Poradnikowe poniedziałki 29 października 2018

Imbir. Korzeń idealny na jesień i zimę

Chyba każdy jest w stanie rozpoznać charakterystyczny imbir. Można go kupić pod wieloma postaciami – surowy, zmielony, kandyzowany, suszony w całości i marynowany. W kuchni sparwdzi się jako dodatek do ciast, potraw oraz napojów. Ten specyficzny w wyglądzie i smaku korzeń jest niezwykle cenny w naturalnej medycynie. Jego prozdrowotne i rozgrzewające właściwości sprawiają, że nie sposób się bez niego obejść w chłodne dni. Imbir ma znacznie wiele więcej zalet, które chciałabym Wam przedstawić:

  1. Wzmacnia odporność i przyspiesza zdrowienie

Imbir jest wprost nieoceniony wtedy, gdy coś zaczyna nas łapać. Jego korzeń jest bogaty w związki chemiczne, które pobudzają układ odpornościowy do wzmożonej walki z patogenami. Obfituje również w substancje antybakteryjne, antywirusowe i przeciwzapalne – można go śmiało dodać do tzw.  “antygrypiny

  1. Imbir rozgrzewa

Jego właściwości rozgrzewające są bardzo pomocne gdy przemarzniemy na dworze lub przyplącze się do nas przeziębienie. Imbir dzięki lotnym olejkom eterycznym wzmaga krążenie krwi, rozgrzewając zimne stopy i dłonie. Wspiera naturalne oczyszczanie organizmu poprzez wypocenie się.

  1. Może łagodzić ból

Imbir ze względu na swoje właściwości przeciwzapalne, w działaniu podobny jest do ibupromu. Badania przeprowadzone na ochotnikach pokazały, że pomógł on w przypadku bólu menstruacyjnego u kobiet, a olej z imbiru zmniejszył ból w kolanach u osób z chorobą zwyrodnieniową stawów.

  1. Imbir łagodzi mdłości i wymioty

Jest nie tylko bardzo skuteczny, ale też bezpieczny, dlatego tak chętnie sięgają po niego kobiety ciężarne. Jego właściwości potwierdzono także w przypadku choroby lokomocyjnej oraz choroby morskiej. Można po niego również sięgać podczas zwykłej niestrawności oraz w chorobie refluksowej przełyku.

  1. Pomaga w odchudzaniu

Stosowanie imbiru do potraw czy napojów powoduje szybsze spalanie tłuszczów. Dzięki obecności kapsaicyny uaktywnia proces termogenezy (wytwarzanie ciepła w organizmie) co podkręca metabolizm i pozwala efektywniej “spalać” kalorie. Dodatkowo zapewnia dłuższe uczucie pełności, zapobiegając niekontrolowanemu podjadaniu.

  1. Imbir obniża poziom cukru we krwi

Imbir pozytywnie wpływa na  aktywność enzymów wątrobowych, które przyczyniają się do rozkładu glukozy. Naukowcy twierdzą, że codzienne spożywanie 3 – 4 gram imbiru w niedługim czasie powinno dać trwały efekt. To szczególnie ważna informacja dla osób cierpiących z powodu cukrzycy typu 2.

  1. Sprzyja koncentracji

Imbir dobrze wpływa na ukrwienie mózgu, co przekłada się na poprawę koncentracji i możliwości zapamiętywania.  

 

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o
top-facebook top-instagram top-search top-menu go-to-top-arrow search-close