Podróże 7 listopada 2024

Nowa zimowa atrakcja na Śląsku. Winter Legendia w Chorzowie od 7 listopada oczaruje magią zimy

Legendia Śląskie Wesołe Miasteczko zaprasza na premierową edycję Winter Legendii – nowej zimowej atrakcji, która przeniesie odwiedzających w niezwykły świat świateł, zabawy i zimowych smaków. Winter Legendia to wyjątkowe, pełne magii miejsce, które tej zimy po raz pierwszy otworzy się dla gości w zupełnie nowej odsłonie.

Nowości na premierowej edycji Winter Legendii – odkryj magię zimy

Podczas tegorocznej Winter Legendii goście będą mieli okazję skorzystać z nowych, specjalnie przygotowanych atrakcji, które z pewnością wzbudzą zachwyt wśród dzieci i dorosłych. Pojawią się między innymi snowtubing – ekscytujące zjazdy na dmuchanych oponach, kolejka „Przygoda w Igloo”, oraz Lodowy Labirynt. Na miłośników świątecznej atmosfery czeka także Chatka z Piernika.

Co więcej, wszyscy goście mogą cieszyć się dostępem do karuzel i atrakcji bez limitów przejazdów. Na odwiedzających czeka między innymi niezapomniana przejażdżka na diabelskim młynie Legendia Flower, skąd rozciąga się widok na cały park, migoczący tysiącem świateł, a także dostęp do Jamy Bazyliszka – wielopoziomowej sali zabaw z basenami z kulkami, labiryntami i multimedialną przejażdżką „Bazyliszek”, w której można zmierzyć się z legendarnym potworem za pomocą laserowej broni. Dzięki atrakcjom pod dachem, Winter Legendia zapewnia zabawę niezależnie od pogody.

Świetlne iluminacje na nowym poziomie – jakość i magia

Na tle poprzednich zimowych atrakcji w Legendii, Winter Legendia to zupełnie nowa propozycja. Setki tysięcy świateł rozświetlą park, tworząc scenerię niczym z baśni. Goście będą mieli okazję podziwiać dekoracje inspirowane bajkowymi motywami – to idealna propozycja na rodzinne spacery i pamiątkowe zdjęcia.

„Winter Legendia to zupełnie nowa koncepcja, stworzona z myślą o zimowej magii i wyjątkowych doświadczeniach. W tym roku podjęliśmy się organizacji wydarzenia, współpracując z firmą Multidekor – ekspertami od świetlnych dekoracji odpowiedzialnymi za iluminacje m.in. w Pałacu w Wilanowie. Dzięki tej współpracy możemy zapewnić naszym gościom dekoracje najwyższej jakości, które przeniosą Winter Legendię na nowy poziom wizualnych wrażeń” – komentuje Izabela Kieliś, dyrektor Legendii Śląskiego Wesołego Miasteczka.

Świąteczne przysmaki i najlepsze ceny biletów – już od 35 zł

Zimowa wioska w Winter Legendii to także raj dla smakoszy – w powietrzu uniesie się zapach cynamonu, goździków i słodyczy, a na gości będzie czekać gorąca czekolada, grzane wino oraz zimowe specjały. Bilety ulgowe dostępne są już od 35 zł, a normalne od 45 zł – najlepsze ceny dostępne są przy zakupie online. Godziny otwarcia dostępne są na stronie internetowej Legendii Śląskiego Wesołego Miasteczka.

Legendia

Źródło informacji: Legendia Śląskie Wesołe Miasteczko

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
W szkole 6 listopada 2024

Trwa ogólnopolska rekrutacja szkół podstawowych do 2. edycji Akademii Dobrej Energii Junior

Nauczyciele wychowania wczesnoszkolnego z całego kraju wciąż mogą zgłaszać chęć udziału w 2. edycji bezpłatnego projektu społecznego Akademia Dobrej Energii Junior. Celem akcji, działającej pod honorowym patronatem minister edukacji narodowej Barbary Nowackiej oraz rzecznik praw dziecka Moniki Horna-Cieślak, jest zaszczepienie w dzieciach dobrych nawyków, które ułatwią im dbanie o zdrowie fizyczne i psychiczne w przyszłości. W roku szkolnym 2024/2025 w projekcie mogą brać udział nie tylko trzecioklasiści, ale także uczniowie klas drugich szkół podstawowych.

Ideą projektu jest zapobieganie trudnościom na obecnym i w przyszłych etapach życia dzieci dzięki kompleksowemu, wspólnemu działaniu szkoły, nauczycieli i rodziców. Program Akademii Dobrej Energii Junior obejmuje trzy moduły, które można elastycznie włączyć do realizowanej podstawy programowej: tydzień ze zdrowiem fizycznym, tydzień ze spokojną głową oraz tydzień z rozwojem umiejętności. Do pierwszej edycji zgłosiły się 364 szkoły z całej Polski. W projekcie brały udział placówki publiczne i niepubliczne z miast oraz terenów wiejskich.

„W ubiegłym roku szkolnym do Akademii Dobrej Energii Junior dołączyło 447 nauczycieli nauczania początkowego. Dzięki ich zaangażowaniu ponad 7800 uczniów zyskało narzędzia pozwalające lepiej zrozumieć istotę i znaczenie profilaktyki zdrowia psychicznego i fizycznego” – mówi Joanna Skoczeń, prezes zarządu VanityStyle, firmy, która zainicjowała projekt przy współpracy z Uniwersytetem SWPS.

Akademia Dobrej Energii Junior również dla drugoklasistów

Nauczyciele, którzy zgłoszą chęć udziału w projekcie, otrzymają bezpłatny dostęp do materiałów dydaktycznych pozwalających na prowadzenie zajęć z dziećmi, w tym m.in. gotowych scenariuszy lekcyjnych oraz kart pracy dla uczniów. Organizatorzy akcji zadbali także o przygotowanie treści edukacyjnych dla rodziców, do kontynuowania pracy z dzieckiem również poza szkołą.

„Program został tak skonstruowany, aby z jednej strony umożliwić nauczycielom i rodzicom zdobycie aktualnej wiedzy na temat zdrowia i rozwoju dzieci, opartej na światowych raportach badawczych, z drugiej zaś dać im gotowe narzędzia do pracy, zarówno w szkole, jak i w domu” – wyjaśnia dr Anna Gorgolewska, psycholog dziecięcy, badaczka i dydaktyczka Uniwersytetu SWPS, która wspiera realizację projektu od strony merytorycznej.

Pierwsza edycja Akademii Dobrej Energii Junior adresowana była jedynie do uczniów klas trzecich szkół podstawowych. W związku z licznymi zapytaniami ze strony nauczycieli organizatorzy postanowili w roku szkolnym 2024/2025 rozszerzyć projekt również o drugoklasistów.

Dobrostan polskich dzieci nie powinien być luksusem

Akademia Dobrej Energii Junior powstała jako społeczna inicjatywa będąca odpowiedzią na niepokojące wyniki badań dotyczące dobrostanu polskich dzieci w zakresie zdrowia fizycznego i psychicznego. Wynika z nich, że 94 proc. dzieci w wieku do 12 lat ma niewystarczający poziom sprawności ruchowej [WF z AWF, 2024], a ponad 30 proc. uczniów ma zwolnienie lekarskie z lekcji wychowania fizycznego [Ministerstwo Sportu i Turystyki, analiza roku szkolnego 2021/22]. Ponadto 73 proc. dzieci cierpi na wypalenie uczniowskie [Instytut Edukacji Pozytywnej, 2019], 58 proc. uczniów ma problemy z rówieśnikami [raport Rozmawiaj z klasą w ramach projektu „Szkoła z klasą”, 2020], a co trzecie dziecko w naszym kraju deklaruje, że ma problemy w nawiązywaniu przyjaźni [World of Influence UNICEF, 2020].

Problem dostrzegają m.in. nauczyciele. Jak zauważa Marlena Bany, nauczycielka nauczania początkowego z Zespołu Szkół w Janowcu, która w ubiegłym roku szkolnym zrealizowała program Akademii Dobrej Energii Junior ze swoimi uczniami, dobrostan polskich dzieci w zakresie zdrowia fizycznego i mentalnego pozostawia wciąż wiele do życzenia.

„Jest bardzo dużo dzieci, które są >>odsunięte na bok<< – spędzają czas przede wszystkim z elektroniką: z tabletami, z telefonami. Często nie tylko nie mają one dobrego kontaktu z rówieśnikami, ale też nie komunikują się z rodzicami, co może wynikać m.in. z braku zaufania. Nierzadko negatywnie na samopoczucie dzieci wpływają sytuacje, z którymi mają one do czynienia w domu rodzinnym. Ten brak spokoju i komfortu psychicznego przekłada się następnie na ich sposób funkcjonowania w grupie, aktywność czy też zdrowie fizyczne” – mówi Marlena Bany.

Rekrutacja do 2. edycji Akademii Dobrej Energii Junior

Udział w projekcie Akademia Dobrej Energii Junior jest bezpłatny. Za pośrednictwem strony internetowej www.akademiadobrejenergii.org mogą się do niego zgłaszać nauczyciele klas drugich i trzecich publicznych oraz niepublicznych szkół podstawowych. Nabór do bieżącej edycji trwa od 1 września 2024 do 31 marca 2025 r.

Inicjatorem i organizatorem Akademii Dobrej Energii Junior jest VanityStyle Sp. z o.o. Projekt realizowany jest we współpracy z SWPS Innowacje – spółką celową Uniwersytetu SWPS. Honorowymi patronami są Minister Edukacji Narodowej oraz Rzecznik Praw Dziecka. Patronatem objęło program Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz Karta Praw Dziecka w Biznesie. Od samego początku akcję wspiera NODN Supernauczyciel.pl.

Źródła:

https://www.wfzawf.pl/files/raport_koncowy_2023.pdf

https://samorzad.pap.pl/kategoria/edukacja/minister-sportu-30-proc-polskich-dzieci-korzysta-ze-zwolnien-lekarskich-z-wf-cos

https://zdrowie.pap.pl/rodzice/stres-szkolny-niedostrzegane-cierpienie-dzieci

Rozmawiaj z klasą. Zdrowie psychiczne uczniów i uczennic oczami nauczycieli i nauczycielek. Raport z badania

https://www.szkolazklasa.org.pl/wp-content/uploads/2021/07/fszk_raport_rozmawiaj_z_klasa_cc2.pdfhttps://www.unicef.org/innocenti/reports/worlds-of-influence

 

Źródło informacji: VanityStyle

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Lifestyle 5 listopada 2024

Allegro startuje z Black Weeks. Złap topowe produkty nawet za 1 zł

Ponad połowa ankietowanych w badaniu Danae [1] deklaruje, że chętniej korzysta z promocji Black Week, gdy wie o nich z wyprzedzeniem. Już dziś Allegro rusza z pierwszymi rabatami i przedstawia dodatkowe korzyści, które można zyskać w ramach tegorocznej edycji Black Weeks festiwalu, który potrwa aż do 2 grudnia.

Zakupy Polaków podczas Black Weeks

Jak podczas jesiennych promocji kupują Polacy? Ponad połowa badanych (58%) podkreśla, że ma precyzyjny plan na zakupy w sezonie wyprzedaży, wie dokładnie czego szuka i poluje na najlepszą cenę danego produktu. Dobrą wiadomością dla osób, które wolą działać właśnie tak i kierują się wcześniej ustalonym planem będzie nowa strona kampanii Black Weeks na Allegro, na której znaleźć można nie tylko aktywne promocje, ale również informację o nadchodzących obniżkach.

W gronie badanych nie brakuje jednak kupujących, którzy do festiwali zakupowych podchodzą spontanicznie. Blisko co trzecia osoba (27%) korzysta z atrakcyjnych promocji, gdy na nie natrafi, a mniejsza grupa badanych przegląda wszystkie dostępne oferty, szukając najciekawszych promocji (15%). Dla nich gratką z pewnością będą specjalne promocje dostępne w aplikacji Allegro: codziennie do końca listopada w ramach funkcjonalności Catcher smartowicze będą mogli upolować 5 topowych artykułów dziennie w cenach niższych o połowę, a także specjalną promocję dnia tylko za 1 zł.

Jeszcze więcej korzyści dzięki Black Weeks na Allegro

Promocje cenowe to jednak nie jedyne korzyści, które przygotowała najpopularniejsza platforma zakupowa na tegoroczną odsłonę festiwalu Black Weeks. Poza produktami topowych marek dostępnych w cenach niższych nawet o 50%, na allegrowiczów czeka szereg dodatkowych akcji promocyjnych. Przez cały listopad w ramach Gwarancji Najniższej Ceny mogą liczyć na dwukrotnie wyższą wartość kuponu niż na co dzień: jeśli po zakupie produktu z oznaczeniem akcji znajdziemy ten sam artykuł taniej w innym sklepie internetowym [2] po uznaniu naszego zgłoszenia otrzymamy kupon o wartości 300% różnicy w cenie. Podczas kampanii zwiększają się także korzyści w ramach Allegro Pay. Aktywacja usługi oraz opłacenie pierwszych zakupów z Allegro Pay zapewniają kupon o wartości 100 zł do wykorzystania przez 14 dni, podczas kolejnych zakupów na Allegro. Użytkownicy usługi mogą też rozłożyć płatność na 3 raty 0% (RRSO 0%).

W ramach Smart! dla każdego coś… nowego

Podczas Black Weeks szereg korzyści czeka także w ramach programu Allegro Smart! Tradycyjnie już, użytkownicy programu będą mieli dostęp do wyjątkowych ofert dostępnych jedynie z aktywnym pakietem. Wszyscy smartowicze mogą cieszyć się też obniżoną minimalną wartością zamówienia, która do końca festiwalu (2 grudnia) wyniesie tylko 30 złotych, pozwalając jeszcze prościej upolować wymarzone produkty z wygodną dostawą do pobliskiego punktu odbioru bądź automatu paczkowego. Oczywiście użytkownicy Smart! mogą niezmiennie skorzystać z dostaw do domu przy zakupach za minimum 65 zł. Specjalna oferta czeka też na nowych subskrybentów i osoby, które zdecydują się przedłużyć swój pakiet. Bezpłatna wersja próbna Smart! zapewni aż 8 darmowych dostaw do wykorzystania przez 8 kolejnych miesięcy [3], a za roczny pakiet bez limitów dostaw i zwrotów zapłacimy jedyne 39,90 złotych, czyli o 20 zł mniej niż w regularnej cenie, zarówno w przypadku nowych użytkowników, jak i osób przedłużających aktywną subskrypcję.

[1] Raport Danae „Trendy zakupowe 2024”, badanie przeprowadzone w czerwcu 2024 metodą wywiadów CAWI na reprezentatywnej grupie 500 osób (n=500) robiących zakupy w Internecie.

[2] Lista sklepów dostępna w regulaminie akcji dostępnym pod linkiem: https://allegro.pl/regulaminy/regulamin-akcji-promocyjnej-gwarancja-najnizszej-ceny-w-wybranych-sklepach-internetowych-aMdXaglx0ub

[3] Promocja trwa do 23.12.2024 i mogą z niej korzystać tylko użytkownicy, którzy nie brali udziału w promocji „Aktywuj Smart! za darmo” i nie posiadali płatnej wersji Smart!

 

Źródło informacji: Allegro

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
top-facebook top-instagram top-search top-menu go-to-top-arrow search-close