Ciąża 6 marca 2023

Czy jedzenie sardynek w ciąży jest bezpieczne? Zdziwisz się!

Z jednej strony wciąż słyszymy, że powinniśmy jeść ryby, z drugiej, bombardują nas informacje o ich zanieczyszczeniu. Czy jedzenie sardynek w ciąży jest bezpieczne? Okazuje się, że to świetne połączenie.

Sardynki są bogate w składniki odżywcze, w tym białko, witaminy i minerały oraz niezwykle cenne (zwłaszcza w ciąży) kwasy tłuszczowe omega-3. Co ciekawe, są polecane przez dietetyków i innych ekspertów ds. zdrowia i żywienia, jako jedne z najzdrowszych ryb na świecie. Niewiele osób o tym wie, ale zawierają mniej rtęci i innych zanieczyszczeń niż większe gatunki ryb.

Czy jedzenie sardynek w ciąży jest bezpieczne?

Sardynki można bezpiecznie jeść podczas ciąży, ponieważ zawierają bardzo mało rtęci lub nie zawierają jej wcale. Jednak nadal warto przestrzegać tygodniowych norm spożycia ryb i owoców morza dla kobiet w ciąży i zrezygnować całkowicie z ich surowych wersji.

Sardynki można bezpiecznie spożywać do trzech razy w tygodniu, w czasie ciąży. Kobiety w ciąży powinny unikać surowych lub niedogotowanych sardynek, ponieważ wszystkie źródła surowych ryb stwarzają ryzyko zakażenia się niektórymi chorobami (listerioza, toksoplazmoza). Właśnie dlatego na liście zakazanych potraw podczas ciąży jest sushi.

Czy sardynki są zdrowe?

Sardynka, choć nie cieszy się w naszym kraju szczególną popularnością, jest bardzo pożywna. Sardynki, jak inne ryby, są wspaniałym źródłem kwasów tłuszczowych omega-3, które są niezbędne dla dobrego zdrowia i prawidłowego rozwoju płodu. Zgodnie z zaleceniami FDA kobiety w ciąży i karmiące piersią powinny spożywać 2-3 porcje  ryb tygodniowo.

Kwasy tłuszczowe omega-3 są niezbędne dla prawidłowego rozwoju mózgu i serca dziecka oraz pomagają zmniejszyć ryzyko porodu przedwczesnego.

Sardynki a metale ciężkie

Dlaczego sardynki są takie zdrowe? Niestety wiele popularnych ryb wcale do zdrowych wyborów nie należy, wszystko za sprawą zanieczyszczeń środowiska, które bezpośrednio wpływają na jakość mięsa pochodzącego z ryb.

Ze względu na niski poziom rtęci i małą podatność do chłonięcia toksyn sardynki są uważane za jedną z najlepszych opcji. Wynika to przede wszystkim z ich pożywienia – sardynki żywią się planktonem. Obecność śladowych ilości rtęci u prawie wszystkich ryb wynika z zanieczyszczenia środowiska, jednak drapieżne gatunki ryb (np. tuńczyk) mają większą podatność na chłonięcie zanieczyszczeń.

Korzyści z jedzenia sardynek w ciąży

Sardynki mają sporo do zaoferowania, wśród największych zalet wymienia się ich profil odżywczy i pozytywny wpływ na zdrowie. Co dokładnie potrafią sardynki?

  • Zawierają witaminę D i wapń – niezbędne do stymulacji produkcji nowych tkanek (głównie kości). W ciąży rośnie zapotrzebowanie na wapń.
  • Dostarczają niezbędnych kwasów tłuszczowych, które są korzystne dla rozwoju mózgu w okresie prenatalnym.
  •  Zawierają witaminę B12, niezbędną do prawidłowego rozwoju tkanek i narządów.
  • Zawierają również inne cenne minerały: fosfor, magnez, potas, selen, niacynę, żelazo.

Źródła: pregnancyfoodchecker.commayoclinic.org

Zdjęcie: Photo by Murielle Hunt on Unsplash

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Spór o Bór 2: Na tamę marsz. Gotowy rzucić kłodą?

Spór o Bór 2: Na tamę marsz, to z jednej strony walka do ostatniego patyka o przetrwanie, a z drugiej o wolność dzikiej rzeki, która jest duszona przez arcydzieło bobrów. Kto zwycięży? Przekonajcie się sami!

Reiner Knizia i Piotr Sokołowski powracają z kolejną przepiękną i wręcz wkurzającą karcianką. Dlaczego wkurzającą? Bo na jednej rozgrywce się nie skończy. Przegrany nie odpuści rewanżu i tak w kółko, do umysłowego zmęczenia dowódców, czy po prostu czasu na kąpiel. Gra Spór o Bór 2: Na tamę marsz jest przeznaczona dla dwóch osób, a zalecany wiek generałów to osiem plus. Jedna bitwa średnio trwa około 20 minut, no, chyba że narady w sztabach wojennych są bardzo długie i emocjonujące. 

Fot. Spór o bór 2: Na tamę marsz

Fot. Spór o bór 2: Na tamę marsz

W grze Spór o Bór 2: Na tamę marsz tym razem wcielamy się w dowódców, którzy odegrają znaczącą rolę w Bitwie o Rzekę. To, jak sprawnie będziemy delegować naszych poddanych, gdzie zgromadzimy największe siły, a gdzie najsłabsze, będzie przechylać szalę ku zwycięstwu lub porażce, czyli do uszkodzenia, a w ostateczności do zniszczenia tamy. To właśnie główny cel atakującego tamę – uszkodzić ją jednocześnie w czterech miejscach lub zniszczyć jeden jej fragment. Aby to zrobić, trzeba dwukrotnie uszkodzić tę samą płytkę tamy – co wcale nie jest takie proste. Pamiętajcie, że po drugiej stronie czai się dobry taktyk, obrońca.

Zadaniem obrońcy jest tak delegować swoje zwierzęta, aby nie dopuścić do uszkodzenia tamy. Jeśli raz polegnie, jest szansa na odwrót i zebranie nowych sił. Czasem można także rzucić kłodą w przeciwnika i strącić jednego z jego poddanych. Trzeba się wykazać taktycznymi i strategicznymi umiejętnościami, a nawet sztuką blefu. Jeśli zabraknie kart w puli, a przeciwnik nie zrealizował swojego zadania, udało Wam się obronić tamę i wygrać Bitwę o Rzekę. 

W tej wielkiej bitwie pomocne będą zwierzęta na bojowych kartach z oznaczoną wartością od 0 do 11 oraz karty taktyki. W sumie do dyspozycji mamy ponad 71 kart. Wszystkie elementy gry mieszczą się w zgrabnym pudełku, a wśród nich są:

  • wspomniane 71 kart
  • 7 płytek z tamą
  • 3 żetony kłód
  • 2 żetony roli
  • 2 pomoce gracza
  • Instrukcja
  • Plakat: Mistrz spotyka mistrza
  • naprasowanka na koszulkę
  • artbook Piotra Sokołowskiego

Przygotowanie do rozgrywki

Płytki tamy należy położyć w dowolnej kolejności, nieuszkodzoną stroną pomiędzy dwoma graczami. Karty bojowe należy dobrze przetasować i rozdać po sześć sztuk. Pozostałe karty tworzą zakryty stos, z którego gracze będą dobierać karty na koniec swoich tur.  Gracze otrzymują także płytkę pomocy, po jednym żetonie roli (obrońca lub atakujący). Obrońca otrzymuje jeszcze trzy żetony kłód. 

Ot to wszystko. Gotowi na bitwę o Rzekę?

Zasady gry

Grę zawsze rozpoczyna atakujący. Tura gracza jest podzielona na trzy fazy, które trzeba wykonać po kolei. 

  • Pierwsza faza, czyli przygotowanie się do akcji. Obrońca może rzucić kłodą w przeciwnika, który musi odrzucić kartę (bojową lub taktyki) z jednej z płytek tamy. Natomiast atakujący może wykonać akcję odwrotu, czyli odrzucić wszystkie karty bojowe, które znajdują się przy płytce tamy. Jest to faza opcjonalna, co oznacza, że nie trzeba jej wykonywać.
  • Druga faza, obligatoryjna, polega na zagraniu karty bojowej przy jednej z płytek ram. Każdy gracz umieszcza karty po swojej stronie tamy, tak aby były widoczne numery kart. Należy również zwrócić uwagę na liczbę kart przy danej tamie, bo każda płytka wskazuje maksymalną liczbę kart, jaką można przy niej położyć. 
  • Trzecia faza, obligatoryjna, polega na dobraniu jednej karty ze stosu kart zakrytych.
Fot. Spór o bór 2: Na tamę marsz

Fot. Spór o bór 2: Na tamę marsz

Deklarowanie kontroli nad tamą to atrybut atakującego. W dowolnym momencie podczas swojej tury może zadeklarować kontrolę nad daną płytką tamy, pod warunkiem, że utworzył przy niej pełną formację. Jeśli jego siły bojowe były większe, uszkadza tamę i odwraca płytkę na drugą stronę. Karty, które brały udział w tej potyczce po obu stronach, są usuwane i odkładane na stos kart odrzuconych. Jeśli po raz drugi przejmie kontrolę nad tą płytką, niszczy ją i wygrywa grę. 

Jeśli stos kart się wyczerpie, nie będzie żadnej zniszczonej tamy, ani czterech jednocześnie uszkodzonych, grę wygrywa obrońca.

Jak sprawdzić, kto wystawił silniejszą drużynę?

W trakcie rozgrywki możemy stworzyć aż pięć różnych formacji, które nieco przypominają zasady gry w pokera. Sprawdźcie, która jest z nich najsilniejsza, a która najsłabsza.

  • Legion to zwierzęta tego samego koloru, o następujących po sobie wartościach, np. 2,3,4. To najsilniejsza formacja;
  • kompania to takie same zwierzęta, o tej samej wartości;
  • bractwo to karty zwierząt tego samego koloru;
  • banda to karty o następujących po sobie wartościach w dowolnych kolorach;
  • zgraja, najsłabsza grupa, to mieszanka dowolnych kart. 

Silniejsza wygrywa za słabszą, jeśli konkurują ze sobą takie same drużyny, dodajemy wartości kart. Czasem wygrywa ta z największą sumą lub najmniejszą. Zerkajcie na płytki tamy, które nieco utrudniają grę i wprowadzają dodatkowe ograniczenia.

O co cały ten szum wokół gry Spór o Bór 2: Na tamę marsz?

Spór o Bór 2: Na tamę marsz, to naprawdę kawał świetnej karcianki, dopracowanej i dopieszczonej. Pod kątem graficznym można tylko kłaniać się nisko autorowi. Piotr Sokołowski to jest mistrz nad mistrzami. Jego grafikami zwierząt, w bojowych aranżacjach, zachwycają się nie tylko dzieci.Także dorośli docenią każdy szczegół. Aż nie chce się tych kart wypuszczać z ręki.

Reiner Knizia, autor wielu, naprawdę wielu gier, nie zostawia nas tutaj tylko z jedną wersją rozgrywki.  Prócz standardowej wersji mamy do dyspozycji jeszcze dwie opcje. Każda z nich dodaje pikanterii i sprawia, że rozgrywka jest bardziej emocjonująca. 

Gra Spór o Bór 2: Na tamę marsz to dobry trening i doszkalanie umiejętności taktycznych i strategicznych. Mimo że mechanika gry jest nieco wymagający, ośmiolatkowie świetnie sobie poradzą i załapią szybko proste zasady. Walka trwa do samego końca!

Dla kogo Spór o Bór 2: Na tamę marsz?

  • Zdecydowanie dla dwóch osób niebojących się pokłócić w trakcie gry;
  • dla wszystkich, którzy lubią „ładne” gry;
  • dla wszystkich, którzy lubią dobrze spędzić dwadzieścia minut;
  • dla wszystkich, którzy chcą być lepszymi strategami i dowodzić armią zwierząt;
  • dla świeżaków, jak i zaawansowanych graczy. 
Fot. Spór o bór 2: Na tamę marsz

Fot. Spór o bór 2: Na tamę marsz

Tytuł: Spór o bór 2: Na tamę marsz
Autor gry: Reiner Knizia
Ilustracje: Piotr Sokołowski
Wydawnictwo: Muduko
Liczba graczy: 2
Czas gry: 20-40 minut
Wiek: 8+

Zdjęcia: A. Jelinek

Wpis powstał we współpracy z Wydawnictwem Muduko

Poznaj opinie innych graczy o grze Spór i bór 2: Na tamę marsz w serwisie Planszeo

 

Jeśli ci się spodobała ta gra, zobacz inne

Spór o Bór – taktyczna gra karciana dla dwóch osób

 

Ryki Afryki – Reiner Knizia i Piotr Sokołowski wracają z oszałamiająco piękną karcianką!

 

W pył zwrot – recenzja do ostatniego pyłku!

 

 

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Zapowiedzi od Lucky Duck Games Polska

Zapowiedzi od Lucky Duck Games Polska na rok 2023 to wielka gratka dla wszystkich miłośników gier planszowych. Każdy znajdzie coś dla siebie, gdyż planują wydać gry zarówno dla początkujących graczy familijnych skomplikowanych gier euro o klimatycznych przygodówek. Nie zabraknie gier hybrydowych:  The link: Sherlock, oraz, w linii Lucky Duck Kids, Kroniki Przygody: Przepowiednia starego dębu, gier logicznych: Kieszonkowe podziemia oraz gry z serii Puzzlegend oraz wielu, wielu innych.

Więcej informacji o planowanych nowościach poniżej. Miłej lektury!

Akropolis

Na wybrzeżach Morza Śródziemnego wrze zawzięta rywalizacja pomiędzy miastami łaknącymi bogactw i chwały. Jesteś architektem w starożytnej Grecji, którego wezwano do stworzenia najwspanialszego polis. Czy rzucisz swoją reputację na szalę, by zdobyć sławę i bogactwo? Stawiaj domy, świątynie, targi, ogrody i koszary, aby miasto rosło w siłę i zatriumfowało nad rywalami. Zwiększaj prestiż dzięki przemyślnemu planowaniu i podkreśl go miejskimi placami. Kamień jest podstawowym surowcem – dzięki kamieniołomom będziesz miał go pod dostatkiem, a twoje miasto wespnie się ku niebu!

Fot. Lucky Duck Games Polska - Akropolis

Fot. Lucky Duck Games Polska – Akropolis

Dice Throne Marvel

Wyczekiwane uzupełnienie serii Dice Throne – stań do kościanego pojedynku jako postaci Marvela! Dice Throne to seria pojedynkowych gier kościano-karcianych. Proste zasady i dynamiczna rozgrywka pozwalają szybko wciągnąć się w wir walki, zaś unikalne umiejętności każdej z postaci sprawią, że świat Dice Throne ciągle oferuje coś nowego.

Dice Throne Marvel to ośmioro nowych bohaterów, takich jak Spiderman, Thor, Loki czy Scarlet  Witch. Kto zwycięży w pojedynku, człowiek pająk czy bogowie Asgardu? To zależy tylko od was!

Encyklopedia

W roku 1739 Georges-Louis Leclerc, znany również jako hrabia de Buffon, mianowany został opiekunem królewskiego gabinetu historii naturalnej. Wtedy też rozpoczął prace nad największym dziełem swego życia – encyklopedią, która miała ogromny wpływ na epokę oświecenia: Histoire Naturelle (Historia naturalna).

Jesteś jednym z czołowych przyrodników i podróżników swojej epoki i właśnie zostałeś zaproszony przez hrabiego de Buffon do pomocy przy ukończeniu jego Encyklopedii. Przeprowadź badania i zorganizuj ambitne wyprawy, które pozwolą na publikację opisów najbardziej fascynujących istot naszego globu.

Fot. Lucky Duck Games Polska - Encyklopedia

Fot. Lucky Duck Games Polska – Encyklopedia

„Encyklopedia” to strategiczna gra dla 1–4 odkrywców z mechaniką „dice placement”. W trakcie gry gracze będą dobierać kości i układać je na planszy, wykonując różne akcje w zależności od ich wartości i koloru. Co ciekawe można korzystać zarówno ze swoich kości, jak i przeciwnika –

co zapewnia interakcję między graczami.

Pierwsza edycja zawiera limitowany minidodatek „Sepultus Creatura”, który pozwoli zbadać niezwykłe i gigantyczne kości dawno wymarłego gatunku zwierząt – obecnie znanego jako Dinozaury.

Kieszonkowe Podziemia

Kieszonkowe podziemia to wyjątkowa, minimalistyczna przygoda dla jednego gracza. Na końcu ogromnych podziemi czeka wspaniały skarb – rzuć kością, rusz głową i znajdź drogę przez niebezpieczne lochy.

Każdy zeszyt podziemi jest unikatowy, dzięki losowo generowanym planszom pięter. Oznacza to, że nie ma dwóch takich samych gier – po przejściu swoich podziemi możesz sięgnąć po kolejny zeszyt i zacząć przygodę od nowa! Do zestawu dołączyliśmy ołówek, który jednocześnie jest kostką k6 – wystarczy go poturlać, aby otrzymać wynik. Możesz też używać dowolnej sześciościennej kości ze swojej kolekcji.

 

Kroniki przygody: Przepowiednia Starego Dębu

Przepowiednia Starego Dębu to druga, niezależna część Kronik Przygody. Wcielcie się w obrońców lasu, takich jak waleczna i nieustraszona wiewiórka, życzliwy żółw czy silna i zdeterminowana niedźwiedzica, i uchrońcie krainę od nadchodzącego niebezpieczeństwa.

Odkrywajcie nowe miejsca w magicznym lesie, pomagajcie jego mieszkańcom i rozwiązujcie łamigłówki. Podstawowa mechanika gry oparta jest na pierwszej części Kronik przygody – gracze będą oglądać lokacje w aplikacji, rozmawiać z bohaterami i odnajdywać przedmioty. W tej części zamiast jednolitej planszy znajdziecie pięknie ilustrowane, duże kafle lokacji, a zamiast kart bohaterów – wygodne kartonowe figurki. W Przepowiedni starego dębu czeka na Was 1 historia wprowadzająca i 5 scenariuszy.

Fot. Lucky Duck Games Polska - Przepowiednia Starego Dębu

Fot. Lucky Duck Games Polska – Przepowiednia Starego Dębu

 

Nieświadomy umysł

Wciel się w członka Środowego Towarzystwa Psychologicznego, elitarnej grupy naukowców spotykającej się co środę w saloniku samego Zygmunta Freuda. Jego rewolucyjne badania nieświadomego umysłu położyły podwaliny pod nowy, światowy ruch psychoanalizy, a ty jesteś w samym środku wydarzeń.

Twoim celem jest opanowanie technik terapeutycznych, ustanowienie praktyki i poszerzenie grona klientów. Zagłębiając się w sny swoich klientów – ich nieświadome umysły – pomagasz im wyzdrowieć z traum i pokładów żalu. Jednocześnie publikujesz swoje odkrycia, dbając o rozwój wiedzy psychologicznej i jednocześnie – własnej reputacji. Gra Nieświadomy Umysł łączy mechaniki rozmieszania pracowników, programowania akcji i budowy silniczka. Klimatu dodają przepiękne ilustracje – nastrojowe wnętrza wiedeńskich mieszkań i oniryczne wizje nieświadomych umysłów.

Fot. Lucky Duck Games Polska - Nieświadomy umysł

Fot. Lucky Duck Games Polska – Nieświadomy umysł

 

 

Nimalia

Nimalia to rodzinna gra z pięknie ilustrowanymi kartami zwierząt. Ma proste zasady, które z łatwością opanuje 8-latek i ciekawy system punktacji dający satysfakcje z gry nawet zaawansowanym graczom. Twoim zadaniem będzie stworzenie najpiękniejszego rezerwatu przyrody, w którym wszystkie zwierzęta będą żyły w harmonii. Osiągnięcie takiej równowagi będzie wymagało nie lada sprytu. Krokodyle, niedźwiedzie i lwy — wszystkie zwierzęta małe i duże czekają na swoje miejsce w twoim rezerwacie. Czy uda ci się tak ułożyć karty, by spełnić wymagania każdego z nich? Każda runda to inne zadania, co oznacza, że musisz stale adaptować swoje przyrodnicze plany. Duża dowolność układania kart oraz zróżnicowane cele sprawiają, że w tej pięknej rodzinnej układance jest bardzo dużo możliwości główkowania.

Fot. Lucky Duck Games Polska - Nimalia

Fot. Lucky Duck Games Polska – Nimalia

 

Pagan

Amerykańska wioska Roanoke, 1587. Do wioski przyjeżdża Łowca Czarownic, w poszukiwaniu niebezpiecznej Czarownicy. Dziewięciu mieszkańców wioski jest podejrzanych i tylko grający Czarownicą wie, kto jest prawdziwą wiedźmą. W każdej turze dwóch graczy używa swoich pionków akcji na aktywnych mieszkańcach wioski, aby dobierać karty, zagrywać karty i zdobywać wpływy. Co więcej, wiedźma może warzyć potężne mikstury, ulepszać swoich chowańców oraz rzucać zaklęcia, podczas gdy łowca czarownic werbuje sojuszników, zdobywa strategiczne lokalizacje i bezwzględnie przesłuchuje wieśniaków. Czy Czarownica zdoła przeprowadzić magiczny rytuał, zanim Łowca ją zdemaskuje i zgładzi? Pagan: Tajemnica Roanoke to asymetryczna gra karciana dla dwóch graczy. Pudełko podstawowe zapewnia całkowicie regrywalną rozrywkę, natomiast seria dodatków pozwoli jeszcze bardziej rozszerzyć świat Pagana i prezentuje graczom zupełnie nowe możliwości.

 

Pieśń włóczęgi

Wskakujesz na pokład Srebrnego Przewoźnika, ponieważ gonisz za marzeniem albo uciekasz od przeszłości. To, co znajdujesz, to wyciągnięta dłoń – biała rękawiczka, naciągnięta skóra… słyszysz w oddali skrzypka grającego niepokojąco zachęcającą melodię. Sprawia, że nigdy nie zechcesz odejść.

W kooperacyjnej grze Pieśń włóczęgi zostaniesz uwięziony w nawiedzonym pociągu. Zmierz się z duszami, które tak jak ty utknęły w jego wagonach. Czy przywrócisz im człowieczeństwo, czy to one wciągną cię na stałe w swoje szeregi? Każdy z ponad 20 scenariuszy Pieśni włóczęgi stawia przed graczami nowe wyzwania. Pomiędzy scenariuszami będziecie mieli chwilę na odpoczynek, wymianę kart umiejętności i przedmiotów, wyleczenie postaci i przygotowanie do kolejnego starcia na pokładzie Srebrnego Przewoźnika.

 

Piramido od Lucky Duck Games Polska

Potężny faraon Mino zmarł, pozostawiając na tronie swego najstarszego syna – Mido. Młody następca, niezadowolony ze zbyt ubogiego wyglądu ojcowskiej piramidy, postanowił zająć się własnym dziedzictwem. Teraz życzy sobie, aby jego miejsce pochówku lepiej odzwierciedlało potęgę jego rządów, i w tym celu nakazał 2–4 architektom zbudowanie okraszonych diamentami piramid, tak zwanych Piramido. Architekt, który stworzy najbardziej imponujące piramido, zostanie mianowany wielkim wezyrem i do końca życia będzie pławił się w bogactwach i władzy wykraczającymi poza wyobrażenia zwykłego śmiertelnika.

W Piramido, wielopoziomowej grze kafelkowej, gracze starają się zbudować jak najbardziej imponującą piramidę. Piramida będzie się składać z 20 płytek domina rozmieszczonych na 4 poziomach. Podczas gry każdy z architektów będzie musiał zbudować swoją piramidę płytka po płytce, umieszczając na kolorowych blokach znaczniki klejnotów. Podczas swojej tury architekt musi wybrać płytkę z kamieniołomu, dołożyć ją do swojej piramidy i, jeśli to możliwe, oznaczyć ją za pomocą znacznika klejnotu. Punkty prestiżu przyznawane są po ukończeniu każdego poziomu, a ten z architektów, który zdobędzie ich najwięcej na koniec gry, zostanie mianowany wielkim wezyrem i zwycięzcą. Dzięki prostym zasadom i niedługiej rozgrywce Piramido jest idealną grą rodzinną. Wszyscy będą czerpać przyjemność z budowania piramid!

Fot. Lucky Duck Games Polska - Piramido

Fot. Lucky Duck Games Polska – Piramido

Plemiona wiatru

Po stuleciach eksploatacji naturalnych zasobów ludzkość stworzyła nowy, straszliwy rodzaj skażenia, które rozprzestrzeniło się na całą planetę. Jakimś cudem przetrwały niewielkie obszary lasów, a w nich – nieliczne rozproszone grupki ludzi. Nazywają siebie Plemionami wiatru, chronią się przed skażeniem w koronach drzew i podróżują po niebie od osady do osady. Doświadczeni przewodnicy, korzystając z magii żywiołów, walczą ze skażeniem. Czy uda ci się sprawić, aby ziemie twojego plemienia znowu nadawały się do życia?

Rozgrywka w Plemiona wiatru opiera się na kartach. Efekt i moc każdej akcji będą zależeć nie tylko od twoich kart, jak i żywiołów na ręku sąsiednich graczy. Odkażaj tereny, sadź lasy i wysyłaj swoich jeźdźców wiatru do budowy nowych wiosek, wykorzystując zdobyte zasoby. Ten z graczy, który najlepiej zadba o przyszłość ludzkości i zdobędzie najwięcej punktów, wygrywa grę.

Fot. Lucky Duck Games Polska - Plemiona Wiatru

Fot. Lucky Duck Games Polska – Plemiona Wiatru

Point City

Point City to kolejna gra w tej samej serii co popularne Point Salad. Wykorzystuje tę samą prostą metodę dobierania kart i budowania najlepszych kombinacji, dodając do tego nowe sposoby zarządzania zasobami i budowanie silniczka. Choć Point City ma proste zasady, wygrana może stanowić wyzwanie!

 

Puzzlegendy

Do Twoich rąk trafia dziennik, dzięki któremu poznasz na nowo losy legendarnej postaci. Zbierając karty i tworząc z nich odpowiednie układy, będziesz posuwać się do przodu. Żeby poznać całą opowieść, musisz rozwiązać serię coraz trudniejszych zagadek. W serii Puzzlegendy wydane zostaną trzy niezależne części. Sherlock będzie miał za zadanie rozwiązać sprawę kryminalną, Robinson Crusoe – uratować się z bezludnej wyspy, a czarodziej Merlin uwarzyć miksturę, która odpędzi groźne potwory.

The Link: Sherlock

The Link: Sherlock to kooperacyjna gra kryminalna oparta na popularnym serialu telewizyjnym Sherlock. Grasz jako detektyw Scotland Yardu, który pracuje nad tajemniczymi sprawami i nieustannie krzyżuje ścieżki z Sherlockiem Holmesem i Johnem Watsonem, którzy również ścigają przestępców. Musisz znaleźć logiczne powiązania między dowodami (stąd tytuł), jednocześnie znosząc szyderstwa egoistycznego detektywa-konsultanta.

Gra wykorzystuje aplikację i technologię Scan&Play, aby pozwolić graczom w pełni zanurzyć się w historii. Będziesz odwiedzał różne miejsca, badał miejsca zbrodni, analizował dowody i tworzył logiczne powiązania między elementami układanki, aby rozwiązać sprawę.

Turing Machine

Turing Machine to gra dedukcyjna, która wykorzystuje proto-komputer działający bez elektroniki i prądu. Twój cel: Znajdź jedyny kod, który przejdzie test wszystkich Weryfikatorów. W grze znajdziecie system dziurkowanych kart, który pozwoli zmierzyć się z ogromną liczbą zagadek – od prostych do oszałamiająco złożonych.

Uśpieni bogowie: Odległe niebo

San Francisco, rok 1937. Twój samolot transportowy przeleciał przez dziwną chmurę i nagle znalazłeś się w innym świecie – surowy krajobraz pełen jest dziwacznych stworzeń, podstępnych bogów i niezliczonych niebezpieczeństw. Czy uda ci się znaleźć drogę powrotną, zanim portal zostanie zamknięty? Uśpieni bogowie: Odległe niebo to samodzielna kontynuacja osadzona w świecie Uśpionych bogów.

Kampania crowdfundingowa gry odbędzie się jeszcze w 2023 roku, natomiast premiera gry będzie mieć miejsce w 2024 r.

 

Upadek imperium

Kierujesz wielką cywilizacją u szczytu potęgi, ale czy możesz ją uratować przed upadkiem? W Empire’s End od 2 do 4 graczy walczy o powstrzymanie nieszczęścia. Gra łączy intuicyjny i elegancki mechanizm odwrotnej licytacji z budowaniem silnika, długoterminowym planowaniem i głębią strategiczną. Rezultatem jest gra o szybkim tempie, dużym napięciu i wielu trudnych ścieżkach do zwycięstwa.

Zwierzęcy Front: Spiski, piski i przyciski

Kontynuacja serii Zwierzęcy front – dynamicznej pojedynkowej gry karcianej, w której urocze zwierzątka ścierają się na lądzie, na wodzie i w powietrzu. Tym razem starcie przenosi się na front wewnętrzny, a trzema arenami są służby wywiadowcze, dyplomacja i ekonomia. Zwierzęcy Front: Spiski, piski i przyciski jest niezależną grą, możecie też łączyć areny z obu części, albo wybrać rozgrywkę w trybie epickim, na pięciu frontach jednocześnie!

 

Zdjęcia i materiał przesłany przez Lucky Duck Games Polska

 

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
top-facebook top-instagram top-search top-menu go-to-top-arrow search-close