Podróże 12 listopada 2024

„Ważne z kim, ciekawe dokąd” – Polskie Linie Lotnicze LOT w jesiennej odsłonie kampanii inspirują do podróżowania

Taszkent, Ateny, Rijad, Oradea, Lyon, Larnaka, Teneryfa, Innsbruck oraz Lizbona w jesiennej kampanii LOT-u pod hasłem „Ważne z kim, ciekawe dokąd”. Najnowsza kampania podkreśla rolę LOT-u, jako wyjątkowego partnera w podróżowaniu, a także inspiruje do odkrywania 9 nowych kierunków w siatce połączeń przewoźnika.

Podróżowanie i odkrywanie świata to czysta magia. Dzięki poszerzającej się w ostatnich miesiącach ofercie Polskich Linii Lotniczych LOT, wiele atrakcyjnych kierunków zachęca do spełniania podróżniczych marzeń, co przewoźnik podkreśla w swojej najnowszej kampanii pt. „Ważne z kim, ciekawe dokąd”.

Ważne z kim, ciekawe dokąd – kalejdoskop podróży z PLL LOT

Jesienna kampania „Ważne z kim, ciekawe dokąd” stawia także na inspiracje podróżnicze, podkreślając rolę LOT-u, jako najlepszego partnera w odkrywaniu nowych kierunków. Od malowniczych krajobrazów po tętniące życiem miasta. Przewoźnik oferuje połączenia do najpiękniejszych zakątków świata, z myślą o różnych potrzebach podróżnych – zarówno tych poszukujących relaksu, lubiących spędzać czas aktywnie, jak i szukających nowych możliwości biznesowych. Taszkent, Ateny, Rijad, Oradea, Lyon, Larnaka, Teneryfa, Innsbruck, Lizbona to kierunki promowane obecnie przez LOT.

„Jesienna odsłona naszej kampanii odzwierciedla dynamiczny rozwój PLL LOT – dzięki sukcesywnie dołączającym do floty samolotom, w tym roku ogłosiliśmy aż dziewięć nowych kierunków. To dowód naszej konsekwencji w realizowaniu strategii oraz spełnianiu potrzeb klientów. Chcemy, by marka LOT była mostem, który łączy pasażerów z nowymi, fascynującymi miejscami, inspirując ich do odkrywania świata. Wiemy, jak ważne w każdej podróży jest to, z kim podróżujesz, ale również jesteśmy ciekawi, dokąd nasi pasażerowie wyruszą w kolejną podróż marzeń. Zapraszamy na nasze gościnne pokłady, życząc Państwu wielu niezapomnianych doświadczeń” – podkreśla Ewa Lampart, Dyrektor Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej PLL LOT.

Działania promocyjne

Działania promujące jesienną odsłonę kampanii „Ważne z kim, ciekawe dokąd” prowadzone są w kinie, radiu, prasie, digitalu oraz na kanałach social media narodowego przewoźnika. Przewidziane są także akcje specjalne, w tym konkurs radiowy, w którym do wygrania będą bilety lotnicze. Więcej informacji o kierunkach PLL LOT można znaleźć na stronie LINK.

Polskie Linie Lotnicze LOT S.A.

Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. to nowoczesny przewoźnik łączący Europę Środkową i Wschodnią ze światem. W ofercie LOT-u są bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do portów w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach, Japonii i Korei Południowej. Polski przewoźnik konsekwentnie zwiększa częstotliwość i poprawia ofertę na tych kierunkach, wzmacniając tym samym swoją pozycję na rynku Europy Środkowo-Wschodniej. Połączenia dalekiego zasięgu obsługuje Boeingami 787 Dreamliner, jednymi z najnowocześniejszych szerokokadłubowych samolotów świata. Obecny na niebie od 1929 roku, polski przewoźnik jest 12 najstarszą linią lotniczą na świecie, będąc jedną z najbardziej międzynarodowych i rozpoznawalnych polskich marek.

 

 

Źródło informacji: PLL LOT

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Kultura 10 listopada 2024

„Wirtualne Muzeum Zaginionych Wynalazców” – polskie dziedzictwo technologiczne w nowoczesnej odsłonie

Nad Wisłą narodziły się wynalazki, które zrewolucjonizowały światową technologię. Niestety, wielu pionierów polskiej myśli technicznej pozostaje dziś nieznanych, a ich wynalazki – rozproszone po prywatnych kolekcjach – są narażone na nieodwracalną degradację. Dzięki projektowi „Wirtualne Muzeum Zaginionych Wynalazców” powstaje przestrzeń, która nie tylko zabezpiecza te cenne pamiątki, ale także przybliża je szerszej publiczności.

Projekt „Wirtualne Muzeum Zaginionych Wynalazców” ma na celu zebranie i ochronę zapomnianych polskich wynalazców i naukowców, które miały ogromny wpływ na rozwój technologii i nauki. Za realizację projektu odpowiada zespół naukowców i konserwatorów z Wydziału Chemii Uniwersytetu Jagiellońskiego, Katedry Mikrobiologii Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Wydziału Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie i Warszawie oraz ASM Research Solutions Strategy Sp. z o.o. kierowany przez dr Monikę A. Koperską, specjalistkę w dziedzinie chemii konserwacji sztuki. Projekt finansowany jest ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach programu „Nauka dla Społeczeństwa”.

Rozproszona historia i wyzwania ochrony

W trakcie projektu zebrano od rodzin polskich wynalazców ponad 2000 obiektów – cennych pamiątek i dokumentów. Po przeprowadzonej analizie wybrano 500 najważniejszych obiektów, które zostały szczegółowo przebadane i którym należy zapewnić pomoc konserwatorską. Selekcja opierała się nie tylko na naukowej wartości tych obiektów. Badania respondentów pozwoliły także wytypować przedmioty, które wywołują największe emocje – to one zostały otoczone szczególną opieką konserwatorów.

W ramach projektu wiele z tych artefaktów przeszło pasywną konserwację. Odpowiednie pudła, koperty oraz wkłady z materiałów antybakteryjnych i absorbujących wilgoć stworzyły dla nich optymalne środowisko pod względem pH, wilgotności i ochrony przed drobnoustrojami. W ten sposób zabezpieczone obiekty wróciły do rodzin, które przekazują sobie ich historię z pokolenia na pokolenie. Żadna instytucja nie zapewnia takiej emocjonalnej ciągłości, jaką dają te rodziny. Nasze emocje to przecież prawdziwy atrament, którym historia zapisuje swoje stronice.

Naukowe podejście do ochrony

Każdy z obiektów w „Wirtualnym Muzeum Zaginionych Wynalazców” przechodził szczegółową analizę naukową. Zespół stosował różnorodne techniki, takie jak mikroskopia, spektroskopia FTIR, analiza mikrobiologiczna oraz badania w świetle UV, aby określić skład i stan materiałów, z jakich są wykonane.

„To nie tylko wyzwanie konserwatorskie, ale także naukowe – musimy dokładnie zrozumieć mechanizmy degradacji, aby skutecznie zapobiegać dalszemu rozpadowi obiektów – dodaje dr Koperska. – Badania społeczne posłużyły nam do wybrania obiektów, którym nadaliśmy szczególną wagę i otoczyliśmy je wyjątkową opieką konserwatorską. Dzięki poszerzonym badaniom ankietowym oraz monitorowaniu mikroekspresji na twarzy i ruchu gałek ocznych mogliśmy wskazać obiekty budzące największe emocje u odbiorców – to właśnie one, jak pierwsze polskie kolorowe zdjęcie czy unikalne pamiętniki dokumentujące odkrycie szczepionki na tyfus z I wojną światową na Bałkanach, zyskały priorytet w naszym planie ochrony. Te wyjątkowe pamiątki zostały specjalnie zabezpieczone, aby mogły przetrwać w rodzinnych archiwach przez kolejne dekady jako nośniki emocji i historii przekazywanej z pokolenia na pokolenie”.

Wirtualna przyszłość – dostęp dla każdego

Wirtualne Muzeum nie jest tradycyjną instytucją. Wzbogacone o skany i opisy obiektów, stanie się dostępną dla wszystkich platformą, na której można będzie odkrywać bogate dziedzictwo polskich wynalazców. Dzięki cyfryzacji kolekcje, które nie mogłyby być udostępnione fizycznie, będą dostępne w internecie dla każdego zainteresowanego. To istotny krok ku przyszłości, który pozwala na trwałe upamiętnienie wybitnych osiągnięć polskich pionierów techniki i nauki z okresu międzywojnia. Ich wkład w rozwój innowacji i nauki, reprezentowany przez postacie takie jak Jan Czochralski, Jan Szczepanik, Tadeusz Tański, Antoni Kocjan, Zygmunt Puławski, Czesław Tański, Ludwik Hirszfeld, Hanna Hirszfeld, Henryk Magnuski oraz Kazimierz Prószyński, zasługuje na szczególne uznanie i pamięć.

Projekt „Wirtualne Muzeum Zaginionych Wynalazców” to znacznie więcej niż zbiór artefaktów. To most łączący przeszłość z teraźniejszością, zapewniający nie tylko ochronę cennych zabytków, ale także możliwość zrozumienia i docenienia wkładu Polski w rozwój nauki i techniki. Dzięki zaangażowaniu i wsparciu naukowców i specjalistów mamy szansę na trwałe zapisanie historii polskich wynalazców, którzy zagubili się gdzieś w powszechnej pamięci, choć ich odkrycia przynosiły technologiczne rewolucje i pomogły ukształtować świat, jaki znamy obecnie.

Link do filmu promocyjnego i portalu: www.wmzw.pl (najlepiej przeglądać na komputerze stacjonarnym, aby uzyskać pełną funkcjonalność strony).

 

 

Źródło informacji: M.A.K. Art&Science Productions

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Lifestyle 9 listopada 2024

Mistrzyni i uczeń. Natalia Jaroszewska i Dominik Żyża tworzą wspólną kolekcję

Natalia Jaroszewska – projektantka z powodzeniem obecna w branży mody od dwóch dekad, ubiera gwiazdy, a swoje kolekcje prezentowała podczas pokazów w Londynie, Atenach, Paryżu, Wiedniu czy Hawanie. Dominik Żyża – choć dał się już zauważyć – dopiero stawia pierwsze kroki na drodze do kariery w wymagającej branży. Obydwoje, w ramach projektu „Mistrz/Uczeń”, tworzą wspólną kolekcję, którą premierowo zaprezentują w czasie pokazu w ramach Łódź Young Fashion.

W inspirującym międzypokoleniowym przedsięwzięciu projektanci wspólnie realizują niezwykłą kolekcję. Jej premiera odbędzie się 21 listopada w ramach pokazu specjalnego Gali Dyplomowej Instytutu Ubioru Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, będącej częścią Łódź Young Fashion. Tegoroczna – ósma – edycja trzydniowego święta młodej mody, przebiega tym razem pod hasłem FASHION STORIES.

„Nasz nowy projekt zatytułowany >>Mistrz/Uczeń<< znakomicie się w to hasło wpisuje: wzajemna inspiracja i przepływ twórczej energii pozwolą snuć opowieść o źródłach kreacji w międzypokoleniowym procesie twórczym” – mówi Katarzyna Wróblewska, dyrektor artystyczna Łódź Young Fashion. „Dla młodego twórcy, bliska współpraca z uznanym, doświadczonym projektantem to także otwierająca drzwi do kariery trampolina do sukcesu w wymagającej i trudnej branży mody” – dodaje.

Natalia Jaroszewska od ponad dekady mieszka i pracuje na Cyprze, o czym chętnie rozpisują się media lifestylowe. Jednak moda w życiu projektantki nie zeszła na drugi plan. Jej projekty były prezentowane podczas pokazów mody w Londynie, Atenach, Paryżu, Wiedniu, Hawanie, a także w Polsce. Chętnie sięgają po nie gwiazdy, wśród których warto wspomnieć nazwiska takie jak Edyta Herbuś, Anna Czartoryska-Niemczycka, Joanna Racewicz, Kasia Sokołowska, Agata Załęcka czy Bogna Sworowska.

Do udziału w projekcie „Mistrz/Uczeń” projektantka zaprosiła Dominika Żyżę, studenta rekomendowanego przez łódzką Akademię Sztuk Pięknych, który zdążył już zwrócić na siebie uwagę ekspertów branży. Dzięki kolekcji „Nigdy o Tobie nie zapomnę” inspirowanej sztuką Władysława Hasiora znalazł się na liście „Vogue” najmłodszych polskich projektantów, którzy mogą zmienić modę na świecie.

Zainspirowana dotychczasową twórczością młodego projektanta, Natalia Jaroszewska zaproponowała, by stworzył obuwie i torby do nowej odzieżowej kolekcji jej autorstwa.

Od kilku miesięcy – w czerwcu projektanci spotkali się po raz pierwszy w łódzkiej ASP – kształtuje się wspólna wizja, w której doświadczenie i mistrzowski kunszt przeplatają się z nowatorską energią młodzieńczej wizji. Wspólnie zaakceptowane autorskie koncepcje Dominika urzeczywistniają się w pracowniach Akademii.

„Z łódzką ASP, gdzie studiowałam projektowanie mody, wiąże mnie wiele pięknych wspomnień. To było niezwykłe uczucie – powrócić tu po 20 latach, w zupełnie nowej roli” – mówi Natalia Jaroszewska. „Z Dominikiem natychmiast znaleźliśmy twórcze porozumienie. Już podczas wstępnych rozmów zachwyciły mnie jego projekty z pracowni obuwia, kreatywne podejście i precyzja wykonania. Pomysł stworzenia równoległej kolekcji butów do mojej bieżącej kolekcji był wprost idealny. Analizowaliśmy trendy, paletę kolorystyczną i dobór materiałów, krok po kroku podczas każdego ze spotkań rozumieliśmy się coraz lepiej. Moja marka opiera się na zrównoważonej produkcji, z kolei dla Dominika ważna jest idea upcyclingu, dlatego do stworzenia jego kolekcji obuwia wykorzystaliśmy materiały z moich poprzednich kolekcji, oraz podeszwy vintage, którym dał nowe życie – aby stworzyć inspirującą, wspólną historię. Ja z kolei podjęłam decyzję, żeby podczas pokazu do kolekcji bieżącej wpleść cytaty z moich poprzednich kolekcji jako dowód, że spójna artystyczna wizja jest ponadczasowa, a moda nie powinna żyć tylko jeden sezon” – podkreśla.

Efekt współpracy podziwiać będzie można 21 listopada 2024 roku podczas zrealizowanego ze światowym rozmachem pokazu specjalnego Gali Dyplomowej Instytutu Ubioru ASP.

Organizatorami Łódź Young Fashion oraz konkursu Złota Nitka są Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi i Stowarzyszenie Pola Designu, partnerem głównym wydarzenia jest Miasto Łódź, a partnerem – Łódzkie Centrum Wydarzeń.

Szczegóły: www.lodzyoungfashion.com

 

Źródło informacji: Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
top-facebook top-instagram top-search top-menu go-to-top-arrow search-close