Od początku roku minęły już dwa miesiące i wiele wydawnictw planszówkowych właśnie teraz ogłasza swoje plany wydawnicze. Z pierwszych informacji powiem, że będzie się działo. Trzymajcie mocno swoje portfele, bo będzie można stracić majątek. W tym roku zapowiedzi gier planszowych zaczniemy od naszego ulubionego wydawnictwa Lucky Duck Games Polska.
Zapowiedzi 2024 – gry dla młodszych graczy
Nekojima
Witajcie na Nekojimie, japońskiej kociej wyspie. Będziecie musieli wykazać się nie lada zręcznością i sprytem, by połączyć siecią elektryczną wszystkie 4 dzielnice. Zadania nie ułatwią wam futrzaści mieszkańcy wyspy, którzy uwielbiają spacerować po kablach. Zachowajcie czujność i nie pozwólcie, by kable się ze sobą stykały, powodując zwarcie.
„Nokojima” to nietuzinkowa gra zręcznościowa, która łączy w sobie taktykę i świetną zabawę!
Następna stacja: Londyn
Miasto Londyn zleciło ci przeprojektowanie sieci metra! Zoptymalizuj połączenia, obsłuż jak najwięcej zabytków i wykorzystaj tunele biegnące pod Tamizą. Uważaj, aby przestrzegać specyfikacji określonych przez miasto.
MikroMakro
MikroMakro to kooperacyjna gra detektywistyczna. Wspólnie będziecie rozwiązywać skomplikowane sprawy kryminalne, ustalać motywy, znajdować dowody i skazywać sprawców. Uważne oko jest tak samo ważne, jak umiejętności kreatywnego kombinowania!
“Ostatnie starcie” to czwarta i ostatnia część serii MikroMakro.
Czeka na ciebie nowa mapa miasta z zupełnie nowymi sprawami kryminalnymi. Jest to samodzielna gra. W 16 zawartych tu spraw można grać bez znajomości pierwszych części.
Dice Throne Marvel
Wyczekiwane uzupełnienie serii Dice Throne – stań do kościanego pojedynku jako postaci Marvela! Dice Throne Marvel to ośmioro nowych bohaterów, takich jak Spiderman, Thor, Loki czy Scarlet Witch. Kto zwycięży w pojedynku, człowiek pająk czy bogowie Asgardu? To zależy tylko od was!
Kieszonkowe podziemia
Kieszonkowe podziemia to wyjątkowa, minimalistyczna przygoda dla jednego gracza. Na końcu ogromnych podziemi czeka wspaniały skarb – rzuć kością, rusz głową i znajdź drogę przez niebezpieczne lochy.
Każdy zeszyt podziemi jest unikatowy, dzięki losowo generowanym planszom pięter. Oznacza to, że nie ma dwóch takich samych gier – po przejściu swoich podziemi możesz sięgnąć po kolejny zeszyt i zacząć przygodę od nowa! Do zestawu dołączyliśmy ołówek, który jednocześnie jest kostką k6 – wystarczy go poturlać, aby otrzymać wynik. Możesz też używać dowolnej sześciościennej kości ze swojej kolekcji.
Zapowiedzi 2024 – gry graczy 10+
Kaskadia – Rzeki i Kaskadia -Wzgórza
To samodzielne gry, nie potrzebujecie podstawki, czyli gry Kaskadia. Jeśli jeszcze jej nie macie, to musicie koniecznie ją bliżej poznać. Jednak ostrzegam, gra uzależnia!. Żeby nie było, że nie ostrzegałam. Kaskadia-Rzeki i Kaskadia -Wzgórza to seria łamigłówek typu rzuć kością i narysuj, przedstawiających siedliska i dziką przyrodę północno-zachodniego Pacyfiku! Jednocześnie rzucaj kośćmi, zbieraj dzikie zwierzęta i uzupełniaj karty siedlisk, aby wypełnić różne środowiska w Kaskadii. Użyj specjalnych akcji, aby manipulować kostkami i dynamicznymi kartami uzupełnień, aby odblokować potężne kombinacje!
Point City
Point City to kolejna gra w tej samej serii co popularne Point Salad. Wykorzystuje tę samą prostą metodę dobierania kart i budowania najlepszych kombinacji, dodając do tego nowe sposoby zarządzania zasobami i budowanie silniczka. Choć Point City ma proste zasady, wygrana może stanowić wyzwanie!
Art Society
Wcielacie się w role koneserów malarstwa starających się zaimponować kolegom po fachu najznakomitszą kolekcją dzieł! Licytujcie obrazy, a następnie wieszajcie je w osobistych galeriach, starając się wzbudzić zazdrość lokalnego środowiska artystycznego. Uważajcie na kapryśną modę! Niewylicytowane obrazy trafiają do muzeum, co znacząco wpływa na trendy i wartość dzieł.
Cat in the box
To japońska gra karciana oparta na mechanice kwantowej. Gracze zagrywają z ręki karty o różnych wartościach. Jednak kolor karty nie jest określony, dopóki karta nie zostanie zagrana, a kot nie zostanie wypuszczony z pudełka.
Divinus
Nordyccy bogowie wyruszają na podbój starożytnej Grecji. Rozegra się zacięta rywalizacja pomiędzy dwoma panteonami, w wyniku której powstanie nowy boski ład. Gracze, jako ambitni półbogowie, będą starali się wkupić w łaski każdej ze stron, bo jak głosi przepowiednia, gdy opadnie bitewny kurz, tylko jeden ze śmiałków zostanie wywyższony i zasiądzie pomiędzy bogami. Kto będzie tym wybrańcem?
Divinus to gra typu legacy, w której zasady i elementy rozwijają się z partii na partię. Rozgrywka podzielona jest na 12 scenariuszy tworzących fabularną kampanię, a każdy scenariusz rozpoczyna otwarcie pudełka z nowymi komponentami i zasadami gry. Gracze w trakcie kampanii będą modyfikować komponenty, umieszczając na nich naklejki, dzięki czemu kości, kafelki oraz inne elementy gracza będą nieustannie ewoluować. Po zakończeniu kampanii gracze będą mogli grać w swoją unikalną, zmienioną w toku kampanii wersję gry – w regrywalnym trybie „nieskończonym”.
Divinus to rywalizacyjna gra hybrydowa wzbogacona o dedykowaną aplikację i silny element narracyjny. W każdej turze gracze będą wydawać kości ze swoich zasobów, aby odkrywać nowe tereny i układać je na swojej mapie półboga. Wybór krain i zawartych na nich elementów oraz odpowiednie ich ułożenie pozwoli graczom na realizowanie celów i specjalnych zadań scenariusza. Dzięki narracji prowadzonej przez aplikację działania graczy będą mocno osadzone w kontekście fabularnym.
Hen daleko
W „Hen daleko” zagrasz przed sobą 8 kart od lewej do prawej. Karty przedstawiają regiony, które zwiedzisz podczas eksploracji wyspy. Napotkane postacie zapewnią ci punkty sławy, o ile zdołasz spełnić ich zadania. Na koniec gry wracasz tą samą drogą, rozpatrując karty w odwrotnej kolejności do ich wykładania, co jest kluczowe dla strategii. Karty wykładane w trakcie gry zawierają zarówno cele, jak i zasoby potrzebne do spełnienia wcześniej zagranych zadań.
Jedziemy do Japonii
W grze Let’s Go! To Japan gracz wciela się w podróżnika planującego, a następnie przeżywającego swoje wymarzone wakacje w Japonii.
Gra składa się z trzynastu rund, w których gracze losują karty aktywności ilustrowane przez japońskich artystów i strategicznie umieszczają je w różnych dniach w swoim tygodniowym planie podróży. Te atrakcje turystyczne, których nie można przegapić, sprawią, że będziesz podskakiwać między Tokio i Kioto, próbując znaleźć optymalne zajęcia, aby zmaksymalizować swoje wrażenia, jednocześnie równoważąc swoje zasoby. Gra kończy się ostatnią rundą, w której ostatecznie wyruszasz w zaplanowaną podróż, aktywując po drodze każdą ze swoich kart.
Mecz stulecia
Latem 1972 roku, w finałowym meczu Mistrzostw Świata w Szachach w Reykjaviku doszło do ostatecznego starcia: Amerykanin Bobby Fischer zmierzył się z panującym mistrzem świata, Borysem Spasskim ze Związku Radzieckiego. Reklamowany przez media jako najważniejsze wydarzenie sportowe zimnej wojny, rozegrał się niezrównany thriller… a teraz możesz być w samym jego środku.
Paleo: Szerszenie
Dodatek do gry Paleo
Ten minidodatek dla osób, które nie boją się owadów – groźnym szerszeniom lepiej nie wchodzić w drogę!
W kooperacyjnej grze planszowej Paleo kolejne scenariusze tworzone są dzięki miksowaniu odpowiednich modułów. Na początek można skorzystać z zaproponowanych kombinacji, natomiast po poznaniu gry moduły można dowolnie mieszać. Minidodatek Szerszenie stanowi kompletny moduł, który można dowolnie mieszać z innymi modułami.
Gry dla graczy 12+
Halo wieża
Sky Team to gra kooperacyjna przeznaczona wyłącznie dla dwóch graczy, w której wcielamy się w pilota i drugiego pilota zasiadających za sterami samolotu pasażerskiego. Twoim celem jest współpraca jako zespół, aby wylądować samolotem na różnych lotniskach na całym świecie.
Nieświadomy umysł
Wciel się w członka Środowego Towarzystwa Psychologicznego, elitarnej grupy naukowców spotykającej się co środę w saloniku samego Zygmunta Freuda. Jego rewolucyjne badania nieświadomego umysłu położyły podwaliny pod nowy, światowy ruch psychoanalizy, a ty jesteś w samym środku wydarzeń.
Twoim celem jest opanowanie technik terapeutycznych, ustanowienie praktyki i poszerzenie grona klientów. Zagłębiając się w sny swoich klientów – ich nieświadome umysły – pomagasz im wyzdrowieć z traum i pokładów żalu. Jednocześnie publikujesz swoje odkrycia, dbając o rozwój wiedzy psychologicznej i jednocześnie – własnej reputacji.
Gra Nieświadomy Umysł łączy mechaniki rozmieszania pracowników, programowania akcji i budowy silniczka. Klimatu dodają przepiękne ilustracje – nastrojowe wnętrza wiedeńskich mieszkań i oniryczne wizje nieświadomych umysłów.
Pagan wraz z dodatkami
Amerykańska wioska Roanoke, 1587. Do wioski przyjeżdża Łowca Czarownic, w poszukiwaniu niebezpiecznej Czarownicy. Dziewięciu mieszkańców wioski jest podejrzanych i tylko grający Czarownicą wie, kto jest prawdziwą wiedźmą. W każdej turze dwóch graczy używa swoich pionków akcji na aktywnych mieszkańcach wioski, aby dobierać karty, zagrywać karty i zdobywać wpływy. Co więcej, wiedźma może warzyć potężne mikstury, ulepszać swoich chowańców oraz rzucać zaklęcia, podczas gdy łowca czarownic werbuje sojuszników, zdobywa strategiczne lokalizacje i bezwzględnie przesłuchuje wieśniaków. Czy Czarownica zdoła przeprowadzić magiczny rytuał, zanim Łowca ją zdemaskuje i zgładzi?
Pagan: Tajemnica Roanoke to asymetryczna gra karciana dla dwóch graczy. Pudełko podstawowe zapewnia całkowicie regrywalną rozrywkę, natomiast seria dodatków pozwoli jeszcze bardziej rozszerzyć świat Pagana i prezentuje graczom zupełnie nowe możliwości.
Wielce Imponujące Budowle
Wciel się w rolę wielkich przywódców z przeszłości i zbuduj własne starożytne miasto.
Każdy gracz wykorzysta swoje złoto w każdej rundzie, aby zbudować płytki, które zwiększą gospodarkę jego miasta. Miasto, które produkuje więcej żywności i generuje handel, przyciąga więcej mieszkańców. Rozwijaj swoje miasto! Istnieje 5 rodzajów budynków, a każdy z nich zapewnia rodzaj zasobu, który sprawi, że twoje miasto ewoluuje od prostej osady do największego miasta na świecie. Aby postawić nowe budynki w mieście, będziesz potrzebował również wielu dróg. Równie ważne jak budynki są pomniki i żetony cudów. Przyniosą ci one wiele punktów zwycięstwa, ale pochłoną całe twoje złoto. Należy mądrze wybierać, kiedy i gdzie je umieścić. Jeśli twoje złoto się skończy, twoja tura dobiegnie końca. Gdy wszyscy gracze wydadzą swoje złoto, rozpocznie się nowa runda, a nowe budynki i drogi będą dostępne dla wszystkich.
To jeszcze nie koniec, gdyż w zapowiedziach wydawniczych znajdziecie także gry dla starszych graczy. Wszystkie zapowiedzi znajdziecie na tutaj.
Materiały i zdjęcia: informacje prasowe