Kroniki przygody. Wyprawa po księżycowe kamienie
Kroniki przygody. Wyprawa po księżycowe kamienie to jedna z pierwszych gier z serii Lucky Duck Kids skierowana właśnie do młodych graczy. Nie dziwi zatem fakt, że do rozgrywki potrzebna jest aplikacja na telefonie lub tablecie.
Gra przeznaczona jest dla dzieci od siódmego roku życia i można ją rozgrywać w trybie solo lub do czterech graczy. Warto na początku ustalić, kto trzyma telefon i nim operuje w trakcie gry, by nie było zbędnych kłótni. To genialna kooperacyjna rozrywka dla całej rodziny pełna baśniowych stworów i nietuzinkowych bohaterów.
W pudełku znajdziemy:
- dwustronną planszę ukazującą królestwa Krainy Lata i Krainy Zimy
- 21 kart postaci
- 40 kart przedmiotów
- instrukcję
Każdy scenariusz to unikalna i wyjątkowa przygoda pełna wyzwań. Po drodze spotykamy różnych bohaterów, zbieramy najróżniejsze przedmioty, także te magiczne. Głównym celem jest zdobycie czterech księżycowych kamieni. Po ich zdobyciu czeka nas jeszcze ostatnia najważniejsza misja. Jeśli uda się ją nam zakończyć, możemy mianować się prawdziwymi czarodziejami.
Przygotowanie
Przed pierwszą rozgrywką należy zainstalować na urządzeniu mobilnym aplikację, która będzie swoistym przewodnikiem przez Krainy Lata i Zimy. Zgodnie z instrukcją wyświetlaną na telefonie należy rozłożyć planszę odpowiednią stroną. Karty przedmiotów i postaci polecam rozłożyć obok planszy, gdyż to zdecydowanie przyśpiesza wyszukanie wspomnianych w trakcie rozgrywki bohaterów, czy tajemniczych przedmiotów.
Polecam nie omijać samouczka, który jasno przeprowadza graczy przez rozgrywkę. W nagrodę dzieci, młodzi adepci magii, poznają kota Merlina, Milsa, który odtąd będzie im towarzyszyć w grze. W wielu przypadkach jego obecność jest bardzo pomocna.
Jak grać w Kroniki Przygody?
Po pobraniu danego scenariusza nie trzeba być już podłączonym do Wi-Fi. Każda przygoda rozpoczyna się wstępem, który wyjaśni, którą stronę planszy należy przygotować. Wskaże, w jakim miejscu tej planszy należy rozpocząć podróż, podsunie tło historii oraz nakreśli zadania czekające na graczy.
W trakcie gry uczestnicy przenoszą się z jednego miejsca na drugie, przy których znajdują się kody QR. Jeśli pierwszy raz jesteście w tej krainie, to po zeskanowaniu takiego kodu poprzez aplikację pojawi się scena w 3D. Bacznie wypatrujcie wtedy postaci i przedmiotów. Jeśli nie zdążycie dobrze się przyjrzeć, można ponownie się rozejrzeć. Znalezione w ten sposób karty postaci należy położyć na planszy w miejscu, w którym się aktualnie znajdujemy.
Odnalezione karty przedmiotów włóżcie do swojej torby, która znajduje się na dole planszy. Jeśli zeskanujecie kod QR znajdujący się przy postaci, możecie z nią porozmawiać, zapytać o inne osoby czy przedmioty. W trakcie rozmowy padają czasem informacje o innych bohaterach, czy rzeczach, które należy umieścić na planszy w miejscu pól z pytajnikami.
Aplikacja łatwo i sprawnie przeprowadza gracza przez kolejne etapy gry, naprowadzając na następne zadania, tłumaczy zasady poruszania się na planszy, oraz pozwala decydować, o co lub kogo chcemy zapytać danego bohatera.
Na koniec gry zostaniecie solidnie przepytani. Będzie trzeba wykazać się umiejętnością dedukcyjną i pamięcią. Skanując odpowiednie karty, dojdziecie do rozwiązania. W nagrodę otrzymacie jeden z czterech księżycowych kamieni. Po zebraniu wszystkich czterech kamieni czeka Was jeszcze finałowa przygoda, egzamin na prawdziwego czarodzieja.
Ciekawym uzupełnieniem gry jest dziennik przygody, w którym znajdziemy wszystkie dotychczas pozyskane informacje na temat kart postaci i przedmiotów.
Nasze wrażenia
Dotychczas byłam bardzo sceptyczna i ostrożna wobec wszelkich gier, które wymagają zainstalowania aplikacji na telefonie, czy tablecie. Unikam tych urządzeń jak ognia. Dzieci nie mają jeszcze swoich telefonów, czy komputera. Potrafią je obsługiwać, ale nie traktują je, jako koniecznego wymogu egzystencji. Cieszy mnie fakt, że moje dzieci chętniej wybierają rozgrywkę w gry planszowe niż wirtualny świat.
Po rozgrywce pierwszego scenariusza w Kroniki przygody. Wyprawa po księżycowe muszę zmienić swoją opinię i zdanie na temat gier typu Scan&Play. Jestem mile zaskoczona i mimo rozegrania wszystkich pięciu scenariuszy, dalej jestem nią oczarowana.
Gra Kroniki Przygody.Wyprawa po księżycowe kamienie jest przepięknie wykonana. Dwustronna plansza, śliczne grafiki postaci i przedmiotów dodają jej uroku. Idealnie dopasowana do młodych odbiorców, nieco infantylna, ale za to bardzo urocza.
Mechanika gry jest zapożyczona z maszyn prostych, które dają proste tak/nie. Tutaj program jest bardzo rozbudowany, uczy, podpowiada i wskazuje drogę do rozwiązania. Karty postaci i przedmiotów są wyposażone w kody QR, które po zeskanowaniu dają możliwości bliższego zapoznania się bohaterami.
Gra jest przeznaczona dla dzieci od siedmiu lat. Jeśli oczekujecie, że dziecko w tym wieku samo lub z kolegami ogarnie grę, jesteście w błędzie. Konieczna będzie pomoc starszego rodzeństwa lub rodzica, a to za sprawą dużej ilości tekstu do przeczytania. Jest tutaj bardzo dużo czytania i to świetny trening dla starszych dzieci, natomiast dla pierwszoklasisty może to być przytłaczające. Ciekawe byłoby rozwiązanie, gdyby tekst był czytany przez jednego lub więcej lektorów.
Gra wymaga od uczestników zrealizowania głównego celu. Po drodze adepci magii natrafiają na poboczne misje, które są konieczne do przejścia, by zrealizować ostatnie zadanie. Dzieci patrzą krótkodystansowo, dlatego warto im czasem przypomnieć o celu misji.
Gra Kroniki Przygody jest niestety grą jednorazową. Po zrealizowaniu wszystkich scenariuszy warto przekazać grę dalej do znajomych. Kiedy wróci po dłuższej przerwie (ponad półrocznej minimum) można znów zagrać i ponownie z pomocą kota Milsa uratować Merlina.
Kroniki przygody. Wyprawa po księżycowe kamienie potrafi wciągnąć nie tylko młodszego gracza. Jeśli marzycie o chwili spokoju, by wypić kawę lub herbatę to gwarantuję Wam, że Kroniki Przygody pochłoną młodych adeptów magii na co najmniej pół godzinki. Moje dzieci zakończyły pozytywnie wszystkie misje i mają chrapkę na więcej. Już dopytują, czy są kolejne przygody lub tajemnicze Krainy.
Zabrakło mi jednak dwóch rzeczy. Zwykłego pionka, którym dzieci mogą zaznaczać miejsce, do którego się udają oraz kodu QR, dzięki któremu można by pobrać aplikację. Nie ma go ani na pudełku, ani w kilkustronicowej instrukcji. Aplikację Kids Chronicles można odnaleźć i pobrać ze sklepu Apple App Store lub Google Play.
Tytuł: Kroniki Przygody. Wyprawa po księżycowe kamienie
Autorzy: David Cicurel
Wiek: od 7 lat
Liczba graczy: 1-4
Czas gry: 30-45 min
Wydawnictwo: Lucky Duck Games
Wpis powstał we współpracy z Lucky Duck Games
Zdjęcia: A. Jelinek
Więcej informacji o grze znajdziesz na stronie GramywPlanszowki.pl | GwP https://gramywplanszowki.pl/gra/2326/kroniki-przygody-wyprawa-po-ksiezycowe-kamienie
Przepięknie wydana gra, kolory zachwycają!
Kurcze, ale grafika!
My również jesteśmy zachwyceni tą grą. Na jesienno-zimowe wieczory idealna. To pierwsza hybrydowa grą w naszej kolekcji.