Dobble Collector – jedno pudełko, dwie gry!

Dobble – czy komuś trzeba przedstawiać tę grę? Myślę, że większość z Was ją zna, aczkolwiek z okazji 10. urodzin Dobble Wydawnictwo Rebel przygotowało specjalną edycję Dobble Collector pełną niespodzianek!

Pamiętam nasze pierwsze Dobble, było to mniejsze okrągłe pudełeczko z kartami, w które mogliśmy grać godzinami. Tym razem do naszych rąk trafiła piękna, duża, metalowa puszka, w której kryją się aż dwie talie kart do gry. Pierwsza z nich nawiązuje do imprezowo-urodzinowych klimatów i ma złocone obrazki, a druga, upiorna… świeci w ciemności! 

Dobble Collector

Fot. Archiwum własne

Jak możecie się domyślić, serca moich starszych dzieci skradła ta upiorna wersja, a fakt, że elementy na kartach świecą w ciemnościach, przebił wszystko. Poszły w ruch koce, kołdry, ale najfajniej gra im się oczywiście wieczorem, gdy jest już zupełnie ciemno. 

Muszę przyznać, że gdy piszę tę recenzję, moje dzieci są na wycieczce, na którą oczywiście zabrały Dobble Collector. Dodam jeszcze, że w naszej rodzinie jest wędkarz, tak więc noce pod namiotem nie są nam obce, a co można robić wieczorami w namiocie, gdy jest ciemno? Grać w świecące Dobble Collector 🙂 

Fot. Archiwum własne

Reguły Dobble Collector w ekspresowym skrócie

Podstawowa zasada gry pozostaje niezmienna: dowolne dwie karty z talii Dobble Collector zawsze łączy dokładnie jeden wspólny obrazek, a naszym celem jest wypatrzeć go i nazwać, zanim zrobią to przeciwnicy. Instrukcja opisuje aż 5 różnych wariantów zabawy, dzięki czemu gra nigdy się nie nudzi!

Wszystkie wersje gier Dobble to świetna zabawa, która ćwiczy spostrzegawczość, refleks, ale również przestrzeganie zasad, poddaje nas próbie, gdy przegrywamy oraz pozwala cieszyć się zwycięstwem. 

Z całego serca polecam Wam tę wspaniałą wersję, wydaną w tak zacny jubileusz. A korzystając z okazji, życzę twórcom nieustających pomysłów i radości ze sprawiania frajdy dzieciom;) 

Co zawiera zestaw Dobble?

  • 2 talie 55 wielkich kart
  • 2 karty zasad gry
  • wielka puszka

Szczegółowe informacje o grze Dobble Collector

liczba graczy: 2-8
wiek graczy: 6+
czas gry: 15 minut
kategoria: familijne, imprezowe
mechanika: zręczność, spostrzegawczość, poszukiwanie par

Wpis powstał we współpracy z Wydawnictwem Rebel

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Lifestyle 4 lipca 2023

Coraz więcej Polaków segreguje śmieci i zastanawia się czy wyrzucone opakowania poddawane są recyklingowi

Segregacja śmieci staje się coraz popularniejsza. Aż 96% Polaków deklaruje, że sortuje odpady. Jak wynika z badania EKObarometr, przeprowadzonego przez pracownię SW RESEARCH we współpracy z Grupą Akomex, tylko w ciągu minionego roku aż 12% Polaków zaczęło segregować śmieci, a 69% badanych przyznaje, że przez ostatnie 6 lat zaczęło to robić regularnie.  Badania pokazują jednocześnie, że aż 71% respondentów zastanawia się nad tym, co dzieje się z wyrzuconym opakowaniem po zużyciu produktu. Ankietowani podkreślają jednocześnie, że obecnie największym motywatorem w zakresie działań proekologicznych  jest „chęć zrobienia czegoś dobrego dla środowiska”. Tylko 16% Polaków deklaruje, że segreguje śmieci ze względu na zachęty finansowe, a obawę przed karami i sankcjami wyraża jedynie 14% ankietowanych.

Segregacja śmieci na przestrzeni lat

Od lipca 2017 roku funkcjonuje w Polsce Jednolity System Segregacji Odpadów (JSSO), który zobligował Polaków do lepszego zadbania o segregację śmieci. Przez 6 lat sporo się zmieniło w tym temacie i obecnie aż 96% badanych deklaruje, że segreguje śmieci. Około 70% badanych dostrzegło, że od momentu wdrożenia ogólnokrajowego systemu segregacji (JSSO) zaczęło częściej segregować odpady. To pokazuje, że systemowe rozwiązania działają, ale potrzebują czasu na wdrożenie. Zdają się to dostrzegać także Polacy. W pytaniu wielokrotnego wyboru o wpływ na decyzję dotyczącą segregacji śmieci ponad 40% osób przyznało, że chce zrobić coś dobrego dla środowiska. Aż 39% respondentów zauważa, iż segregacja odpadów sprzyja mniejszemu marnowaniu zasobów naturalnych, a 31% ankietowanych segreguje śmieci z obawy o świat, w którym będą żyły ich dzieci i wnuki.  Natomiast 16% Polaków segreguje śmieci ze względu na zachęty finansowe np. niższą cenę wywozu, z kolei 27% Polaków zauważa konieczność dostosowania się do przepisów prawnych obowiązujących w tym zakresie. Odpady równie chętnie segregują zarówno mężczyźni, jak i kobiety.

– Z dużym optymizmem przyjmuję wyniki przedstawione w raporcie EkoBarometr dotyczące m.in. postaw Polaków wobec segregacji odpadów i ochrony środowiska. Polacy robią to chętnie, chcąc zadbać o środowisko naturalne, a tylko nieliczna grupa zwraca uwagę na zachęty finansowe i wynikające z przepisów obowiązki w tym zakresie. Warto podkreślić, że czekają nas kolejne zmiany. Zgodnie z dyrektywami i planami Unii Europejskiej, na producentów wprowadzających na rynek produkty w opakowaniach prawdopodobnie niebawem zostanie nałożony obowiązek sfinansowania i zorganizowania systemu zbierania oraz recyklingu odpadów po opakowaniach. Co za tym idzie, marki muszą podjąć wspólne działania mające na celu zwiększenie liczby opakowań biodegradowalnych i nadających się do recyklingu oraz zająć się stopniową eliminacją tworzyw sztucznych w tych opakowaniach, w których jest to możliwe. Uważam, że zaproponowane przez UE przepisy zapewne będą determinowały szersze spojrzenie na tę kwestię. Każdy produkt wprowadzany na rynek będzie oceniany także przez konsumentów pod kątem całego cyklu życia i tak już się zaczyna dziać. Ważne jest, aby branża skoncentrowała się na minimalizacji wpływu na środowisko poprzez innowacje technologiczne i promowanie surowców biodegradowalnych. Takie działania wdrożyliśmy również w Grupie Akomex, która jako jedna z pierwszych w Polsce zaczęła korzystać z certyfikacji PEFC oraz FSC®. Pozwalają one na śledzenie pochodzenia surowców wykorzystywanych do produkcji. Dzięki nim wiadomo np. z jakiego drewna wyprodukowano surowiec na dane opakowanie, gdzie rosło drzewo oraz czy posadzono nową roślinę na jego miejscu. Już wkrótce będziemy w stanie także podawać wielkość śladu węglowego dla każdego wyprodukowanego przez nas opakowania – mówi Grzegorz Łajca, Prezes Zarządu Grupy Akomex.

Jak odpowiadają respondenci EKObarometru to właśnie promowanie recyklingu i gospodarki obiegu zamkniętego jest dla nich kluczowym elementem. Przeprowadzone badanie EKObarometr 2023 pokazuje także, że aż 71% Polaków zastanawia się nad tym, co dzieje się z opakowaniem po zużyciu produktu i czy jest on poddawany recyklingowi. 

Badanie EKObarometr 2023 zostało przeprowadzone na reprezentatywnej grupie Polek i Polaków – 1500 osób.

Segregacja śmieci i recykling

 

***

Grupa Akomex ma ponad 50 lat doświadczenia na rynku i zatrudnia ponad 600 osób. W jej skład wchodzą               3 spółki: Akomex, DrukPak oraz duńska Plano Pack. Około połowa produktów firmy jest eksportowana poza granice kraju, głównie do państw Europy Zachodniej. Producent dostarcza opakowania, a także ulotki, etykiety, tacki i arkusze laminowane dla takich branż jak farmaceutyczna, spożywcza, higiena osobista, elektronika czy akcesoria domowe. Rocznie, zakłady produkcyjne firmy opuszcza około 1,3 miliarda opakowań, dostarczanych wiodącym markom m.in. z branży spożywczej i farmaceutycznej. 

 

Źródło wpisu: informacja prasowa
Obraz Tomasz Mikołajczyk z Pixabay
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Na zakupach 3 lipca 2023

Doświadcz radości lata, zanurzając się w świecie Tous Color Splash

Kiedy się zanurzamy, wchodzimy w inny stan, zmienia się grawitacja, a nasze ciało porusza się z naturalną lekkością. Czujemy się swobodnie, płyniemy, unosimy się, robimy salta… Podobnie dzieje się z ikonicznym Bold Bear, który w nowej kampanii Tous zyskuje odrobinę koloru, prezentując się w lśniących i metalicznych barwach.

Tous Color Splash – Zanurz się w świecie kolorów

Zakładając biżuterię z najnowszej kolekcji „Color Splash”, przyjmujemy jej zabawną i pełną radości energię, przenosząc się do świata, w którym wszystkie stylizacje są możliwe. Każdy element z kolekcji odzwierciedla radość i wolność lata, lśniąc w pięknych metalicznych odcieniach. Barwne i energetyczne wzory urzekają zmysły i rozbudzają wyobraźnię, zachęcając do bycia odważnym.

Kolorowa biżuteria w unikalnych wzorach staje się kluczem do odkrycia fascynującego świata, gdzie czujemy się lekko jak nigdy dotąd, unosząc się swobodnie niczym w wodzie.

Kolorowy festiwal stylu

Z kolorowym bold bear i akcesoriami od Tous, moda staje się czystą zabawą. Każdy element z kolekcji „Color Splash” został starannie zaprojektowany, aby umożliwić komponowanie niezliczonych kombinacji. Możemy mieszać i łączyć kolory według własnej kreatywności, tworząc unikalne stylizacje, które odzwierciedlają naszą indywidualność. Nowa kolekcja to prawdziwa uczta dla entuzjastów intensywnych barw i ekspresyjnych kreacji, zapewniająca niekończącą się radość i pomysłowość przy tworzeniu swojego letniego looku.

Wyraź indywidualność z kolekcją „Color Splash”

W nowej kolekcji odkryjemy ikoniczny symbol misia Tous w intensywnych kolorach, soczysty róż, głęboki fiolet i energetyczne odcienie pomarańczy. W ofercie znajdziemy również pierścionki i kolczyki o owalnym kształcie i oryginalnym splocie. Niezastąpionym dodatkiem będą różnobarwne, prostokątne torebki, które doskonale uzupełniają letnie festiwalowe stylizacje.

Ta kolekcja to połączenie wyrazistych kolorów, oryginalnego wzornictwa i odważnego stylu, która przyciągnie uwagę i sprawi, że w pełni będziesz mogła być sobą.

 

O marce TOUS

TOUS to marka biżuterii, z którą kreatywność i autoekspresja nabierają blasku. Obecna w 46 krajach marka posiada ponad 700 sklepów, a jej obroty w 2021 roku wyniosły 384 miliony euro. Siłą napędową przedsiębiorstwa są 4 tysiące pracowników, którzy razem tworzą TOUS zgodnie z misją marki: „Wymyślamy, nakreślamy i budujemy nasz własny świat przy użyciu rąk i serc. Świat, który wzbudza radość, entuzjazm i pasję, i który poprawia samopoczucie”. Misję marki podsumowuje sześć słów: „We craft a world of joy”. Ten sam cel przyświeca działaniom społecznym firmy, która angażuje się w ochronę środowiska i rzemiosła poprzez tworzenie miejsc pracy branży oraz szkolenia w utworzonej w 2018 roku Szkole Biżuterii i Rzemiosła TOUS (ETJOA).

 

Źródło wpisu: informacja prasowa
Obraz pony_up z Pixabay
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
top-facebook top-instagram top-search top-menu go-to-top-arrow search-close