Kultura 10 września 2024

Bella, prawdziwa gwiazda YouTube’a, przyjedzie do CH Galardia

Już w sobotę, 14 września, wszyscy miłośnicy jednej z najpopularniejszych youtuberek młodego pokolenia, Belli, będą mogli spotkać się z nią na żywo w centrum handlowym Galardia. Idolka dzieci i młodzieży przyjedzie do galerii, by zapozować do zdjęć ze swoimi fanami i wciągnąć ich do wspólnej zabawy oraz konkursów. Ponadto tego dnia w specjalnej akcji można będzie zdobyć wyjątkowe wyprawki szkolne od Belli.

Z okazji nowego roku szkolnego Galardia organizuje wydarzenie, które będzie nie lada atrakcją, zwłaszcza dla wszystkich młodych widzów serwisu YouTube. W sobotę 14 września do centrum handlowego przyjedzie Bella. Pseudonim ten znają miliony dzieci w Polsce. To jedna z topowych youtuberek, znana również z duetu Vito i Bella. Jej kanał na YouTube, na którym publikuje treści związane z grami wideo, bije rekordy popularności.

Ulubienica dzieci i młodzieży zaprosi ich do udziału w konkursach i innych aktywnościach na scenie. Nie zabraknie także czasu na zrobienie pamiątkowych selfie, rozdanie autografów oraz przybicie piątki.

Wydarzenie z udziałem youtuberki odbędzie się w godzinach 12.00-15.00 w pasażu galerii. Mogą wziąć w nim udział wszyscy, ale dla wybranych osób będzie to szczególne przeżycie. Kilka dni wcześniej, na fanpage’u Galardii na Facebooku, zostanie zorganizowany specjalny konkurs, a troje jego zwycięzców wygra indywidualne spotkanie z Bellą, które odbędzie się 14 września, w galerii.

To jeszcze nie koniec atrakcji, jakie szykują organizatorzy wydarzenia. W dniu wizyty gwiazdy internetu w Galardii odbędzie się tu dodatkowa akcja specjalna, w której można będzie zdobyć szkolne gadżety z serii produktów VitoTeam, w której swój udział ma także Bella. Aby otrzymać wyjątkowy pakiet szkolny w postaci dwóch zeszytów i planu lekcji, należy tego dnia zrobić w galerii zakupy na kwotę minimum 150 zł, zapisać się do programu lojalnościowego Non Stop Bonus i z paragonem zgłosić się do stoiska promocyjnego. Nagrody wydawane będą do wyczerpania zapasów. Akcja odbędzie się w godzinach 11.00-17.00.

„Back to school z popularną gwiazdą internetu, uwielbianą przez dzieci, to wymarzona atrakcja na początek roku szkolnego. Dlatego niezwykle cieszymy się, że możemy zorganizować w Starachowicach takie wyjątkowe wydarzenie. Zapraszamy całe rodziny, już od godziny 11.00 rozpoczynamy rozmaite atrakcje i konkursy z nagrodami oraz naszą specjalną akcję z gadżetami od VitoTeam, które obok samego spotkania z Bellą również będą z pewnością wielką gratką dla wszystkich małych uczniów” – mówi Joanna Zdyb, Shopping Center Manager, Centrum Galardia.

Więcej informacji o całym wydarzeniu z udziałem youtuberki oraz samej akcji rozdawania szkolnych gadżetów znaleźć można na stronie internetowej centrum: https://www.centrumgalardia.com.pl/

KONTAKT:
Katarzyna Kostka
e-mail: kkostka@valkea.com
tel.: 511 369 732

 

Źródło informacji: CH Galardia

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Lifestyle 9 września 2024

57% młodych Polaków deklaruje najwyżej podstawową wiedzę o systemie emerytalnym

Obiektywny, jak i subiektywnie oceniany poziom wiedzy młodych dorosłych o systemie emerytalnym i instrumentach emerytalnych jest dalece niezadowalający. Mimo niskiego poziomu wiedzy, w kwestiach emerytalnych młodzi dorośli najbardziej ufają swojej wiedzy i intuicji oraz opinii swoich znajomych i bliskich. Młodzi dorośli równie często wskazują instytucje finansowe, jak i szkołę jako instytucje odpowiedzialne za edukację w zakresie instrumentów długoterminowego oszczędzania i systemu emerytalnego.

Refleksje na temat emerytury

Młodzi Polacy, stojąc u progu dorosłego życia, posiadają wiele bieżących wyzwań osobistych i ekonomicznych, a mimo to 15% młodych dorosłych rozmyśla na temat swojego życia na emeryturze i swojej spodziewanej sytuacji finansowej w tym okresie w każdym miesiącu. Jednocześnie, 20% młodych dorosłych co miesiąc zastanawia się nad tym, jak zabezpieczyć swoją przyszłość finansową na czas emerytury. Z drugiej strony co czwarty młody dorosły zupełnie nie zaprząta sobie głowy myśleniem o emeryturze, a co piąty nie zastanawia się nad swoimi finansami w tym okresie.

Myślenie o emeryturze w tej grupie inicjują trudne doświadczenia związane z przejściowymi kłopotami finansowymi, niezadowalającymi warunkami pracy, utratą źródła dochodu. Inną grupą czynników sprzyjających refleksjom emerytalnym są zmiany w życiu, takie jak założenie własnego gospodarstwa domowego czy ukończenie studiów. Nierzadko do refleksji młodych ludzi skłoniły komentarz znajomego lub audycja radiowa.

Subiektywna ocena wiedzy młodych dorosłych na temat systemu emerytalnego

57% młodych dorosłych szacuje swój poziom wiedzy jako w najlepszym wypadku podstawowy. Na zaawansowaną wiedzę wskazuje 9% badanych. W porównaniu z minionym rokiem, tegoroczny odsetek osób najniżej szacujących swoją wiedzę jest o 6% wyższy.

Wyniki są jeszcze mniej budujące w przypadku wiedzy na temat poszczególnych instrumentów finansowych. Najlepiej wypada wiedza młodych dorosłych na temat Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK), w przypadku których 61% młodych Polaków deklaruje nie więcej niż podstawową wiedzę, w tym 25% brak wiedzy. Jednocześnie 14% młodych dorosłych deklaruje wiedzę o PPK na zaawansowanym poziomie. Relatywnie lepszy wynik PPK na tle innych instrumentów finansowych wynika w dużej mierze z obecności tego tematu, szczególnie spotęgowanego w kontekście ponownego autozapisu, który miał miejsce w 2023 roku.

Wiedza na temat OFE, IKE i IKZE jest jeszcze mniej powszechna, niż wiedza o PPK. Brak wiedzy lub jedynie podstawową wiedzę w tym zakresie zadeklarowało ponad 70% badanych (OFE 73%; IKE 72%; IKZE 77%). Zestawiając wyniki dotyczące subiektywnej oceny wiedzy na temat instrumentów finansowych, uzyskane w tym roku z wynikami zeszłorocznymi nie obserwuje się wyraźnych różnic.

„Mimo iż przeciętnie 63% badanych wskazywało posiadanie co najmniej podstawowej wiedzy na temat poszczególnych instrumentów finansowych, to wyniki testu podstawowej wiedzy jednoznacznie wskazały, że w przypadku każdego z analizowanych instrumentów wartość ta jest bardzo przeszacowana. Zatem kłopot związany z rozumieniem instrumentów finansowych przez młodych dorosłych to nie tylko brak wiedzy, ale także fałszywa wiedza. To niestety jest bardziej problematyczne i trudniejsze do zmiany. Fałszywa wiedza nierzadko staje się podstawą do względnie stałych postaw i przekonań, których zmiana stanowi duże wyzwanie i wymaga długotrwałego działania” – tłumaczy dr hab. Katarzyna Sekścińska z Uniwersytetu Warszawskiego.

Poszukiwanie wiedzy na temat instrumentów emerytalnych

Tylko 7% młodych dorosłych aktywnie poszukuje informacji na temat systemu emerytalnego i instrumentów emerytalnych. 41% osób przed 31. rokiem życia nie szuka spontanicznie informacji na ten temat, jednak jeśli zaciekawi ich jakaś zasłyszana informacja w tym obszarze, to starają się dowiedzieć więcej i pogłębić wiedzę.

Tym niemniej 52% stanowią osoby, które zupełnie nie szukają informacji na temat systemu emerytalnego, instrumentów emerytalnych i przyjmują bez weryfikacji lub pogłębiania zasłyszane/przeczytane informacje. To wysoki odsetek budujących swoje przekonania i kształtujących obecne i przyszłe zachowania na podstawie przypadkowych informacji, które usłyszą, nie zawsze z wiarygodnych źródeł.

Zaufanie do źródeł informacji

Mimo nienajlepszej wiedzy z zakresu systemu emerytalnego i emerytalnych instrumentów finansowych, to właśnie swojej wiedzy i intuicji młodzi Polacy ufają najbardziej. Na drugim miejscu wśród godnych zaufania źródeł jest opinia rodziny i znajomych, którzy nierzadko prezentują podobny poziom wiedzy, co czerpiący z ich wiedzy bliski. Na trzecim miejscu znajdują się eksperci finansowi, a dalej platformy edukacyjne, materiały instytucji finansowych, pracownicy instytucji finansowych i blogi finansowe.

Nieco mniejszym zaufaniem cieszą się artykuły w prasie i audycje w radiu/programy telewizyjne. Na liście źródeł wiedzy godnych zaufania ostatnie miejsce zajmują politycy i rządzący, którym ufa 25% mniej Polaków niż tych, którzy ufają swojej wiedzy i intuicji.

Odpowiedzialność za edukację finansową

69% badanych wskazuje, że w największym stopniu to sami Polacy odpowiadają za swoją edukację w tym obszarze. Nieco ponad połowa badanych (52-54%) uważa także, że odpowiedzialność spoczywa na barkach szkoły, instytucji finansowych i państwa. Co ważne, odpowiedzialność szkoły wskazywana jest równie często jak odpowiedzialność instytucji finansowych, przy czym 72% młodych dorosłych wskazuje, że ich zdaniem instytucje finansowe powinny bezpośrednio edukować konsumentów w zakresie systemu emerytalnego.

Porównując deklaracje młodych dorosłych w 2023 r. i obecne, zauważalny jest dziewięcioprocentowy wzrost liczby osób, które dostrzegają własną odpowiedzialność za swoją edukację w zakresie oszczędzania. To pozytywna zmiana, bo w kontekście edukacji ekonomicznej kluczowe są własne doświadczenia i kształtowanie nawyków, czego w oczywisty sposób nie jest w stanie zapewnić młodym dorosłym żadna zewnętrzna instytucja, choć jej działania mogą do tego zachęcać.

Zgodnie oczekiwaniami młodych dorosłych instytucje finansowe angażują się w działania edukacyjne. Jednak mimo, iż 36% młodych dorosłych spotkało się już z działaniami edukacyjnymi oferowanymi przez instytucje finansowe, tylko 13% zdecydowało się z nich skorzystać.

Zwykle powodem niekorzystania z inicjatyw edukacyjnych jest brak czasu i zainteresowania tematem, co wskazuje ok. 30% badanych. Specyfika proponowanej inicjatywy – forma, trudność, atrakcyjność -jest wskazywana rzadziej, choć każdorazowo dotyczy 12-18% młodych dorosłych.

„Wiedza młodych dorosłych na temat zabezpieczenia emerytalnego pozostaje zdecydowanie niewystarczająca. Choć może się wydawać, że mają oni do emerytury dość daleko, to z perspektywy długoterminowego inwestowania moment rozpoczęcia oszczędzania robi kolosalną różnicę. Jeśli zaczniemy odpowiednio wcześnie regularnie oszczędzać, nawet niewielkie kwoty, nasze zyski w jesieni życia będą bez porównania lepsze, niż kiedy zaczniemy odkładać w średnim wieku. Dlatego tak ważna dla bezpieczeństwa finansowego w jesieni życia jest edukacja finansowa młodzieży” – podsumowuje Małgorzata Rusewicz, prezes IGTE.

Pełna treść ekspertyzy IGTE 16/2024 „Wiedza młodych dorosłych o systemie emerytalnym i ich potrzeby edukacyjne” dostępna jest tutaj.

Rok 2024 został decyzją Senatu Rzeczpospolitej Polskiej ogłoszony Rokiem Edukacji Ekonomicznej (więcej na stronie: www.ree2024.pl). To szczególna okazja, by zastanowić się nad potrzebami edukacyjnymi młodych dorosłych i nad odpowiedziami na nie. Opisywane wyniki otrzymano w badaniu będącym odpowiedzią na ten szczególny kontekst, realizowanym w ramach inicjatyw Roku Edukacji Ekonomicznej.

„Badanie świadomości emerytalnej i postaw wobec systemu emerytalnego Polaków do 30. roku życia – edycja 2024” na zlecenie Izby Gospodarczej Towarzystw Emerytalnych przeprowadziła dr hab. Katarzyna Sekścińska na Ogólnopolskim Panelu badawczym Ariadna. Badanie zrealizowano w terminie: 06.05.2024 – 20.05.2024 r., w metodologii CAWI na próbie 1007 dorosłych Polaków w wieku 18-30 lat (średnia 25 lat), próba reprezentatywna ogólnopolska, 49,2% próby stanowiły kobiety, 50,3% mężczyźni oraz 0,5% osoby nie identyfikujące się z żadną płcią.

Izba Gospodarcza Towarzystw Emerytalnych to założona w 1999 roku organizacja samorządu gospodarczego reprezentująca branżę Powszechnych Towarzystw Emerytalnych, instytucji zarządzających Otwartymi Funduszami Emerytalnymi oraz Dobrowolnymi Funduszami Emerytalnymi. Izba zrzesza 7 towarzystw reprezentujących interesy około 14,5 mln swoich klientów. Członkowie Izby zarządzają aktywami o wartości ponad 200 mld złotych, które inwestują głównie w polską gospodarkę. IGTE prowadzi działania wspierające tworzenie legislacji sprzyjającej efektywnemu systemowi emerytalnemu, rozwija wiedzę ekspercką w zakresie zabezpieczenia emerytalnego i rynku kapitałowego, buduje relacje z interesariuszami, przekazuje wyniki swoich prac opinii społecznej oraz podejmuje inicjatywy edukacyjne.

 

Źródło informacji: Izba Gospodarcza Towarzystw Emerytalnych

Obraz Alexa z Pixabay

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Uroda 8 września 2024

Nowy zapach TUMI EXPERIENCE COLLECTOR

Pierwsza kolekcja perfum dla kobiet marki TUMI to prawdziwa esencja pasji podróżowania.

TUMI, czołowa międzynarodowa marka podróżniczo-lifestyle’owa, wprowadza swoją pierwszą kolekcję luksusowych perfum dla kobiet, TUMI EXPERIENCE COLLECTOR, która dołącza do dostępnej wcześniej oferty dla mężczyzn. Złożona z czterech unikalnych zapachów, którym nie można się oprzeć, inspirowanych czterema charakterystycznymi miejscami na świecie, kolekcja zawiera w sobie prawdziwą esencję pasji podróżowania. Chociaż każdy z zapachów ma nam do opowiedzenia zupełnie inną historię, każdy z nich ośmieli noszącą go kobietę do cieszenia się chwilą i korzystania z okazji do odbywania wspaniałych podróży. Projekt flakonu stawia na kobiecość i uzupełniony jest o delikatny metalowy korek magnetyczny, a jednocześnie stanowi doskonały przykład wyrafinowanego stylu TUMI.

„Z radością prezentujemy naszą pierwszą kolekcję zapachów dla kobiet TUMI, która jest niezwykle ekscytującym przełomem na naszej drodze rozwoju – powiedział Victor Sanz, dyrektor kreatywny TUMI. – Ta premiera świadczy o naszym nieprzerwanym zaangażowaniu w powiększanie naszej oferty lifestyle’owej i daje naszym klientom nowy sposób zanurzenia się w esencji TUMI”.

TUMI SIGNATURE EXPERIENCE COLLECTOR został zainspirowany przez absolutnie wyjątkowy puls i energię Nowego Jorku. Esencja świeżego kwiatu jabłoni odzwierciedla nieograniczone możliwości tego miasta, a musujący granat podkreśla jego dynamicznego ducha.

Nuty zapachowe TUMI SIGNATURE

Głowa: bergamotka, mandarynka, kwiat jabłoni

Serce: jaśmin gwiazdkowy, granat, kosaciec

Baza: drzewo bursztynowe, cedr, piżmo jeżynowe

TUMI WHISPER EXPERIENCE COLLECTOR to kwiatowy, drzewny zapach oddający pełną spokoju naturę japońskiego miasta Kyoto. To zupełnie nowa wersją klasycznego zapachu róży wyrosła z inspiracji współczesną kobietą.

Nuty zapachowe TUMI WHISPER

Głowa: olejek eteryczny z róży, geranium egipt, czerwone liczi

Serce: Kosaciec, absolut jaśminowy, bursztynowy dym

Baza: absolut z otrębów, drewno agarowe, Iso E Super

Następny zapach to TUMI UTOPIA EXPERIENCE COLLECTOR, który przenosi nas do zielonych krajobrazów i spokojnego nadmorskiego życia w Toamasina na Madagaskarze. Ten wyjątkowy zapach wyróżnia się wieloma naturalnymi składnikami pochodzącymi z Madagaskaru, które łączą w sobie zniewalającą egzotykę i znane kobiece akcenty.

Nuty zapachowe TUMI UTOPIA

Głowa: liść różowego pieprzu, jabłoń z Madagaskaru

Serce: piwonia, jaśmin, solona tonka

Baza: drzewo sandałowe, wanilia bourbon z Madagaskaru, olejek z wetywerii z Madagaskaru

Ostatnim zapachem jest TUMI RENAISSANCE EXPERIENCE COLLECTOR inspirowany krętymi uliczkami i wspaniałą historią włoskiej Florencji. Ten kwiatowy, piżmowy zapach w pełen artyzmu sposób ukazuje bogatą kulturę miasta i jego współczesną, tętniącą życiem energię.

Nuty zapachowe TUMI RENAISSANCE

Głowa: różowy pieprz, mandarynka, czarna porzeczka

Serce: jaśmin Coeur de Saison, absolut narcyza fioletowego

Baza: Eco-Musk®, paczuli, wanilia

Cena jednego flakonika 100 ml TUMI EXPERIENCE COLLECTOR to 135$. Kolekcja zapachów od razu trafi do sprzedaży na stronie TUMI.com, do sklepów TUMI w USA, Nordstrom i innych wybranych sieci detalicznych. W późniejszych miesiącach kolekcja trafi do sklepów TUMI na całym świecie. Odwiedź stronę TUMI.com i obserwuj @TUMITravel na Instagramie, aby uzyskać więcej informacji.

TUMI

Od 1975 r. firma TUMI produkuje światowej klasy produkty biznesowe i podróżne oraz wytrzymałe produkty luksusowe, które ułatwiają i upiększają wszystkie aspekty życia w drodze oraz podnoszą jego poziom. Łącząc funkcjonalność z pomysłowością, firma z zaangażowaniem udoskonala podróżowanie jako towarzysz dynamicznych osób, które dążą do realizacji własnych pasji. Więcej informacji na temat TUMI można znaleźć na stronie TUMI.com oraz obserwując profile w serwisach Instagram, TikTok, Facebook i YouTube.

Marka TUMI i logo TUMI są zastrzeżonymi znakami towarowymi należącymi do spółki Tumi, Inc. © 2024 Tumi, Inc.

Fragrance Group

Fragrance Group zrzesza globalnych twórców, dystrybutorów i licencjobiorców luksusowych i ekskluzywnych perfum. Ich reputacja i tradycje dobrej współpracy doprowadziły do nawiązania ścisłych relacji partnerskich z szeroką gamą klientów z wykorzystaniem modelu biznesowego, który uwzględnia wszystkie aspekty świata handlu detalicznego. Oferuje dostosowany marketing, opracowywanie produktów i strategie dystrybucyjne na niezrównanym poziomie personalizacji na każdym etapie procesu twórczego. Stara się wykorzystywać wszystkie dostępne kanały branżowe, by prezentować wyjątkowe luksusowe marki zapachów coraz bardziej wymagającym klientom. Zobacz, z kim współpracuje na stronie e-commerce: so-avant-garde.com i odwiedź @fragrancegroup na Instagramie, Facebooku i Twitterze.

Zdjęcie – https://mma.prnewswire.com/media/2487033/TUMI_fragrances.jpgLogo – https://mma.prnewswire.com/media/2423872/TUMI_BLACK_Logo.jpg

Źródło: Tumi, Inc.

KONTAKT:

The Fragrance Group

Dorian Braxton

dyrektor ds. PR

The Fragrance Group

tel: 646-320-6604

e-mail: dorian.braxton@thefragrancegroup.net

Molli Lott

starszy dyrektor PR ds. komunikacji z klientami

The Fragrance Group

tel: 601-540-2855

e-mail: molli.lott@thefragrancegroup.net

TUMI

Alexandra Gillis

kierownik ds. PR i mediów społecznościowych

TUMI

e-mail: alexandra.gillis@tumi.com

 

 

Źródło informacji: PR Newswire

Obraz Karolina Grabowska z Pixabay

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
top-facebook top-instagram top-search top-menu go-to-top-arrow search-close