American Express ujawnia dominujące trendy podróżne w 2024 roku
NOWY JORK — (BUSINESS WIRE) — Firma American Express Travel ® opublikowała dziś swój globalny raport o trendach podróżnych w 2024 roku [1], ujawniający inspiracje i trendy, które będą w tym roku decydować o rezerwacjach podróżnych na całym świecie.
Ta informacja prasowa zawiera multimedia. Pełna treść informacji prasowej znajduje się tutaj: https://www.businesswire.com/news/home/20240312886980/pl/
Raport, opracowany na podstawie ankiet przeprowadzony wśród podróżnych w Stanach Zjednoczonych, Australii, Kanadzie, Indiach, Japonii, Meksyku i Wielkiej Brytanii, ujawnił, że 84% respondentów w 2024 planuje wydać na podróże tyle samo lub więcej niż w roku poprzednim. Ponadto dla 77% ankietowanych pozytywne wrażenia z podróży są ważniejsze niż jej koszt.
Cztery trendy rozstrzygające o rezerwacjach podróżnych to:
– Z miłości do ulubionej gry: kibice planują podróże w związku z wydarzeniami sportowymi, związane z ulubioną dyscypliną sportu, ukochaną drużyną lub międzynarodowymi zawodami w wielu dyscyplinach,
– Ambitne plany: wielkie przygody o charakterze ekspedycji, na przykład podróż na Wyspy Galapagos lub trekking w siedliskach goryli, to doświadczenia zmieniające całe życie, których pragną podróżnicy,
– W pojedynkę: samotne podróże, których zaletą jest łatwość planowania i możliwość kształtowania trasy w idealnej zgodzie z własnymi preferencjami,
– Pod wpływem impulsu: ponieważ w dzisiejszych czasach życie jest w dużym stopniu zaplanowane i przewidywalne, podróżujący pragną elastyczności planowania i chcą mieć przestrzeń na spontaniczne decyzje.
„Podróżujący koncentrują się na tworzeniu właściwych planów podróżnych i nabywaniu wspomnień, co może oznaczać podróż, której celem jest zobaczenie ulubionej drużyny w akcji, albo przygoda życia, jaką jest udział w niepowtarzalnej ekspedycji – wyjaśnia Audrey Hendley, prezes American Express Travel. – Nasz globalny raport o trendach podróżnych rzuca światło na czynniki wpływające na decyzje o rezerwacjach w skali globalnej i dostarcza inspiracji tym, którzy szukają kolejnego celu. Nasi konsultanci American Express Travel pomogą w zaplanowaniu każdej podróży”.
Najważniejsze wnioski płynące z globalnego raportu American Express Travel o trendach podróżnych w 2024 roku:
– Pragnienie, by zobaczyć na żywo wydarzenia sportowe i osobiście zobaczyć w akcji ukochane drużyny i ulubionych graczy, decyduje o tym, gdzie udadzą się podróżujący i co będą robić na miejscu.
67% ankietowanych millenialsów i przedstawicieli pokolenia Z [2] (w porównaniu z 58% wszystkich ankietowanych) jest zainteresowanych podróżami w celu zobaczenia wydarzeń sportowych w 2024 roku.
58% wyjeżdżających na wydarzenia sportowe w 2024 roku wybiera piłkę nożną, koszykówkę lub wyścigi Formuły 1.
Nowy Jork, Miami i Paryż to ulubione cele podróży kibiców w tym roku.
– Niepowtarzalne, zmieniające całe życie wyprawy, na przykład wycieczka na Wyspy Galapagos lub przemierzanie Antarktydy pieszo, to szczyt listy życzeń wielu podróżników. Młodsi z nich chcieliby zasięgnąć rady eksperta, planując wyjazd.
65% respondentów jest bardziej zainteresowanych większą wyprawą w roku 2024 niż w latach poprzednich.
72% wolałoby zaoszczędzić pieniądze na większą wyprawę niż wydać je na wyjścia ze znajomymi; ponad połowa ankietowanych planuje oszczędzać na poważniejszą wycieczkę przez okres od 6 miesięcy do 2 lat.
58% ankietowanych millenialsów i przedstawicieli pokolenia Z chciałoby, aby agent biura podróży lub zaufany doradca pomógł im w zarezerwowaniu większej wyprawy w tym roku.
55% respondentów planujących większą wyprawę rozważyłoby możliwość odwiedzenia wielu krajów w danym regionie.
– Łatwość planowania i możliwość podążania trasą idealnie dopasowaną do preferencji skłania podróżników – zwłaszcza młodszych – do samotnego podróżowania.
76% ankietowanych millenialsów i przedstawicieli pokolenia Z (w porównaniu z 69% wszystkich respondentów) planuje podróż w pojedynkę w 2024 roku.
74% ankietowanych mężczyzn i 63% kobiet planuje podróż w pojedynkę w 2024 roku.
66% respondentów planujących samotną podróż zamierza zrobić sobie w ten sposób przyjemność.
60% ankietowanych planujących w tym roku samotne podróżowanie zamierza odbyć dwie lub więcej wycieczek w pojedynkę.
– Podróżujący wolą elastyczne planowanie, pozostawiające miejsce na spontaniczność i poznawanie miejscowej kultury podczas podróży.
78% twierdzi, że podobają im się spontaniczne podróże.
77% ankietowanych millenialsów i przedstawicieli pokolenia Z zarezerwowało dotąd wycieczkę typu „last minute”, w porównaniu z 65% przedstawicieli generacji X [3] i 52% przedstawicieli pokolenia powojennego wyżu demograficznego [4].
68% respondentów twierdzi, że pozostawia sobie niezaplanowany czas podczas wyprawy, by poznać lokalną kulturę i atrakcje.
57% ankietowanych preferuje wypad typu „last minute” w nieodległe miejsce zamiast dalekiej podróży.
Wobec trwającego popytu na podróże w 2024 roku, American Express oferuje uprawnionym posiadaczom kart wyjątkowy dostęp do podróży i wrażeń, w tym ponad 1400 poczekalni lotniskowych, dzięki Global Lounge Collection®; usługi fachowych konsultantów podróżnych, którzy zaplanują idealną trasę każdej podróży – od dużych wypraw, takich jak rejs w nieznane miejsca lub safari, po szybkie wypady weekendowe; rezerwacje w restauracjach dzięki usłudze Resy i starannie dobrane porady dla smakoszy pod adresem Resy.com/Travel; korzyści podczas imprez sportowych i na arenach sportowych na całym świecie; korzyści w ponad 2 tys. starannie wybranych hoteli na całym świecie dzięki usługom Fine Hotels + Resorts® oraz The Hotel Collection; ponad 1000 wysokiej klasy ofert wynajmu wakacyjnego na platformie Select Homes + Retreats TM i nie tylko.
Cały globalny raport American Express Travel o trendach podróżnych w 2024 roku 2024 jest dostępny tutaj.
O AMERICAN EXPRESS
American Express to globalnie zintegrowana firma zajmująca się obsługą płatności, umożliwiająca klientom dostęp do produktów, wiedzy i wrażeń, które wzbogacają ich życie i tworzą udaną działalność biznesową. Więcej informacji na witrynie americanexpress.com; zapraszamy do kontaktu na stronach facebook.com/americanexpress, instagram.com/americanexpress, threads.net/@americanexpress, tiktok.com/@americanexpress, linkedin.com/company/american-express, twitter.com/americanexpress oraz youtube.com/americanexpress.
Kluczowe ogniwa kierujące do produktów, usług i informacji o zrównoważonej działalności korporacyjnej: karty osobiste, wizytówki i usługi, usługi podróżne, karty podarunkowe, karty przedpłacone, usługi handlowe, Accertify, Business Blueprint, Resy, karta firmowa, podróże biznesowe, zróżnicowanie i inkluzywność, zrównoważona działalność korporacyjna oraz sprawozdania środowiskowe, społeczne i dotyczące zarządzania.
[1] Metodologia badań: badanie zostało przeprowadzone w dniach od 31 stycznia do 8 lutego 2024 roku na próbie 2005 dorosłych osób w Stanach Zjednoczonych, 1007 dorosłych osób w Australii, 1002 osób w Kanadzie, 1002 dorosłych osób w Wielkiej Brytanii, 1002 dorosłych osób w Japonii, 1006 dorosłych osób w Meksyku i 1005 dorosłych osób w Indiach, dysponujących dochodem powyżej 50 tys. USD i zazwyczaj podróżujących raz w roku. Wywiady zostały przeprowadzone online. Margines błędu dla wyników całej ankiety wynosi około 2-4 punkty procentowe. W przypadku niektórych regionów wyliczenia mogą uwzględniać mniej zmiennych w zależności od dostępności lokalnych danych spisowych.
[2] Określenia „millenialsi” i „pokolenie Z” odnoszą się do respondentów urodzonych w latach 1981-2012.
[3] Określenie „generacja X” odnosi się do respondentów urodzonych w latach 1965-1980.
[4] Określenie „wyż powojenny” odnosi się do respondentów urodzonych w latach 1946-1964.
Podmiot sprzedający usługi podróżne
American Express Travel Related Services Company, Inc. prowadzi działalność wyłącznie jako agent sprzedaży dostawców usług turystycznych i nie ponosi odpowiedzialności za działania lub zaniechania tychże dostawców. Niektórzy usługodawcy płacą nam prowizję i innego rodzaju premie za osiągnięcie celów sprzedażowych lub innych celów i mogą świadczyć premie naszym konsultantom podróżnym. Więcej informacji na stronie www.americanexpress.com/travelterms.
Kalifornia CST#1022318; Waszyngton UBI#600-469-694
Źródło: American Express Company
Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.
Wersja źródłowa dostępna na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20240312886980/pl/
Źródło: American Express Company
KONTAKT
AMERICAN EXPRESS
Ali Barlow
e-mail: Ali.Barlow@aexp.com
Źródło informacji: Business Wire