Kapitan Nauka – seria LOTTO
Gry rodzinne to jeden z naszych ulubionych sposobów spędzania czasu w naszym rodzinnym gronie. Niedawno zawitała do nas przesyłka z grami od Kapitana Nauki z serią LOTTO KOLORY oraz ZWIERZĘTA. No i cóż tu owijać w bawełnę od pierwszego spojrzenia pozytywne zaskoczenie – świetne wykonanie, piękne kolory, wspaniałe ilustracje, a do tego cała masa dobrej zabawy:)
W obu przypadkach Kapitan Nauka proponuje cztery możliwe warianty zabawy, dodam nieśmiało, że sami stworzyliśmy chyba kolejne cztery, bo moje dzieci są bardzo kreatywne w tej materii.
Po rozpakowaniu gier z kolorowych pudełek – walizeczek, które doskonale nadają się do przechowywania i transportowania gier – rozłożyliśmy je na części pierwsze. Na samym początku świetną zabawą było wyciskanie kółeczek z tekturowego szablonu, na którym były umieszczone w celu zabezpieczenia podczas transportu. Po dalszych wnikliwych działaniach małych rączek, ukazało się przed nami 6 prostokątnych plansz i 36 żetonów (wszystko tak naprawdę razy dwa, ponieważ mieliśmy dwa zestawy z serii). I tu zaczęło się szaleństwo w wymyślaniu zasad grania. Najpierw zapoznałam się z instrukcją, która jest równie kolorowa, szczegółowa i jasno określa zasady zabawy.
W LOTTO można grać na wiele sposobów, jednak podstawowa zasada jest taka sama – należy przyporządkować żetony do plansz i ułożyć je w odpowiednich miejscach na planszy.
Wariant 1 – coś dla początkujących graczy pełzaczy – polega na działaniu z jedną planszą i sześcioma żetonami. Zadanie pełzacza polega na tym, żeby znaleźć na planszy obiekty przedstawione na żetonach i umieścić na nich żetony.
Wariant 2 – odpowiedni dla gracza wymiatacza – tu można już szaleć z większą liczbą plansz i żetonów, w zależności od stopnia zaawansowania gracza. Oczywiście zasada ta sama, należy ułożyć wszystkie żetony w odpowiednich miejscach.
Wariant 3 – gra dla graczy zapamiętywaczy – tutaj można zaszaleć i do zabawy zaprosić większe grono graczy. Każdy gracz otrzymuje jedną planszę, żetony leżą tak by Kapitan Nauka był na wierzchu (tył żetonów). Każdy zapamiętywacz odkrywa jeden z żetonów, jeśli ilustracja nie pasuje do jego planszy, odkłada go i daje szansę kolejnemu graczowi. Pozostali gracze obserwują i starają się zapamiętać, gdzie znajdują się rysunki pasujące do ich plansz. Ten kto jako pierwszy wypełni swoją planszę zostaje mistrzem spostrzegawczości.
Wariant 4 – to już jazda bez trzymanki dla graczy rozrabiaczy – każdy z nich otrzymuje planszę, a żetony rozkłada się obrazkami do góry. Zadanie polega na jak najszybszym znalezieniu żetonów pasujących do swojej planszy i ułożeniu ich w odpowiednich miejscach. W tym wariancie wszystkie chwyty są dozwolone, aby tylko utrudnić przeciwnikowi skompletowanie żetonów.
Naszych wariantów nie będziemy Wam zdradzać, pozostawimy to Waszej kreatywności i pomysłom. Nie ukrywam, że jakość wykonania i możliwości jakie dają nam te gry są wyjątkowe!! Z wielką ochotą poznam kolejne gry Lotto Kapitana Nauki.
Cała seria składa się z gier:
Lotto KOLORY 2+
Lotto ZWIERZĘTA 2+
Lotto ŚWIAT 3+
Lotto UBRANIA 3+
Lotto RODZINKA 4+
Lotto RECYKLING 4+