Rozwój 10 października 2019

Fitness z dzieckiem – o czym warto wiedzieć?

Fitness z dzieckiem to ostatnio niezwykle popularny sposób łączenia potrzeby aktywności fizycznej u mam z opieką nad maleństwem. 

Ciąża i narodziny dziecka wywracają dotychczasowe życie młodej mamy do góry nogami. Na początku trudno jest się odnaleźć pomiędzy koniecznością karmienia, przewijania, usypiania czy spacerów, a własnymi potrzebami. Jedną z takich potrzeb jest możliwość zadbania o siebie. Nie tylko u fryzjera czy kosmetyczki, ale także na bieżni lub np. na siłowni. 

Mamy chcąc szybciej wrócić do formy po porodzie, czasem mają kłopot ze zorganizowaniem opieki dla malca, by móc wyjść swobodnie z domu. Ale nie znaczy to, że grozi im zamknięcie w czterech ścianach. Ćwiczenia takie jak fitness z dzieckiem cieszą się coraz większą popularnością i centra sportowe wychodzą coraz częściej z ofertą zajęć dla mam z dziećmi. 

Fitness z dzieckiem – co warto o nim wiedzieć?

Fitness z dzieckiem ma wyjątkową wartość – mogą bez wyrzutów sumienia wyskoczyć na niego nawet mamusie, które karmią dzieci piersią. Wiadomo, że im mniejsze dziecko, tym częstszego karmienia potrzebuje, więc w obawie przed tym, że maluch będzie płakał głodny, gdy mama będzie np. na siłowni, kobiety wolą zostać z dzieckiem w domu. Tymczasem fitness z dzieckiem – czyli różne zajęcia ruchowe – np. pilates czy joga, pozwalają połączyć obowiązki z przyjemnością. 

Tu nie dziwi sytuacja, w której mama przerywa ćwiczenia, by podać pierś maluchowi, czy go przewinąć lub utulić, gdy zapłacze. Dzieciaki towarzyszą mamom aktywnie podczas ćwiczeń, leżą lub bawią się obok ćwiczących spokojnie – jest gwarno i wesoło. Te zajęcia zdecydowanie nie są wyścigiem do tego, która z mam osiągnie perfekcyjną sylwetkę w jak najkrótszym czasie, choć nie bez znaczenia jest szybszy powrót kobiety do formy sprzed ciąży. Ale to głównie “skutek uboczny” podejmowanych ćwiczeń. 

Mamy mają dzieciaki na oku, nikomu nie dzieje się krzywda, a panie zyskują satysfakcję z przeznaczonego dla siebie czasu. Dodatkowo endorfiny wydzielające się podczas ćwiczeń poprawiają humor. 

Co jeszcze warto wiedzieć na temat fitnessu z dzieckiem? Odpowiedzi na nasze pytania udzieliła Paula Jasińska, trener personalny, sędzia sportów sylwetkowych, instruktor kulturystyki oraz fitness:

 

Jak szybko można wrócić do aktywności fizycznej po porodzie?

Decyzję o rozpoczęciu ćwiczeń po porodzie zwykle podejmuje lekarz. Inaczej jest w przypadku porodu naturalnego, inaczej po cesarskim cięciu. Ogólnie przyjmuje się że najbezpieczniej zacząć ćwiczyć po około 6 tygodniach od porodu 

 

Fitness z dzieckiem – czemu służą takie zajęcia, jakie mają zalety?

Zajęcia mają na celu poprawę wyglądu, pomoc w odzyskaniu figury sprzed ciąży. Zaletą jest to, że maluch jest razem z mamą. Taki trening wspomaga również rozwój psychoruchowy dziecka. 

 

Co warto wziąć dla siebie i dla malucha na takie zajęcia?

Dla maluszka koniecznie należy zabrać picie, kocyk/ ręcznik. Dziecko nie powinno być bezpośrednio po posiłku, mama zresztą też. 

 

 A co, jeśli maluch reaguje płaczem podczas ćwiczeń?

Jeśli dziecko od rana jest marudne, ma kolkę czy gorszy dzień, wtedy należy zrezygnować z zajęć tego dnia. Nie spotkałam się z takim przypadkiem żeby nie można było zapanować nad płaczem dziecka. Zajęcia odbywają się przy muzyce, uczestniczą też inne maluchy dla dzieci to swego rodzaju atrakcja. 

 

Fitness z dzieckiem ma zalety zarówno dla mam, jak i dzieci – które z nich są najważniejsze?  

Największą zaletą takich zajęć jest to, że nie trzeba organizować opieki dla dziecka. Cały czas jest przy mamie i aktywnie spędzają z nią czas. 

Jest jeszcze coś bardzo ważnego, na co warto zwrócić szczególną uwagę. U maluszków mających kłopoty z napięciem mięśniowym, pomysł wspólnych ćwiczeń należy skonsultować z rehabilitantem oraz instruktorem zajęć. Specjalista doradzi jak chwytać i podnosić malca, by taka aktywność przyniosła mu same pozytywy. 

Jeśli nie istnieją inne przeciwwskazania, fitness z dzieckiem przedstawia same zalety dla kobiety i dla dziecka. Warto więc skorzystać z tego rodzaju aktywności, by zadbać o siebie i pozwolić sobie na przyjemność ćwiczeń, których młodym mamom często brakuje. 

ćwiczenia w ciąży

24 października br. zapraszamy na kolejny warsztat z cyklu „Fajny czas Mamy” organizowany przez spółkę MARYWILSKA 44. Tym razem będą to bezpłatne zajęcia fitness dla dwóch grup uczestniczek:

godz. 10:30-11:15
FITNESS DLA KOBIET W CIĄŻY

godz. 12:00-12:45
FITNESS Z DZIECKIEM

Udział w warsztacie jest bezpłatny – wymagana jest wcześniejsza rejestracja mailowa pod adresem: fajnyczasmamy@marywilska44.com.

Zajęcia odbędą się w Energy Fitness Club w Centrum Handlowym MARYWILSKA 44 (hala F, wejście nr 14) w Warszawie.

Zajęcia poprowadzi

Paula Jasińska – trener personalny, sędzia sportów sylwetkowych, instruktor kulturystyki oraz fitness. Posiada międzynarodowe uprawnienia poparte licznymi certyfikatami m.in. Polskiej Akademii Sportu. Specjalizuje się w treningu siłowym, funkcjonalnym, a także z osobami starszymi i kobietami w ciąży. W swojej pracy pomaga utrzymać dobrą formę i zdrowe ciało, jak również powrócić do sylwetki marzeń. Pasjonuje się sportem i pracą z ludźmi, dlatego trening pod jej opieką to wyzwanie dające satysfakcję obydwu stronom. Od wielu lat pracuje dla marki Energy Fitness pełniąc funkcję trenera, instruktora fitness oraz managera regionalnego.

OPIS ZAJĘĆ

ĆWICZENIA W CIĄŻY

Zajęcia specjalnie przygotowane i dostosowane dla kobiet w ciąży prowadzone będą przy spokojnej muzyce. Zaczną się od ćwiczeń rozgrzewkowych, mających na celu pobudzenie krążenia. Następnie odbędzie się blok ćwiczeń wzmacniających mięśnie głębokie oraz poprawiających ruchomość kręgosłupa i uelastyczniających mięśnie miednicy. Na koniec trenerka zaproponuje ćwiczenia oddechowe i rozciągające, czyli tzw. stretching.

ĆWICZENIA Z DZIECKIEM (dziecko w wieku od 6 m-cy do 2 lat)

Zajęcia dla młodych mam, które po porodzie chcą wrócić do formy rozpoczną się krótką rozgrzewką. Następnie będzie blok ćwiczeń wzmacniających i poprawiających przemianę materii. Zajęcia zakończą się ćwiczeniami rozciągającymi i wyciszającymi.

Podczas ćwiczeń dziecko będzie spełniało funkcję „naturalnego ciężarka”. Taka aktywność fizyczna kobiety ze swoim dzieckiem jest doskonałym sposobem zarówno na poprawę kondycji, jak i ciekawą formą zabawy i okazją do budowania wzajemnej więzi.

Jakie korzyści wynikają z cyklicznego uczestnictwa w zajęciach?

Regularne treningi mają wiele plusów. Są to m.in.:

  • stabilizacja kręgosłupa
  • zapobieganie bólowi odcinka lędźwiowego
  • zapobieganie obrzękom nóg
  • rozwój mięśni aktywnych przy porodzie
  • poprawa funkcjonowania układu oddechowego
  • wzrost pojemności płuc
  • zwiększenie przepływu krwi – lepsze dotlenienie płodu
  • rozciąganie i uelastyczniania mięśni brzucha i miednicy
  • poprawa przemiany materii
  • zmniejszenie lęku przed porodem
  • łatwiejszy i krótszy poród
  • szybsza rekonwalescencja po porodzie

***

Kiedy: 24 października 2019 r.

– godz. 10:30-11:15
FITNESS DLA KOBIET W CIĄŻY
Dostęp do szatni od godz. 10.00.

– godz. 12:00-12:45
FITNESS Z DZIECKIEM

Dostęp do szatni od godz. 11:45.

Gdzie: ENERGY FITNESS CLUB – hala F, wejście nr 14 w Centrum Handlowym MARYWILSKA 44, Warszawa, ul. Marywilska 44.

WSTĘP WOLNY – po wcześniejszym zgłoszeniu na adres: fajnyczasmamy@marywilska44.comLiczba miejsc ograniczona.

Zapraszamy do dołączenia do wydarzenia na Facebook’uhttps://www.facebook.com/events/572413973222813/ 

***

Organizatorem projektu „Fajny czas Mamy” jest spółka MARYWILSKA 44.

Współorganizator: Centrum Zabaw FIGLARIUM oraz Energy Fitness Club.

Patronat honorowy Burmistrza Dzielnicy Białołęka m.st. Warszawy.

Partnerzy: Komitet Ochrony Praw Dziecka, Fundacja NUTRICIA oraz społeczna inicjatywa „Białołęka jest kobietą”.

Patroni medialni: Parenting.pl, MiastoDzieci.pl, Rodzice.pl, wRoliMamy.pl, MamaKlub.pl oraz Białołęka – Platforma Sąsiedzka.

 

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o
top-facebook top-instagram top-search top-menu go-to-top-arrow search-close