Uroda 29 kwietnia 2024

Więcej niż cięcie i sprzedaż kosmetyków, czyli kto edukuje branżę salonów fryzjerskich?

Salony fryzjerskie doświadczają dynamicznych zmian, zarówno pod wpływem ewolucji przyzwyczajeń konsumentów wynikających z pandemii, jak i wyzwań spowodowanych rozwojem usług. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają doradcy handlowi, którzy nie tylko dostarczają salonom produkty do pracy, ale przede wszystkim edukują i wspierają fryzjerów w obszarach kluczowych dla sukcesu ich działalności. „Obecnie, aby rozwijać swoje salony, fryzjerzy szczególnie mocno powinni zabiegać o klientów, oferując usługi i produkty wysokiej jakości, posiadając wiedzę na temat pielęgnacji włosów oraz gotowość do poszerzenia swojego portfolio i kompetencji” – zwracają uwagę eksperci Orbico Salon Professional.

Doradcy handlowi są kluczowym ogniwem łączącym salony fryzjerskie i fryzjerów z markami, a ich rola nie kończy się wyłącznie na sprzedaży produktów.

„W Orbico Salon Professional doradcy handlowi to zespół specjalistów, którzy są w bieżącym kontakcie nie tylko z salonami fryzjerskimi, ale również ze studiami pielęgnacji i stylizacji paznokci. Doradca handlowy nie jest wyłącznie przedstawicielem, który ma sprzedać salonowi określony produkt. To ekspert, który doskonale zna realia pracy salonów fryzjerskich i wszelkie związane z tym niuanse, a przy tym prowadzi szkolenia dla klientów” – tłumaczy Jacek Szumski, Division Manager Salon Professional (Orbico Sp. z o.o.).

„Nie chcemy ograniczać się do tego, by wyłącznie sprzedawać produkty. Owszem, zapewniamy produkty naszym klientom w kanale salonowym i dostarczamy im narzędzia do pracy, ale wszystko sprowadza się do tego, by profesjonaliści wiedzieli, jak prawidłowo się nimi posługiwać” – dodaje Katarzyna Szafraniec-Leśniak, Managing Director – Area Salon Professional (Orbico Polska, Rumunia, Ukraina, Bułgaria, Mołdawia).

Edukacja jest kluczowa

Wiedza na temat produktów obejmuje znajomość składów, zastosowanie, detale dotyczące nakładania konkretnych produktów, mieszania farb z konkretnymi developerami czy ich odpowiedniego użycia.

„Czym innym jest wykonanie samodzielnej koloryzacji w domu, a czym innym zdecydowanie się na tę usługę u fryzjera, który przeprowadzi kompleksową analizę włosów i skóry głowy, a przy tym zagwarantuje salonowy, niepowtarzalny i nieosiągalny w warunkach domowych efekt, a także przekaże zalecenia, jak pielęgnować włosy później, aby efekt koloryzacji utrzymał się jak najdłużej” – wyjaśnia Jacek Szumski.

Drugim istotnym aspektem jest edukowanie klientów, jak zwiększyć swoje przychody poprzez rekomendowanie i sprzedawanie produktów, rozszerzanie portfolio czy różnicowanie konsumentów, tak by usługi obejmowały nie tylko cięcia i koloryzację, ale również rozmaite rytuały pielęgnacyjne.

„Jesteśmy od nauczenia ich wszystkich technik i służymy im pomocą” – zaznacza Katarzyna Szafraniec-Leśniak.

Edukacja i profesjonalne szkolenia, oferowane przez Orbico Salon Professional, to jeden z kluczowych obszarów rozwoju dystrybutora. Doradcy handlowi oferują szkolenia w zakresie produktów i usług, które odbywają się zarówno w studiu szkoleniowym w Warszawie, jak i w akademiach partnerskich na terenie całej Polski, a także bezpośrednio u klientów. Szkolenia te obejmują zarówno teorię, jak i praktykę. Co więcej, Orbico Salon Professional organizuje szkolenia biznesowe, przygotowane z myślą o menedżerach, które obejmują aspekty związane z zarządzaniem kosztami, kadrą czy motywowaniem pracowników.

Chodzimy do fryzjera rzadziej i stylizujemy się sami – (po)pandemiczna rzeczywistość 

Pandemia wpłynęła również na zachowania klientów. Globalny koronawirus, podczas którego wiele osób pracowało zdalnie lub hybrydowo, zmniejszył częstotliwość odwiedzania salonów fryzjerskich przez konsumentów.

„Wiemy od fryzjerów, że wiele konsumentek zaczęło niejako odwlekać moment farbowania włosów, ponieważ przestały czuć presję związaną z >>zakryciem<< odrostów. W efekcie chodzą do fryzjera rzadziej, bo to nowe >>przyzwyczajenie<< się utrzymało. Z drugiej strony wzrosła popularność akcesoriów do stylizacji fryzur. Kiedyś klientki częściej odwiedzały salony dla stylizacji na przeróżne okazje, na przykład rodzinne uroczystości czy bale sylwestrowe. Dziś zwłaszcza młodsze osoby szukają na to domowych sposobów i robią to na własną rękę” – dodaje Jacek Szumski.

Pandemia przyspieszyła jeszcze jeden trend: zainteresowanie trychologią, czyli nauką na temat zdrowia włosów oraz skóry głowy.

„W trakcie pandemii, zarówno w wyniku samego przechorowania COVID-19, jak i przez przewlekły stres, wielu osobom zaczęły wypadać włosy. Skłoniło to więcej klientek do otwarcia się na temat właściwej pielęgnacji skóry” – mówi Jacek Szumski.

Wszystko to prowadzi do klarownego wniosku: salony fryzjerskie muszą dziś mocniej się postarać, by powalczyć o klienta i zaoferować mu jeszcze większą jakość i niepowtarzalność usługi.

„Chodzi o to, by fryzjer wykonał klientowi taką usługę, której ten nie będzie w stanie wykonać sobie w domu, i aby fryzjer postrzegał każdego klienta jako żywą wizytówkę jakości usług w salonie. Dzięki odpowiedniej i unikalnej jakości swoich usług fryzjer może liczyć na lojalność swoich klientów i przypływ nowych. Zapełniony kalendarz to zapewnione odpowiednie przychody, które z kolei pozwolą mu na dalsze inwestycje w szkolenia i na rozszerzanie portfolio usług” – podsumowuje Katarzyna Szafraniec-Leśniak.

Pandemia przyniosła ze sobą również zmiany w sposobie funkcjonowania salonów, zwiększając znaczenie obecności online i e-commerce. W odpowiedzi na te zmiany doradcy handlowi Orbico uczą fryzjerów, jak efektywnie wykorzystywać media społecznościowe, prowadzić profesjonalne profile i promować swoje usługi online.

Szkolenia i wsparcie doradców handlowych nie kończą się na poznaniu produktów, ale obejmują również inne obszary, takie jak zwiększanie przychodów, poszerzanie portfolio usług czy skuteczną komunikację z klientami. Ponadto Orbico Salon Professional rozwija platformę B2B.

„Doradca handlowy dostępny jest dla klientów 5 dni w tygodniu, po 8 godzin dziennie, natomiast z tej platformy mogą oni korzystać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu” – podkreśla Jacek Szumski. Narzędzie to umożliwia dostęp do atrakcyjnych ofert, edukacyjnych treści i szkoleń dla osób o różnym poziomie umiejętności. Jest to baza edukacyjna dla wszystkich klientów, którzy samodzielnie mogą poszerzać swoją wiedzę.

Mimo trudności, których doświadczyła w ostatnich latach branża, eksperci są zgodni – w branży fryzjerskiej wciąż można odnieść sukces, a na rynku nie brakuje salonów, do których – dzięki świetnie wykwalifikowanej kadrze i aktywności w mediach społecznościowych – ustawiają się wielotygodniowe kolejki. Kluczowe znaczenie mają edukacja, gotowość do zdobywania nowych kompetencji i świadomość, że są one niezbędne.

„Im bardziej właściciele salonów fryzjerskich będą się rozwijać, tym mocniej będą się wyróżniać jakością swoich usług. A jeśli będą je pokazywać i komunikować, tym większe mają szanse na zdobycie uwagi nowych klientów. Właśnie w tym obszarze doradcy handlowi Orbico Salon Professional chcą aktywnie uczestniczyć i wspierać profesjonalistów w osiąganiu ich celów biznesowych” – podsumowuje Katarzyna Szafraniec-Leśniak.

 

Źródło informacji: Orbico

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Sport 28 kwietnia 2024

ORLEN rozszerza ofertę dla miłośników sportów wodnych

Już od piątku, 26 kwietnia, motorowodniacy i żeglarze mogą ponownie korzystać z nawodnych stacji tankowania ORLEN na Mazurach, nad Zalewem Zegrzyńskim oraz nad morzem – w Gdyni i Pucku. Na gości jednej z nich, położonej w Giżycku, czeka absolutna nowość: pierwszy punkt w formacie Stop.Cafe dla osób wypoczywających na wodzie.

Wodne stacje paliw ORLEN-u już od 22 lat służą rosnącej rzeszy wielbicieli żeglarstwa i sportów motorowodnych w Polsce. W tym sezonie są one dostępne w siedmiu lokalizacjach: Mikołajkach, Giżycku, Sztynorcie, Węgorzewie, Nieporęcie, Pucku oraz Gdyni.

„Umożliwiają one wygodne tankowanie bezpośrednio z dystrybutora, co eliminuje uciążliwe korzystanie z kanistrów. Olbrzymią wagę przywiązujemy także do ochrony środowiska naturalnego, dlatego każdy nadwodny punkt tankowania został wyposażony w rozwiązania techniczne, zapobiegające m.in. rozlaniu paliwa do wody. Co więcej, dzięki zastosowanej technologii całodobowego systemu zdalnego pomiaru i wykrywania wycieków, obiekty te są całkowicie bezpieczne – zarówno dla gruntów, jak i wód” – informuje ORLEN w komunikacie.

Oprócz paliwa w większości stacji można kupować produkty spożywcze, a w niektórych skorzystać z nowej oferty gastronomicznej. W Giżycku na żeglarzy będzie czekać nowość: pierwsza w Polsce nawodna stacja w formacie Stop.Cafe 2.0 Mikro Premium – m.in. z hot-dogami, zapiekankami, kawą, herbatą i słodkimi przekąskami.

Korzystający ze stacji wodnych klienci mogą płacić zarówno gotówką, jak i za pomocą kart płatniczych i aplikacji mobilnej ORLEN Pay. Na stacjach akceptowane są również programy flotowe ORLEN i program lojalnościowy VITAY.

Stacje paliw ORLEN w popularnych turystycznych miejscowościach pełnią jednak wiele funkcji wykraczających poza zapewnianie dostępu do paliwa czy artykułów spożywczych. Ich infrastruktura pozwala m.in. na pozostawienie samochodów na dużych, monitorowanych parkingach i rozpoczęcie wycieczek na jednośladach. Przed wyruszeniem w rowerową trasę na stacjach paliw można zaopatrzyć się w podstawowe akcesoria, takie jak: bidony, latarki lub kłódki. Większość z nich jest także wyposażona w stojaki dla rowerów oraz kompresory.

 

 

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Kultura 27 kwietnia 2024

Rośnie niepewność dzieci w sieci

Bank ING ponownie przeprowadził badanie* dzieci w wieku 7-17 lat – na ile bezpiecznie czują się w Internecie i na jakie cyberzagrożenia były narażone. Z badania wynika, że rośnie niepewność wśród dzieci – najmłodsi nie wykluczają, że padli ofiarą różnych cyberzagrożeń, ale nie są w stanie jednoznacznie określić, że takie incydenty miały miejsce. Ponad połowa dzieci chce dowiedzieć się więcej o tym jak bezpiecznie korzystać z Internetu.

Aż 77 proc. dzieci w wieku 13-17 lat i 44 proc. w wieku 7-12 lat korzysta z sieci samodzielnie wtedy, kiedy chcą, bez nadzoru rodziców. W starszej grupie tylko 17 proc. respondentów deklaruje, że ich rodzice wiedzą, co oni robią w sieci. Dzieci rzadziej niż rok temu zwracają się do rodziców o porady dotyczące bezpiecznego korzystania z Internetu. W 2023 roku ok. 80 proc. badanych deklarowało, że rozmawiało z rodzicami o bezpiecznym korzystaniu z sieci, dziś jest to ponad 70 proc. Co trzecie dziecko w obu grupach wiekowych wiedzę o tym, jak bezpiecznie korzystać z Internetu, czerpie od znajomych, a ponad połowa starszych dzieci wskazała Internet jako źródło wiedzy.

Już 19 proc. młodszych i 15 proc. starszych respondentów twierdzi, że być może ktoś przejął ich konto w grze lub aplikacji. Aż 20 proc. dzieci oraz 27 proc. nastolatków przyznaje, że mogło dojść do nieautoryzowanego dostępu do ich zdjęć lub wiadomości. Spadł odsetek respondentów, którzy stanowczo zaprzeczyli, że tego typu sytuacje miały miejsce. Ponadto 20 proc. respondentów w obu grupach wiekowych przyznaje, że namawiano ich do klikania w podejrzane linki.

„Ważne jest, aby rodzice rozmawiali i aktywnie angażowali się w życie cyfrowe swoich dzieci, towarzysząc im w wirtualnym świecie. Rodzice mogą skorzystać z atrakcyjnych form przekazywania wiedzy, takich jak np. gry online. Są one dziś nieodłącznym elementem dorastania i odpowiednio dobrane mogą kształtować pożądane postawy i dawać dzieciom możliwość ćwiczenia, reagowania na cyberzagrożenia w bezpiecznym dla nich środowisku gry. Warto sięgać po takie rozwiązania jak gra edukacyjna >>Miasto ING<< w Roblox, która uczy dzieci bezpiecznego korzystania z sieci w sposób naturalny i angażujący, a zarazem może być polem do wspólnej zabawy i rozmowy rodziców i dzieci” – podkreśla Jowita Michalska, założycielka i prezeska Digital University.

ING Bank Śląski od 3 lat tworzy przestrzeń „Miasta ING” na platformie gamingowej Roblox, aby wzbudzać zainteresowanie tematyką cyberbezpieczeństwa u młodych osób w ich naturalnym środowisku oraz wspierać rodziców w edukacji w tym zakresie. Bank zaprasza dzieci do nowo powstałej Akademii Cyberbezpieczeństwa w Mieście ING, aby poprzez zabawę pozyskiwali przydatną wiedzę o bezpieczeństwie w sieci. „Miasto ING” to gra edukacyjna, z którą ING pojawił się na platformie gamingowej Roblox jako pierwszy bank w Polsce. W cyfrowym świecie gracze mogą gromadzić wirtualne pieniądze poprzez wykonywanie różnych zadań i wyzwań. Gra pozwala trenować dobre nawyki związane z finansami w sposób najbardziej przyjazny, czyli przez zabawę. Gracze uczą się zarządzania pieniędzmi: oszczędzania i umiejętnego ich wydawania. Gra została również rozszerzona o moduł uczący bezpieczeństwa w sieci i dodany został tryb multiplayer.

* Badanie przeprowadzono wśród dzieci i młodzieży (7-17 lat) na przełomie stycznia i lutego 2024 roku przez agencję badawczą Minds & Roses na zlecenie ING. W badaniu wzięły udział dzieci w wieku 7-12 n=128, oraz dzieci 13-17 n=151.

 

 

Źródło informacji: ING Bank Śląski

Obraz Nicola Giordano z Pixabay

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
top-facebook top-instagram top-search top-menu go-to-top-arrow search-close