Kampanie społeczne 8 czerwca 2022

Kampania społeczna ”Odłącz się – Połącz się” już w TV

Startuje spot Kampanii społecznej „Odłącz się – Połącz się”, której celem jest uwrażliwienie dorosłych na kwestię nieodpowiedniego korzystania z urządzeń ekranowych przez małe dzieci.

Od 3-ego czerwca, w telewizji TVP ABC oraz innych stacjach telewizji publicznej można obejrzeć poniższy spot:

https://www.youtube.com/watch?v=EHcj8IJu7Wk 

Emisja spotu odbywa się na zasadach Kampanii społecznej.

Pomysł na Kampanię “Odłącz się – Połącz się” zrodził się z inicjatywy Stowarzyszenia Strefa Wsparcia (SSW). „Widzimy realną potrzebę profesjonalnego wsparcia dorosłych w temacie nadużywania i niewłaściwego korzystania z urządzeń ekranowych przez najmłodszych”.

70% dzieci w Polsce w wieku przedszkolnym systematycznie korzysta z tabletów lub smartfonów. (Millward Brown dla FDN, 2015).

Kampania powstała właśnie po to by realnie wspierać rodziców i nauczycieli rzetelną więdzą i konkretnymi zasobami.” – mówi Karolina Józefowicz – prezes SSW i współtwórczyni Kampanii.

W ramach Kampanii powstał również program „Re@lnie Odpowiedzialni” dla przedszkoli i szkół. Nauczyciele placówek, które dołączyły do programu, otrzymują od marca materiały do pracy z dziećmi oraz mają dostęp do webinarów i podcastów tworzonych we współpracy z najlepszymi specjalistami w tej dziedzinie.

Karla Orban, Anna Wilczyńska, Aleksandra Charęzińska, Paweł Zawitkowski, to tylko niektóre z nazwisk ekspertów, którzy wspierają Kampanie.

Dzięki stronie internetowej www.odlaczsie-polaczsie.pl, kanałowi Youtube, czy Social Mediom, rodzice i nauczyciele mają dostęp do szeregu porad i materiałów podzielonych na cztery filary (Uśpij ekrany – Obudź Świadomość, Obudź Relację, Obudź Wyobraźnię i Obudź Aktywność). Bezpłatnie dostępne są liczne materiały eksperckie, webinary, materiały wideo, podcasty, artykuły, materiały dla dzieci, infografiki dotyczące zagrożeń i wskazówek na temat korzystania z ekranów przez małoletnich.

„Kampania ma za zadanie aktywizować rodziców w poszukiwaniu wiedzy, skłonić do przemyśleń oraz spróbować inaczej. Aby zachęcić do oderwania się od wirtualnego świata, organizujemy liczne konkursy dla rodzin oraz przedszkoli i szkół. Chcemy promować czas spędzony poza ekranami.” – wspomina Patricia Michalska – główny koordynator Kampanii.

Kampania to również kontakt bezpośredni i re@lny z rodzinami. Stowarzyszenie w ramach Kampanii organizuje szereg eventów. 21 maja odbyło się wydarzenie w Parku Edukacji i Rozrywki Farma Iluzji, 29 maja zorganizowany był Bajkowy Dzień Dziecka w Jurapark Krasiejów. Eksperci Kampanii byli dostępni również na targach Mamaville w wielu miastach w Polsce.

W najbliższym czasie, nie tylko widzowie telewizyjni, ale również słuchacze radiowi będą mieli okazję dowiedzieć się o Kampanii. Emitowany będzie spot radiowy, a w nim najbardziej charakterystyczny polski głos kobiecy – Krystyny Czubówny.

Patronem merytorycznym Kampanii jest Instytut Matki i Dziecka oraz portal epozytywnaopinia.pl. Kampania została objęta również patronatem NASK (Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa – Państwowy Instytut Badawczy) oraz Centrum Nauki Experyment z Gdyni.

Cała akcja nie ujrzałaby światła dziennego gdyby nie firmy, które również poczuły się re@lnie odpowiedzialne. Kampanii Odłącz się – Połącz się partnerują marki – Grupa Trefl SA, Park Nauki i Rozrywki w Krasiejowie, Bałtowski Kompleks Turystyczny, JuraPark Solec Kujawski, Thalgo Poland Sp. z o.o., Alilo, Park Edukacji i Rozrywki Farma Iluzji, firma St Majewski właściciel marki Bambino, Park Trampolin #KOCHAMSKAKAC, Grupa MAC S.A., Toddleroad, Currenda Sp. z o.o., PaperLink Sp. z o.o., Sady Klemensa Rodzinny Park Rozrywki, Slow Grow, Hotel Number One by Grano, Muduko, Whisbear Sp. z o.o. oraz Centralny Dom Technologii.

Więcej informacji: www.odlaczsie-polaczsie.pl,

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Uroda 8 czerwca 2022

Zmarszczki wokół oczu – pielęgnacja i prewencja

Zmarszczki wokół oczu, tzw. kurze łapki, pojawiają się u kobiet i mężczyzn w różnym wieku, u jednych szybciej, u innych później, jednak fakt jest taki, że to bardzo delikatny obszar twarzy, podatny na procesy starzenia.

Zmarszczki wokół oczu – przyczyny powstawania

Skóra wokół oczu (jak zapewne sami zaobserwowaliście) jest cienka, wrażliwa i wiotka, ponieważ pozbawiona jest solidnego „rusztowania”, na które składają się: mięśnie oraz tkanka tłuszczowa. Jej grubość wynosi zaledwie 0,5 mm, co oznacza, że jest trzy razy cieńsza niż w innych partiach twarzy.  Na 1cm2 znajduje się  tylko 20 gruczołów łojowych, a tymczasem na policzkach mamy ich około ośmiuset.

Ponadto codzienna i niemalże nieustanna praca mięśni w okolicach oczu sprawia, że skóra wokół nich ciągle się marszczy np. podczas mrużenia (gdy razi nas słońce), czy uśmiechania się. Jeśli do tego dodamy nieodpowiednią pielęgnację, przyczyniającą się do wysuszenia lub nawet odwodnienia, to mamy idealne warunki do powstawania zmarszczek.

 Zmarszczki wokół oczu – czy można im zapobiegać i skutecznie się ich pozbyć?

W celach prewencyjnych lub gdy kurze łapki są płytkie, odpowiednią pielęgnacją możemy zapobiec przedwczesnemu ich powstawaniu bądź nieco je spłycić. Natomiast gdy zmarszczki są głębokie i utrwalone (w zaawansowanym starzeniu), nie ma co liczyć na cuda, stosując jedynie metody nieinwazyjne. Dlatego wniosek jest prosty – im wcześniej wdrożymy pielęgnację prewencyjną, tym lepsze efekty możemy uzyskać.   

 Zmarszczki wokół oczu – pielęgnacja skóry

Nawilżaj

Do pielęgnacji warto włączyć kosmetyki stymulujące produkcję kolagenu, intensywnie nawilżające i rozluźniające mięśnie oka. Pamiętaj, że dobrze nawilżona skóra jest jędrna, elastyczna i mniej podatna na uszkodzenia. W kosmetykach szukaj takich substancji jak: kwas hialuronowy, ektoina, czy masło Shea.

Stymuluj

Podczas codziennej pielęgnacji nakładając krem lub serum, wykonaj delikatny masaż okolic oczu. Pobudzi on mikrokrążenie, przyspieszy metabolizm i pomoże usunąć wszelkie zastoje wodne lub limfatyczne. Ponadto dotlenieni, odżywi i przyczyni się do ujędrnienia skóry. Pamiętaj jednak o tym, by jej nie rozciągać – skup się na lekkim oklepywaniu opuszkami palców i okrężnym głaskaniu, poczynając od łuku brwiowego, przez skronie, po wewnętrzne kąciki oczu –  w sieci znajdziesz mnóstwo filmików instruktażowych.

Wykonuj dokładny, ale ostrożny demakijaż

Mając na względzie fakt, iż skóra wokół oczu jest cienka i delikatna, wykonując demakijaż, staraj się jej nie pocierać zbyt mocno i nie rozciągać.

Chroń przed słońcem

Każdego dnia przez cały rok (nie tylko w okresie letnim, chodź wtedy w szczególności) stosuj krem z filtrem UV, ponieważ promienie słoneczne uszkadzają włókna kolagenowe i elastynowe, a to z kolei przyczynia się do wiotczenia skóry. Ponadto oprócz kremu warto też nosić okulary przeciwsłoneczne, które zapobiegną mrużeniu oczu, gdy razi słońce.

Zadbaj o cały organizm

Poza samą pielęgnacją skóry pamiętaj też o dobrze zbilansowanej diecie bogatej w warzywa, owoce i tłuszcze roślinne, zadbaj o odpowiednią ilość snu i wypijanej wody.

 Zmarszczki wokół oczu – zabiegi u profesjonalisty  

Gdy na profilaktykę jest już za późno i zmarszczki są głębokie, ratunku można szukać w gabinetach kosmetologicznych i medycyny estetycznej. Najpopularniejsze zabiegi tego typu to: 
– wypełnianie kwasem hialuronowym i botoksem,
– mezoterapia mikroigłowa i igłowa,
– wstrzykiwanie osocza bogatopłytkowego  – jest to substancja, którą pobiera się wcześniej z krwi pacjenta,
– zabiegi laserowe. 

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Uroda 4 czerwca 2022

Słoneczny dekalog, czyli jak zdrowo korzystać z letniej aury

Nie chowajmy się w domu w słoneczne dni. Słońce ma na nas dobroczynny wpływ – m.in. przyczynia się do zwiększania produkcji serotoniny, a jej odpowiedni poziom zapewnia dobry nastrój. Słońce jest nam niezbędne do syntezy witaminy D3. Sprawdź, jakie warto zachowywać środki ostrożności, by korzystać ze słońca z głową.

Promienie słoneczne emitują promieniowanie ultrafioletowe (UV),  które ma szkodliwy wpływ na skórę i oczy. Trzeba więc zachowywać się tak, by się przed nim chronić.

– Nośmy nakrycia głowy osłaniające twarz – to może zablokować nawet połowę wszystkich promieni UV docierających do oczu i powiek.
– Używajmy kremów z wysokimi filtrami. Na całe ciało potrzebna jest ilość kremu lub emulsji wielkości garści.
– Nie wystawiajmy dzieci na słońce. Ekspozycja na słońce we wczesnym dzieciństwie działa jak bomba z opóźnionym zapłonem. Koniecznie rozkładajmy parasolki nad wózkami. Starajmy się spacerować po zacienionej stronie ulicy. Kupmy maluchowi koszulki bawełniane z filtrem UV. Smarujmy ciało malucha odpowiednim dla niego kremem z wysokim filtrem.
– Nie opalajmy się „na hurra”, gdy zdarzy się pierwszy słoneczny dzień. Skórę do słońca przyzwyczajajmy stopniowo. Nie dopuszczajmy do poparzenia – to jest istotny czynnik ryzyka czerniaka. Inne raki skóry – rak kolczystokomórkowy czy rak podstawnokomórkowy, podobnie jak stany przedrakowe skóry, powstają na bazie skóry starzejącej się pod wpływem długotrwałego działania słońca, skumulowanych dawek promieniowania.
– Rozpoznajmy wrażliwość swojej skóry. Skórę dzieci i dorosłych dzielimy na sześć podstawowych fototypów zależnie od skłonności do oparzenia i od ilości melaniny w skórze. Fototyp skóry jest na całe życie. Skóra szóstego fototypu jest ciemna, ma najwięcej melaniny, słabo reaguje na promieniowanie. W pierwszym fototypie skóra – bardzo wrażliwa, jasna, często z piegami – jest najbardziej wrażliwa na oparzenia słoneczne i zawsze ulega poparzeniu przy pierwszych kontaktach ze słońcem. Jeśli mamy fototyp trzeci, w pierwszym kontakcie ze słońcem możemy wystawić się na działanie jego promieni 20-30 minut, fototyp pierwszy tylko 10-15 minut, nie dłużej. Pamiętajmy, że najbardziej szkodliwe jest promieniowanie między godziną 11 a 15.
– Chrońmy oczy, nosząc okulary z filtrem ultrafioletowym lub soczewki fotochromowe zaciemniającym się pod wpływem światła słonecznego. W wakacje świetnie sprawdzą się też soczewki jednodniowe z ochroną UV. Okulary lub soczewki z filtrem polaryzacyjnym chronią oczy przed światłem, które odbija się od nawierzchni i z powrotem trafia do naszych oczu. Okulary kupujmy wyłącznie u certyfikowanych sprzedawców. Te z supermarketu czy bazaru najczęściej nie posiadają niezbędnych filtrów UV i mogą szkodzić; wystarczą te oznakowane jako UV 400.
– Nie pozwalajmy dzieciom chodzić po słońcu w nieprofesjonalnych okularkach. Może to spowodować rozszerzenie źrenicy oka, a wtedy wpada do niego więcej niebezpiecznego światła. Ochrona oczu jest bardzo ważna, bo układ optyczny oka działa jak soczewka skupiająca. Zbyt duża ilość promieniowania słonecznego może powodować oparzenie centralnej części siatkówki; co gorsza, może dojść do nieodwracalnego uszkodzenia wzroku. Osoby szczególnie narażone to te o jasnej karnacji, z jasnymi tęczówkami. Wyjeżdżając na wczasy w okolice strefy podzwrotnikowej czy okolice równika, bezwzględnie należy zaopatrzyć się w okulary przeciwsłoneczne z filtrem ultrafioletowym. Nadmierna ekspozycja oczu na działanie promieni słonecznych może przyczyniać się do występowania zapalenia rogówki, zapalenia spojówek. Te choroby mogą prowadzić do rozwoju zaćmy, a nawet raka spojówki czy rogówki. Jeśli wybieramy się tam, gdzie leży śnieg, pamiętajmy, że bez prawidłowej ochrony oczu, może dojść do ślepoty śnieżnej.
– Używajmy kropli nawilżających, by wyeliminować podrażnienia oczu wywołane przez promienie słoneczne. Szczególnie ważne jest to przy wypoczynku na żaglówce, gdy silne słońce i wiatr nadmiernie wysuszają powierzchnię oka i mogą dawać objawy podrażnienia typowe dla suchego oka.
– Uważajmy na słońce na wysokości – z każdym tysiącem metrów wysokości poziom promieniowania UV wzrasta o około 10 proc. Unikajmy patrzenia bezpośrednio na słońce. Ochrona oczu przez cały rok jest bardzo ważna, ponieważ promieniowanie UV odbija się od trawy, asfaltu, śniegu. U dzieci w każdym wieku nie stosujemy tzw. blue blokerów (blokujących światło niebieskie, które potrzebne jest rozwijającej się gałce ocznej).
– Pamiętajmy o odpowiedniej diecie – naturalnym filtrem przeciwsłonecznym jest luteina obecna w zielonych warzywach liściastych: szpinaku, jarmużu, natce pietruszki, sałacie, a także żółtych warzywach, np. papryce żółtej; ochronne działanie mają też karotenoidy obecne w warzywach pomarańczowych i zielonych oraz w jeżynach, agreście, nektarynkach oraz awokado.
Źródło informacji: Serwis Zdrowia

 

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
top-facebook top-instagram top-search top-menu go-to-top-arrow search-close