Gra strategiczna Dobre i Złe Duchy

Gdy otrzymałam grę Dobre i Złe Duchy, z niecierpliwością otworzyłam pudełko, by zapoznać się z jej zasadami i niezwłocznie rozegrać partię. Na pierwszy rzut oka, gra nie jest wymagająca, zasady są łatwe do zapamiętania, a dwustronna plansza do gry nie robi piorunującego wrażenia. Jednak jak się okazało, to tylko pozory. Gra wymaga logicznego myślenia i wypracowania taktyki, która poprowadzi do zwycięstwa lub klęski.

Zabawa jest przeznaczona dla dwóch graczy i polega na zaplanowaniu posunięć pionkami – duchami, które są oznaczone od strony graczy, tak by przeciwnik nie widział kolorów poszczególnych duchów rywala. Każda osoba ma po cztery duchy dobre (niebieskie) i cztery złe (czerwone). W prostszej wersji rozgrywki, pionki należy przemieszczać na planszy w kierunkach przód – tył, oraz prawo – lewo (ruchy po skosie są dozwolone tylko w rozgrywce na drugiej planszy). Ruchy wykonujemy naprzemiennie, podobnie jak w szachach. Kolejną analogią do „królowej gier” jest fakt, że pionki rywala można, a momentami nawet trzeba, zbijać. Zwycięstwo można odnieść na trzy sposoby. Możemy więc albo spróbować dotrzeć jednym z naszych dobrych duchów na wyznaczone pola po stronie przeciwnika, albo uniemożliwić drugiej osobie uczynienie tego samego poprzez zdobycie czterech jego dobrych duchów (zbijając je). Trzeci sposób jest najbardziej przebiegły, bo polega na blefowaniu i poniekąd zmuszeniu drugiego gracza do zbicia naszych czterech złych duchów, co daje nam automatycznie zwycięstwo w partii. Druga osoba nie wie jakim kolorem ducha akurat wykonujemy posunięcie, a im bliżej wyznaczonego pola będziemy, tym ciekawsza robi się rozgrywka.

Gra jest naprawdę prosta, ale za to bardzo wciągająca, zajęła mnie i mojego męża na dobre cztery godziny. Co więcej,  została ona przetestowana również przez moich uczniów z klasy I „b”. Rewelacja, istne szaleństwo, zabawa pochłonęła ich na całą lekcyjną godzinę, a następnie z powodu niedosytu, powędrowała w ręce młodzieży do domowego testowania. Jak się okazało, testy wypadły bardzo pozytywnie, obawiam się, że na jednej klasie się nie skończy, bo fama szybko rozeszła się po szkolnych korytarzach :)

Z czystym sumieniem zachęcam do zakupu gry Dobre i Złe Duchy,  będzie to świetny prezent dla dzieciaków – jak informuje producent od 8 roku życia – jak również starszych graczy. Sądzę że mało kto pozostanie obojętny na świetną zabawę, której można spodziewać się po tej grze, określonej mianem błyskotliwej, od 30 lat podbijającej rynki na całym świecie.

Żaklina

Serdecznie dziękujemy sklepowi Merlin.pl za przekazanie produktu do recenzji.

Opis produktu: Granna – Dobre i Złe Duchy – gra strategiczna
Producent: Granna
Marka: Granna
Wiek: od 8 lat
Liczba graczy: 2

Zawartość pudełka:

  • dwustronna plansza,
  • 16 duchów,
  • 8 niebieskich znaczników,
  • 8 czerwonych znaczników,
  • instrukcja
  • Cena sugerowana: ok 58 zł

Jedna odpowiedź do “Gra strategiczna Dobre i Złe Duchy”

  1. Od Bożego Narodzenia kilka razy dziennie, codziennie…
    Potwory w Tokio!!! ;)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

top-facebook top-instagram top-search top-menu go-to-top-arrow search-close