Na zakupach 3 lipca 2023

Doświadcz radości lata, zanurzając się w świecie Tous Color Splash

Kiedy się zanurzamy, wchodzimy w inny stan, zmienia się grawitacja, a nasze ciało porusza się z naturalną lekkością. Czujemy się swobodnie, płyniemy, unosimy się, robimy salta… Podobnie dzieje się z ikonicznym Bold Bear, który w nowej kampanii Tous zyskuje odrobinę koloru, prezentując się w lśniących i metalicznych barwach.

Tous Color Splash – Zanurz się w świecie kolorów

Zakładając biżuterię z najnowszej kolekcji „Color Splash”, przyjmujemy jej zabawną i pełną radości energię, przenosząc się do świata, w którym wszystkie stylizacje są możliwe. Każdy element z kolekcji odzwierciedla radość i wolność lata, lśniąc w pięknych metalicznych odcieniach. Barwne i energetyczne wzory urzekają zmysły i rozbudzają wyobraźnię, zachęcając do bycia odważnym.

Kolorowa biżuteria w unikalnych wzorach staje się kluczem do odkrycia fascynującego świata, gdzie czujemy się lekko jak nigdy dotąd, unosząc się swobodnie niczym w wodzie.

Kolorowy festiwal stylu

Z kolorowym bold bear i akcesoriami od Tous, moda staje się czystą zabawą. Każdy element z kolekcji „Color Splash” został starannie zaprojektowany, aby umożliwić komponowanie niezliczonych kombinacji. Możemy mieszać i łączyć kolory według własnej kreatywności, tworząc unikalne stylizacje, które odzwierciedlają naszą indywidualność. Nowa kolekcja to prawdziwa uczta dla entuzjastów intensywnych barw i ekspresyjnych kreacji, zapewniająca niekończącą się radość i pomysłowość przy tworzeniu swojego letniego looku.

Wyraź indywidualność z kolekcją „Color Splash”

W nowej kolekcji odkryjemy ikoniczny symbol misia Tous w intensywnych kolorach, soczysty róż, głęboki fiolet i energetyczne odcienie pomarańczy. W ofercie znajdziemy również pierścionki i kolczyki o owalnym kształcie i oryginalnym splocie. Niezastąpionym dodatkiem będą różnobarwne, prostokątne torebki, które doskonale uzupełniają letnie festiwalowe stylizacje.

Ta kolekcja to połączenie wyrazistych kolorów, oryginalnego wzornictwa i odważnego stylu, która przyciągnie uwagę i sprawi, że w pełni będziesz mogła być sobą.

 

O marce TOUS

TOUS to marka biżuterii, z którą kreatywność i autoekspresja nabierają blasku. Obecna w 46 krajach marka posiada ponad 700 sklepów, a jej obroty w 2021 roku wyniosły 384 miliony euro. Siłą napędową przedsiębiorstwa są 4 tysiące pracowników, którzy razem tworzą TOUS zgodnie z misją marki: „Wymyślamy, nakreślamy i budujemy nasz własny świat przy użyciu rąk i serc. Świat, który wzbudza radość, entuzjazm i pasję, i który poprawia samopoczucie”. Misję marki podsumowuje sześć słów: „We craft a world of joy”. Ten sam cel przyświeca działaniom społecznym firmy, która angażuje się w ochronę środowiska i rzemiosła poprzez tworzenie miejsc pracy branży oraz szkolenia w utworzonej w 2018 roku Szkole Biżuterii i Rzemiosła TOUS (ETJOA).

 

Źródło wpisu: informacja prasowa
Obraz pony_up z Pixabay
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Zdrowie 3 lipca 2023

Napoje energetyczne – rosnący problem z uzależnieniem wśród nastolatków

Spożywanie napojów energetycznych, zwłaszcza przez nastolatki, może być uzależniające. To uzależnienie jest jednak inne i słabiej zbadane niż od kofeiny w kawie. Młode osoby pod wpływem napojów energetycznych stają się bardziej impulsywne, podatne na wpływ grupy. A po ich odstawieniu mają dużo gorszy nastrój – opisuje neuropsycholog dr hab. Paweł Krukow.

Jak wskazuje w rozmowie z PAP specjalista z Uniwersytetu Medycznego w Lublinie, „energetyki” są sztuczne. „Tam – może poza wodą – nie ma naturalnych składników. A oprócz kofeiny i cukru są to substancje, które potencjalnie mogą być szkodliwe” – dodaje.

W lutym do Sejmu wpłynął poselski projekt noweli ustawy o zdrowiu publicznym, wprowadzający zakaz sprzedaży napojów z dodatkiem tauryny i kofeiny (energetyków) osobom poniżej 18. roku życia, zakaz sprzedaży takich napojów w szkołach i innych jednostkach oświatowych oraz w automatach, a także zakaz ich reklamy, m.in w telewizji w godz. 6.00-20.00.

Składnikami napojów energetycznych są często tauryna czy glukuronolakton, ale nie tylko. Działanie tych wszystkich dodatków na organizm nie jest zaś dokładnie przebadane. „Tam mogą być substancje, które, choć w pojedynczej dawce są w śladowej ilości i nie mają znaczenia, to często przyjmowane mogą się odkładać w organizmie lub wywoływać długofalowe skutki. Chcemy to zrewidować”- tłumaczy naukowiec.

„To jeszcze nowy, nieprzebadany temat. Interesuje nas na, ile regularne spożywanie napojów energetycznych może być czynnikiem ryzyka zaburzeń psychicznych. Oraz to, czy u osób, które regularnie nadużywają tych napojów, w zapisie aktywności neurofizjologicznej mózgu widać pewne zmiany” – zapowiada naukowiec, który będzie się starać się o grant na zbadanie tego zagadnienia.

Dr hab. Krukow informuje, że badania psychologiczne u osób młodych – od 15. do 20. roku życia – które nadużywają napojów energetycznych, wykonywano choćby w Korei Południowej. „Wskazano, że to się może łączyć ze szkodliwymi skutkami psychologicznymi. Osoby pod wpływem napojów energetycznych są dużo bardziej impulsywne i podatne na wpływ grupy niż osoby, które nie piły energetyków. A kiedy odstawiają te środki, mają dużo gorszy nastrój, który czasem sięga prawie epizodu depresyjnego. Widać więc, że nadużywanie takich substancji (nie chodzi o picie raz na miesiąc, tylko codziennie, albo 2-3 razy w tygodniu) prawie że spełnia kryteria uzależnienia” – opisuje.

I doprecyzowuje: „Jeżeli młode osoby piją dużo energetyków, to jest to uzależniające. Należy bowiem pamiętać, że podatność mózgu nastolatka na potencjalnie zagrażające, uzależniające czynniki jest dużo większe niż u osoby, u której układ nerwowy jest już ukształtowany”. Przypomina, że w wieku rozwojowym układ nerwowy przeżywa duży zakres zmian i przemodelowania aktywności. Wtedy nadużywanie wszelakich substancji może być szkodliwe.

„Nie zalecalibyśmy 15-latkowi picia 2-3 espresso dziennie. A puszka popularnego napoju energetycznego zawiera tyle kofeiny, co dwie filiżanki mocnej czarnej kawy. Plus zwykle mnóstwo cukru i inne składniki, których w kawie nie ma” – porównuje naukowiec.

„Były próby rozeznania, ile młodych osób w Polsce sięga regularnie po napoje energetyczne. Uważa się, że mniej więcej 30 procent osób w wieku licealno-studenckim spożywa napoje energetyczne więcej niż raz na tydzień. To zdecydowanie za dużo” – alarmuje badacz.

Naukowiec zwraca też uwagę na osobny problem: łączenie napojów energetycznych z alkoholem. Połączenie alkoholu i kofeiny może sprawiać, że pijący m.in. ma złudne wrażenie, że jest bardziej trzeźwy. Z amerykańskich analiz wynika, że osoby, które stosują takie połączenie – są bardziej narażone na picie do upadłego (binge-drinking), zatrucie alkoholowe, odwodnienie, a także są w grupie ryzyka, jeśli chodzi o niebezpieczne zachowania pod wpływem alkoholu – jazdę po pijaku czy seks bez zabezpieczeń.

Dr Krukow dodaje, że w USA ponad dekadę temu pojawiły się firmy produkujące drinki alkoholowe na bazie napojów energetycznych. Amerykańska Agencja Żywności i Leków (FDA) zwróciła jednak wtedy uwagę, że takie połączenie może być niebezpieczne i drinki te wycofano ze sprzedaży.

 

Źródło informacji: Nauka w Polsce
Obraz (Joenomias) Menno de Jong z Pixabay
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Zdrowie 2 lipca 2023

Czas odkrywać mleczne smaki. Rusza kampania „Polskie produkty mleczne każdego dnia”

„W Polsce mamy wiele do zaoferowania – od wyśmienitych produktów mlecznych, po kreatywne sposoby ich wykorzystania w każdej kuchni, każdego dnia. Dlatego zorganizowaliśmy kampanię pod hasłem „Polskie produkty mleczne każdego dnia”, żeby jeszcze bardziej zachęcić Polaków do mlecznych smaków” – powiedział Waldemar Broś, prezes zarządu Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich Zw. Rew.

Kampania została sfinansowana z Funduszu Promocji Mleka. Jej celem jest przedstawienie korzyści płynących z codziennego spożywania polskich produktów mlecznych, zarówno dla zdrowia, jak i kulinarnych doznań. Akcja ma zasięg ogólnopolski i skierowana jest do szerokiego grona odbiorców – od najmłodszych, przez młodzież, dorosłych, aż po seniorów.

Organizatorzy stawiają na edukację, chcąc podnieść świadomość społeczną na temat wartości odżywczej produktów mlecznych, jak również procesów związanych z produkcją i przetwórstwem mleka. Starają się dotrzeć do Polaków z informacją o korzyściach płynących z codziennego spożywania produktów mlecznych. Nie tylko promują te produkty, ale także zwiększają wiedzę społeczeństwa o jakości produktów mlecznych, co pozwala na budowanie pozytywnego wizerunku całego sektora mlecznego.

Dlatego „Polskie produkty mleczne każdego dnia” to nie tylko hasło, ale przede wszystkim szereg działań promocyjnych i edukacyjnych, które odbędą się od czerwca do grudnia 2023 roku. Aktywności te pojawią się zarówno w telewizji, jak i w internecie.

W 9 odcinkach „Pytania na Śniadanie” w TVP2, w kącikach kulinarnych zaprezentowane zostaną propozycje mlecznych dań na każdy posiłek dnia – od energetycznego śniadania, po syty obiad, aż do lekkiej kolacji. Pokazane dania będą podane w estetyczny sposób, z dbałością o detal, a do każdej propozycji zostaną dodane informacje o mleku i jego przetworach.

Dla miłośników tradycyjnych dań organizatorzy kampanii przygotowali serię programów kulinarnych „Nasze najpyszniejsze”. Gospodarzem odcinków został Kuba Steuermark, znany i ceniony kucharz, który wraz z laureatkami i finalistkami konkursu Miss Polonia, będzie kulinarnie podróżować po różnych regionach Polski. W programie widzowie zobaczą tradycyjne przepisy na dania, w których kluczową rolę odgrywają mleko i jego przetwory.

Polskie produkty mleczne każdego dnia- w mediach społecznościowych

Kampania nie ominie również internetu. Z myślą o użytkownikach mediów społecznościowych, powstały specjalnie przygotowane profile na Facebooku (https://www.facebook.com/polskie.produkty.mleczne/) i Instagramie (https://www.instagram.com/mlekokazdegodnia/), gdzie do końca grudnia będą publikowane posty z kulinarnymi inspiracjami, ciekawostkami i poradami dotyczącymi mleka i jego przetworów.

Kuba Steuermark na swoim profilu na Facebooku (https://www.facebook.com/KubaSteuermark) poprowadzi cykl krótkich filmów, w których razem z gościem opowie, dlaczego mleko i jego przetwory są tak ważne w diecie różnych grup wiekowych. Z kolei influencerka, Magda Rudak (https://www.instagram.com/kabeliska/), podzieli się swoimi mlecznymi inspiracjami. Na swoim profilu Magda pokaże, jak często korzysta z produktów mlecznych w swojej kuchni i zaproponuje smaczne dania do samodzielnego przygotowania.

Dla fanów podcastów organizatorzy przygotowali odcinki „Mlecznego podcastu”, które pojawią się w sieci jesienią. W nich wspólnie z dietetykiem zostaną przedstawione produkty mleczne i ich pozytywny wpływ na nasze zdrowie.

Organizatorzy zapraszają wszystkich do aktywnego śledzenia kampanii i odkrywania mlecznych inspiracji. Polskie produkty mleczne to coś więcej niż tylko element diety – to tradycja i smak, który warto docenić na co dzień. Pamiętajmy o tym, korzystając z polskich produktów mlecznych.

Organizatorem kampanii „Polskie produkty mleczne każdego dnia” jest Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich Zw. Rew. w Warszawie. Partnerami są: Niezależny Samorządny Związek Zawodowy Rolników Indywidualnych SOLIDARNOŚĆ i Polski Związek Zawodowy Rolników. Patronat nad całością działań objęła Fundacja Instytut Matki i Dziecka.

Kampania sfinansowana z Funduszu Promocji Mleka.

Produkty mleczne

 

Źródło informacji: capital24tv.pl
Obraz Myriams-Fotos z Pixabay
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
top-facebook top-instagram top-search top-menu go-to-top-arrow search-close