Kampania społeczna ”Odłącz się – Połącz się” już w TV
Startuje spot Kampanii społecznej „Odłącz się – Połącz się”, której celem jest uwrażliwienie dorosłych na kwestię nieodpowiedniego korzystania z urządzeń ekranowych przez małe dzieci.
Od 3-ego czerwca, w telewizji TVP ABC oraz innych stacjach telewizji publicznej można obejrzeć poniższy spot:
https://www.youtube.com/watch?v=EHcj8IJu7Wk
Emisja spotu odbywa się na zasadach Kampanii społecznej.
Pomysł na Kampanię “Odłącz się – Połącz się” zrodził się z inicjatywy Stowarzyszenia Strefa Wsparcia (SSW). „Widzimy realną potrzebę profesjonalnego wsparcia dorosłych w temacie nadużywania i niewłaściwego korzystania z urządzeń ekranowych przez najmłodszych”.
70% dzieci w Polsce w wieku przedszkolnym systematycznie korzysta z tabletów lub smartfonów. (Millward Brown dla FDN, 2015).
Kampania powstała właśnie po to by realnie wspierać rodziców i nauczycieli rzetelną więdzą i konkretnymi zasobami.” – mówi Karolina Józefowicz – prezes SSW i współtwórczyni Kampanii.
W ramach Kampanii powstał również program „Re@lnie Odpowiedzialni” dla przedszkoli i szkół. Nauczyciele placówek, które dołączyły do programu, otrzymują od marca materiały do pracy z dziećmi oraz mają dostęp do webinarów i podcastów tworzonych we współpracy z najlepszymi specjalistami w tej dziedzinie.
Karla Orban, Anna Wilczyńska, Aleksandra Charęzińska, Paweł Zawitkowski, to tylko niektóre z nazwisk ekspertów, którzy wspierają Kampanie.
Dzięki stronie internetowej www.odlaczsie-polaczsie.pl, kanałowi Youtube, czy Social Mediom, rodzice i nauczyciele mają dostęp do szeregu porad i materiałów podzielonych na cztery filary (Uśpij ekrany – Obudź Świadomość, Obudź Relację, Obudź Wyobraźnię i Obudź Aktywność). Bezpłatnie dostępne są liczne materiały eksperckie, webinary, materiały wideo, podcasty, artykuły, materiały dla dzieci, infografiki dotyczące zagrożeń i wskazówek na temat korzystania z ekranów przez małoletnich.
„Kampania ma za zadanie aktywizować rodziców w poszukiwaniu wiedzy, skłonić do przemyśleń oraz spróbować inaczej. Aby zachęcić do oderwania się od wirtualnego świata, organizujemy liczne konkursy dla rodzin oraz przedszkoli i szkół. Chcemy promować czas spędzony poza ekranami.” – wspomina Patricia Michalska – główny koordynator Kampanii.
Kampania to również kontakt bezpośredni i re@lny z rodzinami. Stowarzyszenie w ramach Kampanii organizuje szereg eventów. 21 maja odbyło się wydarzenie w Parku Edukacji i Rozrywki Farma Iluzji, 29 maja zorganizowany był Bajkowy Dzień Dziecka w Jurapark Krasiejów. Eksperci Kampanii byli dostępni również na targach Mamaville w wielu miastach w Polsce.
W najbliższym czasie, nie tylko widzowie telewizyjni, ale również słuchacze radiowi będą mieli okazję dowiedzieć się o Kampanii. Emitowany będzie spot radiowy, a w nim najbardziej charakterystyczny polski głos kobiecy – Krystyny Czubówny.
Patronem merytorycznym Kampanii jest Instytut Matki i Dziecka oraz portal epozytywnaopinia.pl. Kampania została objęta również patronatem NASK (Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa – Państwowy Instytut Badawczy) oraz Centrum Nauki Experyment z Gdyni.
Cała akcja nie ujrzałaby światła dziennego gdyby nie firmy, które również poczuły się re@lnie odpowiedzialne. Kampanii Odłącz się – Połącz się partnerują marki – Grupa Trefl SA, Park Nauki i Rozrywki w Krasiejowie, Bałtowski Kompleks Turystyczny, JuraPark Solec Kujawski, Thalgo Poland Sp. z o.o., Alilo, Park Edukacji i Rozrywki Farma Iluzji, firma St Majewski właściciel marki Bambino, Park Trampolin #KOCHAMSKAKAC, Grupa MAC S.A., Toddleroad, Currenda Sp. z o.o., PaperLink Sp. z o.o., Sady Klemensa Rodzinny Park Rozrywki, Slow Grow, Hotel Number One by Grano, Muduko, Whisbear Sp. z o.o. oraz Centralny Dom Technologii.
Więcej informacji: www.odlaczsie-polaczsie.pl,