznałam się z tym gadżetem. Od razu przyklasnęłam w ręce, bo to propozycja jak znalazł dla mnie. W sumie, każdy kto chce się czuć bezpieczniej, szczególnie staruszkowie, dzieci czy osoby chore np. cukrzycy, śmiało mogą sięgnąć po inteligentny gwizdek.

Aby skorzystać z jego możliwości, należy pobrać aplikację WISO na Smartfon (iPhone lub Android), włączyć funkcję Bluetooth i lokalizację w ustawieniach smartfonu. Należy pamiętać o pozwoleniu aplikacji WISO na używanie danych lokalizacji, inaczej nie wskaże miejsca naszego pobytu. Oczywiście należy mieć dostęp do internetu w smartfonie, bo bez niego nie skorzystamy z urządzenia. Koniecznie sprawdźcie czy wasz smartfon jest kompatybilny z urządzeniem! Listę wymagań znajdziecie tutaj.

Jak to działa?

Gdy już połączycie gwizdek ze smartfonem, możecie z niego korzystać. Zasada jego działania jest prosta. Gdy znajdujemy się w sytuacji zagrożenia, wystarczy zagwizdać w niego lub nacisnąć dedykowany przycisk, by w ciągu 2 sekund nawiązać połączenie /wysłać smsa /e-maila z prośbą o pomoc. To jest genialnie proste i skuteczne. Próbowałam tego zarówno w mieście jak i w lesie, działało bezbłędnie wskazując miejsce, w którym się znajdowałam. Informacja o lokalizacji jest odświeżana co 2-3 minuty, można ją prześledzić pod linkiem wysłanym w wiadomości do osoby (maksymalnie 3 osób), od której oczekujemy pomocy. Wywołany alarm można odwołać, wtedy odbiorca naszej prośby zostanie poinformowany, że niebezpieczeństwo minęło i pomoc nie jest konieczna. Co ważne, wykorzystać można 6 bezpłatnych smsów w miesiącu, a gdy potrzeba jest większa, można je dodatkowo wykupić. 

Mnie gwizdek bardzo się spodobał, ponieważ działa szybko. Chętnie podzielę się nim z synem, gdy ten będzie wybierał się np. na wycieczkę klasową. Mimo opieki, różne wypadki chodzą po ludziach, a ja będę czuła się spokojniej dając dziecku alternatywę do wezwania pomocy. 

Wracając do meritum

Smart Whistle to przydatny gadżet, który generuje alarm nie tylko przez przycisk, ale i dmuchnięcie w niego. Nie miałam okazji go wypróbować na wałęsających się psach, ale tak intensywny dźwięk może posłużyć jako straszak przed zwierzętami, czy zniechęcenie do bliższego kontaktu np. natrętnego pana Miecia spod monopolowego.

Zaletą gwizdka jest nie tylko jego funkcjonalność ale i design. Bardzo ładny, poręczny, mieści się w dłoni, a dzięki elastycznej “smyczce” można go przywiązać do torebki lub np. do opaski na telefon podczas biegania, by się nie zgubił. Bo przecież o to chodzi, by gwizdek był pod ręką, gotowy do użycia.

Ja pokochałam ten gadżet i pozostanę mu wierna. Czuję się z nim pewniej i tego samego wam życzę.

Uwaga! Uwaga!

Możecie jeden z trzech wyjątkowych gwizdków wygrać w konkursie https://wrolimamy.pl/konkurs-czuje-sie-bezpiecznie/. Spieszcie się, konkurs potrwa do wtorku 22 III 2017. Zapraszamy!

Zdjęcia: Ż.Kańczucka

Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Anna Fidul
Anna Fidul
3 lat temu

Super gadżet. Bardzo fajny pomysł!

ILONA bozek
ILONA bozek
3 lat temu

Naprawdę wartościowy gadżet, bardzo przydatny szczególnie ze jestem osobą która dużo przebywa poza domem i nie zawsze wiadomo gdzie jestem i mąż się zaraz denerwuje.

Danuta Chaniecka
3 lat temu

Pani Wiesiu Zawsze chciałam się nauczyć robienia kwiatów z rajstop.Po czasie opanowałam tę sztukę.Ponieważ od lat prowadzę Pracownię Rękodzieła Artystycznego ta umiejętność bardzo mi się przydała. Nie mam problemu z rajstopami ale z drutem.Jeżeli jest to możliwe i nie jest tajemnicą proszę o informację gdzie taki mogę kupić. Pozdrawiam Panią i proszę o kontakt. Dana Chaniecka.

top-facebook top-instagram top-search top-menu go-to-top-arrow search-close