Zdrowie 24 kwietnia 2023

Kawa na szpilkach czy pod krawatem? Komu bardziej służy picie kawy – kobietom czy mężczyznom?

Naukowcy dowodzą, że picie kawy służy zarówno kobietom, jak i mężczyznom, przynosząc liczne korzyści zdrowotne i zalecają spożycie nawet do 5 filiżanek dziennie. Zobaczmy, co mogą zyskać panie i panowie, sięgający po małą czarną każdego dnia.

Picie kawy nie zaszkodzi damskim ani męskim sercom

Mity wiążą picie kawy z przyspieszoną, mogącą budzić niepokój pracą serca oraz nagłymi skokami ciśnienia. Tymczasem badania dowodzą, że umiarkowane ilości tego napoju – zdefiniowane przez Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności jako 3-5 filiżanek dziennie [1] – mogą zmniejszać ryzyko umieralności związane z chorobami układu sercowo-naczyniowego [2]. Przykładowo, umiarkowane spożycie kawy jest związane ze zmniejszonym ryzykiem udaru mózgu, szczególnie w przypadku kobiet [3]. Analizy naukowe nie wykazują też związku między regularnym spożywaniem kofeiny zawartej w kawie a zwiększonym ryzykiem nadciśnienia [4]. Miłą wiadomością dla pań będzie odkrycie badaczy dotyczące mniejszej zachorowalności na nadciśnienie właśnie u kobiet pijących ok. 4 filiżanki kawy dziennie [5].

Zdrowie układu kostnego kobiet pijących kawę niezagrożone 

Ostrzeżenie kobiet przed spożywaniem kawy, która miałaby powodować wypłukiwanie wapnia z kości, a w następstwie prowadzić do wystąpienia osteoporozy, nie ma naukowych podstaw. Z przeglądu kilkudziesięciu badań wynika, że kofeina zawarta w kawie nie wywiera negatywnego wpływu na zdrowie kości [6]. Wśród przyczyn osteoporozy wymienia się za to nieprawidłowy sposób żywienia, z niską podażą wapnia i witaminy D, zbyt małą aktywność fizyczną, nadużywanie alkoholu i/lub palenie tytoniu, a także płeć damską i późny wiek [7]. Dwie ostatnie predyspozycje potwierdzają dane – najwięcej przypadków osteoporozy w Polsce, bo 123 tysiące, notuje się w grupie wiekowej kobiet w wieku 65-69 lat. Dla porównania – liczba przypadków tego schorzenia wśród mężczyzn z wymienionej grupy wiekowej sięga 12 tysięcy [8]. Do profilaktyki choroby można więc zaliczyć dietę bogatą w niezbędne kościom mikroelementy i codzienną dawkę ruchu, bez konieczności rezygnacji ze smaku kawy.

Picie kawy może zmniejszać częstość zachorowań na nowotwory szyjki macicy i prostaty

American Cancer Society (ACS) opracowało w 2020 roku wytyczne mówiące o tym, że picie kawy może przyczynić się do zmniejszenia ryzyka wystąpienia niektórych nowotworów, w tym raka skóry u mężczyzn i kobiet, błony śluzowej macicy oraz czerniaka złośliwego u kobiet [9], [10]. Informacje opracowane przez ACS stanowią dodatkowe potwierdzenie monografii opublikowanej przez Międzynarodową Agencja do Badań nad Rakiem (IARC) w 2018 r., w której dokonano przeglądu wszystkich dostępnych badań nad kawą i rakiem i nie stwierdzono wyraźnego związku między spożyciem kawy a występowaniem nowotworów [11]. Smakiem kawy mogą się więc cieszyć zarówno kobiety – napój ten nie wywołuje nowotworu jajników, piersi czy szyjki macicy, a panie pijące kawę zapadają na ten ostatni typ nowotworu o 26 proc. rzadziej [12], jak i mężczyźni – nie prowadzi do powstania raka prostaty [13]. Wszyscy pijący kawę powinni pamiętać, aby sięgać po napoje w umiarkowanej temperaturze, gdyż te gorące, o temperaturze powyżej 65°C, mogą zwiększać ryzyko wystąpienia raka przełyku [14].

Seniorki i seniorzy w dobrej kondycji dzięki neuroprotekcyjnemu działaniu kawy

Osoby w starszym wieku nie muszą rezygnować z regularnego spożywania umiarkowanych ilości kawy. Okazuje się bowiem, że picie małej czarnej może im przynieść konkretne korzyści, takie jak zahamowanie pogorszenia sprawności poznawczej, które następuje wraz z wiekiem [15] oraz obniżenie ryzyka wystąpienia chorób neurodegeneracyjnych, m.in. choroby Alzheimera [16]. Badania dowodzą, że spowolnienie rozwoju zaburzeń zdolności poznawczych jako efekt codziennego picia kawy jest szczególnie silne w przypadku kobiet. Odpowiada za to estrogen zawarty w ziarnach kawy, wykorzystywany przez organizm kobiet będących w okresie menopauzy jako forma łagodnej terapii hormonalnej. Udowodniono, że przyjmowanie nawet małych porcji kawy dziennie, poprawiło stan aż 50 proc. badanych kobiet [17], [18].

Równość płci istotna przy produkcji kawy

Warto ze strefy konsumpcji przenieść się na chwilę do świata produkcji kawy. Rola kobiet w biznesie kawowym pojawia się jako przedmiot dyskusji na forum Międzynarodowej Organizacji Kawy (ICO), zaangażowanej w kwestie równouprawnienia płci. W 2018 roku organizacja ta opublikowała raport Gender Equality in the Coffee Sector, w którym poruszono m.in. kwestię równości płac na plantacjach kawy, a także podkreślono znaczenie kobiet w światowej produkcji kawy. Z danych zgromadzonych przez ICO wynika, że co jedną czwartą przedsiębiorstw produkujących kawę kierują kobiety, a panie stanowią w nich aż 70 proc. pracowników[19].

korzyści z picia kawy

Obraz Hannoversche Kaffeemanufaktur z Pixabay

***

 

„Kawa i zdrowie” to program informacyjno-edukacyjny, zainicjowany w 2017 r. pod patronatem Instytutu Żywności i Żywienia (obecnie Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego PZH – Państwowego Instytutu Badawczego) przez Fundację „Żywność, Aktywność Fizyczna i Zdrowie”. Jego celem jest promocja walorów zdrowotnych kawy oraz zmiana sposobu jej postrzegania poprzez obalanie mitów i przedstawianie faktów opartych na badaniach naukowych. Obiektywne i aktualne informacje na temat właściwości kawy oraz jej miejsca w codziennej diecie przekazywane są za pomocą strony internetowej www.kawaizdrowie.pl. Motywem przewodnim kampanii jest hasło „Od 3 do 5 filiżanek kawy dziennie. Codziennie. Dla zdrowia”, wynikające z opinii Europejskiego Urzędu ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA), która mówi, że bezpieczne dla zdrowia, dzienne spożycie kofeiny to ok. 400 mg, czyli mniej więcej od 3 do 5 filiżanek kawy. Działania Programu wspiera naukowa Rada Ekspertów.
[1]: EFSA (2015) Scientific Opinion on the Safety of Caffeine, EFSA Journal, 13(5):4102.
[2]: Malerba S. et al. (2013) A meta-analysis of prospective studies of coffee consumption and mortality for all causes, cancers and cardiovascular diseases. Eur J Epidemiol, 28(7):527-39.
[3]: Lopez-Garcia E. et al. (2009) Coffee consumption and risk of stroke in women. Circ, 119:1116-1123.
[4]: Geleijnse J.M. (2008) Habitual coffee consumption and blood pressure: An epidemiological perspective. Vasc Health Risk Man, 4(5):963-970.
[5]: Tamże.
[6]: Heaney R.P. (2002) Effects of caffeine on bone and the calcium economy. Food Chem Toxicol, 40: 1263-70.
[7]: NFZ o zdrowiu, Osteoporoza, Warszawa, listopad 2019 [https://ezdrowie.gov.pl/5583].
[8]: Tamże.
[9]: Rock C.L et al, 2020. American Cancer Society Guideline for Diet and Physical Activity for Cancer Prevention, CA CANCER J CLIN, Dostęp pod adresem: https://acsjournals.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.3322/caac.21591.
[10]: World Cancer Research Fund/American Institute for Cancer Research, 2018. Diet, Nutrition, Physical Activity and Cancer: A Global Perspective. Continuous Update Project. The Third Expert Report. American Institute for Cancer Research; 2018. Dostęp pod adresem: wcrf.org/dietandcancer.
[11]: International Agency for Research on Cancer (IARC) Monographs Working Group, 2018. Drinking Coffee, Mate, and Very Hot Beverages. IARC Monographs on the Evaluation of Carcinogenic Risk to Humans. Vol 116 Dostęp pod adresem: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK543953/.
[12]: Yu X. et al. (2011) Coffee consumption and risk of cancers: a meta-analysis of cohort studies. BMC Cancer, 11:96.
[13]: WHO Europe, ‘Cancer’. Available at: http://www.euro.who.int/en/health-topics/noncommunicable-diseases/cancer/cancer.[14]: Loomis D et al, 2016. Carcinogenicity of drinking coffee, mate and very hot beverages. Lancet Oncol, 17(7):877-878.
[15]: Haller S, Montandon M-L, Rodriguez C i wsp. Impact of coffee, wine, and chocolate consumption on cognitive outcome and MRI parameters in old age. Nutrients 2018; 10: 1391. doi.org/10.3390/nu10101391.
[16]: Hussain A, Tabrez ES, Mavrych V, Bolgova O, Rao Peela J. Caffeine: A Potential Protective Agent Against Cognitive Decline in Alzheimer’s Disease. Critical Reviews™ in Eukaryotic Gene Expression, 28(1):67–72 (2018).
[17]: Artero S, Van Boxtel M, Dartigues JF, Deeg D, Dick M, Frisoni G, Galluzzo L, Jolles J, Jonker C, Luck T, Peres K, Riedel-Heller S, Ritchie K, Sacuiu S, Scafato E, Skoog I, Schoevers R, Verhey F, Jelle Visser P (2008), P4-004: Risk factors for progression to dementia in general population: The diagnostic criteria for predementia Alzheimer’s disease (Descripa) study (European pooled data base), Alzheimer’s& Dementia, Vol. 4, n. 4, Supplement, pp. T667-T668.
[18]: 8 Ryan J, Carrière I, Carcaillon L, Dartigues JF, Auriacombe S, Rouaud O, Berr C, Ritchie K, Scarabin PY, Ancelin ML (2014), Estrogen receptor polymorphisms and incident dementia: The prospective 3C study, Alzheimer’s & Dementia, Vol. 10, n. 1, pp 27-35.
[19]: https://www.teaandcoffee.net/news/20355/international-coffee-day-2018-celebrating-empowering-women-in-coffee/.

 

Źródło wpisu: informacja prasowa
Obraz Pexels z Pixabay
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Lifestyle 23 kwietnia 2023

Subskrypcje to już nie tylko dostęp do filmów i muzyki, możesz zamawiać nawet pieluszki

Popularność subskrypcji w Polsce wzrosła w oszałamiający sposób w ciągu ostatnich kilku lat. To nie tylko media internetowe, ale coraz częściej też produkty do niedawna dostępne tylko w sklepach, dobra luksusowe, ubrania, a także produkty kosmetyczne, pielęgnacyjne i higieny osobistej.

Świat kręci się wokół subskrypcji

Ile masz subskrypcji? Jeżeli nie potrafisz od razu odpowiedzieć na to pytanie, nic dziwnego. W ostatnich latach subskrypcje błyskawicznie zawładnęły umysłami i portfelami Polaków. Nie wygląda na to, żeby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Trend jest globalny – nadal z roku na rok stają się coraz popularniejsze na całym świecie. Z badania przeprowadzonego w ubiegłym roku przez giganta bankowego UBS Group AG wynika, że łączna globalna wartość tego sektora biznesowego osiągnie do 2025 roku aż 1,5 biliona dolarów, czyli zwiększy się dwukrotnie w stosunku do 2020. Zainteresowanie cyklicznymi zakupami zwiększyło się gwałtownie w początkowym okres pandemii, kiedy dla wielu osób zakupy online były jedyną opcją. Według McKinsey & Company przez ostatni rok liczba użytkowników subskrypcji wzrosła globalnie o ponad 17%. Co nas do nich przekonuje? Na pierwszym miejscu oszczędność – standardem są zniżki i ceny korzystniejsze niż przy jednorazowym zakupie. Na drugim miejscu wygoda – zakupy robią się same i docierają pod nasze drzwi, dzięki czemu nie musimy ciągle o nich pamiętać.

Papier toaletowy, kołyska na wynajem i inne niespodzianki

W USA i Europie Zachodniej różnorodność usług i produktów, po które nie musimy osobiście jechać do sklepu, przyprawia o zawrót głowy. Wciąż najpopularniejsze są platformy z dostępem do filmów, seriali, muzyki i oprogramowania. Rekordy popularności biją tzw. subscription boxes, czyli comiesięczne paczki z mniej lub bardziej spodziewaną zawartością – zabawkami dla łatwo nudzącego się dziecka, zagadkami kryminalnymi do samodzielnego rozwikłania przez dorosłego, psimi przysmakami, a nawet… ekologicznym papierem toaletowym z bambusa. Są wśród nich także prezenty – niespodzianki – pewnie każdy zna to uczucie pustki w głowie, gdy znowu trzeba kupić coś najbliższej osobie na urodziny.

Na Zachodzie prognozuje się także, że w najbliższych latach dostawcy subskrypcji będą konsolidować i integrować produkty oraz usługi w coraz bardziej złożone struktury lub wręcz ekosystemy tak, by zapewnić nam bardziej całościowe doświadczenia. Dotyczy to łączenia różnych modeli zakupów cyklicznych oraz oferty podstawowej sklepów. Możliwe, że już niebawem pralki będą mogły samodzielnie składać zamówienia na proszek do prania, analizując miesięczne zużycie. W wielu krajach także w Polsce funkcjonuje również abonament na wynajem dóbr luksusowych. Elegancka kolacja? Oficjalne okazje? Zamiast wydawać fortunę na jednorazową kreację, można wykupić subskrypcję na sukienki w jednej z wypożyczalni markowych ubrań. Jak to działa? Na przykład w modelu: jedną zamawiasz, inną zwracasz. Młodzi rodzice także mogą zaznać ulgi, wynajmując ratującą przespane noce, niezwykle skuteczną kołyskę SNOO kosztującą poza subskrypcją fortunę.

Zwyczaje Polaków

A jak subskrybują Polacy? Coraz więcej, coraz bardziej różnorodne oraz dopasowane do potrzeb produkty i usługi. W ubiegłym roku statystyczny Polak płacił za różne subskrypcje średnio prawie 480 zł miesięcznie. Porównując wyniki raportów Blue Media “Finanse Polaków w czasach pandemii” (2021) oraz “Finanse Polaków w czasach popandemicznych” (2022) widać, że wzrost popularności subskrypcji trochę zwolnił, ale nadal jest jednym z najważniejszych trendów dotyczących naszych zwyczajów zakupowych. Najważniejsze nadal są przede wszystkim oszczędności w stosunku do jednorazowych zakupów – tak orzekło ponad 70% badanych. W mniejszym stopniu niż na początku pandemii, ale nadal prawie tak samo istotne są: wygoda (szczególnie dla kobiet w największych miastach) oraz łatwość użytkowania i płacenia (mężczyźni i osoby starsze).

W 2021 i 2022 roku ponad połowa Polaków korzystała z internetowych usług abonamentowych. Najpopularniejsze były – podobnie jak w innych krajach – dostęp do filmów i seriali, oprogramowanie, a także prasa i gry online. Ponad 30% Polek i Polaków korzysta dodatkowo z nieinternetowych subskrypcji: opieki medycznej, jedzenia dostarczanego do domu, klubów fitness i książek.

 

Kosmetyki, własna grządka, pieluszki pod drzwi

Czy w naszym kraju da się subskrybować coś ciekawego? Pierwsze skojarzenie – dieta pudełkowa i prasa – są coraz mniej popularne. Najwyraźniejszy wzrost zainteresowania – i różnorodności usług – widać wśród kosmetyków, produktów pielęgnacyjnych i higieny osobistej. Coraz częściej zdarzają się wyjątkowo oryginalne propozycje – jak wynajem grządki Własny Ogródek na pomorskiej wsi z możliwością uprawy warzyw, całodobowego podglądu wideo i profesjonalnej obsługi ogrodniczej na miejscu. To jednak nadal niszowe. Prawdziwy boom w trakcie pandemii przeżyły na przykład marki, która oferuje elastyczne subskrypcje na kosmetyki i produkty higieniczne dla kobiet.

Ciekawą nowością na rynku produktów dla osób, które dramatycznie potrzebują każdej formy ułatwienia życia – młodych rodziców – jest subskrypcja pieluszek wprowadzona przez Bambiboo. To polska marka ekocertyfikowanych pieluszek z bawełną organiczną i włóknem bambusowym. Od 2017 roku są one dostępne w największej sieci drogerii w Polsce – Rossmann i zdobywają coraz większą popularność.

Nasza subskrypcja to rozwiązanie, które przede wszystkim ma ułatwiać życie młodym rodzicom, którym często brakuje czasu niemal na wszystko. W codziennym pędzie łatwo o czymś zapomnieć, zwłaszcza że takie produkty jak pieluszki idą jak woda i nie da się kupić naprawdę dużej ilości na zapas.” – mówi Anna Kubielska, współzałożycielka Bambiboo. “Subskrypcja oszczędza czas i wiąże się ze stałą zniżką na produkty premium.”

Sam pieluszkowy kalkulator obecny na stronie internetowej jest pomocnym narzędziem w planowaniu zakupów. Subskrypcja jest wyjątkowo elastyczna – w każdej chwili można zmienić rozmiar i ilość pieluszek, a także częstotliwość (co 21 lub 42 dni) lub adres dostawy.

Subskrypcja jako zjawisko nie jest niczym nowym – jedną z jej dawnych form była na przykład prenumerata książek funkcjonująca w Europie już 400 lat temu. Jednak postępująca digitalizacja naszego życia i boom na subskrypcje online w okresie pandemii otworzyły zupełnie nową perspektywę w przemianach naszych zwyczajów zakupowych. Subskrypcje będą coraz popularniejsze a my będziemy coraz odważniejsi w korzystaniu z nich – dla własnej wygody i oszczędności.

 

Źródło wpisu: informacja prasowa
Obraz Biljana Jovanovic z Pixabay
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Pielęgnacja 23 kwietnia 2023

Czynniki atmosferyczne – jak wpływają na stan skóry dziecka

Dzieci mają o wiele bardziej delikatną skórę niż dorośli, a zmiany temperatury mogą mieć ogromny wpływ na jej kondycję. Podrażnienia, wysypki, a także suchość skóry to jedne z najczęściej występujących problemów. Z artykułu dowiesz się jak dbać o skórę dziecka, jak chronić ją przed zimnem, wilgocią, suchym powietrzem i gorącymi temperaturami, a także jak przygotować się do podróży z niemowlakiem.

Jak czynniki atmosferyczne wpływają na skórę dziecka?

Skóra pełni wiele ważnych funkcji – tworzy barierę przed wirusami, bakteriami czy utratą wilgoci oraz pomaga organizmowi regulować temperaturę. Wrażliwa skóra dzieci nie toleruje nagłych zmian temperatury, a niekorzystane warunki (ciepło, zimno, wilgoć, klimatyzacja) mogą prowadzić do problemów skórnych takich jak przesuszenie i wysypka. Wrażliwej skórze dziecka nie sprzyja powietrze w klimatyzowanych pomieszczeniach, zaś długotrwała ekspozycja na słońce może łatwo spowodować podrażnienia lub poparzenia słoneczne. Z kolei, w zimę skóra zatrzymuje mniej wilgoci, przez co staje się bardziej przesuszona. Niektóre z najpoważniejszych schorzeń mogących się pojawić to egzema, wysypka, pokrzywka i zapalenie skóry. Jeśli nie zauważysz tych oznak na czas, mogą one doprowadzić do poważnych problemów zdrowotnych. Zwykle zaczyna się od swędzenia i nieprzyjemnego uczucia. Kiedy zauważysz pierwsze znaki w postaci czerwonych śladów, od razu reaguj. 

Jak więc dbać o skórę dziecka i zapewnić jej ochronę? 

Stosuj ochronę przeciwsłoneczną 

Ekspozycja na słońce bez odpowiedniej ochrony może łatwo doprowadzić do podrażnienia skóry i poparzenia słonecznego. Przed wyjściem na zewnątrz smaruj skórę dziecka kremem o współczynniku ochrony przeciwsłonecznej minimum 30 SPF. Warto również zastosować odzież odporną na promieniowanie UV. 

Skóra może być wystawiona na działanie promieni słonecznych nawet w cieniu, dlatego pamiętaj o nakładaniu kremu przeciwsłonecznego na odsłoniętą skórę nawet w miesiącach zimowych. Krem z filtrem nie powinno się nakładać niemowlętom poniżej 6 miesiąca życia. W przypadku tej grupy wiekowej ogranicz czas spędzany na słońcu, gdy poziom promieniowania UV jest najwyższy lub użyj osłony UV.

Zbadaj rynek i poszukaj produktów opracowanych specjalnie dla skóry wrażliwej

Wybieraj sprawdzone produkty, które będą odbudowywać naturalną barierę ochronną skóry i zapewnią jej skuteczną ochronę przed niekorzystnym działaniem czynników zewnętrznych. Odpowiednio dobrany skład ma ogromne znaczenie, dlatego produkty powinny mieć właściwości nawilżające, natłuszczające i nie powinny zawierać substancji zapachowych. Jednym z elementów pielęgnacji wrażliwej skóry niemowlaka mogą być chusteczki WaterWipes™. Mają bardzo krótki skład – 99,9% czystej wody oraz nie posiadają zbędnych dodatków. W efekcie wspierają funkcjonowanie bariery ochronnej skóry, chronią ją przed szkodliwymi czynnikami, a także wzmacniają utrzymywanie równowagi mikrobiomu skóry. Są także odpowiednie dla skóry skłonnej do egzemy. Chusteczki zostały zatwierdzone dermatologicznie i akredytowane przez Skin Health Alliance. Z kolei, National Eczema Association of America przyznało WaterWipes™ znak jakości – Seal of Acceptance™. Chusteczki nawilżane są idealne do oczyszczania skóry najmłodszych przez cały rok. 

Zapewnij dziecku komfort 

Klimatyzowane pomieszczenia nie są najlepszym miejscem dla dziecka, ponieważ zwiększają ryzyko wystąpienia niektórych z wyżej wymienionych problemów. Aby zadbać o wrażliwą skórę maluszka, utrzymuj odpowiednią wilgotność w pokoju. Przydatny może okazać się nawilżacz powietrza. Z kolei, jeśli dużo przebywasz na zewnątrz, rozważ zakup plastikowego pokrowca na wózek, który zapewni schronienie Twojemu dziecku w wietrzne dni. 

Planując podróż z dzieckiem odpowiednio się przygotuj  

Dowiedz się jakie problemy może napotkać Twoje dziecko podczas podróży. Jest to szczególnie ważne, jeśli maluch po raz pierwszy zmienia otoczenie. Istnieje wiele czynników, które mogą powodować problemy skórne, takie jak suche powietrze, inny klimat czy wysokie temperatury.

Utrzymanie czystości może stanowić wyzwanie podczas dłuższych podróży, zwłaszcza samolotem. Jednak i z tym można sobie poradzić, zabierając ze sobą np. nawilżane chusteczki. Warto ubrać niemowlaka warstwami i zabrać ze sobą odpowiednie ubranka i dodatkowe rzeczy, które stworzą odpowiednie warunki, w których maluszkowi nie będzie ani gorąco, ani zimno. Ubranie maluszka na ‘cebulkę’ może okazać się bardzo pomocne. Warto również zarezerwować czas na więcej przerw i częstszą zmianę pieluszki. W połączeniu z oczyszczeniem wilgotnymi chusteczkami i innymi produktami to sposób na utrzymanie skóry dziecka w dobrym stanie. 

Skontaktuj się ze specjalistą

W zakresie odpowiedniej pielęgnacji i dbania o skórę dziecka może pojawiać się wiele pytań i wątpliwości. Z uwagi na fakt, że niektóre problemy skórne mogą prowadzić do poważnych problemów, takich jak choroby przewlekłe, alergie i infekcje, warto pytać o rady ekspertów w tej dziedzinie. Lekarz powinien rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące pielęgnacji oraz doradzić, jak zapewnić odpowiednią ochronę skórze niemowlaka. 

Jeśli zastosujesz się do tych prostych wskazówek i włączysz do codziennej rutyny pielęgnacyjnej dziecka, produkty opracowane specjalnie dla skóry wrażliwej Twoje dziecko będzie mniej narażone na wysypki, przesuszenia, infekcje i stany zapalne. Najlepszym sposobem na właściwą opiekę jest bycie uważnym i nieignorowanie niepokojących sygnałów.

 

Źródło wpisu: biuro prasowe WaterWipes™ Polska
Obraz congerdesign z Pixabay
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
top-facebook top-instagram top-search top-menu go-to-top-arrow search-close