Generacja e-dukacja


Według badania CBOS z września 2012 roku 93% osób, które nie ukończyły 24. roku życia korzysta z Internetu. Częste użytkowanie sieci wpływa między innymi na sposób, w jaki uczą się młodzi ludzie. Dlatego też szkoły coraz częściej w edukacji wykorzystują gry komputerowe, strony internetowe, a nawet…Facebooka.

Częste korzystanie z Internetu wpływa na zmiany w sposobie przyswajania wiedzy i korzystania z materiałów edukacyjnych. Dzisiejsi uczniowie czytają pobieżnie, mają trudności ze skupieniem, a tradycyjne lekcje przestają ich ciekawić. W jaki sposób pedagodzy mogą dostosować sposób nauczania do tych zmian?

Poznać internautę

Korzystanie z nowości technologicznych znacząco wpływa na funkcjonowanie ludzkiego mózgu. Udowodniły to między innymi doświadczenia, które przeprowadzili prof. Gary Small i dr Gigi Vorgan z Uniwersytetu Kalifornijskiego. Badanie to wykazało, że podczas korzystania z Internetu aktywny jest jeden z obszarów w lewym płacie czołowym, który zazwyczaj pozostaje bierny. Rejon ten, odpowiedzialny za podejmowanie decyzji zaczyna w tej sytuacji funkcjonować szybciej. Jednocześnie osoby często korzystające z Internetu sprawniej wykonują kilka czynności naraz i zaczynają dostrzegać więcej szczegółów. Zmiany, które zachodzą w mózgu są przez uczonych porównywane do rewolucji, która nastąpiła w momencie, kiedy człowiek zaczął używać narzędzi. Z drugiej strony mają jednak wady – osoby korzystające z sieci czytają zdecydowanie mniej dokładnie i wypowiadają się w krótszy, uboższy sposób. Poza tym coraz trudniej mu się skupić i oczekuje nieustannego dostarczania różnych bodźców. W przypadku uczniów wiąże się to także z mniejszą samodzielnością, choćby podczas rozwiązywania zadań domowych. Tradycyjne lekcje, w trakcie których nie wykorzystuje się nowych technologii, stają się dla młodych ludzi zbyt monotonne i nieefektywne.

W Internecie, naturalnie

Dziecko, które od wczesnych lat ma dostęp do komputera, nauczy się jego obsługi w prosty, naturalny sposób. – Dzięki wykorzystywaniu tego typu narzędzi, uczniowie mogą łatwiej opanowywać wiedzę z różnych dziedzin – tłumaczy Agnieszka GodlewskaWawrzyniak, pedagog z Helen Doron Early English. – Nauczyciele powinni stwarzać ku temu możliwości i dbać o to, by młodzi ludzie mieli odpowiednie nastawienie do wirtualnych treści – dodaje. W przypadku tego ostatniego najbardziej istotne jest, by dziecko potrafiło podejść krytycznie do wiadomości znalezionych w Internecie i odróżnić je od rzeczywistości. Szkoły coraz częściej wprowadzają dzienniki elektroniczne, zapewniające stały dostęp do informacji o ocenach czy planach zajęć rodzicom i uczniom w Internecie. Do nauczania multimedia wykorzystywane są by uatrakcyjnić zajęcia i pomóc w zapamiętaniu konkretnych treści. Aby faktycznie spełniały taką rolę, muszą być przede wszystkim dostosowane do wieku dziecka. Ważne jest także to, aby ich tematyka była aktualna i aby oparte były o bieżące technologie.

Trendy w nauce

Niektóre szkoły, widząc zmiany w sposobie przyswajania wiedzy przez młodych ludzi, starają się stosować najnowsze technologie. – Ciekawym pomysłem jest wykorzystywanie edukacyjnych gier komputerowych, które pozwalają przyswajać wiedzę się w domu w przyjemny sposób – tłumaczy Agnieszka GodlewskaWawrzyniak, pedagog z Helen Doron Early English. – Przystosowane do wieku, atrakcyjne graficznie i z ciekawymi wyzwaniami skupiają uwagę dziecka, jednocześnie ucząc go w naturalny sposób – dodaje. Uzupełnieniem wiedzy z książek mogą być także blogi czy strony internetowe. Trzeba jednak pamiętać, aby źródła z których dziecko czerpie wiedzę były sprawdzone i pewne, najlepiej jeśli są przygotowywane przez nauczycieli. Ciekawym rozwiązaniem jest korzystanie ze stron takich jak YouTube. Krótkie filmy edukacyjne, odtwarzane w trakcie innych zajęć, pomagają utrwalać wiadomości. Podobnie wygląda to w przypadku mediów społecznościowych, w tym popularnego wśród młodzieży Facebooka. Może być on używany do nauki języka obcego, dzięki platformom takim jak Facebook Common Chat Room, które służą do rozmów z rówieśnikami z całego świata. Rozwiązanie to pozwala nie tylko na poznanie nowych słów, ale także zwyczajów językowych i wykorzystanie wiedzy nabytej w szkole w praktyce.

Poniższy tekst jest informacją prasową przesłana nam przez zaprzyjaźnione serwisy. Żadna z naszych redaktorek nie jest autorką poniższego tesktu i nie odpowiadamy za zamieszczone treści. Jednakże dokładamy wszelkich starań, aby przedstawione informacje były zgodne z polityką oraz tematyką naszego serwisu.

Nasze recenzje Zobacz wszystkie »

Subscribe
Powiadom o
Informacje prasowe

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Mało? To może sprawdź kolejny tekst :)

Razem na szczyt Karkonoszy – Niezwykła wyprawa osób niepełnosprawnych na Śnieżkę


Już po raz siedemnasty grupa osób niepełnosprawnych, przy wsparciu wolontariuszy, rusza na górski szczyt. Celem wyprawy, która odbędzie się 6 lipca, będzie Śnieżka. To jeden z etapów projektu „Razem na szczyty”, objętego patronatem Fundacji Jaśka Meli Poza Horyzonty, który obejmuje zdobycie aż 28 polskich szczytów – Korony Gór Polski. Po raz pierwszy w tego typu wyprawie wezmą udział osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich.

Niepełnosprawni zdobędą szczyt, by pokazać sobie i innym, jak potrafią pokonać własne słabości. W wyprawie na Śnieżkę bierze udział 13 osób niepełnosprawnych. Ponieważ większość z nich porusza się na wózkach inwalidzkich, całe przedsięwzięcie jest wyzwaniem zarówno pod względem logistycznym, jak i finansowym.

„Dzięki wspólnym wysiłkom organizatorów projektu „Razem na szczyty” i wolontariuszy możemy teraz realizować marzenia niepełnosprawnych osób na wózkach. Dla wielu z nich udział w takim wyjeździe jest jedyną i niepowtarzalną okazją na znalezienie się w górach. Ale jest to też okazja, aby nauczyć się czegoś wartościowego od innych i przekonać się, że pomimo wielu trudności można przełamać własne słabości i bariery. Warto więc pomóc innym realizować takie marzenia” – mówi Dariusz Chmaj – jeden z uczestników wyprawy, wolontariusz z NUTRICIA, podopieczny Fundacji Jaśka Meli Poza Horyzonty.

Jedną z uczestniczek wyprawy jest Martynka Karbowska – wesoła dziesięciolatka z Brodnicy koło Torunia, która urodziła się bez obu nóg. Dziewczynka wyrosła już ze starych protez i ma problemy z poruszaniem się, a koszt nowych protez to aż 8 tysięcy euro. Aby pomóc Martynce, pod koniec maja Fundacja Jaśka Meli i Polskie Stowarzyszenie Edukacyjne w Dublinie zorganizowało wyprawę do Wicklow National Park w Irlandii. Wtedy udało się zebrać tylko część potrzebnej kwoty. Pod adresem pozahoryzonty.pl znajduje się numer konta, na który można przekazywać wsparcie dla Martyny.

W wyprawie pomagać będzie kilkudziesięciu wolontariuszy – łącznie szczyt zdobywać będzie 60 osób. Wolontariuszom akcji „Razem na Szczyty”, bliskim osób niepełnosprawnych oraz wolontariuszom HOPE z firmy NUTRICIA przypada szczególna rola podczas wyprawy. Pomogą oni niepełnosprawnym na każdym etapie trasy. Do ich obowiązków będzie należało prowadzenie wózków, transport uczestników wyciągiem krzesełkowym oraz niesienie bagaży. Wolontariusze podkreślają, że zdobywanie szczytów motywuje osoby niepełnosprawne do osiągania innych szczytów, tych, z którymi zmagają się codziennie. Dzięki temu nabierają większej pewności siebie.

Wyprawa na najwyższy szczyt Karkonoszy to jeden z 24 wyjazdów realizowanych w ramach projektu „Razem na szczyty” objętego patronatem Fundacji Jaśka Meli Poza Horyzonty. To niemal trzyletni program, w ramach którego osoby niepełnosprawne ruchowo i sensorycznie zdobywają najwyższe szczyty pasm górskich. Więcej informacji o projekcie na stronie internetowej razemnaszczyty.pl.

Poniższy tekst jest informacją prasową przesłana nam przez zaprzyjaźnione serwisy. Żadna z naszych redaktorek nie jest autorką poniższego tesktu i nie odpowiadamy za zamieszczone treści. Jednakże dokładamy wszelkich starań, aby przedstawione informacje były zgodne z polityką oraz tematyką naszego serwisu.

Nasze recenzje Zobacz wszystkie »

Subscribe
Powiadom o
Informacje prasowe

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

To co? Jeszcze jeden artykuł?

Nadchodzi Baby SwapMnie 4!


1. Baby SwapMnie 4 – informacje organizacyjne

Temat: Baby SwapMnie – wymiana ubranek dziecięcych i ciążowych (także zabawek, książek dziecięcych, artykułów do pielęgnacji dzieci i in.

Miejsce: Warszawa, kawiarnia Kredka, Al. Wyzwolenia 14 – kawiarnia przystosowana do ugoszczenia najmłodszych – posiada dwie sale zabaw, wygodne kanapy, księgarnię.


Data: 13.07.2013 (sobota)
Godziny: 11:00- 16:00

Dodatkowe atrakcje: spotkaie z Agnieszką Serafin i Mikołajem Czyżem z Centrum Par (www.centrumpar.pl). Agnieszka Serafin i Mikołaj Czyż są założycielami Centrum Rozwoju dla Par, gdzie wspólnie prowadzą psychoterapię związków. Agnieszka Serafin jest psychoterapeutką, psychologiem i socjologiem. Pracuje metodą psychologii procesu. Od lat zajmuje się tematyką kobiecości w kontekście indywidualnym i społecznym. Prowadzi psychoterapię indywidualną, par oraz warsztaty rozwojowe. W pracy fascynuje ją odkrywanie tkwiącego w nas potencjału, możliwości i tajemnic. Mikołaj Czyż jest psychoterapeutą pracującym w podejściu psychologii procesu. W ramach swojej praktyki prowadzi psychoterapię indywidualną, terapię małżeńską/par oraz seminaria i warsztaty. Szczególnie interesuje się zagadnieniami dynamiki związków, uzależnień, męskości oraz twórczości. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego.

Spotkanie odbędzie się od godziny 13:00.

Centrum Rozwoju dla Par – www.centrumpar.pl
Psychologia Par (blog) – www.psychologiapar.pl
Agnieszka Serafin – www.agnieszkaserafin.pl
Mikołaj Czyż – www.mikolajczyz.pl

Cel charytatywny: podczas Baby SwapMnie 4 przeprowadzimy zbiórkę darów dla domu uchodźców: chemii gpspodraczej, kosmetyków i żywności a wszystkie ubrania pozostawione na koniec dnia bez właściciela zostaną przekazane do tego samego domu.

Link do wydarzenia na naszej stronie.

2. Rozdajemy prezenty na wejściu!
Pierwszych 50 osób, które przyjdą na Baby SwapMnie 4, otrzyma od nas na wejściu prezenty w postaci:

kolorowanki Ładnie Naprawię (link)
magazynu Gaga (link)
kuponu rabatowego na zakupy w sklepie Woombie (link)
kuponu rabatowego na zakupy w sklepie Futurehomedesign (link)
kuponu rabatowego do restauracji SAM Kameralny Kompleks Gastronomiczny (link)
kuponu rabatowego do restauracji Veg Deli (link)

3. Niezbędne linki
♥ Strona SwapMnie: www.swapmnie.pl
♥ Strona wydarzenia na stronie SwapMnie:http://swapmnie.pl/baby-swapmnie-4/
♥ Fanpage SwapMnie: www.fb.com/swapmnie
♥ Strona wydarzenia na FB:https://www.facebook.com/events/504956876242144/

 

Poniższy tekst jest informacją prasową przesłana nam przez zaprzyjaźnione serwisy. Żadna z naszych redaktorek nie jest autorką poniższego tesktu i nie odpowiadamy za zamieszczone treści. Jednakże dokładamy wszelkich starań, aby przedstawione informacje były zgodne z polityką oraz tematyką naszego serwisu.

Nasze recenzje Zobacz wszystkie »

Subscribe
Powiadom o
Informacje prasowe

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Sprawdź nasz kolejny artykuł

2w1 czyli placek bawarski


Weekend tuż tuż… Nie jest już tajemnicą, że w naszym domu niedziela bez ciasta to nie niedziela. Zazwyczaj już w sobotę zatracam się w kuchni, by upiec sprawdzone ciasto, lub spróbować czegoś nowego. Gdy nie mam weny podpytuję domowników, w jakim smakowym kierunku iść, jakich składników użyć.  Mój mąż uwielbia szarlotki w każdej postaci, na ciepło, zimno, z lodami, z ajerkoniakiem. Ja natomiast jestem zwolenniczką serników. I jak tu pogodzić sernik z szarlotką?

Jest na to prosty sposób. Dlaczego nie upiec sernika i szarlotki razem? W ten sposób w swoich kulinarnych poszukiwaniach natrafiłam na placek bawarski, który bardzo często gości na naszym stole, a nawet stał się hitem nie tylko u nas.

Składniki na dużą blachę:

Spód:
1 kostka masła lub margaryny
trochę ponad 1/3 szklanki cukru
2 łyżeczki cukru waniliowego
2 szklanki mąki

Masa serowa:
1 kg białego sera twarogowego (polecam gotowe kubełki sera)
3/4 szklanki cukru
7 dużych jajek (całe)
3 łyżeczki ekstraktu z wanilii

Masa jabłkowa:
3-4 jabłka, obrane i pokrojone na cienkie półplasterki
1/3 szklanki cukru
2 łyżeczki mielonego cynamonu
3 garście płatków migdałowych

Sposób przygotowania:

Rozgrzejcie piekarnik do 180ºC – termoobieg. Dużą blachę (prostokątną o wysokich bokach) wyłóżcie papierem do pieczenia, lub wysmarujcie masłem.

Składniki na spód możecie wyrobić ręcznie – pamiętajcie by margaryna była trochę odstana, nie prosto z lodówki, bo trudniej będzie wam wyrobić ciasto. Dla zmechanizowanych: najłatwiej będzie zrobić ciasto na spód w  malakserze. Ciasto powinno być jednolitą masą, może także się odrobinę kruszyć. W dalszej kolejności możecie spróbować wyłożyć ciasto na blachę i rozprowadzić je swoimi dłońmi, lub rozwałkować i dopiero wtedy wyłożyć nim blachę. Brzegi blachy także wyłóżcie ciastem, tak do ok. 1cm wysokości. Tak gotowy spód należy lekko podpiec – ok. 10 min., by było troszkę zrumienione. Następnie wyjąć i przestudzić.

Obrane jabłka pokrójcie na plasterki, zasypcie cukrem i cynamonem i odstawcie by puściły trochę soku.

W dużej misce ucierajcie najpierw ser, cukier, jajka i wanilię (ziarenka z laski/ cukier waniliowy, ja dodaję jeszcze odrobinę Bourbon’u do smaku) na gładka masę. Całość wylejcie na podpieczony spód. Na górze układajcie pokrojone jabłka – jeden plasterek obok drugiego, wypełniając całe ciasto. Sok, cynamon i cukier, który został po jabłkach także rozłóżcie na nich.

Przed włożeniem do piekarnikach posypcie płatkami migdałowymi wg uznania.
Ciasto powinno piec się ok 45-55 min., ale dla pewności sprawdźcie drewnianym patyczkiem, czy już jest gotowe.

Teraz pozostaje mi tylko życzyć Wam wielu przyjemności w kuchni i udanej degustacji!

placek

 Zdjęcie: Rachela

Nasze recenzje Zobacz wszystkie »

Subscribe
Powiadom o
Agnieszka Jelinek

3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Milena Kamińska
Milena Kamińska
10 lat temu

mniam ślinka cieknie chyba w sobote zrobie na urodzinki Kacperka

top-facebook top-instagram top-search top-menu go-to-top-arrow search-close