Awantura w salonie gier – Brandon Mull
Tytuł: Awantura w salonie gier
Seria: Wojna cukierkowa
Tom: 2
Autor: Brandon Mull
Liczba stron: 464
Oprawa: miękka
Wydawnictwo: Wilga
Wojna cukierkowa Brandona Mulla trafiła na półkę naszej dziecięco-młodzieżowej biblioteczki, a my cierpliwie czekaliśmy na kolejne przygody Summer, Trevora, Nate’a i Gołębia.
Parę miesięcy później wznowienia doczekał się drugi tom, czyli Awantura w salonie gier. Początkowo pisarz nie zamierzał kontynuować tej serii, jednak odzew czytelników był tak duży, że po pięciu latach od ukazania się pierwszej części, pojawiła się druga. Czy będą kolejne? Nie wiem, ale liczę, że jeszcze będziemy mieli szansę pojeździć na rowerach z paczką z Colson.
Historia drugiej części rozpoczyna się rok po uratowaniu miasteczka Colson przed Belindą White. Do czwórki przyjaciół dołączyła Linda, która wskutek utraty pamięci, nie pamięta, kim była. Jeśli nie czytaliście pierwszej części, nie będę Wam zdradzać, kim tak naprawdę jest Linda i jaką rolę przez to może odegrać w tej powieści.
Wszystko na pozór wróciło do normy. Colson znów jest spokojnym miasteczkiem. Tylko dzieciaki w ukryciu testują nowe „smaki” cukierków i ich właściwości. To właśnie pan Stott, w swoim sklepie „Słodki Ząbek”, wytwarza magiczne cukierki i przekazuje czwórce przyjaciół do testowania. Pamiętajcie jednak, że wykonywane przez nich ćwiczenia, eksperymenty, czy doświadczenia to fikcja i nie należy ich powtarzać, bo komuś naprawdę może stać się krzywda.
Wkrótce w miasteczku otwiera się tajemniczy salon gier, w którym można wygrać niezwykłe pieczątki. Jednak by uzbierać odpowiednią liczbę punktów, naprawdę trzeba poświęcić wiele czasu i pieniędzy. Pieczątki odrzutowca, łodzi podwodnej, czy czołgu z pozoru niewinne, kryją w sobie magiczną moc. Okazuje się, że właścicielem salony gier, jest nikt inny jak brat Belindy White. To nie wróży niczego dobrego.
Trevor, Summer, Gołąb, Nate i Linda postanawiają zbadać tę sprawę i dowiedzieć się, jakie tajemnice kryją się za tym salonem gier i co w ich miasteczku robi brat złej czarodziejki. Przed nimi niebezpieczne zadania gdzie granica między tym, co słuszne, a nie się zaciera. Nietrudno wyzwolić w ludziach to, co w nich najgorsze. Z pozoru błaha sprawa przerodzi się w coś, czego nikt nie był w stanie się domyślić. Uniwersalne przesłania o moralności, dokonywaniu słusznych wyborów, przyjaźni zostały ukryte w przemyślany sposób w całej powieści.
Awantura w salonie gier jest przesiąknięta tajemnicą, magią. To powieść fantastyczna dla dzieci i młodzieży, gdzie magia ściera się z rzeczywistością, a czytelnik jest wciągany w historię z każdą kolejną kartką.
Brandon Mull ma niesamowity talent do prowadzenia czytelnika przez swoją powieść. Dobrze wykreowane postacie pierwszo i drugoplanowe, niespodziewane zwroty akcji, a także lekka przewidywalność sprawia, że książkę czyta się szybko i płynnie. Nie można jej na długo odłożyć na półkę.
Dziękuję Wydawnictwu Wilga za przekazanie egzemplarza recenzenckiego książki