Lifestyle 22 maja 2024

Daniel QCZAJ – Zawsze będę wspierał moją mamę!

Daniel Józek QCZAJ, trener motywator, influencer i ulubieniec kobiet nie miał łatwego życia i od wcześniej młodości musiał o siebie walczyć. W wywiadach przyznał się do traum z dzieciństwa, kilka lat temu dokonał coming out’u. Mimo przeszkód, potrafił zbudować życie w którym wspiera innych i daje siłę do walki. Cały czas towarzyszyła mu mama, która jest najważniejszą kobietą w jego życiu. Oto co mówi QCZAJ o relacji matka-syn z okazji zbliżającego się Dnia Matki.

Matka jest najważniejszą osobą w życiu każdego dziecka. Później, gdy jesteśmy dorośli, więzi naturalnie się rozluźniają, jednak zdrowa relacja pozwala na to, aby w późniejszym życiu rodzice nadal byli obecni na zasadach odpowiadających obu stronom.

Wszyscy, którzy mnie obserwują lub śledzą gdzieś w mediach moje wypowiedzi wiedzą, co przeżyłem w dzieciństwie, z czym musiałem się mierzyć, nie tylko ja, ale także moja rodzina. Wiedzą także, że jeśli chodzi o rodziców, to mogę liczyć jedynie na mamę. Niesamowite jest, że matka, która kocha swoje dziecko bezwarunkowo, może tak bardzo chcieć jego szczęścia, nie ważne co stanie się w życiu tego dziecka. Tak jest w moim przypadku. Uzależnienia, przyznanie się do bycia gejem, które pociągnęły za sobą hejt, problemy w młodości, depresja. To wszystko co mogło mnie złamać, reakcje ludzi, tych najbliższych ale i obcych – nie złamało mnie, bo była przy mnie moja mama – mówi QCZAJ.

Pomoc kobietom

QCZAJ przyznaje, że udało mu się zbudować życie o jakim nawet nie marzył. Rzesza fanów, którzy z nim ćwiczą, są obecni na obozach, ale przede wszystkim są z nim i go akceptują takim jakim jest.

Ja chciałem pomagać innym, zwłaszcza kobietom, bo uważam, że one za mało same o siebie walczą, nawet teraz, kiedy więcej mówi się o roli kobiet innej niż te tradycyjne, psychicznie jest ciężko. Skąd to wiem? Bo widziałem moją mamę. Widziałem całe jej życie, widziałem gdy cierpiała. Ale widziałem też, jak dla mnie próbowała znaleźć informacje o homoseksualizmie, już wiele lat temu, aby po prostu zrozumieć. Nigdy mnie nie potępiła, a zawsze wspierała. Ja chcę dawać takie wsparcie wszystkim kobietom. Chcę je rozweselać, ale też realnie pomagać wstać z kanapy i wziąć się za siebie, nauczyć, jak się ukochoć! – tłumaczy Daniel Józek QCZAJ.

Trener wspomina także, jak trudne momenty wzmacniają więzi.

Dwa lat temu moja mama zachorowała na raka, nie będę oszukiwać, jest to cholernie trudne, gdy wiesz, że najbliższa ci osoba może odejść za wcześnie. Na szczęście chorobę udało się pokonać. W naszym życiu jest wiele momentów, które mogą nas złamać jak zapałkę, wiem o tym. Czasami musimy mieć ten jeden promyk nadziei, który nas zatrzyma po właściwej stronie. Dla mnie to jest moja mama – Moja mamusia jest najukochańszą osobą! – dla niej zostałem ambasadorem jej ulubionej stacji Romance TV, dla niej rozwijam się, i chcę jej dawać powody do dumy, gdy gram na deskach teatru. Moja mama na to zasługuje! – mówi QCZAJ.

Z okazji Dnia Matki życzę wszystkim kobietom, które już pełnią tę rolę, wiele siły, bo niewyobrażalne jest ile jej potrzebujecie, aby wychować człowieka i aby on właśnie „wyszedł na ludzi”. Zasługujecie na świat u waszych stóp! Ukochuje z całego serca! – dodaje trener.

Stacja Romance TV, której Ambasadorem jest Daniel Józek QCZAJ zaprasza wszystkie mamy i nie tylko, na specjalny program z okazji Dnia Matki. 26 maja o godz. 20:00 pokaże kultową komedię „Gang mam”, zaś o 21:55 jej kontynuację, „Gang mam: Matka chrzestna”.

 

Źródło wpisu: informacja prasowa
Zdjęcie: archiwum prywatne: Daniel QCZAJ

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Zdrowie 21 maja 2024

Partnerzy w zdrowiu – rola mężczyzn w profilaktyce zdrowia kobiet

Według raportu „Rozmowy Polek i Polaków o zdrowiu intymnym” przygotowanego na zlecenie Gedeon Richter Polska nawet 30 proc. [1] mężczyzn ma duże trudności w prowadzeniu rozmów na tematy związane ze zdrowiem intymnym. Dlatego tegoroczna akcja „W kobiecym interesie” została zorganizowana pod hasłem „Powiedz jej o tym” i jest kierowana także do panów. Kampania nie tylko przypomina o regularnych badaniach profilaktycznych, ale także zachęca mężczyzn do zaangażowania i wspierania kobiet.

Gdy ktoś otacza nas opieką, nie ucieka od rozmów, po prostu jest – czujemy się bezpieczniej, podchodzimy do wszystkiego bardziej optymistycznie. Ten stan jest szczególnie ważny, gdy czegoś się obawiamy, zwłaszcza jeśli w grę wchodzi zdrowie. Według raportu „Rozmowy Polek i Polaków o zdrowiu intymnym” na zlecenie Gedeon Richter Polska aż 70 proc. z nas uważa, że rozmowa z bliską osobą pomogłaby przezwyciężyć barierę przed badaniami profilaktycznymi. Tymczasem wykonujemy je zdecydowanie za rzadko, co pokazują alarmujące statystyki. Z wymienionego raportu wynika, że ponad połowa kobiet nie wykonała w ciągu ostatniego roku USG ginekologicznego ani cytologii, zaś 12 proc. mieszkanek wsi zadeklarowało, że nie wykonuje żadnych badań. Stąd wyjątkowa 6. odsłona akcji „W kobiecym interesie” pod hasłem „Powiedz jej o tym”, która ma zachęcić do zaangażowania w nasze zdrowie także naszych partnerów.

Czas przełamać tabu

Od ponad 120 lat Gedeon Richter troszczy się o zdrowie kobiet. Oprócz samego dostarczania innowacyjnych terapii istotne dla marki jest nagłaśnianie znaczenia profilaktyki zdrowia, stąd kolejna edycja kampanii „W Kobiecym Interesie”. Tegoroczna akcja ma na celu nie tylko zachęcić Polki do badań ginekologicznych, ale także jest skierowana do mężczyzn. Według raportu „Rozmowy Polek i Polaków o zdrowiu intymnym” nawet 30 proc. z nich ma duże trudności w kwestii rozmów na temat zdrowia intymnego. Czują się niepewnie, niektórzy mają obawy dotyczące przekraczania granic kobiet (28 proc.), lub sądzą, że brakuje im doświadczenia (27 proc.). Co więcej, aż 52 proc. mężczyzn przyznaje, że nie przypomina bliskim kobietom o regularnych badaniach profilaktycznych, a 40 proc. uważa, że każdy jest odpowiedzialny za swoje własne zdrowie. Aby to zmienić hasłem tegorocznej kampanii „W Kobiecym Interesie” jest „Powiedz jej o tym”. Akcja ma zachęcić mężczyzn do większego zaangażowania i chęci edukacji. Według 83 proc. ankietowanych Polek, mężczyźni powinni zwiększyć swoją wiedzę na temat zdrowia intymnego kobiet.

„Kampania >>W Kobiecym Interesie<< skupia się na uświadamianiu Polek, jak istotne są badania profilaktyczne dla nich samych i ich bliskich. W tym roku podejmujemy problem rozmów o zdrowiu intymnym, które nadal pozostają w sferze tabu. Chcemy zapewnić bezpłatny dostęp do gabinetów ginekologicznych oraz zachęcać do otwartej rozmowy na ten temat bez skrępowania” – mówi Aneta Grzegorzewska, dyrektor ds. korporacyjnych i relacji zewnętrznych w Gedeon Richter Polska.

Akcja inna niż wszystkie

Kampania „W Kobiecym Interesie” ma nie tylko wydźwięk edukacyjny, nakierowany także na mężczyzn. To także niezwykła szansa dla Polek, by lepiej zadbać o swoje zdrowie. 8 maja obchodzony był Światowy Dzień Świadomości Raka Jajnika i dokładnie tego dnia w ramach kampanii w trasę po Polsce ruszył wyjątkowy mobilny gabinet ginekologiczny. To miejsce, w którym można bezpłatnie wykonać niezbędne badania profilaktyczne, w tym badania piersi, USG ginekologiczne, cytologię płynną oraz test na obecność wirusa HPV. To dzięki nim udaje się wcześnie wykryć nowotwory, dzięki czemu rozpoczynamy leczenie we wczesnym stadium choroby. Niejednokrotnie mogą więc ratować życie, a o ich konieczności przypominają eksperci. „Brak regularnych kontroli ginekologicznych to niepokojące zjawisko, które obserwujemy od lat. Profilaktyka zdrowia intymnego jest kluczowa z punktu widzenia wczesnego wykrywania problemów zdrowotnych i skutecznego leczenia. Interwencja na czas może zapobiec rozwojowi poważnych zmian, włączając w to nowotwory, co może być decydujące dla życia pacjentek lub znacząco poprawić ich codzienne funkcjonowanie” – podkreśla lek. Joanna Bonarek-Sztaba, ginekolożka-położniczka.

Bezpłatne badania i konsultacje ginekologiczne

W ramach dotychczasowych edycji „W Kobiecym Interesie” już 1500 kobiet skorzystało z kompleksowych bezpłatnych badań i konsultacji, a ponad 200 otrzymało skierowania do szpitala. Warto dodać, że mobilny gabinet ginekologiczny jest przystosowany także do potrzeb kobiet z niepełnosprawnościami. To ważne, bo w Polsce jest ich ponad 1,5 mln i zaledwie ok. 150 miejsc przystosowanych do ich potrzeb. Jak wspomina Aneta Grzegorzewska, dyrektor ds. korporacyjnych i relacji zewnętrznych w Gedeon Richter Polska, w zeszłym roku akcja zakończyła się ogromnym sukcesem. „Udostępniliśmy odpowiednio wyposażony gabinet do badań oraz przeprowadziliśmy szeroką kampanię informacyjną na ten temat. Zaskakujące było to, że na badania przyszły m.in. kobiety, które nie odwiedzały ginekologa 20, a nawet 30 lat. W tej grupie były też kobiety, które przyszły do gabinetu ginekologicznego pierwszy raz w życiu!” – opowiada. Dlatego nagłaśnianie tego typu akcji jest niezwykle ważne i nierzadko potrafi dać drugie życie.

Partnerzy kampanii 

Patronami tegorocznej edycji kampanii są: Polskie Towarzystwo Ginekologów i Położników, Fundacja Avalon, Stowarzyszenie Kobiet z Problemami Onkologiczno-Ginekologicznymi „Magnolia”, Fundacja Pokonać Endometriozę, Fundacja Kulawa Warszawa, Polski Związek Niewidomych oraz Fundacja Rozwoju Psychospołecznego SELF (Chełm). Patronem wspierającym kampanii jest portal „Zdrowa Ona”.

Szczegółowe informacje o kampanii dostępne są na stronie: www.wkobiecyminteresie.pl

[1] Metoda badawcza: Badanie internetowe CAWI z wykorzystaniem panelu SWpanel.pl. Próba badawcza: Kobiety (70%) i mężczyźni (30%) powyżej 18 roku życia. W ramach badania przeprowadzono 1005 ankiet z respondentami z panelu SW Research. Termin realizacji badania: 08/03 – 18/03.2024

akcja Powiedz jej o tym

 

Źródło informacji: Gedeon Richter Polska

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Zdrowie 20 maja 2024

15 defibrylatorów od Natural Pharmaceuticals trafi do lokalnych społeczności w ramach akcji „Ratuj z Sercem”

Spółka Natural Pharmaceuticals (NP), która w tym roku obchodzi 15-lecie wznawia współpracę z projektem „Ratuj z Sercem”, przekazując lokalnym społecznościom 15 defibrylatorów AED – urządzeń ratujących życie w przypadku nagłego zatrzymania krążenia. 12 z nich trafi do lokalizacji wybranych w konkursie skierowanym do klientów NP.

Zgłoszenia lokalizacji dla 12 urządzeń AED można przesyłać do 22 maja 2024 poprzez formularz na stronie konkursu Natural Pharmaceuticals „Ratuj z Sercem”.

Defibrylator AED (Automated External Defibrillator) może przywrócić prawidłowy rytm serca w przypadku nagłego zatrzymania krążenia. Jest intuicyjny w obsłudze i zaprojektowany tak, by każdy, nawet bez medycznego wykształcenia, mógł udzielić skutecznej pomocy.

„Zdrowie i życie są najważniejsze. Gdy szukaliśmy sposobu na uczczenie 15-lecia, wybór okazał się łatwy. Odnowiliśmy kontakt z inicjatorem projektu „Ratuj z Sercem” i już za chwilę w 15 miejsc w Polsce trafią nowe defibrylatory, które mogą uratować komuś życie. Wierzymy, że w ten sposób nasze 15-lecie będzie naprawdę wyjątkowe” – mówi Jonas Törnquist, prezes Natural Pharmaceuticals.

Statystyki pokazują, że w przypadku zatrzymania krążenia mamy kilka minut na podjęcie działania, zanim niewłaściwa praca serca zacznie powodować nieodwracalne szkody w organizmie. Przybycie służb ratowniczych w tak krótkim czasie jest często niemożliwe, dlatego obecność defibrylatora AED i natychmiastowa reakcja świadków mogą uratować życie.

„Szansa na przeżycie spada z każda minutą: w pierwszej wynosi 90 proc., a po 10 minutach już tylko 10 proc. Szybko rozpoczęty masaż serca i natychmiastowa defibrylacja to >>żyć albo nie żyć<< dla chorego. Defibrylatory AED dają szansę na >>zrestartowanie<< serca i pomagają we właściwym tempie prowadzić uciski klatki piersiowej do czasu przyjazdu pogotowia” – podkreśla dr Wojciech Rychlik, inicjator akcji „Ratuj z Sercem” i powstałej w jej ramach mapy dostępnych automatycznych defibrylatorów w całej Polsce.

O tym, że defibrylator AED ratuje życie opowiada dr Wojciech Wróbel, kardiolog, który półtora roku temu uratował życie 10-latkowi. Chłopiec zasłabł w trakcie treningu na katowickim basenie – nie oddychał, nie reagował, ale nie był też siny. Urządzenie AED pozwoliło na postawienie wstępnej diagnozy i za pomocą komunikatów głosowych koordynowało masaż serca oraz zdecydowało dwukrotnie o przeprowadzeniu defibrylacji.

„Jestem wprawdzie kardiologiem, ale leczę dorosłych – u dzieci zatrzymanie krążenia wygląda inaczej. Nie miałem EKG pod ręką a bez tego trudno zorientować się, na ile poważny jest stan pacjenta. Czułem jedynie pojedyncze pobudzenia na tętnicach szyjnych. Po przyklejeniu elektrod urządzenie AED zanalizowało rytm serca, postawiło wstępną diagnozę. Była to arytmia, która dla dziecka może być śmiertelna” – wspomina dr Wróbel.

Ekspert podkreśla, że defibrylator AED rozpoznaje wstępnie chorobę, pomaga zdecydować o formie akcji reanimacyjnej, a także czasie jej rozpoczęcia i zakończenia. Dodatkowo w kolejnych dniach udało się uzyskać zapis EKG z urządzenia, co zdecydowanie przybliżyło mechanizm nagłego zatrzymania krążenia u chłopca.

„Jedyne, czego jeszcze brakuje, to systemu automatycznego powiadamiania służb ratowniczych. To jest jak najbardziej możliwe, ponieważ każde urządzenie AED jest rejestrowane i kiedy zostaje użyte, pogotowie powinno być natychmiast o tym poinformowane” – wskazuje dr Wróbel.

W krytycznej sytuacji kluczowa jest znajomość lokalizacji najbliższego defibrylatora AED. Dlatego na stronie inicjatywy „Ratuj z Sercem” znajduje się interaktywna mapa, na której można znaleźć aktualne informacje o defibrylatorach w najbliższym otoczeniu.

„Każdy mały defibrylator kosztuje kilka tysięcy złotych. Kupowane są przez świadome i odpowiedzialne firmy, miasta, gminy, szkoły, ze zbiórek społecznych, przez ochotniczą straż pożarną, a nawet przez księży w parafiach. Ale często o ich lokalizacji czy możliwości zastosowania wie tylko nieliczna grupa osób. To tak, jak gdyby skuteczne, drogie lekarstwo trzymać w zamkniętej szafce bez instrukcji obsługi. Strona Ratuj z Sercem i MAPA AED starają się to zmienić” – zaznacza dr Rychlik.

Mapa istnieje od 2010 roku. Powstała w Katowicach, z oddolnej inicjatywy jako reakcja na brak oficjalnych map AED. Obecnie jest na niej zlokalizowanych ponad 2700 defibrylatorów.

„Nie wyobrażam sobie, bym nie wiedział, gdzie są najbliższe od domu i miejsca pracy urządzenia AED, bo każdy chory, u którego resuscytację rozpoczęto w ciągu kilku minut, ma szansę na powrót sprawności ruchowej i intelektualnej. Późny powrót akcji serca powoduje, że mózg jest już niedotleniony. To skutkuje tym, że chory żyje, ale się nie wybudzi i będzie wymagał wielomiesięcznej, kosztownej i często nieskutecznej intensywnej terapii” – zaznacza dr Rychlik.

Dodaje, że ma nadzieję, iż program „Ratuj z Sercem” zostanie także objęty wsparciem ze strony Ministerstwa Zdrowia.

Natural Pharmaceuticals Sp. z o.o., wywodzący się z Norwegii i działający na 8 europejskich rynkach dystrybutor suplementów diety, dostarcza swoje produkty do 3 mln klientów, w tym do 1,5 mln osób w Polsce. Spółka od 15 lat wspiera ważne przedsięwzięcia społeczne i charytatywne. W poprzednich latach przekazała AED m.in. do Mielna, Katowic, Lubonia i Chełmna.

Szczegóły dotyczące konkursu, w ramach którego 12 defibrylatorów AED trafi do lokalizacji wskazanych przez klientów NP., znajdują się na stronie. Konkurs trwa do 22 maja. Nagrodą jest roczny zapas suplementu diety na odporność ImuBerin.

defibrylatory Ratuj z Sercem

 

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
top-facebook top-instagram top-search top-menu go-to-top-arrow search-close