Model korepetycji zdalnych, a nauczyciel z niepełnosprawnością. Jak to działa?
Model pracy zdalnej rozpoczął się wraz z rozwojem globalnej pandemii Covid – 19. Praca zdalna rozwinęła się również w edukacji szkolnej. Podczas lockdownu nauczyciele prowadzili lekcje on-line ze swoich domów. I choć obostrzenia pandemiczne już dawno minęły popularność pracy zdalnej zyskuje na sile i co raz więcej osób sięga po taką formę zatrudnienia. Dotyczy to również osób z niepełnosprawnością, zwłaszcza nauczycieli, którzy mogą w zaciszu domowym udzielać korepetycji w sposób zdalny. Pojawia się pytanie, jak to działa?
Praca zdalna wśród osób z niepełnosprawnością
Model pracy zdalnej wybierany jest coraz chętniej wśród pracowników z niepełnosprawnościami. Łączy się to z wieloma korzyściami, począwszy od sfery społecznej, a kończąc na sferze finansowej. Pracownicy z niepełnosprawnościami są również tak samo wykwalifikowani, jak osoby pełnosprawne, natomiast praca zdalna pozwala na pogodzenie obowiązków w pracy z codzienną rehabilitacją oraz innymi codziennymi obowiązkami. Dodatkowo poprzez zdalny system pracy pozwala oszczędzić mnóstwo czasu na dojazdy do biura oraz codzienną walkę z barierami architektonicznymi, z którymi muszą się zmagać. Warto również wspomnieć o tym, iż coraz więcej pracodawców zatrudnia w swoich firmach właśnie osoby z niepełnosprawnością, ponieważ wiążą się z tym przede wszystkim korzyści finansowe w postaci dofinansowania z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, ale zyskuje również w pełni wykwalifikowanego i przede wszystkim oddanego pracownika na długie lata.
Edukacja zdalna szansą dla nauczycieli z niepełnosprawnością
Z systemu pracy zdalnej chętnie korzystają również nauczyciele z niepełnosprawnościami, ponieważ przede wszystkim w komfortowy sposób nie wychodząc z domu, mogą prowadzić korepetycje z różnych przedmiotów szkolnych w formie zdalnej, łącząc się ze swoimi uczniami przez platformy internetowe. Korepetycje on-line niczym nie różnią się pod względem jakości przekazywanej wiedzy oraz przerabiania materiału z podopiecznymi, jedyną różnicą jest kontakt poprzez łącze internetowe, a nie poprzez kontakt fizyczny. Z takiego rozwiązania korzysta wiele dzieci i młodzieży, ponieważ poprzez naukę on-line oszczędzają czas na dojazdy, a ich liczba z dnia na dzień wzrasta i cieszy się dużą popularnością. Rodzice również chwalą taki system nie tylko pod względem oszczędności czasu i pieniędzy, ale za wyniki, jakie ich pociechy osiągają na zajęciach lekcyjnych.
„Belfer w Sieci” działa już czwarty rok szkolny
Rozpoczął się kolejny rok szkolny i coraz większa liczba rodziców zapisuje swoje dzieci na zajęcia dodatkowe. Idealnym rozwiązaniem jest zapisanie swojego dziecka na korepetycje z kadrą Belfer w Sieci, który świętuje już czwarty rok działania. Belfer w Sieci to wykwalifikowana kadra nauczycieli z niepełnosprawnościami, którzy prowadzą korepetycje z różnych przedmiotów. Każda lekcja trwa 60 minut i prowadzona jest w miłej i przyjaznej atmosferze, dzięki czemu uczeń w spokoju i bez obaw opanuje dany materiał. Obecnie prowadzimy zajęcia z takich przedmiotów jak: język polski, język angielski, język niemiecki, matematyka, chemia, fizyka, historia, WOS oraz informatyka. Zajęcia dostępne dla dzieci ze szkoły podstawowej, młodzieży ze szkoły średniej I dla studentów a prowadzone są z bieżącego materiału szkolnego jak i z przygotowania do testu ósmoklasisty oraz matury.
…
Źródło wpisu: informacja prasowa
Obraz Mohamed Hassan z Pixabay
- Dlaczego kocham pracę zdalną, a zdalna nauka mnie do szału doprowadza? Właśnie dlatego!
- Efektywna nauka a widmo powrotu edukacji zdalnej – co możemy zrobić, aby pomóc dzieciom?
- Jak śledzić postępy dziecka w nauce zdalnej?
- AllRight – nauka angielskiego dla dzieci
- Nauka angielskiego dla dzieci w domu – wady i zalety
- Be Internet Awesome for All – Kompetencje cyfrowego obywatelstwa dla każdego dziecka. Poradnik Asów Internetu Fundacji Szkoła z Klasą
- Niezdolność do pracy w orzeczeniu o stopniu niepełnosprawności, a możliwość podjęcia pracy?