Kultura 18 lipca 2024

Gala Derby na Torze Służewiec: sportowe emocje i prawdziwe święto mody w samym sercu stolicy

Tradycyjnie w pierwszą niedzielę lipca na legendarnym Torze Wyścigów Konnych Służewiec odbyła się Gala Derby, jedno z najważniejszych wydarzeń w polskim kalendarzu wyścigowym. Wielotysięczny tłum z zapartym tchem kibicował swoim faworytom startującym w dziesięciu rywalizacjach, w tym tej najważniejszej i jubileuszowej – 80. Westminster Derby, czyli słynnym wyścigu o błękitną wstęgę dla trzyletnich koni pełnej krwi angielskiej.

Tegoroczny sezon na warszawskim Torze Służewiec jest pełen jubileuszy: przepiękny i wręcz tonący w zieleni obiekt świętuje 85. rocznicę swego powstania, a dodatkowo w minioną niedzielę, po raz 80. rozegrała się na nim gonitwa Derby, czyli jeden z najważniejszych, dorocznych wyścigów. Pięcioletnia różnica pomiędzy obydwoma jubileuszami jest związana z tragiczną historią Warszawy i samego Toru, którego działalność została zawieszona na okres drugiej wojny światowej.

„To miejsce łączące przeszłość z przyszłością i jeden z symboli stolicy – kompleks budynków otwarto w 1939 roku i była to wówczas największa i najnowocześniejsza infrastruktura tego typu w Europie. Obiekt, stanowiący wizytówkę przedwojennego miasta, był następnie świadkiem heroicznej walki podczas Powstania Warszawskiego, a dziś ponownie dostarcza niezapomnianych wrażeń i emocji zarówno warszawiakom, jak i gościom z całego kraju i świata” – przekonuje Dominik Nowacki, dyrektor Toru Służewiec.

Gala Derby oraz gonitwa Westminster Derby to gwarancja fascynującej rywalizacji, pięknych zwycięstw i niepowtarzalnych emocji. Tym razem drogocenna błękitna wstęga trafiła na grzbiet Magnezji dosiadanej przez Pera-Andersa Graberga i trenowanej przez Macieja Janikowskiego, dla którego było to już drugie z rzędu zwycięstwo w Derby i szóste w 55-letniej karierze.

Westminster Derby to gonitwa dedykowana trzyletnim koniom pełnej krwi angielskiej, rozgrywana w Polsce na dystansie 2400 m. Zwycięstwo w niej uważane jest za najbardziej miarodajny wskaźnik selekcji koni wyścigowych. Najważniejsze i najstarsze Derby są rozgrywane na angielskim torze w Epsom.

Jubileuszową gonitwę Westminster Derby poprzedziły m.in.: Nagroda Novary (gonitwa dla trzyletnich klaczy pełnej krwi angielskiej), Memoriał Fryderyka Jurewicza (gonitwa międzynarodowa dla trzyletnich i starszych koni pełnej krwi angielskiej), UAE President Cup Central European Arabian Derby (gonitwa międzynarodowa dla czteroletnich koni czystej krwi arabskiej) i Nagroda Prezesa Totalizatora Sportowego (gonitwa międzynarodowa dla czteroletnich i starszych koni pełnej krwi angielskiej). Tę ostatnią, z pulą nagród wynoszącą niemal 150 tys. złotych, wygrała Miss Dynamite pod dżokejem Václavem Janáčkiem.

„Pomimo iście brytyjskiej, deszczowej pogody frekwencja tradycyjnie dopisała: na Torze pojawiły się tysiące gości: zarówno zapalonych miłośników wyścigów konnych, pojawiających się tu w niemal każdy weekend sezonu, jak i rodziny z dziećmi i grupy przyjaciół, które chciały po prostu spędzić wspaniały dzień w cudownych okolicznościach przyrody, w miejscu pełnym atrakcji i pozwalającym na aktywny wypoczynek” – tłumaczy Artur Kapelko, członek zarządu Totalizatora Sportowego, mecenasa Toru Wyścigów Konnych Służewiec.

Stałymi elementami corocznej Gali Derby są też unikalny styl i moda wyścigowa. Ten dzień to znakomita okazja dla osób lubiących eksperymentować ze strojem, aby zaprezentować się w nieszablonowych, wyjątkowych stylizacjach. Podczas całodniowego wydarzenia można było skorzystać ze specjalnej strefy mody wyścigowej, a także wziąć udział w konkursie na najpiękniejszą stylizację w kapeluszu, organizowanym przez Damosferę. Tor Służewiec to również idealne miejsce dla najmłodszych gości, dla których przygotowywane są niezliczone atrakcje i zabawy.

„Wytworne kreacje i nadzwyczajne kapelusze pań, eleganckie garnitury panów, piękne konie, doskonała atmosfera – to wszystko tworzy wyjątkową aurę tego miejsca zarówno podczas Gali Derby, jak i w każdym innym dniu bogatego harmonogramu wyścigów konnych na warszawskim Służewcu” – dodaje Dominik Nowacki.

Przez najbliższe dwa tygodnie wyścigi konne rozgrywane będą na sopockim Hipodromie, jednak powrócą do stolicy już niebawem: kolejny dzień wyścigowy na Torze Służewiec 27 lipca, w połowie sierpnia miłośnicy królewskiego sportu będą mogli obejrzeć na Służewcu Dzień Arabski, a pod koniec miesiąca gonitwę St. Leger, natomiast w październiku odbędzie się na Torze kultowa Wielka Warszawska, która w 2023 roku uzyskała status Listed, czyli „znak jakości” przyznawany przez European Pattern Committeee. Podnosi on rangę tego wyścigu do wysokiego, międzynarodowego poziomu.

Gala Derby

 

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Lifestyle 17 lipca 2024

Gratulacje dla La Roja – TCL świętuje czwarty tytuł mistrza zdobyty przez reprezentację Hiszpanii w piłce nożnej mężczyzn

TCL, czołowa marka elektroniki użytkowej, z dumą sponsoruje swojego oficjalnego partnera, reprezentację Hiszpanii w piłce nożnej mężczyzn, która w miniony weekend po raz czwarty sięgnęła po najważniejsze trofeum tego lata.

Niezwykła podróż Hiszpanii do zwycięstwa to kolejny rozdział we wspaniałej historii piłki nożnej tego kraju. Ten triumf pokazuje doskonałość i odporność graczy oraz stanowi kontynuację tradycji, która zainspirowała rzesze fanów na całym świecie.

Miliony widzów przed telewizorami na całym świecie oglądały najgłośniejszy turniej piłkarski roku, w którym gracze poprzez swoją pasję i poświęcenie inspirowali do wielkich osiągnięć.

Partnerstwo TCL z reprezentacją Hiszpanii w piłce nożnej mężczyzn podkreśla zaangażowanie firmy w poprawę jakości wrażeń sportowych w warunkach domowych dzięki światowej klasy innowacjom technologicznym.

Stefan Streit, dyrektor ds. marketingu TCL w Europie, powiedział:

„Wspieramy i doceniamy tych, którzy ucieleśniają wielkość w swoim codziennym życiu, umożliwiając im uwolnienie pełnego potencjału. Niezależnie od tego, czy biją osobiste rekordy, napędzają innowacje, czy zmieniają swoją społeczność, ich podróż nas inspiruje. Gratulujemy Hiszpanii niesamowitego zwycięstwa. TCL dostrzega inspirację i dążenie do wielkich osiągnięć, jakie charakteryzują świat sportu, a naszym celem jest wzmocnienie tych chwil poprzez nasze produkty – tak, by każde wydarzenie sportowe oglądane przed telewizorem było jeszcze bardziej wyjątkowe i wciągające dzięki najlepszej technologii, która zapewni domownikom doskonałe wrażenia podczas oglądania”.

Szeroko zakrojony sponsoring sportowy

TCL dąży do wzmocnienia swojej obecności w Europie poprzez wspieranie wiodących krajowych drużyn piłkarskich. Jako partner premium Królewskiej Hiszpańskiej Federacji Piłkarskiej (RFEF), TCL przekazuje pasję i determinację La Roja wszystkim fanom. We Włoszech TCL współpracuje z Federazione Italiana Giuoco Calcio (FIGC), zapewniając kibicom Azzurri lepszą jakość wrażeń podczas oglądania meczów. Firma jest również obecna w Niemczech, gdzie w charakterze oficjalnego partnera wspiera Niemiecki Związek Piłki Nożnej (DFB), inspirując wszystkich fanów najnowocześniejszą technologią wyświetlania obrazu. Dodatkowo, sponsoring Polskiej Reprezentacji Piłki Nożnej przez TCL podkreśla zaangażowanie marki w europejską piłkę nożną, z kolei partnerstwo z reprezentacjami Czech i Słowacji odzwierciedla misję TCL, jaką jest zapewnianie wciągających wrażeń podczas oglądania meczów piłki nożnej i inspirowanie do wielkich osiągnięć poprzez sport.

Powtórki ulubionych meczów na dużym ekranie

Fani mogą oglądać swoich ulubionych piłkarzy w akcji na 115-calowym telewizorze LED QD-Mini, który wyznacza nowy standard domowej rozrywki. Największy na świecie ekran telewizora domowego zapewnia wciągające wrażenia z oszałamiającą klarownością i żywymi kolorami, pozwalając poczuć się jak na stadionie. To idealne rozwiązanie do oglądania filmów, gier i wydarzeń sportowych, które pozwala uchwycić każdy moment, oferując wysoki poziom szczegółowości.

Zaangażowanie TCL na rzecz innowacji jest również widoczne w szerokiej gamie bogatych w funkcje smartfonów, tabletów i połączonych urządzeń, wykorzystujących technologię TCL NXTPAPER i potencjał technologii 5G, w pełni integrując się z kompleksowym ekosystemem inteligentnych urządzeń TCL.

Gratulujemy La Roja historycznego zwycięstwa. Niech duch triumfu i doskonałości nadal inspiruje wszystkich.

Więcej produktów, które tego lata poprawią jakość wrażeń sportowych: https://www.tcl.com/eu/en

TCL

Firma TCL to szybko rozwijające się przedsiębiorstwo elektroniki użytkowej i wiodący gracz na międzynarodowym rynku telewizorów. Założona w 1981 r. firma prowadzi obecnie działalność na rynkach ponad 160 krajów na świecie. TCL specjalizuje się w badaniach, rozwoju i produkcji elektroniki użytkowej, w tym telewizorów, sprzętu dźwiękowego i urządzeń do inteligentnego domu. Strona internetowa firmy znajduje się na https://www.tcl.com.

Zdjęcie – https://mma.prnewswire.com/media/2460897/TCL_Celebrates_4_Time_Champion_Spanish_National_Football_Team.jpg

Źródło: TCL

 

 

Źródło informacji: PR Newswire

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Podróże 16 lipca 2024

Stolica rodzinnej zabawy. Jak Rabkoland rozwinął skrzydła

Trudno znaleźć drugi taki park rozrywki w Polsce, który w ciągu ostatnich lat, tak spektakularnie rozwinął skrzydła i przeszedł olbrzymią metamorfozę. Rabkoland to dziś rodzinne miejsce oferujące zabawę i edukację, jednocześnie pozwalające odnaleźć nieco uśmiechu wśród atrakcji i zieleni. Zachwytu nad kompleksem, nie kryją przyjezdni, ale i mieszkańcy. „Mamy park rozrywki, którego zazdrości nam cała Polska”.

Rabkoland wkroczył w nowy sezon turystyczny z dużymi oczekiwaniami. Zlokalizowany w Rabce-Zdroju park rozrywki od 36 lat dostarcza olbrzymią porcję zabawy i edukacji na miarę czasów. W końcu mowa o miejscu, które przechodziło przez różne etapy rozwoju. Funkcjonowało jako lunapark, następnie jako raczkujący park rozrywki, aż osiągnęło pozycję atrakcji z renomą ogólnopolską.

Zmiany nie do poznania

„Dziś nie każdy pamięta, jak park wyglądał kiedyś. Na przestrzeni lat pojawiły się nowe strefy, które obecnie idą w parze z tematyzacją i lokalną kulturą. Nowatorskie i zachwycające atrakcje przyciągnęły Gości, podobnie jak unikatowa na skalę kraju historia o bohaterach i wynalazcy Krucabombie. Kreatywne wizje i nowoczesne podejście pozwoliły zrobić ważny krok naprzód” – mówi Piotr Wiecha, właściciel Rabkolandu.

W wielu strefach pojawiły się rozłożyste drzewa, krzewy, kwiaty, które dziś są na wagę złota. Również same atrakcje oraz elementy wystroju Rabkolandu w dużej mierze zostały wykonane z drewna, czyli naturalnego materiału. Jeszcze kilkanaście lat temu taki wygląd parku był jedynie marzeniem. Kompleks nawiązywał raczej klimatem do wesołych miasteczek, w których urządzenia nie posiadają wspólnego mianownika, a ich lata świetności dawno minęły.

Osoby, które pamiętają stare karuzele dziś byłyby mocno zaskoczone. Lwia część urządzeń została zastąpiona nowymi atrakcjami – Music Express ustąpił miejsca Skałożercy, a Crazy Clown Latającej Chatce Krucabomby. Takich przypadków jest znacznie więcej. Teraz wszystko sprawnie działa i zachęca wyglądem. Zmianom towarzyszyła nowa jakość oraz spójna wizja, dzięki czemu powstało idealnie miejsce na wypoczynek dla rodzin z dziećmi od 2. do 10. roku życia.

Pierwsze oznaki metamorfozy szybko przypadły odwiedzającym do gustu. Na fali „rewolucji” pojawiły się kolejne strefy takie jak Dolina Trzmiela i Farma Cioci Maryni i to głównie one zaczęły tętnić zielenią. Na przestrzeni lat nowe oblicze zyskał także teatr. Wysłużoną scenę „Hokus Pokus” słynącą z magicznych sztuczek zastąpiła ważna dla obecnych czasów edukacja i wiedza serwowana w Warsztacie Krucabomby. Wraz z upływem kolejnych sezonów zmiany było widać na każdym kroku.

Odważne decyzje

W 2015 roku w Rabkolandzie pojawiła się wspomniana tematyzacja, fascynująca dla dzieci historia Krucabomby i jego Owieczek Irenek. Wraz z nią przyszły pamiątki, książeczki, kubki, zeszyty czy breloki – autorskie i unikatowe gadżety z postaciami parku. Niedługo później Goście mogli zacząć słuchać pierwszych piosenek o bohaterach, nie wychodząc z uroczego świata Rabkolandu. To ważne, ponieważ wcześniej w kompleksie brakowało wciągającej opowieści, z którą Goście mogliby się identyfikować.

Postawiono także na rozwój kluczowej infrastruktury. Mowa m.in. o udogodnieniach dla rodziców z dzieckiem i osób z niepełnosprawnością, sklepach z pamiątkami czy strefach gastronomii. Kiedyś Goście nie mieli tak szerokiego wyboru kuchni jak dziś, a menu ograniczało się głównie do fast foodów.

„Z biegiem lat zaczęliśmy również przygotowywać kompleksową ofertę edukacyjną dla grup zorganizowanych, plan letnich wydarzeń (np. Imprezę Wynalazcy) czy atrakcyjną i czytelną ofertę biletową, którą wiele sezonów wcześniej poprzedziło utworzenie jednego, całodniowego biletu. Czasy, kiedy za korzystanie z każdej atrakcji trzeba było płacić osobno, dawno minęły” – wspomina Piotr Wiecha.

Nowy wygląd i oferta parku trafiły w serca Gości. Ci zaczęli zwracać uwagę również na coraz lepszą komunikację Rabkolandu. Dziś w mediach społecznościowych Owieczki Irenki posiadają grono stałych fanów, o czym jeszcze 10 lat temu można było jedynie pomarzyć. Nowości widać na każdym kroku i w zasadzie co sezon park stara się zaskoczyć odwiedzających. W ubiegłym roku w Rabkolandzie pojawiły się atrakcje takie jak Spiżarnia i Ogródecek oraz nowa wersja Łodzi Wikinga. Od niedawna park może pochwalić się kolejnymi nowościami – Ulami Pana Trzmiela oraz zmienioną wersją m.in. Wiking Coastera, Małego Wikinga czy Lasu Wikingów. Na ten sezon dla uczniów i przedszkolaków przygotowano również trzecie zajęcia „Co tam piszczy w Spiżarni?”. Warsztaty otwierają dziecko na tematykę świata warzyw, uczą o przetwórstwie jarzyn, ich pochodzeniu i warunkach do przechowywania. Wszystko odbywa się pod czujnym okiem animatora.

Cudze chwalicie, swego nie znacie?

Obecnie Rabkoland liczy 6 strefach tematycznych, około 50 atrakcji i 9 punktów gastronomicznych. Do tego dodajmy całą masę wydarzeń, zajęć edukacyjnych oraz społeczny wymiar funkcjonowania obiektu. Wisienką na torcie jest możliwość podziwiania parku oraz urokliwej okolicy Rabki-Zdroju z wysokości diabelskiego młyna. Samo miasto również skrywa wiele wyjątkowych miejsc wpisujących się w górski i uzdrowiskowy charakter tej części Podhala. Rabkoland tworzy unikatowe, rodzinne przeżycia, które zaskakują Gości, ale również gwarantują satysfakcję.

Osoby, które odwiedziły kompleks 7-8 lat temu dziś w zasadzie mogłyby go nie poznać. W Rabkolandzie zmieniło się wszystko – począwszy od atrakcji, a kończąc na rozbudowanej ofercie. O ile przekształcenie lunaparku w park rozrywki było kamieniem milowym w historii tego miejsca, o tyle odważne decyzje zaledwie sprzed kilku lat sprawiły, że kompleks wspiął się na szczyt.

Co ciekawe, wiele osób zwraca uwagę, że Rabkoland największą popularnością cieszy się wśród osób przyjeżdżających z okolicznych powiatów i województw. Jednak kompleks z otwartymi ramionami przyjmuje również Gości z samej Rabki-Zdroju. Ci, często dziwią się, jak park wygląda obecnie.

„Dziś to miejsce na najwyższym poziomie, lecz nie wszyscy o tym wiedzą. Wielu lokalnych mieszkańców żyje wspomnieniem dawnego obiektu. Warto tu więc zajrzeć, by zobaczyć zmiany. Mamy park rozrywki, którego zazdrości nam cała Polska” – tłumaczy spora część lokalnej społeczności. Odwiedziny Rabkolandu cenią sobie również Słowacy, dla których obiekt nie tylko jest najbliższą tego typu atrakcją, ale i gwarancją dobrej, rodzinnej zabawy.

Miasto od lat współpracuje z parkiem i obie strony czerpią z tego korzyści. Goście Rabkolandu to Goście Rabki-Zdroju. Wynajmują tu noclegi, korzystają z gastronomii czy atrakcji turystycznych. Kompleks promuje więc markę miasta, jednocześnie budując jego silną renomę na terenie całej Polski. Samorząd z kolei patronuje wielu działaniom parku i wspiera przedsięwzięcia oraz organizację wydarzeń na płaszczyźnie logistycznej. Ta synergia i współpraca powinny układać się w kolejnych latach.

Park rozrywki Rabkoland

Nie oglądać się za siebie

Obecna pozycja Rabkolandu to nie tylko opinia Gości, ale też ważne, ogólnopolskie docenienie. „Otrzymane niedawno wyróżnienie w konkursie ODYS 2023, którego ideą jest promowanie trendów w turystyce i podnoszenie rangi laureatów, to świadectwo dobrze obranego kierunku i jednocześnie motywacja do dalszej pracy. Wszystkie pochwały traktujemy, jako powód do dalszego wysiłku. Tego oczekują od nas Goście i tego się trzymamy” – kończy Piotr Wiecha.

KONTAKT:

Rabkoland, 34-700 Rabka-Zdrój, Rynek

tel. 48 570 390 988

e-mail: park@rabkoland.pl

 

Źródło informacji: Rabkoland

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
top-facebook top-instagram top-search top-menu go-to-top-arrow search-close