Lifestyle 1 października 2024

„Tato, seeerio?!”, czyli miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile. Startuje III edycja ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Pewni w sieci”

Żyjąc w świecie pełnym nowych technologii, warto być świadomym i pewnym tego, co nas może spotkać w wirtualnym świecie. Ale czy da się o tak ważnych tematach mówić w lekkiej formie? T-Mobile ma na to swój sposób i już dzisiaj, 1 października, rusza z III edycją ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Pewni w sieci” – tyle że w zupełnie nowej formule miniserialu „Tato, seeerio?!”.

Nowe technologie i sieć internetowa dają użytkownikom prawie niczym nieograniczone możliwości, np. rozwoju, realizowania swoich pasji, czy po prostu pozostawania w stałym kontakcie z bliskimi. Jednakże da się zauważyć, że w ostatnich latach mocno wzrosła rola cyberbezpieczeństwa. T-Mobile, jako firma odpowiedzialna społecznie, stawiając w centrum swoich działań człowieka, chce, by użytkownicy w sposób pewny i bezpieczny korzystali z Internetu. Dlatego operator przygotował już dwie edycje ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Pewni w sieci”. To jednak nie wyczerpuje tego tematu, bowiem z każdym rokiem pojawiają się nowe statystyki czy raporty obrazujące, jak istotna jest stała edukacja w tym zakresie. Jak podaje Urząd Ochrony Danych Osobowych, aż 40% ankietowanych nie wie, jakie mogą być konsekwencje wycieku danych osobowych. [1] Co więcej – aż 9 na 10 badanych Polaków powieliło minimum jedną z podanych im fałszywych informacji. [2]

„Tato, seeerio?!”

Tematy związane z cyberbezpieczeństwem traktujemy w T-Mobile jak najbardziej serio, ale nie chcemy straszyć użytkowników nowych technologii, tylko dać im odpowiednią wiedzę. Dlatego startujemy z III edycją kampanii „Pewni w sieci” już dzisiaj, 1 października, bowiem rozpoczyna się Europejski Miesiąc Cyberbezpieczeństwa. Tym razem jednak będziemy dzielić się wskazówkami w zakresie bezpieczeństwa w sieci w zupełnie nowej formule miniserialu „Tato, seeerio?!”.

„Zgodnie z naszym hasłem >>Connecting your world<< chcemy, aby ludzie mogli być zawsze w kontakcie z bliskimi, ich światem, oraz by korzystali z nowych technologii w sposób pewny i świadomy. Dlatego podejmujemy różne działania, aby jak najlepiej ich w tym wesprzeć. Celem naszej kampanii „Pewni w sieci” jest pokazanie odbiorcom, na jakie zagrożenia mogą trafić w sieci i jak mogą się mądrze przed nimi obronić. Nie chcemy straszyć, ale nauczyć czujności i dobrych nawyków w Internecie – ten cel się nie zmienia także w III edycji >>Pewnych w sieci<<. Tym razem postawiliśmy na bardziej lifestyle’ową odsłonę, czyli miniserial, w którym w krótkich scenkach nasi bohaterowie pokazują różne zagadnienia związane z bezpieczeństwem w sieci” – mówi Małgorzata Rybak-Dowżyk, dyrektorka Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i ESG w T-Mobile Polska.

Przygotowaliśmy 6 odcinków poświęconych takim tematom jak: ochrona prywatności, bezpieczne relacje i komunikacja online, higiena cyfrowa, prywatność dzieci w sieci, AI i krytyczne myślenie oraz uważność na oszustwa w sieci. W główne role wcielili się Jan Wieczorkowski (znany m.in. z seriali „Czas honoru”, „Stulecie Winnych”) oraz Natalia Wolska (grała m.in. w serialach „Pati” i „Rojst”), którzy jako ojciec i córka mierzą się z różnymi tematami związanymi z bezpieczeństwem w sieci.

„Pokazanie na przykładach z życia codziennego sytuacji związanych z cyberbezpieczeństwem jest świetnym pomysłem na to, jak o tematach trudnych mówić w ciekawy i przystępny sposób. Dlatego od początku spodobała mi się idea T-Mobile na serial, w którym możemy przedstawić różne zagrożenia z cyberprzestrzeni, ale zrobić to w lekki, czasem zabawny sposób. Dzięki temu możemy dotrzeć do szerszego grona odbiorców i skłonić ich do zwiększenia uważności w tym zakresie” – mówi Jan Wieczorkowski, odtwórca roli ojca w serialu „Tato, seeerio?!”.

Przez 6 tygodni, w każdy wtorek na stronie www.pewniwsieci.pl oraz na oficjalnym kanale T-Mobile Polska w serwisie YouTube opublikowany będzie kolejny odcinek serialu. Dodatkowe informacje o kampanii będą zamieszczone również na pozostałych kanałach społecznościowych T-Mobile. Ambasadorami tej kampanii zostali: Anna Dec oraz Damian Michałowski.

Dziś swoją premierę ma pierwszy odcinek nt. nawiązywaniu relacji i komunikacji w sieci pt. „Uśpić czujność”. Zachęcamy do oglądania.

Tato, seeerio?! | Odcinek 1 | „Uśpić czujność”

Za scenariusz, realizację i produkcję serialu „Tato, seeerio?!” odpowiada dom produkcyjny Best Regards Production.

Cyberkurs z ekspertami i ekspertkami

W ramach dwóch poprzednich edycji kampanii „Pewni w sieci” przygotowany został cyberkurs w formie wideo – w ramach 12 odcinków rozmów prowadzonych przez znanego dziennikarza naukowego Karola Wójcickiego, eksperci i ekspertki specjalizujący się w danych zagadnieniach, zagłębiali się wspólnie w meandry cyfrowej sieci. A jakie tematy zostały wzięte pod lupę? Omówione zostały m.in. bezpieczne hasła z Adamem Heartle z portalu ZaufanaTrzeciaStrona.pl, sztuczna inteligencja ze znaną futurolożką i ekspertką AI, Aleksandrą Przegalińską, czy ochrona swojej prywatności i danych z Dorotą Głowacką z Fundacji Panoptykon. To tylko kilka przykładów – wszystkie odcinki cyberkursu, a także kilkanaście artykułów edukacyjnych, dostępne są na stronie kampanii: www.pewniwsieci.pl.

[1] Raport UODO „Dane osobowe – czy wiemy, jak je chronić?”, 2023, https://uodo.gov.pl/pl/138/2765.

[2] Raport „Dezinformacja oczami Polaków”. Edycja 2024, Fundacja Digital Poland: https://www.lbm.uw.edu.pl/images/Dezinformacja_oczami_Polakw_edycja_2024.pdf

 

Źródło informacji: T-Mobile Polska

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Kultura 30 września 2024

Zbliża się 13. „Noc w Instytucie Lotnictwa”

Replika przedwojennego samolotu RWD-5, ogromna wyrzutnia z modelem technologicznym rakiety ILR-33 BURSZTYN 2K, która w lipcu tego roku przekroczyła granicę kosmosu, otwarte laboratoria badawcze, pokazy odpalania silników oraz spotkania z pilotami i naukowcami – to tylko część z atrakcji, które będą czekać na zwiedzających 13. „Nocy w Instytucie Lotnictwa”. Wydarzenie odbędzie się w piątek, 4 października 2024 roku w godz. 17:00-23:00 w al. Krakowskiej 110/114 w Warszawie. Wstęp wolny.

„Noc w Instytucie Lotnictwa” to jedyna okazja w roku, aby odwiedzić niedostępne na co dzień przestrzenie laboratoryjne, w których trwają prace badawcze dla przemysłu lotniczego i kosmicznego.

„Nowością tegorocznej imprezy będzie wystawa statyczna repliki samolotu RWD-5. To właśnie na maszynie tego typu w dniach 7-8 maja 1933 roku, polski pilot, kpt. Stanisław Skarżyński, dokonał przelotu przez Atlantyk Południowy, ustanawiając światowy rekord FAI. Oryginalny RWD-5 był badany i przygotowywany do tego rekordu przy współpracy z przedwojennym Instytutem Lotnictwa. To symboliczny powrót do korzeni i wielka gratka dla fanów zabytkowych samolotów” – podkreśla dr inż. Paweł Stężycki, dyrektor Łukasiewicz – Instytutu Lotnictwa.

Samoloty, śmigłowce i pokazy odpalania silników

Wśród maszyn prezentowanych na 13. „Nocy w Instytucie Lotnictwa” zaplanowano także samoloty: Extra 300, Jak-12, Jak-18, Cessna 182, Aero AT3, Tecnam 2008, M18 Dromader, AN-2 Antonov, TS-11 Iskra, Orlik, Wilga, Aviat Husky, Gogetair, SB Lim-2, Lim-2 oraz śmigłowce: Robinson R-44, Guimbal Cabri G2 oraz śmigłowiec Lotniczego Pogotowia Ratowniczego.

W planie tegorocznej Nocy będą pokazy odpalania silników lotniczych: SB Lim-2 (godz. 18:30 i 21:00), TS-11 Iskra (19:00 i 21:30) oraz Jak-18 (godz. 20:00). Swoich sił będzie można wypróbować także na symulatorach lotów dużych samolotów pasażerskich, samolotów wielozadaniowych, szybowców, dronów, skoków spadochronowych czy kontroli lotów ruchu lotniczego. Dostępne będą także symulatory przeciążeń lotniczych, czyli żyroskopy.

W godzinach 17:30-22:30 będzie można obejrzeć także wirtualny pokaz akrobacji samolotowej (budynek X, sala 1) oraz wziąć udział w szkoleniu dla obsługi technicznej na wirtualnym, interaktywnym modelu samolotu Airbus A320 (budynek X, sala 2).

Otwarte laboratoria oraz wyrzutnia z rakietą ILR-33 BURSZTYN 2K 

„Naszym zwiedzającym pokażemy w tym roku kilka nowych demonstratorów technologii, które zaprojektowali nasi inżynierowie. Największym z nich, pod względem gabarytów, będzie mobilna wyrzutnia rakietowa z modelem technologicznym rakiety suborbitalnej ILR-33 BURSZTYN 2K. W lipcu tego roku nasza rakieta przekroczyła granicę kosmosu, osiągając 101 km. To olbrzymi sukces zespołu oraz polskiego sektora kosmicznego. Otworzymy także całkowicie nową przestrzeń, gdzie zaprezentujemy nasze możliwości druku 3D dla przemysłu kosmicznego, m.in. zaawansowane wytwarzanie elementów ze stopu miedzi. Tradycyjnie pokażemy także nasze tunele aerodynamiczne, laboratoria kompozytowe, silniki lotnicze i kosmiczne oraz technologie dronowe” – mówi dr inż. Paweł Stężycki, dyrektor Łukasiewicz” – Instytutu Lotnictwa.

Na terenie Instytutu otwarte będą także laboratoria badawcze, w których prowadzone są badania dla GE Aerospace: laboratorium materiałoznawstwa, laboratorium wymiany ciepła i mechaniki płynów oraz laboratorium zaawansowanych technologii produkcyjnych.

Jak zbudować samolot i wystrzelić rakietę w kosmos? Wykłady i prelekcje

Podczas 13. „Nocy w Instytucie Lotnictwa” będzie możliwość spotkania z wyjątkowymi gośćmi. Pasjonaci lotnictwa będą mogli posłuchać m.in. o zastosowaniu dronów w służbie ratownictwa morskiego, o tym jak wyglądała droga do mistrzostwa pilota akrobacyjnego Macieja Pospieszyńskiego, o wyzwaniach projektu samolotu solarnego typu LaLe, o budowie samolotu do pokazów lotniczych na przykładzie samolotu Bushcat czy o odbudowie samolotu Lim przez Fundację Eskadra. Nie zabraknie także mistrza fotografii lotniczej, Sławomira Krajniewskiego, który tradycyjnie zaprasza na pokaz zdjęć i prelekcję. Wykłady odbędą się na głównej auli w budynku X w godz. 18:30-22:30.

Fani kosmosu będą mogli także posłuchać o udanej misji rakiety ILR-33 BURSZTYN 2K, która 3 lipca 2024 roku została wystrzelona z Norwegii na wysokość 101 km.

„Chcemy przybliżyć słuchaczom szczegóły tej historycznej misji. To największy sukces polskiego sektora kosmicznego od czasów lotu generała Hermaszewskiego. Jak wyglądały przygotowania do tego zadania? Co udało się osiągnąć? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć 4 października o godz. 19:30 na głównej auli w budynku X” – zaprasza dr inż. Paweł Stężycki, dyrektor Łukasiewicz – Instytutu Lotnictwa.

Więcej informacji o wydarzeniu oraz harmonogram atrakcji na stronie www.nocwinstytucielotnictwa.pl oraz facebook.com/nocwinstytucielotnictwa.

Noc w Instytucie Lotnictwa

 

Źródło informacji: Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Lifestyle 29 września 2024

Ubezpieczenie komunikacyjne Redclick już w październiku na polskim rynku

Od października w Polsce będzie dostępne ubezpieczenie komunikacyjne firmy Genertel, spółki z Grupy Generali. „Chcemy wprowadzić na polski rynek ubezpieczenie, które będzie intuicyjne, spersonalizowane, wygodne i przede wszystkim bardzo proste. Prostotę chcemy wpleść w każdy etap procesu: pozyskania ubezpieczenia, wyceny, dostosowania do własnych potrzeb. Prosty ma być też zakres ochrony” – mówił Giacomo Trovato, CEO Genertel.

Ubezpieczenie komunikacyjne Redclick jest skierowane do właścicieli samochodów osobowych, motocykli i pojazdów dostawczych. Od 1 października będzie można je kupić przez stronę internetową www.redclick.pl i obsługiwać za pomocą aplikacji.

Dzięki aplikacji użytkownicy będą mogli odnowić polisę, zgłosić szkodę, śledzić procedurę likwidacji szkód i wezwać pomoc drogową. Redclick oferuje również ubezpieczenie NNW, które obejmuje rozszerzoną ochronę w przypadku prowadzenia innych pojazdów niepodlegających obowiązkowemu ubezpieczeniu OC (rowery, hulajnogi).

„Misją Redclicka jest oferowanie produktów o doskonałym stosunku jakości do ceny przy jednoczesnej oszczędności czasu naszych klientów. W rzeczywistości będą oni mogli szybko i łatwo uzyskać dostęp do swoich ubezpieczeń za pomocą jednego kliknięcia i dostosować rozwiązanie do swoich potrzeb w danym momencie” – podkreślił Giacomo Trovato, CEO Genertel.

Z przeprowadzonych przez firmę badań wynika, że 73 proc. polskich kierowców woli samodzielnie konfigurować odpowiednie dla siebie ubezpieczenie, niż korzystać z gotowych pakietów, a 45 proc. uważa, że najlepszym sposobem zgłaszania szkody jest skorzystanie z aplikacji (bo jest szybciej i mniej stresująco).

Giacomo Trovato podkreślił, że ubezpieczyciel będzie się starał zapewnić klientowi najlepszy stosunek jakości do ceny, a także skrócić czas zawierania polisy.

„Potrzebny będzie tylko numer rejestracyjny pojazdu i data urodzenia klienta. Te dwie informacje pozwolą nam pozyskać wszystkie potrzebne dane. Później zadamy klientowi kilka dodatkowych pytań, ale tylko po to, żeby lepiej spersonalizować ofertę” – tłumaczył szef Genertel.

Klient dostanie do wyboru trzy opcje: Basic, Bestseller, Zaprojektowany dla Ciebie. Wszystkie będą zawierały obowiązkowe OC oraz różne wersje dodatkowych ubezpieczeń. Będzie można kupić osobno: AC kradzież i pożar, AC szyby, AC kolizje z udziałem dzikich zwierząt, AC kolizja i atmosferyczne, AC kolizja, atmosferyczne, wandalizm.

Zakup za pośrednictwem strony odbywa się bez papierowych dokumentów: klient dostaje mailem umowę i zaproszenie do pobrania aplikacji. Zawiadomienie o szkodzie można zaś złożyć podczas rozmowy z chatbotem, która – jak zapewnia szef Genertela – niczym się nie różni od rozmowy z człowiekiem.

Redclick przygotował promocję dla wszystkich, którzy do 30 września zarejestrują się na stronie www.redclick.pl i pobiorą voucher (do wykorzystania po rozpoczęciu sprzedaży). Osoby, które skorzystają z oferty, wygrają dwie karty podarunkowe Allegro o wartości 8,3 proc. oczekiwanej składki. Pierwszą z nich klient będzie mógł wykorzystać od razu po zakupie ubezpieczenia, druga zostanie przyznana użytkownikowi automatycznie w kolejnym roku przy odnowieniu polisy.

 

 

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
top-facebook top-instagram top-search top-menu go-to-top-arrow search-close