Jakie warunki trzeba spełnić, żeby dostać kredyt na mieszkanie?
- zarobki,
- zobowiązania finansowe,
- historia kredytowa,
- scoring kredytowy – ocena wiarygodności płatniczej,
- parametry kredytu,
- wysokość wkładu własnego,
- wiek wnioskodawcy.
Zrównoważony rozwój to jeden z kluczowych filarów strategii Grupy E.ON, w tym także E.ON Polska. Firma definiuje go jako coraz szersze wykorzystanie nowoczesnych technologii przy jednoczesnym poszanowaniu środowiska naturalnego. Ta idea ma pomóc firmie osiągnąć pełną neutralność klimatyczną do 2050 roku.
Dążenie do zeroemisyjności
Grupa E.ON w Polsce od dawna angażuje się w działania z zakresu zrównoważonego rozwoju. Wspiera zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych, proponując skuteczne sposoby na obniżenie śladu węglowego. E.ON inwestuje w eMobility, rozwija ofertę produktową z zakresu przydomowych i firmowych instalacji OZE, a także dekarbonizuje wytwórcze źródła ciepła. Spółka rozpoczęła również swoją pierwszą inwestycję biogazową w Polsce.
Jednocześnie Grupa E.ON wyznaczyła własne ambitne plany redukcji emisji gazów cieplarnianych. Do 2030 roku planuje ograniczyć o 75% emisje, na które ma bezpośredni wpływ. [1] Dekadę później zamierza osiągnąć całkowitą neutralność w tym obszarze. Emisje pośrednie, w tym w łańcuchu dostaw, koncern chce zredukować o 50% do 2030 roku i o 100% do 2050 roku. [2]
„Jednym z głównych wyzwań w dążeniu do osiągnięcia celu zeroemisyjności jest bezpośrednie lub pośrednie zapewnienie naszym klientom dostępu do zielonej, przystępnej cenowo energii. Bezpośrednie zapewnienie tego typu energii rozumiemy przez budowę dedykowanych instalacji OZE u klientów (tzw. on-site). Natomiast pośrednia droga polega na tworzeniu instalacji, z których zeroemisyjna energia jest wprowadzana do sieci (off-site) i sprzedawana naszym odbiorcom jako produkt” – mówi Jakub Roszkiewicz, prezes E.ON Polska Solutions.
Potencjał biogazu
Transformacja sektora energetycznego wymaga realizacji wielu złożonych przedsięwzięć i projektów. Potrzebne są zarówno duże inwestycje w nowe, przyjazne środowisku źródła wytwórcze, jak również dekarbonizacja rozwiązań już istniejących. Dużą szansą na przyspieszenie tego procesu jest zastosowanie zróżnicowanych źródeł OZE, w tym biogazu. Jest on stabilnym źródłem energii odnawialnej, niezależnym od warunków pogodowych.
W tym obszarze E.ON Polska korzysta z szerokiego doświadczenia międzynarodowej Grupy E.ON. W Niemczech i w Danii ma ona silną pozycję w segmencie OZE, a energia pochodząca z biogazowni stanowi znaczący odsetek produkcji na rynku energii. W tym roku E.ON odda do użytku swoją pierwszą biogazownię w Polsce.
„Biogazownia w Nowych Borzach o mocy zainstalowanej 1 MWe w wysokosprawnej kogeneracji wpisuje się w nasze plany zazieleniania portfela ofertowego. To także przykład aktywnego uczestnictwa E.ON Polska w transformacji energetycznej oraz możliwość zapewnienia naszym klientom stabilnych warunków cenowych w zakresie dostaw energii” – wyjaśnia Jakub Roszkiewicz.
Wsparcie klientów w osiąganiu ich celów klimatycznych
Zaangażowanie E.ON Polska w transformację energetyczną naszego kraju to także dostarczanie klientom kompleksowych rozwiązań pozwalających na redukcję śladu węglowego. To produkty z obszaru fotowoltaiki, pomp ciepła, magazynów energii oraz eMobility. Są one skierowane zarówno do klientów indywidualnych, przedsiębiorców, dużych jednostek biznesowych, jak i spółdzielni oraz wspólnot mieszkaniowych, czy też gospodarstw rolnych.
W ramach realizacji projektów biznesowych E.ON Polska finalizuje obecnie inwestycję fotowoltaiczną we współpracy z Ceramiką Podkarpacką. Nowopowstała instalacja o mocy blisko 1 MW ma pokryć 20 proc. zapotrzebowania tego zakładu na energię. Z kolei w zakresie eMobility firma oferuje swoim klientom wdrożenie systemu Dynamic Load Managment, który pozwala na wykorzystanie ładowarek o nominalnej mocy przewyższającej możliwości przyłączeniowe budynku. Spółka pomaga również klientom w planowaniu budowy oraz rozwoju firmowych sieci ładowania pojazdów elektrycznych i tym samym elektryfikacji flot firmowych.
Dekarbonizacja źródeł wytwórczych dla ciepłownictwa
Dla Grupy E.ON ważnym elementem składowym dążenia do zielonej energetyki przyszłości jest ciepłownictwo. To drugi największy sektor energetyczny w Polsce po elektroenergetyce, obejmujący blisko 400 koncesjonowanych przedsiębiorstw, które dostarczają ponad 100 TWh ciepła systemowego rocznie do odbiorców polskich miast. E.ON posiada znaczący udział w tym rynku, obsługując 30 miast średniej i małej wielkości.
Grupa rozpoczęła projekt dekarbonizacji swoich źródeł wytwórczych (łącznie blisko 500MW mocy zainstalowanej), z wizją odejścia od węgla do roku 2030. Nowe jednostki wytwórcze, oparte o kogenerację gazową, powstają obecnie w Szczecinie, Barlinku, Myśliborzu, Chojnicach i Starachowicach.
Ku neutralności klimatycznej i poszerzaniu wiedzy
Inwestycje Grupy E.ON w zieloną energetykę to strategiczny kierunek rozwoju firmy. E.ON chce być liderem zmian branżowych, dostarczać energię ze źródeł odnawialnych dla swoich klientów, ale też edukować rynek o istotności nadchodzących zmian.
Jedną z takich inicjatyw jest podcast E.ON Talks. Dzięki niemu przedsiębiorcy mogą znaleźć odpowiedzi na swoje pytania, a także czerpać inspiracje dotyczące zielonej transformacji. Popularność tego projektu pokazuje jak ważną rolę w obliczu dynamicznych zmian w sektorze energii, odgrywa dzielenie się wiedzą i dostęp do najnowszych informacji branżowych. 12 marca podcast E.ON Talks wrócił z czwartym sezonem, w pełni poświęconym różnym aspektom transformacji energetycznej.
[1] [2] w porównaniu do 2019
Źródło informacji: E.ON Polska
W Dzień Kobiet, 8 marca br., w Krakowie ruszyła usługa Uber by Women. Do tej pory produkt łączący pasażerki z kierowczyniami dostępny był jedynie w stolicy Polski, a w ciągu niespełna pół roku warszawianki skorzystały z niego ponad 25 tys. razy. Inauguracji usługi towarzyszyła konferencja, podczas której paneliści dyskutowali nt. wyzwań w przewozach pasażerskich dla kobiet. Jednocześnie firma ogłosiła rozpoczęcie współpracy z fundacją Feminoteka.
Uber by Women to usługa, która umożliwia zamawianie przejazdów realizowanych wyłącznie przez kierowczynie. Jest ona widoczna dla wszystkich, dlatego umożliwia kobietom zamawianie przejazdów nie tylko bezpośrednio dla siebie, ale także – korzystając z opcji „zmień pasażera” – dla znajomej czy koleżanki.
Sukces usługi od kobiet dla kobiet
Produkt Uber by Women w stolicy ruszył w październiku 2023 r. Od początku usługa cieszy się zainteresowaniem wśród kobiet, które szczególnie chętnie korzystają z niej wieczorami i nocą w piątki oraz soboty. Od momentu startu, za jej pomocą zrealizowano 25 tys. przejazdów, a liczba pasażerek korzystających z produktu wzrasta każdego dnia. Pasażerka-rekordzistka zamówiła ponad 70 przejazdów. Z kolei kierowczyni-rekordzistka wykonała ich już 500.
„Uber by Women to wyjątkowa usługa, która stanowi odpowiedź nie tylko na potrzeby pasażerek, ale także samych kierowczyń. Ogromnie cieszy nas jej popularność, dlatego – po dobrym przyjęciu w Warszawie zdecydowaliśmy się uruchomić ją w kolejnym mieście” – mówi Marcin Moczyróg, dyrektor generalny, Uber CEE.
Czego potrzebują pasażerki i kierowczynie?
Inauguracji usługi Uber by Women w Krakowie towarzyszyła debata na temat potrzeb kobiet w sektorze przewozu osób. Do dyskusji zostały zaproszone popularne kierowczynie – Ewelka z Uberka oraz Taxi Mama, które na swoich kanałach w mediach społecznościowych pokazują realia pracy kobiety prowadzącej taksówkę, przedstawiciele krakowskiego magistratu oraz Komendy Głównej Policji w Krakowie, a także Zespół Doradców Gospodarczych TOR i Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego.
Wśród poruszanych w trakcie dyskusji tematów znalazły się m.in. rynek aplikacji przewozowych w kontekście zmian regulacyjnych, zapotrzebowanie na produkty dla kobiet a także realia pracy kierowczyń. Istotnym obszarem dyskusji była również aktywizacja zawodowa kobiet-kierowczyń. W związku ze zmianami w prawie, które wejdą w życie już w czerwcu, z rynku odpłynie do kilkunastu tysięcy kierowców. Rola kobiet w obszarze wypełnienia tych braków jest nieoceniona.
Uczestnicy dyskusji byli zgodni, że branża przewozów potrzebuje zarówno wygodnych, dostępnych rozwiązań dla pasażerek, jak i wystarczającej liczby kierowczyń. A aktywizacja zawodowa kobiet w tym kierunku to obecnie jedno z głównych wyzwań branży.
Uber oraz Feminoteka łączą siły
Podczas wydarzenia Uber ogłosił także rozpoczęcie współpracy z Fundacją Feminoteka. Podjęta kooperacja fundacji z Uberem obejmuje m.in. wspólne działania edukacyjne, a także doradcze. „Fundacja Feminoteka powstała, aby wspierać kobiety, szczególnie te, które doświadczają przemocy. Każdego dnia nasze doradczynie i ekspertki służą pomocą prawną, terapeutyczną oraz psychologiczną dla potrzebujących. Bardzo cieszy nas właśnie podjęta współpraca z platformą Uber. Jako głos kobiet chętnie podzielimy się naszą wiedzą na temat ich potrzeb w przewozach” – mówi Joanna Gzyra-Iskandar, rzeczniczka ds. przeciwdziałania przemocy wobec kobiet Fundacji Feminoteka.
O Uber
Uber to aplikacja technologiczna łącząca pasażerów i kierowców. Od 2020 roku Uber ma licencję pośrednika przy przewozie osób i współpracuje wyłącznie z partnerami, posiadającymi licencję taksówkarską. Dodatkowo Uber to platforma multimodalna, która oferuje również możliwość zamówienia posiłków z dostawą, bądź transportu drobnych przesyłek. Uber działa w ponad 10 000 miast w ponad 70 państwach na całym świecie, usprawniając sposób, w jaki ludzie poruszają się po współczesnych metropoliach. W Polsce Uber jest dostępny w 19 lokacjach: Warszawie, Krakowie, Trójmieście, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Lublinie, Bydgoszczy, Rzeszowie, Szczecinie, Toruniu, Radomiu, Kielcach, Białymstoku, Częstochowie, Olsztynie, Płocku, Koszalinie i na Śląsku. Więcej informacji na temat firmy Uber oraz jej usług można znaleźć na: uber.pl
KONTAKT:
Łukasz Łyczkowski
Senior Account Manager
e-mail: lukasz.lyczkowski@dfusion.pl
tel. +48 606 825 276
Źródło informacji: Uber