Lifestyle 9 marca 2024

E.ON inwestuje w Polsce w zieloną energię

Zrównoważony rozwój to jeden z kluczowych filarów strategii Grupy E.ON, w tym także E.ON Polska. Firma definiuje go jako coraz szersze wykorzystanie nowoczesnych technologii przy jednoczesnym poszanowaniu środowiska naturalnego. Ta idea ma pomóc firmie osiągnąć pełną neutralność klimatyczną do 2050 roku.

Dążenie do zeroemisyjności

Grupa E.ON w Polsce od dawna angażuje się w działania z zakresu zrównoważonego rozwoju. Wspiera zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych, proponując skuteczne sposoby na obniżenie śladu węglowego. E.ON inwestuje w eMobility, rozwija ofertę produktową z zakresu przydomowych i firmowych instalacji OZE, a także dekarbonizuje wytwórcze źródła ciepła. Spółka rozpoczęła również swoją pierwszą inwestycję biogazową w Polsce.

Jednocześnie Grupa E.ON wyznaczyła własne ambitne plany redukcji emisji gazów cieplarnianych. Do 2030 roku planuje ograniczyć o 75% emisje, na które ma bezpośredni wpływ. [1] Dekadę później zamierza osiągnąć całkowitą neutralność w tym obszarze. Emisje pośrednie, w tym w łańcuchu dostaw, koncern chce zredukować o 50% do 2030 roku i o 100% do 2050 roku. [2]

„Jednym z głównych wyzwań w dążeniu do osiągnięcia celu zeroemisyjności jest bezpośrednie lub pośrednie zapewnienie naszym klientom dostępu do zielonej, przystępnej cenowo energii. Bezpośrednie zapewnienie tego typu energii rozumiemy przez budowę dedykowanych instalacji OZE u klientów (tzw. on-site). Natomiast pośrednia droga polega na tworzeniu instalacji, z których zeroemisyjna energia jest wprowadzana do sieci (off-site) i sprzedawana naszym odbiorcom jako produkt” – mówi Jakub Roszkiewicz, prezes E.ON Polska Solutions.

Potencjał biogazu

Transformacja sektora energetycznego wymaga realizacji wielu złożonych przedsięwzięć i projektów. Potrzebne są zarówno duże inwestycje w nowe, przyjazne środowisku źródła wytwórcze, jak również dekarbonizacja rozwiązań już istniejących. Dużą szansą na przyspieszenie tego procesu jest zastosowanie zróżnicowanych źródeł OZE, w tym biogazu. Jest on stabilnym źródłem energii odnawialnej, niezależnym od warunków pogodowych.

W tym obszarze E.ON Polska korzysta z szerokiego doświadczenia międzynarodowej Grupy E.ON. W Niemczech i w Danii ma ona silną pozycję w segmencie OZE, a energia pochodząca z biogazowni stanowi znaczący odsetek produkcji na rynku energii. W tym roku E.ON odda do użytku swoją pierwszą biogazownię w Polsce.

„Biogazownia w Nowych Borzach o mocy zainstalowanej 1 MWe w wysokosprawnej kogeneracji wpisuje się w nasze plany zazieleniania portfela ofertowego. To także przykład aktywnego uczestnictwa E.ON Polska w transformacji energetycznej oraz możliwość zapewnienia naszym klientom stabilnych warunków cenowych w zakresie dostaw energii” – wyjaśnia Jakub Roszkiewicz.

Wsparcie klientów w osiąganiu ich celów klimatycznych

Zaangażowanie E.ON Polska w transformację energetyczną naszego kraju to także dostarczanie klientom kompleksowych rozwiązań pozwalających na redukcję śladu węglowego. To produkty z obszaru fotowoltaiki, pomp ciepła, magazynów energii oraz eMobility. Są one skierowane zarówno do klientów indywidualnych, przedsiębiorców, dużych jednostek biznesowych, jak i spółdzielni oraz wspólnot mieszkaniowych, czy też gospodarstw rolnych.

W ramach realizacji projektów biznesowych E.ON Polska finalizuje obecnie inwestycję fotowoltaiczną we współpracy z Ceramiką Podkarpacką. Nowopowstała instalacja o mocy blisko 1 MW ma pokryć 20 proc. zapotrzebowania tego zakładu na energię. Z kolei w zakresie eMobility firma oferuje swoim klientom wdrożenie systemu Dynamic Load Managment, który pozwala na wykorzystanie ładowarek o nominalnej mocy przewyższającej możliwości przyłączeniowe budynku. Spółka pomaga również klientom w planowaniu budowy oraz rozwoju firmowych sieci ładowania pojazdów elektrycznych i tym samym elektryfikacji flot firmowych.

Dekarbonizacja źródeł wytwórczych dla ciepłownictwa

Dla Grupy E.ON ważnym elementem składowym dążenia do zielonej energetyki przyszłości jest ciepłownictwo. To drugi największy sektor energetyczny w Polsce po elektroenergetyce, obejmujący blisko 400 koncesjonowanych przedsiębiorstw, które dostarczają ponad 100 TWh ciepła systemowego rocznie do odbiorców polskich miast. E.ON posiada znaczący udział w tym rynku, obsługując 30 miast średniej i małej wielkości.

Grupa rozpoczęła projekt dekarbonizacji swoich źródeł wytwórczych (łącznie blisko 500MW mocy zainstalowanej), z wizją odejścia od węgla do roku 2030. Nowe jednostki wytwórcze, oparte o kogenerację gazową, powstają obecnie w Szczecinie, Barlinku, Myśliborzu, Chojnicach i Starachowicach.

Ku neutralności klimatycznej i poszerzaniu wiedzy

Inwestycje Grupy E.ON w zieloną energetykę to strategiczny kierunek rozwoju firmy. E.ON chce być liderem zmian branżowych, dostarczać energię ze źródeł odnawialnych dla swoich klientów, ale też edukować rynek o istotności nadchodzących zmian.

Jedną z takich inicjatyw jest podcast E.ON Talks. Dzięki niemu przedsiębiorcy mogą znaleźć odpowiedzi na swoje pytania, a także czerpać inspiracje dotyczące zielonej transformacji. Popularność tego projektu pokazuje jak ważną rolę w obliczu dynamicznych zmian w sektorze energii, odgrywa dzielenie się wiedzą i dostęp do najnowszych informacji branżowych. 12 marca podcast E.ON Talks wrócił z czwartym sezonem, w pełni poświęconym różnym aspektom transformacji energetycznej.

[1] [2] w porównaniu do 2019

 

Źródło informacji: E.ON Polska

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Lifestyle 8 marca 2024

Nowa usługa taxi tylko dla kobiet – w Krakowie rusza Uber by Women

W Dzień Kobiet, 8 marca br., w Krakowie ruszyła usługa Uber by Women. Do tej pory produkt łączący pasażerki z kierowczyniami dostępny był jedynie w stolicy Polski, a w ciągu niespełna pół roku warszawianki skorzystały z niego ponad 25 tys. razy. Inauguracji usługi towarzyszyła konferencja, podczas której paneliści dyskutowali nt. wyzwań w przewozach pasażerskich dla kobiet. Jednocześnie firma ogłosiła rozpoczęcie współpracy z fundacją Feminoteka.

Uber by Women to usługa, która umożliwia zamawianie przejazdów realizowanych wyłącznie przez kierowczynie. Jest ona widoczna dla wszystkich, dlatego umożliwia kobietom zamawianie przejazdów nie tylko bezpośrednio dla siebie, ale także – korzystając z opcji „zmień pasażera” – dla znajomej czy koleżanki.

Sukces usługi od kobiet dla kobiet

Produkt Uber by Women w stolicy ruszył w październiku 2023 r. Od początku usługa cieszy się zainteresowaniem wśród kobiet, które szczególnie chętnie korzystają z niej wieczorami i nocą w piątki oraz soboty. Od momentu startu, za jej pomocą zrealizowano 25 tys. przejazdów, a liczba pasażerek korzystających z produktu wzrasta każdego dnia. Pasażerka-rekordzistka zamówiła ponad 70 przejazdów. Z kolei kierowczyni-rekordzistka wykonała ich już 500.

„Uber by Women to wyjątkowa usługa, która stanowi odpowiedź nie tylko na potrzeby pasażerek, ale także samych kierowczyń. Ogromnie cieszy nas jej popularność, dlatego – po dobrym przyjęciu w Warszawie zdecydowaliśmy się uruchomić ją w kolejnym mieście”  – mówi Marcin Moczyróg, dyrektor generalny, Uber CEE.

Czego potrzebują pasażerki i kierowczynie?

Inauguracji usługi Uber by Women w Krakowie towarzyszyła debata na temat potrzeb kobiet w sektorze przewozu osób. Do dyskusji zostały zaproszone popularne kierowczynie  – Ewelka z Uberka oraz Taxi Mama, które na swoich kanałach w mediach społecznościowych pokazują realia pracy kobiety prowadzącej taksówkę, przedstawiciele krakowskiego magistratu oraz Komendy Głównej Policji w Krakowie, a także Zespół Doradców Gospodarczych TOR i Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego.

Wśród poruszanych w trakcie dyskusji tematów znalazły się m.in. rynek aplikacji przewozowych w kontekście zmian regulacyjnych, zapotrzebowanie na produkty dla kobiet a także realia pracy kierowczyń. Istotnym obszarem dyskusji była również aktywizacja zawodowa kobiet-kierowczyń. W związku ze zmianami w prawie, które wejdą w życie już w czerwcu, z rynku odpłynie do kilkunastu tysięcy kierowców. Rola kobiet w obszarze wypełnienia tych braków jest nieoceniona.

Uczestnicy dyskusji byli zgodni, że branża przewozów potrzebuje zarówno wygodnych, dostępnych rozwiązań dla pasażerek, jak i wystarczającej liczby kierowczyń. A aktywizacja zawodowa kobiet w tym kierunku to obecnie jedno z głównych wyzwań branży.

Uber oraz Feminoteka łączą siły

Podczas wydarzenia Uber ogłosił także rozpoczęcie współpracy z Fundacją Feminoteka. Podjęta kooperacja fundacji z Uberem obejmuje m.in. wspólne działania edukacyjne, a także doradcze. „Fundacja Feminoteka powstała, aby wspierać kobiety, szczególnie te, które doświadczają przemocy. Każdego dnia nasze doradczynie i ekspertki służą pomocą prawną, terapeutyczną oraz psychologiczną dla potrzebujących. Bardzo cieszy nas właśnie podjęta współpraca z platformą Uber. Jako głos kobiet chętnie podzielimy się naszą wiedzą na temat ich potrzeb w przewozach” – mówi Joanna Gzyra-Iskandar, rzeczniczka ds. przeciwdziałania przemocy wobec kobiet Fundacji Feminoteka.

Uber by Women

O Uber

Uber to aplikacja technologiczna łącząca pasażerów i kierowców. Od 2020 roku Uber ma licencję pośrednika przy przewozie osób i współpracuje wyłącznie z partnerami, posiadającymi licencję taksówkarską. Dodatkowo Uber to platforma multimodalna, która oferuje również możliwość zamówienia posiłków z dostawą, bądź transportu drobnych przesyłek. Uber działa w ponad 10 000 miast w ponad 70 państwach na całym świecie, usprawniając sposób, w jaki ludzie poruszają się po współczesnych metropoliach. W Polsce Uber jest dostępny w 19 lokacjach: Warszawie, Krakowie, Trójmieście, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Lublinie, Bydgoszczy, Rzeszowie, Szczecinie, Toruniu, Radomiu, Kielcach, Białymstoku, Częstochowie, Olsztynie, Płocku, Koszalinie i na Śląsku. Więcej informacji na temat firmy Uber oraz jej usług można znaleźć na: uber.pl

KONTAKT:

Łukasz Łyczkowski

Senior Account Manager

e-mail: lukasz.lyczkowski@dfusion.pl

tel. +48 606 825 276

 

Źródło informacji: Uber

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
W szkole 7 marca 2024

Jak zachęcić nastolatka do czytania książek? Moja opinia o złotych radach z internetu

Jak zachęcić nastolatka do czytania książek? Nieczytanie w tym wieku jest zjawiskiem coraz powszechniejszym. Młodzież ma stosunkowo mało czasu na własne przyjemności, a i tak przeważnie spędza go w internecie. Z ciekawości sprawdziłam, co na ten temat mówi wujek Google i… on się kompletnie nie zna na temacie 😛

Jak zachęcić nastolatka do czytania książek? Złote rady wujka G.

Daj dobry przykład – czytaj codziennie

Wujek G. chyba nie wie, jak funkcjonują nastolatki. Dobry przykład działa, owszem – na przedszkolaki! Nastolatki natomiast robią wszystko, żeby się od rodziców różnić. Jest wielce prawdopodobne, że nastoletnie dziecko czytających rodziców samo po książkę nie sięgnie, choćby z przekory.
Sam przykład to za mało. No, ale jeśli dziecko widzi, że rodzic się dobrze bawi przy czytaniu, jest większa szansa, że pozazdrości i też będzie chciało. Rozważcie tylko, czy na pewno możecie dać nastolatkowi książkę, którą aktualnie czytacie, nie wszystkie się nadadzą 😉

Dyskutujcie o przeczytanych książkach

Hmm… powiem tak: moja córka zna nazwiska moich ulubionych autorów, wie, przynajmniej w przybliżeniu, których premier wypatruję równie mocno, jak bocianów wiosną, niemniej po te książki nie sięga, bo zwyczajnie nie są dla niej. Sama z kolei czyta jakieś mangi (niech mi wybaczą wszyscy fani), których ja kompletnie nie ogarniam.
Rzadko dyskutujemy o książkach, bo najczęściej obracamy się w innych kręgach literackich. Lepiej nam to wychodziło, jak była młodsza i czytała książki, które ja też kiedyś, dawno temu, czytałam. Poza tym jakoś nie przekonuje mnie teoria, że trzeba czytać, żeby mieć o czym rozmawiać z dzieckiem i w ogóle, że trzeba rozmawiać o książkach, bo to zachęca do ich czytania.

Czytajcie razem jako rodzina

Nie do końca rozumiem tę złotą myśl. Jeśli mamy czytać te same książki, to nikt nie będzie zadowolony. Jeśli różne w tym samym czasie i na jednej kanapie, to tym bardziej nie widzę sensu. Czytanie jest czynnością wybitnie jednoosobową i doprawdy żadne towarzystwo nie jest przy tym potrzebne.

Znajdź książki, których tematyka jest zgodna z zainteresowaniami nastolatka

Zainteresowania nastolatków mają to do siebie, że potrafią się często zmieniać, to po pierwsze. Po drugie – serio nastolatek nie może sobie tego sam ogarnąć? Nie wychowujmy kalek! Przecież nasze dzieci śmigają po internecie z prędkością światła, książkę znaleźć też dadzą radę.
Możecie natomiast podpowiedzieć nastolatkom, żeby skorzystały z katalogu online najbliższej wam biblioteki stacjonarnej. Nie trzeba kupować wszystkich książek, które chce się czytać, można wypożyczać 😉 W niektórych bibliotekach można pograć na Xbox-ie, PlayStation albo Nintendo. Temu magnesowi żaden nastolatek się nie oprze.

Stwórz przytulne miejsce do czytania w domu

Jasne, fajnie by było, ale niewiele jest domów, w których można urządzić bibliotekę. Poza tym i tak w łóżku czyta się najlepiej. A w ogóle nieważne, gdzie się czyta, tylko co.

Przekonaj nastolatka, że czytanie to sposób na poszerzenie wiedzy

Obawiam się, że ciężko będzie, bo internet jest bardzo silną konkurencją. Do tego aktualizuje wiedzę zdecydowanie szybciej niż papierowe wydawnictwa. Moje dziecko nie raz i nie dwa mi udowodniło, że nawet podręczniki szkolne nie nadążają za odkryciami naukowymi. Umówmy się więc, że książki to się jednak czyta dla rozrywki, niekoniecznie, by się z nich uczyć. Chociaż nie powiem, czasem się udaje.

Zareklamuj czytanie jako sposób na rozrywkę i relaks

Tak, to prawda, że czytanie wycisza, relaksuje, odcina od innych bodźców. Tu jednak pojawia się całkiem poważny problem: nasza młodzież jest do tego nadmiaru bodźców tak przyzwyczajona, że bez nich nie daje rady funkcjonować. Moje dziecko czyta (a nawet się uczy!) w rytm głośnej muzyki w słuchawkach. Nie walczę z tym, bo skoro przynosi efekty, to może ja się po prostu nie znam. Stara jestem, czy coś?

Jeśli nie książki, to może audiobooki?

Audiobooki na pewno są cennym wynalazkiem naszych czasów, ale ostatnie, co bym zrobiła, to zaproponowała je nastolatkom jako alternatywę dla papierowych książek. Nie wyciszają i nie relaksują, bo niestety nastolatek nie będzie słuchał audiobooka bez ruchu. Nawet dorosłym wychodzi to coraz słabiej. Słuchają sprzątając, biegając, jedząc, jeżdżąc samochodem itp. Ciężko wyczuć, co będzie robił nastolatek, ale mało prawdopodobne, żeby dał radę się skupić, siedząc nieruchomo.

Reasumując: czy da się przekonać nastolatka do czytania książek?

Niektórych na pewno tak, innych z całą pewnością nie. Jednak dobre rady od Google w tym wypadku nie mają racji bytu, przynajmniej w mojej ocenie. Nastolatek potrzebuje do czytania czasu, siły i chęci. I dobrej książki oczywiście. Ja czasem podrzucam mojej nastolatce te, które sama czytam.

Powiem Wam jeszcze, że w roku szkolnym faktycznie ciężko z tym czytaniem, bo i nauka, i lektury (zwykle mało atrakcyjne w oczach nastolatków), i ogólnie brak czasu. Za to w wakacje potrafiła czytać do rana, więc ogólnie chyba nie jest najgorzej.

 


Grafikę po raz kolejny wygenerowało AI w aplikacji Canva

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
top-facebook top-instagram top-search top-menu go-to-top-arrow search-close