Gry planszowe i nie tylko 17 października 2023

Dracula vs Van Helsing – walka pomiędzy wampirem, a pogromcom wampirów. Zapowiedź gry, której przedsprzedaż ruszy 31 października

Dracula vs Van Helsing  to trzymająca w napięciu asymetryczna gra dwuosobowa, w której do walki staną najpopularniejszy wampir Dracula i pogromca wampirów Van Helsing.  Przedsprzedaż  gry wystartuje w samo Halloween, czyli 31.10.2023 r. 

Pewnego dnia do brzegu Whitby przybił tajemniczy okręt. Na zakrwawionym pokładzie nie było żywego ducha, za to w kabinie natrafiono na ponure znalezisko – skrzynie pełne ziemi… Mieszkańcy zrozumieli, że grozi im niebezpieczeństwo ze strony Księcia Ciemności. Tylko profesor Van Helsing może ich uratować…

Wciel się w Draculę lub Van Helsinga podczas legendarnego pojedynku.

Stocz walkę o pięć dzielnic na planszy, porównując karty z przeciwnikiem. Jeśli Dracula ma kartę o wyższej wartości, to przemienia jedną osobę z dzielnicy w wampira. Kiedy Van Helsing ma wyższą kartę, to Dracula traci punkt życia. Van Helsing wygrywa, jeśli Dracula straci ostatni punkt życia. Dracula wygrywa, jeśli przemieni wszystkich 4 mieszkańców jednej dzielnicy w wampiry lub jeśli przetrwa do końca 5. rundy.

Zawartość gry:

  • plansza miasteczka 
  • 1 planszetka siły kolorów 
  • 1 drewniany znacznik okrętu 
  • 20 dwustronnych żetonów ludzi/wampirów
  • 4 żetony kolorów 
  • 12 żetonów punktów życia 
  • 32 karty
  • 2 podstawki na karty

Liczba graczy:2
Czas rozgrywki: 30 min
Wiek: 10+
Cena: 89 PLN

Przedsprzedaż wystartuje 31.10.2023 r., natomiast gra będzie miała premierę 9.01.2024 r. 

BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/381278/dracula-vs-van-helsing

 

Źródło wpisu: informacja prasowa

 

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
W szkole 16 października 2023

Roślinne śniadaniówki? Tak!

Drugie śniadanie dostarcza organizmowi dziecka potrzebną w ciągu dnia energię. Wpływa na lepszą koncentrację, zapamiętywanie, zdolność uczenia się, wydolność młodego organizmu, sprawność i siłę fizyczną, a także zapewnia dobre samopoczucie. Jak skomponować szkolną śniadaniówkę, by jej zawartość stanowiła paliwo do zdobywania wiedzy i rozwoju nowych umiejętności? Co powiesz na roślinne śniadaniówki? 

Regularne spożywanie posiłku w przerwie między lekcjami sprzyja kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych. Ponadto zmniejsza również ochotę na podjadanie słodkich i wysokoprzetworzonych przekąsek. Warto zadbać o to, by w śniadaniówce znalazły się takie propozycje, które ucieszą najmłodszych krytyków i jednocześnie będą stanowić zbilansowany posiłek, pełen niezbędnych składników odżywczych. Dobrym rozwiązaniem – niezależnie od diety stosowanej na co dzień – będą wegańskie dania.

Warzywa i owoce są często traktowane jako zaledwie dodatek do posiłku. Tymczasem stanowią fundament wszystkich modeli odżywiania. Zarówno Światowa Organizacja Zdrowia, jak i Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego PZH – PIB zalecają, by traktować je jako podstawę zdrowej i zbilansowanej diety. Powinny wypełniać połowę talerza w każdym zjadanym posiłku. Niestety nie zawsze o tym pamiętamy – mówi Joanna Lotkowska, edukatorka żywieniowa z Fundacji ProVeg  – Dlatego roślinny lunchbox może być świetną okazją do uzupełnienia codziennego menu w warzywa i owoce.

3 pomysły na to, jak zachęcić dzieci do jedzenia warzyw

  • Eksperymentuj! 

Dieta uczniów często jest monotonna i składa się głównie z kanapek.  Aby zachęcić dzieci do jedzenia innych potraw i sięgania po warzywa oraz owoce warto postawić na eksperymenty kulinarne razem z dziećmi! Wspólnie sprawdzajmy smak, zapach i kolor surowych produktów, a później pieczmy, gotujmy, grillujmy, miksujmy, aż znajdziemy ten ulubiony sposób przygotowania. Serwujmy inaczej ten sam składnik, łączmy go z różnymi dodatkami, zmieniając aromat, konsystencję i kolor potrawy. Z codziennej owsianki, która być może już trochę się znudziła, przygotujmy odżywcze placuszki, idealnie sprawdzające się na przerwie. 

  • Pokazuj supermoce warzyw i owoców

Tłumaczmy dzieciom, w jaki sposób wpływają na nie składniki zawarte w roślinnych produktach. Używajmy do tego atrakcyjnego dla najmłodszych języka. Badanie przeprowadzone przez Cornell University  wykazało, że zmiana nazwy “zwykłej marchewki” na “X-ray vision carrots” (marchewka dająca laserowy wzrok!) spowodowało natychmiastowy wzrost jej konsumpcji o 62%. Zachęćmy więc najmłodszych do spróbowania bakłażana, który właściwie jest jagodą, a nie warzywem, dajmy do skosztowania brokuły, zawierające magnez odpowiedzialny za prawidłowe funkcjonowanie mięśni. Dorzućmy do lunch boxa śliwki – owoce na poprawę humoru zawierające dużo aminokwasu, z którego powstaje w naszym mózgu serotonina nazywana hormonem szczęścia. 

  • Bądź przykładem

Dzieci uczą się poprzez modelowanie, czyli obserwację. Powtarzają zachowania, które zobaczyły u dorosłych. Dlatego przyjrzyj się diecie całej rodziny i sprawdź, co moglibyście zmienić lub poprawić w codziennym menu. Skorzystaj z przepisów na smaczne drugie śniadania, które nie tylko sprawdzą się jako przekąska w szkole, ale także na uczelni czy w pracy.

Roślinne śniadaniówki…

Porządnie napakowany wrap

Gotową tortillę posmaruj hummusem, dodaj kilka pieczonych papryk i marchewek (albo grillowanych na patelni), trochę liściastej zieleniny, plastry czerwonej cebuli i garść czerwonej fasoli. Posyp wszystkie składniki ulubionymi ziołami, zawiń i przekrój na pół – gotowe!

Roślinne śniadaniówki napakowany wrap

Kanapka dla mózgu

Weź awokado, łyżkę tahini, pół cytryny i puszkę ciecierzycy. Wszystkie składniki ugnieć widelcem w misce. Następnie dodaj pokrojony w kostkę ogórek, posiekaną marchewkę, koperek i łyżkę nasion słonecznika. Dobrze wymieszaj i dopraw solą i pieprzem. Pasta smakuje najlepiej na grubo pokrojonych kromkach chleba żytniego lub takiego na zakwasie. Możesz dodać do niej również plasterki cukinii.

Roślinne śniadaniówki kanapka

Multiwitamina do chrupania 

To bardzo prosty i zaskakująco smaczny przepis, który łatwo zapakować do szkoły! Na dno słoika wlej dressing lub winegret. Dodaj trochę gotowanych lub surowych warzyw, takich jak kukurydza, kawałki ogórka, połówki pomidorków cherry i różyczki brokułów (surowe lub gotowane na parze). Dodaj kuskus (lub inne ziarno) i garść nasion, a następnie napełnij resztę słoika liściastą zieleniną. Dobrze zakręć, aby zapewnić szczelność, a w odpowiedniej chwili odkręcić i zjeść! Smacznego!

Roślinne śniadaniówki słoik

Dla zdrowia i dla środowiska

To, co jemy, ma ogromny wpływ na nasze zdrowie, ale nie tylko. Przygotowując roślinne posiłki, zamiast tych zawierających mięso i nabiał, możemy zmniejszyć nasz negatywny wpływ na środowisko. Bardzo łatwo można się o tym przekonać, dołączając do 30-dniowego, darmowego wyzwania online Veggie Challenge. Każdy, kto weźmie w nim udział, przez miesiąc będzie otrzymywał wsparcie w postaci wskazówek, ciekawostek, porad i przepisów, które ułatwią ograniczenie spożywania produktów odzwierzęcych lub rozpoczęcie przygody z dietą wegetariańską czy wegańską. Dodatkiem jest  dedykowana wyzwaniu aplikacja, dzięki której każdy uczestnik może na bieżąco śledzić swoje postępy i sprawdzać, jaki pozytywny wpływ na środowisko wywierają jego drobne zmiany. W aplikacji znajdują się również ciekawe pomysły na dania. Partnerem wyzwania Veggie Challenge są marki Alpro, Garden Gourmet i Violife.

 

 

O Fundacji ProVeg

Fundacja ProVeg jest międzynarodową organizacją podnoszącą świadomość żywieniową, która dąży do transformacji światowego systemu żywnościowego, poprzez zastąpienie konwencjonalnych produktów zwierzęcych, roślinnymi i komórkowymi alternatywami.

Fundacja ProVeg współpracuje z międzynarodowymi decydentami, rządami, producentami żywności, inwestorami, mediami i opinią publiczną, aby pomóc światu przekształcić się w społeczeństwo i gospodarkę mniej zależne od hodowli zwierząt, a bardziej zrównoważone dla ludzi, zwierząt i planety.

Fundacja ProVeg posiada status stałego obserwatora w UNFCCC, jest akredytowany przez UNEA i otrzymał nagrodę ONZ “Momentum for Change”.

Fundacja ProVeg realizuje misję ProVeg International od 2017 r., poprzez upowszechnianie wśród polskiego społeczeństwa wiedzy na temat wpływu wyborów żywieniowych na zdrowie, środowisko, dobrostan zwierząt, a także jego roli w kontekście sprawiedliwości społecznej. W lutym 2020 r. została zarejestrowana osobna jednostka organizacyjna – “Fundacja ProVeg”, aby jeszcze skuteczniej realizować misję i wizję ProVeg.

 

Źródło wpisu: informacja prasowa
Obraz StockSnap z Pixabay
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Rozwój 14 października 2023

Różnice między chłopcami a dziewczynkami w kontekście umiejętności motorycznych – wyniki badania

Badanie przeprowadzone przez Danilo Bondi wraz z zespołem naukowców z Katedry Neuronauki, Obrazowania i Nauk Klinicznych Uniwersytetu G. d’Annuzio we Włoszech, rzuca światło na fascynujące różnice w zakresie umiejętności motorycznych między dziewczynkami a chłopcami w młodym wieku szkolnym.

Różnice w strategiach i wydajności

Strategie wykonywania zadań: dziewczynki i chłopcy mogą stosować różne strategie podczas wykonywania zadań związanych z umiejętnościami motorycznymi. Na przykład, dziewczynki mogą skupiać się na precyzji, podczas gdy chłopcy mogą dążyć do szybkości.

Wydajność w zadaniach: dziewczynki wydają się osiągać lepsze wyniki w zadaniach związanych z precyzyjnymi umiejętnościami motorycznymi, takimi jak rysowanie czy pisanie.

Rozwój umiejętności rysowania

Różnice w rysowaniu: dziewczynki mogą skupiać się na detalach, które są widoczne z bliska, podczas gdy chłopcy mogą rysować sylwetki, które są widoczne z daleka. Różnice łatwo zaobserwować porównując identyczne kolorowanki pokolorowane przez dzieci.

Kontrola oscylacji: kontrola oscylacji w śledzeniu wydaje się różnić między płciami. Chłopcy mogą wykazywać różnice w kontroli oscylacji podczas wykonywania zadań rysunkowych, co nie jest obserwowane u dziewcząt.

Rozwój sieci umiejętności

Złożoność sieci umiejętności: dziewczynki mogą wykazywać bardziej złożone sieci umiejętności motorycznych już na początku edukacji szkolnej, podczas gdy chłopcy mogą rozwijać te sieci w późniejszym czasie.

Generalizacja umiejętności: chłopcy mogą generalizować swoje umiejętności motoryczne, rozszerzając je na różne zadania, takie jak korzystanie z komputera, w miarę postępu w wieku szkolnym.

Wnioski i zastosowania:

Edukacja i wsparcie:

Indywidualne podejście: zrozumienie różnic między płciami może pomóc edukatorom i rodzicom w dostosowywaniu strategii nauczania i wsparcia, aby lepiej sprostać indywidualnym potrzebom dziewcząt i chłopców.

Wsparcie dla różnych strategii: może być ważne, aby wspierać różne strategie, które dzieci stosują do rozwiązywania problemów i wykonywania zadań, zamiast narzucać jedno „poprawne” podejście.

Rozwój pewności siebie:

Budowanie pewności siebie: pomaganie dzieciom, zarówno dziewczynkom, jak i chłopcom, w budowaniu pewności siebie w zakresie ich umiejętności motorycznych jest kluczowe, nawet jeśli ich strategie i wydajność mogą się różnić.

Wspieranie różnorodności: akceptowanie i celebrowanie różnorodności w strategiach i umiejętnościach może być kluczowe dla rozwoju pozytywnego obrazu siebie u dzieci.

Rozwój umiejętności:

Wczesne wspieranie umiejętności: wczesne wspieranie umiejętności motorycznych, zarówno u dziewcząt, jak i chłopców, może być kluczowe dla ich dalszego rozwoju akademickiego i fizycznego.

Zrozumienie procesu: zrozumienie, jak dzieci rozwijają i integrują różne umiejętności motoryczne, może pomóc w tworzeniu bardziej ukierunkowanych interwencji i wsparcia.

Badanie to dostarcza cennych informacji na temat różnic w ścieżkach rozwoju umiejętności motorycznych u dziewcząt i chłopców, co może mieć istotne implikacje dla praktyk edukacyjnych i rodzicielskich. Odkrywając te subtelne, a zarazem fundamentalne różnice, stajemy przed wyjątkową okazją, aby dostosować nasze podejście i narzędzia, które wykorzystujemy do wspierania rozwoju naszych dzieci.

To, co na pierwszy rzut oka wydaje się prostą, bezstresową zabawą, tak naprawdę może być potężnym narzędziem w rozwoju precyzyjnych umiejętności motorycznych. Wybierając przykładowo odpowiednie kolorowanki dla dziewczynek lub dla chłopców, możemy wspierać rozwój tych kluczowych umiejętności. Zabawki rozwijające zdolności manualne mogą być dostosowane tak, aby jeszcze lepiej stymulować omawiane w badaniu obszary.

 

 

Źródło informacji: American Journal of Human Biology

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
top-facebook top-instagram top-search top-menu go-to-top-arrow search-close